Wysłany: 2015-01-25, 11:35 DD z fabrycznym LPG - problem z nadmiernym zużyciem gazu?
hej,
od przeszło mc mam DD 1.6 4x4 . Kupiłem go razem z LPG ale gaz dołożono mi z 2 tyg temu (po przebiegu 1500 km). Oryginalny Landirenzo w autoryzowanym serwisie jako KIT Dacia ...
Generalnie jestem pod wrażeniem tego samochodu. Spełnił wszystkie moje założenia w 100%, oprócz jednego, ale do brzegu ....
jednym z moich założeń było to żeby był ekonomiczny :) dlatego wybrałem prostą benzynę z LPG fabrycznym (jedno z założeń). Zaawansowanego diesla już miałem nawet kilka - dziękuje postoje.
Przez pierwszy mc jeździłem nim osobiście i moje spostrzeżenia.
- trasa 8-9 l nie przekraczając 120 km/h
- miasto bliżej 9-10l
i w sumie nie oczekuje mniej, tyle się podziewałem po tej jednostce napędowej.
Dwa tyg temu założyli mi gaz, zrobiłem na nim 1000 km i średnie spalenie 70% miasto / 30% trasa wyszło mi 13,5 litra nie licząc ile spalił benzyny ...
i pytanie, serwis twierdzi, że to normalne spalanie ... powiedzieli ze do spalania w benzynie trzeba dodać 5l gazu ...czyli jak na bezynie 9l to na gazie 14l.
Powiem, że trochę mnie to zaskoczyło ... liczyłem ze jak 9l benzyny to 11l gazu ..
Jakie są wasze doświadczenia ?
ps nie miałem wcześniej gazu wiec nie wiem :(
ps2 jak zostawie go na zimnym to falują obroty na jałowym a i dwa razy strzeliłem nim zacnego kangura na skrzyżowaniu .... coś ma nie tak na bank z obrotami na zimnym. Czytałem ze to nie tylko moje spostrzeżenia ... atakować serwis zeby coś z tym zrobili ? (samochód zjechał z linii w listopadzie 2014)
Witaj! Auto jet na dotarciu, więc zużycie paliwa jest zawsze wyższe niż normalnie. Po jakimś ok. 10 tys.km zużycie paliwa powinno się zmniejszyć. Generalna zasada zużycia benzyny do LPG to jest jakieś 20% więcej gazu niż benzyny. Po ok. 1 tys. km trzeba jechać na ponowną kontrolę i regulację gazu. Nasz kolega Grapess miał problem z gazem na początku i mu zmienili soft LPG w Landi Renzo.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Wysłany: 2015-01-25, 13:53 Re: DD z fabrycznym LGP - jaka to jest
tolky77 napisał/a:
Dwa tyg temu założyli mi gaz, zrobiłem na nim 1000 km i średnie spalenie 70% miasto / 30% trasa wyszło mi 13,5 litra nie licząc ile spalił benzyny ...
Poproś o tą głupotę na piśmie
mi na trasie z pedałem zawsze wciśniętym na max czyli prędkości ok 160 km/h
spalał 13,5
przy jeździe od świateł do świateł i głupim ściganiu się ok 12-13 L
1 Litr więcej to jest maks w źle wyregulowanej instalacji
Czy jest to twoje pierwsze auto z LPG ?
bo może auto wcale tyle nie spala bo tutaj inaczej liczy się spalanie niż w benzynie/dieslu
Aby porządnie policzyć spalanie LPG trzeba tankować przy prawie pustym zbiorniku , jak to zrobisz w połowie to nie będzie to miarodajne .
Najlepiej zawsze na tej samej stacji bo każdy dystrybutor tankuje inaczej .
Zdarza się że stacje oszukują na litrach w stosunku 1/10 np sieć ARTUS , tam zatankowałem 38l na 32l zbiornika .... tankowałem na 3 stacjach tej firmy każda oszukiwała
Jakoś LPG też ma duże znaczenie na złej jakości gazu spalanie może wzrosnąć o 2-5 L na 100 km jak trochę pojeździsz to od razu wyczujesz pod pedałem że nie zbiera się tak jak zawsze .
I to wcale nie jest zasada że drogi gaz = dobry gaz
2 razy już miałem tak że w małych miejscowościach że wybierałem ten droższy gaz a potem auto gasło i nie chciało jechać . Gaz na auchanach/tescach jest ok nie raz tankowałem za to naciąłem się na shellu i statoilu ale to dlatego że na tych stacjach nikt nie tankował (bo były drogie )
Teraz mam pod pracą taką budkę z gazem "podwójnie filtrowanym " cenna jest jak wszędzie ale jakość super
Twój samochód jest jeszcze na dotarciu więc będzie palił te 1-2 litry więcej .
Jak już trochę nauczyć się jeździć tym autem po spokojnie poniżej 10l będziesz się zamykał , mój ojciec jak jeździł moim to zamykał się ok 7-8 więc się da
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-25, 14:08, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2015-01-25, 14:21 Re: DD z fabrycznym LGP - jaka to jest
Karenzo napisał/a:
1 Litr więcej to jest maks w źle wyregulowanej instalacji
Zgadzam się w 100% - tylko jedno ale jest za ubogo - to może się niedobrze skończyć (wypalenie zaworów, awarie uszczelki pod głowicą, przegrzanie silnika).
Dobrze wyregulowana instalacja to około 15-20% więcej gazu w stosunku do benzyny.
Ja tankuję zawsze na pustym do pełna i tak to wychodzi od 15 lat w różnych autach.
Temat falowania znany. Były przypadki, że nawet potrafił zgasnąć przy przełączaniu PB/LPG.
Męczyć ASO o wgranie nowego softu i regulacja LPG. Będą robić problemy to poprosić odmowę na piśmie.
Cav to nie to samo ASO co twoje przypadkiem?
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-01-25, 16:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-25, 22:06 Re: DD z fabrycznym LPG - jaka to jest
tolky77 napisał/a:
hej,
od przeszło mc mam DD 1.6 4x4 . Kupiłem go razem z LPG ale gaz dołożono mi z 2 tyg temu (po przebiegu 1500 km). Oryginalny Landirenzo w autoryzowanym serwisie jako KIT Dacia ...
Generalnie jestem pod wrażeniem tego samochodu. Spełnił wszystkie moje założenia w 100%, oprócz jednego, ale do brzegu ....
jednym z moich założeń było to żeby był ekonomiczny :) dlatego wybrałem prostą benzynę z LPG fabrycznym (jedno z założeń). Zaawansowanego diesla już miałem nawet kilka - dziękuje postoje.
Przez pierwszy mc jeździłem nim osobiście i moje spostrzeżenia.
- trasa 8-9 l nie przekraczając 120 km/h
- miasto bliżej 9-10l
i w sumie nie oczekuje mniej, tyle się podziewałem po tej jednostce napędowej.
Dwa tyg temu założyli mi gaz, zrobiłem na nim 1000 km i średnie spalenie 70% miasto / 30% trasa wyszło mi 13,5 litra nie licząc ile spalił benzyny ...
i pytanie, serwis twierdzi, że to normalne spalanie ... powiedzieli ze do spalania w benzynie trzeba dodać 5l gazu ...czyli jak na bezynie 9l to na gazie 14l.
Bzdury totalne - przelicznik benzyna/gaz jest stały i procentowy, a nie ilościowy w l/100 km.
Nie pamiętam ile dokładnie wynosi, ale google i mnóstwo kalkulatorów łatwo pomogą go przeliczyć.
Jeśli rezultaty wychodzą inne, to układ gazowy jest po prostu źle poustawiany - i to wszystko na temat, mają zrobić tak, żeby wyniki były prawidłowe.
Albo wymieniać osprzęt do skutków, jeśli będą twierdzić, że nie ma możliwości regulacji.
Aczkolwiek jak znam ten silnik z innego auta, to 13,5 l gazu przy dość dynamicznej jeździe jest całkiem prawdopodobne, biorąc pod uwagę opory powietrza w Dusterze.
Więc może jednak inaczej jeździłeś niż na benzynie (jak taniej to może masz mniejsze opory przy wciskaniu gazu).
Oczywiście to też może być konieczność i skutek nieprawidłowego działania instalki gazowej.
Karenzo napisał/a:
tolky77 napisał/a:
Dwa tyg temu założyli mi gaz, zrobiłem na nim 1000 km i średnie spalenie 70% miasto / 30% trasa wyszło mi 13,5 litra nie licząc ile spalił benzyny ...
Poproś o tą głupotę na piśmie
mi na trasie z pedałem zawsze wciśniętym na max czyli prędkości ok 160 km/h
spalał 13,5
przy jeździe od świateł do świateł i głupim ściganiu się ok 12-13 L
1 Litr więcej to jest maks w źle wyregulowanej instalacji
Zależy od czego więcej.
Jak od 5 l to by się mogło zgadzać, jak od 15 to już nie bardzo (za mała różnica).
Ogólnie - regulację można zepsuć na dwa sposoby - taki że przepala gaz, albo taki że gazu pali za mało, za to przepala silnik.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-01-25, 22:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2015-01-26, 13:50
Norma większego spalania lpg niż benzyny to ok. ok. 1-2 l/100 km.
Pytanie czy tankujesz na tej samej stacji bo mogą mieć różne ciśnienia i nie zawsze zatankujesz tyle samo gazu.
Duster żlopie przy dużych prędkościach. Jak jeżdzę 140-160 i utrzymuję prędkość pod górę i nie odpuszczam gazu to mam spalanie 13,5 lpg.
Przy trasie do 120 mam spalanie 11-11,5.
Miasto generalnie nie przekraczam 12,5 - nawet jak pokręcę się po górach przez godzinę. Duster nie pali dużo w mieście ani na trasie do 120.
Benzyny pali ok. 0,3 l/100 km więc reklamuj.
O 8-9 zapomnij bo to nie jest auto na takie spalanie (opory powietrza, opony itd). Realnie jak jesteś w stanie spalić na benzynie 8-9 (bo ja nie umiem przy moim stylu jazdy - i benzyny paliłem 10-11,5) to lpg powinien Ci palić 10,5 -11,5.
Mam instalację stag/hanna 2000/tomasseto/stefanelli zakładaną w ASO Świętochłowice
Pytaj o co chcesz.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-01-26, 14:12
To jakaś ściema. Nasz MCV pali tak:
95 6-8-10
LPG 8-10-12
Ułamków litra nie podaję ale proporcje są takie.
Poprzedni spalał dokładnie tak samo.
To samo dotyczy Fiata. Max 2 l. LPG więcej niż na benzynie.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
nie przesadzajcie po mieście spokojnie można poniżej 10 zejść ja na 32 L LPG robie spokojnie 350 km nawet 400 czasem
ale jak przycisnę to 250 km zrobię
Jak na razie wszystko w porządku! Zawsze nastawia się nową instalację na bogatszą mieszankę celem ochrony silnika. Po przejechaniu 1000km masz pierwszy darmowy przegląd na którym skład mieszanki zostanie skorygowany do steichometrycznej. Instalacja gazowa musi się dotrzeć a nikt z instalujących nie wie jaki gaz będziesz tankować ( jakość). Po tych 1000 km zostanie to ustawione zznacznie dokładnie. Dobrze wtregulowana instalacja zużywa od 1,23 do 1,25 więc gazu w stosunku do etyliny. Jeżeli zalezy ci na osiągach to trochę więcej. Mapę przy sekwęcji można ustawić tak by silnik miał większą moc na LPG.
A może i to samo ASO co moje??
tolky77, gdzie kupiłeś auto?
odpowiadając na pytania
a) samochód kupiłem w Poznaniu - Auto Compol.
b) czyli, może się zmienić po pierwszym przeglądzie gazu
c) może się zmienić po dotarciu ...ok 10 kkm
d) w zależności gdzie tankuje - zazwyczaj na orlenie
e) 12l/100 po miescie to norma ...
chyba zbyt optymistycznie zrobiłem te założenia.
Odezwę się i powiem jak to będzie wyglądało za 2-3 mc
odpowiadając na pytania
a) samochód kupiłem w Poznaniu - Auto Compol.
Nie chcę Cię straszyć, ale z moim nie dali rady....
Też u nich kupiłem.
hmmm gaz ? jaki miałeś problem ?
- ja zgłaszałem im falujace obroty 8.01.2015, powiedzieli ze za jakiś czas pojawi się nowy soft i ze będą wzywali ... na akcje serwisową ....
- z gazem ze 13,5 pali powiedzieli ze do 5l więcej niż na paliwie może palić i jest ok.
cóż pożyjemy zobaczymy a po autoryzowanych serwisach za wiele się nie spodziewam.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-26, 23:54
tolky77 napisał/a:
hmmm gaz ? jaki miałeś problem ?
- ja zgłaszałem im falujace obroty 8.01.2015, powiedzieli ze za jakiś czas pojawi się nowy soft i ze będą wzywali ... na akcje serwisową ....
- z gazem ze 13,5 pali powiedzieli ze do 5l więcej niż na paliwie może palić i jest ok.
cóż pożyjemy zobaczymy a po autoryzowanych serwisach za wiele się nie spodziewam.
Trochę dziwne podejście. Wydać kilkadziesiąt tys. PLN i co? Za wiele to można się nie spodziewać po komisie z Gniezna, ale po ASO?
U mnie się zaczynało niewinnie, a kończyło tym, że nie ma mocy, falowaniem na wolnych obrotach, gaśnięciem silnika podczas zmiany biegu i często migającą kontrolką silnika.
ASO powinno mieć te auta w jednym palcu, a nie trzymać je w naprawie po kilka miesięcy.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
nie straszcie go że 12 to standard po mieście
jak już samochód się dotrze (każdemu pali wtedy więcej ) instalację ci pięknie ustawią a najwalniejsze ty nauczysz się tym autem jeździć to 8-9 jest spokojnie osiągalna
- z gazem ze 13,5 pali powiedzieli ze do 5l więcej niż na paliwie może palić i jest ok.
Bzdura. Nie w przypadku DD. Zużywa 10-20% więcej LPG niż paliwa. Jeśli wyjeździłeś chociaż jeden bak to wiesz ile średni spalił. Do tego dorzuć te 20% i będziesz miał swoje średnie zużycie na gazie. Czyli przy średnim spalaniu noPb 10l/100km wyjdzie 12 l/100km LPG. Żeby palił te 5 litrów więcej to średnie spalania musiałbyś mieć na poziomie 25 litrów. Więc albo gaz ucieka jakimiś nieszczelnościami w instalacji (zdarza się) albo jest niedopieszczona mapa wtrysków ALE tylko w przypadku gdy komp od LPG nie jest połączony CANem z kompem samochodu. W instalacjach zakładanych fabrycznie w centralce od LPG jest tylko wrzucony współczynnik zwiększający czasy wtrysku LPG a bazowa mapa jest pobierana z ECU samochodu. Teraz pytanie jaką centralkę od LPG posiada Twoja bryka? W drugim przypadku osiągnięcie spalania wyższego o 5 litrów to jakaś ściema bo zakładam, że nie jeździsz a gazem w podłodze na dwójce lub trójce.
Jak pisali poprzednicy: 120km/h- wychodzi z 11-12 litrów, wyżej- wydoi więcej.
Jan Ostrzyca ma mniejsze spalanie bo i MCV ma inne opory aerodynamiczne (mniejsze) niż Duster. My jeździmy czymś na kształt szafy gdańskiej.
- z gazem ze 13,5 pali powiedzieli ze do 5l więcej niż na paliwie może palić i jest ok.
Bzdura. Nie w przypadku DD. Zużywa 10-20% więcej LPG niż paliwa. Jeśli wyjeździłeś chociaż jeden bak to wiesz ile średni spalił. Do tego dorzuć te 20% i będziesz miał swoje średnie zużycie na gazie. Czyli przy średnim spalaniu noPb 10l/100km wyjdzie 12 l/100km LPG. Żeby palił te 5 litrów więcej to średnie spalania musiałbyś mieć na poziomie 25 litrów. Więc albo gaz ucieka jakimiś nieszczelnościami w instalacji (zdarza się) albo jest niedopieszczona mapa wtrysków ALE tylko w przypadku gdy komp od LPG nie jest połączony CANem z kompem samochodu. W instalacjach zakładanych fabrycznie w centralce od LPG jest tylko wrzucony współczynnik zwiększający czasy wtrysku LPG a bazowa mapa jest pobierana z ECU samochodu. Teraz pytanie jaką centralkę od LPG posiada Twoja bryka? W drugim przypadku osiągnięcie spalania wyższego o 5 litrów to jakaś ściema bo zakładam, że nie jeździsz a gazem w podłodze na dwójce lub trójce.
Jak pisali poprzednicy: 120km/h- wychodzi z 11-12 litrów, wyżej- wydoi więcej.
Jan Ostrzyca ma mniejsze spalanie bo i MCV ma inne opory aerodynamiczne (mniejsze) niż Duster. My jeździmy czymś na kształt szafy gdańskiej.
no i trzeba pamietac ze DD 4x4 1.6 ma zupełnie inna skrzynię niż DD 4x2 1.6 ... wiec musi więcej palić ...
nie musi skrzynia to tylko kwestia przyzwyczajenie
inna sprawa to ciężar i większe opory toczenie
w końcu tylna oś musi się czymś pożywić
więc 1 L więcej w porównywaniu do 4x2 jest zrozumiałe
inna sprawa na trasie gdzie 4x2 ma dłuższa skrzynie
nie przesadzajcie po mieście spokojnie można poniżej 10 zejść ja na 32 L LPG robie spokojnie 350 km nawet 400 czasem
ale jak przycisnę to 250 km zrobię
uwzględnij fakt, że wymiana poglądów dotyczy wersji 4x4 ...
c) może się zmienić po dotarciu ...ok 10 kkm
d) w zależności gdzie tankuje - zazwyczaj na orlenie
e) 12l/100 po miescie to norma ...
- we współczesnych samochodach (nawet w Daciach ) coś takiego jak "docieranie" samochodu nie ma miejsca... samochody opuszczają fabrykę już "dotarte" co nie oznacza, ze można go katować, zalecane jest przez pierwsze kilka tysięcy km łagodniejsze traktowanie...
- jeżeli chodzi o zużycie gazu to tak jak koledzy wcześniej napisali ma na to wpływ wiele czynników m.in. jakość gazu, styl jazdy, temperatura zewnętrzna itp.,
- MSZ 13,5 l/100 km jest trochę za wysokie ale pewnie z czasem lepiej wyczujesz charakterystykę jazdy Dusterem i spalanie powinno zmaleć, (u mnie akurat w pierwszym okresie eksploatacji na LPG było niższe niz obecnie ),
- na LPG (LR OMEGAS) przejechałem już ponad 58 kkm i poza przeglądem serwisowym 1xrok - nadal wszystko OK,
- u mnie spalanie LPG jest różne ale gdyby to spróbować uśrednić to nie przekracza 10 l/100 km i do tego około 0,3 l benzyny...
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-28, 22:17
Karenzo napisał/a:
ale kręci się wyżej bo ma większą masę do ciągnięcia
gdyby były taka sama skrzynia to w ogóle by nie przyspieszał z niskich obrotów
Chyba jednak kula w płot, bo w dieslu, który zżera tego cherlawego benzyniaka na śniadanie i nie ma (w porównaniu do benzyniaka) problemów z mocą i momentem w żadnym zakresie obrotów, sytuacja jest identyczna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum