Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-21, 16:35
żywotność akumulatora / wybór nowego
Autor Wiadomość
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-01-02, 08:32   

cookie napisał/a:
fotorobart napisał/a:
grzech napisał/a:
Proces ten także zachodzi tylko bardzo wolno przy prawidłowej eksploatacji akumulatora.

i z tego powodu akumulatory nie są wieczne :mrgreen:

Ale jedne zdychają zaraz po gwarancji, a inne kręcą 8-10 lat.

wszytsko zależy od:

ilości cylki ładowań-rozładowań;
grubości masy czynnej na płytach;
ilości elektrolitu w celi - powietrze przyspiesza zasiarczenie;
wielkości prądu ładowania;
ponad to akumulator zawsze powinien być naładowany na 100%,
 
Ryszard 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 22luty2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 107
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2015-01-26, 23:01   a można ładować akumulator bez odłączenia klemy

A właściwie to takie pytanko: Duster 1.6 ma 4 rok pewnie pada akumulator bo są obecnie problemy z rozruchem jak nie jeżdżę codziennie. ( a może świece ? ) Czy mogę ( nie powinno się tak robić pewnie ale ) podłączyć prostownik do akumulatora bez odłączania choć jednej klemy ? Czy nie uszkodzi to jakiś układów elektrycznych np. immobilizera ? Oryginalny akumulator do Dustera benzyna 60A/ rozruch 600 A
Oczywiście kolejność podłączania : 1/ plus 12 V z prostownika na klemę 2/ minus 12 V z prostownika na klemę / 3/ włączam prostownik do sieci 230V
Prostownik prąd ładowania 6 A, prostownik zwykły wskaźnik ( amperomierz )
Zakładam że podładuje ze 3 godzinki
(PS. Kiedyś tak zrobiłem w Clio i nic się nie stało)

Ryszard
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-26, 23:05   

Podpiąłem tak kilka razy swoje sandero i o dziwo nic się nie stało ;-)
 
Ryszard 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 22luty2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 107
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2015-01-26, 23:51   

mekintosz, :-)
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-01-27, 07:52   

To wygląda na usterkę akumulatora - jakieś zwarcie w jednej z komór powoduje rozładowywanie się. Mam takiego jednego w piwnicy na stałe w doładowaniu - awaryjnie dla jednego rozruchu, jakby kiedyś ten w aucie odmówił współpracy, bo też mu już 4 latka stuknęły, a to często jest okres żywotności aku.
Tak czy siak kupuj szybko nową bateryjkę do autka.
_________________

 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-01-27, 08:47   

Ryszard napisał/a:
A właściwie to takie pytanko: Duster 1.6 ma 4 rok pewnie pada akumulator bo są obecnie problemy z rozruchem jak nie jeżdżę codziennie. ( a może świece ? )


Kup najtańszy miernik i sprawdź jakie napięcie jest na nim przed odpaleniem.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-01-27, 09:32   

jak pada akumulator powinny przygasać przy rozruchu kontrolki, akumulator w nie używanym samochodzie lub używanym na krótkich dystansach (będzie chronicznie nie doładowany i skróci się jego żywotność)
Akumulator nie używany w ogóle lub używany na krótkich dystansach, powinien raz w miesiącu być doładowany
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-01-27, 11:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2015-01-27, 11:10   

U mnie właśnie dokonał żywota. Ale biorąc pod uwagę ży był wyprodukowany w 2006 r, więcej stał niż jezdził i nie był ani raz ładowany, to uważam go i tak za wyjątkowo udany. pozdr
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-01-27, 15:43   Re: a można ładować akumulator bez odłączenia klemy

Ryszard napisał/a:
A właściwie to takie pytanko: Duster 1.6 ma 4 rok pewnie pada akumulator bo są obecnie problemy z rozruchem jak nie jeżdżę codziennie. ( a może świece ? ) Czy mogę ( nie powinno się tak robić pewnie ale ) podłączyć prostownik do akumulatora bez odłączania choć jednej klemy ? Czy nie uszkodzi to jakiś układów elektrycznych np. immobilizera ? Oryginalny akumulator do Dustera benzyna 60A/ rozruch 600 A
Oczywiście kolejność podłączania : 1/ plus 12 V z prostownika na klemę 2/ minus 12 V z prostownika na klemę / 3/ włączam prostownik do sieci 230V
Prostownik prąd ładowania 6 A, prostownik zwykły wskaźnik ( amperomierz )
Zakładam że podładuje ze 3 godzinki
(PS. Kiedyś tak zrobiłem w Clio i nic się nie stało)

Ryszard

Mój z 2010 działa dobrze, pali z pierwszym dotknięciem. Sprawdź czy coś ci nie wyładowuje - masz alarm? One lubią mieć jakieś zwarcia - miałem tak w Lagunie - wyładowywał mi się trzy lata temu akumulator, po odłączeniu alarmu ( wyjąłem bezpiecznik z centralki) aku działa do dziś choć jest z 2007r.
 
Ryszard 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 22luty2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 107
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2015-01-27, 18:59   a ijak nie pali ....

dziękuję kolegom za podjecie tematu. Myślę że istotną uwagą jest
fotorobart napisał/a:
jak pada akumulator powinny przygasać przy rozruchu kontrolki, akumulator
Hmmm.
No właśnie akumulator kręci nawet 20 sekund i lampki nie padają . Muszę zatem sprawdzić to napięcie na akumulatorze. Bo jeśli jest OK to co jest problemem a/ może warto by przeczyścić świece lub styki na świecach b/ jakaś upływność na brudnych kablach c/ może dodatek do paliwa albo przejechać się na PB 98 d/ inne problemy.
Ten silnik palił zawsze jak pszczółka, od pierwszego pyknięcia
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-01-27, 20:48   

jurek napisał/a:
U mnie właśnie dokonał żywota. Ale biorąc pod uwagę ży był wyprodukowany w 2006 r, więcej stał niż jezdził i nie był ani raz ładowany, to uważam go i tak za wyjątkowo udany. pozdr


Jureczku, mój jest z 2005 i jeszcze kręci, ale kable wożę w bagażniku :-D
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-01-27, 20:53   Re: a ijak nie pali ....

Ryszard napisał/a:
dziękuję kolegom za podjecie tematu. Myślę że istotną uwagą jest
fotorobart napisał/a:
jak pada akumulator powinny przygasać przy rozruchu kontrolki, akumulator
Hmmm.
No właśnie akumulator kręci nawet 20 sekund i lampki nie padają . Muszę zatem sprawdzić to napięcie na akumulatorze. Bo jeśli jest OK to co jest problemem a/ może warto by przeczyścić świece lub styki na świecach b/ jakaś upływność na brudnych kablach c/ może dodatek do paliwa albo przejechać się na PB 98 d/ inne problemy.
Ten silnik palił zawsze jak pszczółka, od pierwszego pyknięcia

Zmierz też napięcie podczas rozruchu - kiedyś miałem uszkodzony rozrusznik i pobierał bardzo dużo prądu - też ciężko palił i wykańczał akumulator
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2015-01-31, 21:56   

No więc tak się sprawa macała. Nie zakręcil nawet raz. Po wyjęciu napięcie 10,6V. Próbuję go zreanimować z ciekawości. Ładuję go drugą dobę prądem 0,4A. Napięcie odzyskał bo kilka godzin po odłączeniu od prostownika trzymał przepisowe 12,6V. Niestety areometr dalej mocno na czerwonym polu, chociaż juz oderwał się od dna. Teraz dalej ładowanie jeszcze ze dwie doby i zobaczę. Tak czy siak kupiłem dzisiaj nowy aku. Centra Futura 53 Ah prąd rozruchowy 540 A. Jutro jedziemy na urodziny najmlodszej wnuczki :oops: i nie mogłem ryzykować niestartu. Cena 249 . pozdr
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-02-01, 09:25   

jurek napisał/a:
No więc tak się sprawa macała. Nie zakręcil nawet raz. Po wyjęciu napięcie 10,6V. Próbuję go zreanimować z ciekawości. Ładuję go drugą dobę prądem 0,4A. Napięcie odzyskał bo kilka godzin po odłączeniu od prostownika trzymał przepisowe 12,6V. Niestety areometr dalej mocno na czerwonym polu, chociaż juz oderwał się od dna. Teraz dalej ładowanie jeszcze ze dwie doby i zobaczę. Tak czy siak kupiłem dzisiaj nowy aku. Centra Futura 53 Ah prąd rozruchowy 540 A. Jutro jedziemy na urodziny najmlodszej wnuczki :oops: i nie mogłem ryzykować niestartu. Cena 249 . pozdr


jeśli nie wymieniłeś elektrolitu na wodę destylowaną, lub akumulator jest bardzo zasiarczony (zużyty) próżny Twój trud, sprawdzaj też temperaturę (jak masz możliwość) max. 45
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-02-01, 11:49   

Odsiarczanie akumulatora:
https://www.youtube.com/watch?v=q5jvbj2SVZg
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2015-02-01, 11:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2015-02-01, 20:48   

W tej chwili robię to już z ciekawości. Elektrolit klarowny i czysty, aku nie grzeje się nic. Areometr w końcu ruszył do góry i powoli zbliża się do białego pola. Ponoć może trwać takie ładowanie nawet tydzień. pozdr
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-02-01, 21:42   

jurek napisał/a:
W tej chwili robię to już z ciekawości. Elektrolit klarowny i czysty, aku nie grzeje się nic. Areometr w końcu ruszył do góry i powoli zbliża się do białego pola. Ponoć może trwać takie ładowanie nawet tydzień. pozdr


Coś od samego siebie http://www.daciaklub.pl/f...highlight=varta
Co więcej powiem tyle że aku działa do dziś!!!
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-02-02, 06:11   

jurek napisał/a:
W tej chwili robię to już z ciekawości. Elektrolit klarowny i czysty, aku nie grzeje się nic. Areometr w końcu ruszył do góry i powoli zbliża się do białego pola. Ponoć może trwać takie ładowanie nawet tydzień. pozdr


150% pojemności znamionowej prądem 1A
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2015-02-06, 18:19   

Aku poszedł do sklepu za zwrot kaucji. Ciekawość nic nie pomogła :-P czas i permanentne niedoładowanie zrobił swoje. Areometr już nie wypłynął wyżej. Niemniej jednak uważam, że aku i tak sprawił się b. dobrze. pozdr
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-07, 18:53   

Aku kupujemy sprawdzając 2 parametry jeżeli nie mam miernika obciążeniowgo (inne są do d..y):

1 datę produkcji

2 wagę (jak cukierki na wagę)
Ostatnio zmieniony przez mojo 2015-02-07, 18:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-02-07, 18:58   

mojo napisał/a:
Aku kupujemy sprawdzając 2 parametry jeżeli nie mam miernika obciążeniowgo (inne są do d..y):

1 datę produkcji

2 wagę (jak cukierki na wagę)



co ile % naładowania/rozładowania, rośnie/maleje waga akumulatora?

masz jakiś wzorzec stosunki wagi do naladowania?
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-07, 19:08   

fotorobart napisał/a:
co ile % naładowania/rozładowania, rośnie/maleje waga akumulatora?

masz jakiś wzorzec stosunki wagi do naladowania?


Nic nie malej nie nie wzrasta im cięższy aku tym więcej ołowiu i będzie większy prąd rozruchu a ważna data bo importerzy potrafią ściągnąć np wagon za małą kasę i sprzedawać przez 4 lata. Aku jak nie pracuje to pada. Ampery pod obciążeniem są ważne.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2015-02-07, 19:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-02-07, 19:14   

a co ma prąd rozruchu do stopnia naładowania, bo chyba o stopniu naładowania i jego sprawdzeniu mowa?
Ampery to jest właśnie obciążenie ;-)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-02-07, 19:27   

Einstein określił taki wzór wiążący masę i energię: E=mc2 :shock: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-02-07, 19:32   

eplus napisał/a:
Einstein określił taki wzór wiążący masę i energię: E=mc2 :shock: :lol:


tyle to pamiętam z szkoły. tyko chciałem dowiedzieć się jak to zastosować w praktyce do akumulatora :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne