Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-01, 09:20
wookash napisał/a:
... w poniedziałek zadzwonić do ASO i ich zapytać, o wykonanie takiej usługi. ....... jakie konkretnie "hasło" mam zapodać do ASO, aby wiedzieli jakie przełożenie mają zastosować?
Masz pojazd na gwarancji ? W ASO pewnie powiedzą, że się nie da, że grozi to uszkodzeniem silnika, sprzęgła, półosi etc. Po gwarancji też pewnie nie będą wiedzieli o co biega ale za niemałą kasę owszem zrobią
... w poniedziałek zadzwonić do ASO i ich zapytać, o wykonanie takiej usługi. ....... jakie konkretnie "hasło" mam zapodać do ASO, aby wiedzieli jakie przełożenie mają zastosować?
Masz pojazd na gwarancji ? W ASO pewnie powiedzą, że się nie da, że grozi to uszkodzeniem silnika, sprzęgła, półosi etc. Po gwarancji też pewnie nie będą wiedzieli o co biega ale za niemałą kasę owszem zrobią
Nie dość, że auto mam na gwarancji, to jeszcze w leasingu :(
czy jest sposób określić na podstawie parametrów mojego auta, czy taki zabieg ma sens
Sens to zawsze jest kwestia subiektywna, do samodzielnego rozważenia.
wookash napisał/a:
jakie konkretnie "hasło" mam zapodać do ASO, aby wiedzieli jakie przełożenie mają zastosować?
Po prostu im podać co mają zrobić - bo to na tyle rzadka modyfikacja, że wątpię, żeby byli przygotowani do doradzenia czegokolwiek, a nie sądzę też, żeby im się chciało to studiować...
* * *
Najprawdopodobniej masz dustera HSAT - silnik K4M616, skrzynia JR5-316, zestopniowanie V biegu 41/31.
Dostępne dłuższe przełożenia to 42/31, 45/31 i 47/31.
Pierwsze jest raczej bez sensu, bo zmiana będzie naprawdę niewielka - 3%.
W drugim obroty spadną o 9% przy tej samej prędkości (nr. ref. 8201499779 i 8201014646 - 150 i 185 zł, chociaż ta druga cena chyba jest pomylona, skoro w Niemczech podają niemal 200 €E).
W trzecim przypadku - różnica wyniesie 13% (danej kół w postach powyżej). Silnik masz mocniejszy niż u ja, a wyjściowe przełożenie też dłuższe, więc taka zmiana powinno zadziałać.
Dałbym plusa ale się nie da :(
Widzę , że nawet nie trzeba będzie jechać do Fortuna-auto w celu wymiany, bo nawet nie będę musiał mieć dodatkowych narzędzi do zmiany...
Podstawowy problem to zdobycie zębatki w cenie, która nie spowoduje, że inwestycja nigdy się nie zwróci (nie licząc poprawy komfortu, która sama w sobie jest bezcenna ;) ) !
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2014-12-03, 21:03, w całości zmieniany 1 raz
Ale człowiek jak się rozstanie na zbyt długo ze swoimi pieniędzmi, to nie odczuwa potem radości z ich odzyskania... Poza tym kupno kilku zębatek po to, żeby zmienić jedną, to jednak straszna krzywda na sumieniu, środowisku, lasach tropikalnych i dzieciach w Afryce ;)
Z drugiej strony - wtedy i tak koszt zamyka się w przeciętnej kwocie za chiptuning.
Myślę sobie, że jednak bardziej przekonują mnie podane tutaj ceny za pojedyncze zębatki (bo czemu od razu komplet?), a w szczególności za używane skrzynie (myślę sobie, że piąty bieg rzadko będzie tym najbardziej zużytym).
Na razie osobiście doświadczam zbawiennych efektów tego typu modyfikacji na pojazdach jednośladowych - wymieniłem zębatki zdawcze na większe w swoim motorowerze i w motocyklu i jestem w pełni zadowolony z efektów, stąd też zaczynam wyczekiwać końca gwarancji w przyszłym roku...
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2014-12-03, 21:57, w całości zmieniany 1 raz
Nie sądzę , że konieczne jest kupować nowe, a lepiej spytać o wymontowane dwie zębatki 5tki z dacii na części z allegro. Całe skrzynie to koszt od 200pln w górę za używki, także ewentualnie taka cena też jest możliwa.
A wymiana tak w ogóle nie będzie widoczna raczej dla ASO.
oki, jutro dryndne tam... Dużo juz czasu poświęciłem na telefony/maile do gości z allegro, większość akurat nie ma a paru miało sprawdzić czy mają takie skrzynie ( jakie im podałem ) ale nie oddzwaniają albo cisza na mailu ...
Tam na strażackiej masz 2 punkty , na jednym placu stoją samochody gdzie możesz wyciągać co chcesz (było też kilka renówe ale roczniki 95-05 )
Drugi (do którego jest numer na stronie ) to jest już sklep z częściami po demontażu tam mi w 10 minut pracownik znalazł skrzynie po kodowaniu
Radze dzwonić rano bo mają wtedy większą chęć do pomocy bo klientów mało
I czy te info (45/31) - odpowiada liczbie zebow tych kol czyli 45 i 31 ?
Chce faktycznie sprawdzic i powiedziec to sprzedajacemu zeby potwierdzil przy rozbieraniu skrzyni ...
I czy te info (45/31) - odpowiada liczbie zebow tych kol czyli 45 i 31 ?
Podbijam pytanie!
Wydaje mi się, że to nielogiczne, żeby oznaczenie dotyczyło liczby zębów, bo:
- nie liczy się liczba zębów, tylko stosunek średnic kół
- jeśli średnica jednego z kół rośnie, to drugiego musi zmaleć, bo inaczej się nie zmieszczą
- jeśli zmaleje średnica drugiego koła, to musi zmaleć też liczba zębów.
EDIT: Hmm, ale jednak to właśnie oznacza liczbę zębów, policzyłem na którymś zdjęciu, więc gadam głupoty. Musi zmieniać się rozmiar zębów! :D
Jeśli zębatki o danym oznaczeniu mają zawsze identyczną konstrukcję, niezależnie od skrzyni z której pochodzą, to następujące skrzynie byłyby źródłem przeszczepu dla dwóch najbardziej interesujących typów ;)
47/31............................45/31
JH3-334..........................JR5-306
JH3-335..........................JR5-308
JH3-336..........................JR5-309
JH3-351..........................JR5-336
JR5-332..........................JR5-337
JR5-335..........................JR5-351
JR5-340..........................JR5-353
JR5-341..........................JR5-354
JR5-345
JR5-355
JR5-356
JR5-357
JR5-358
JR5-368
JR5-369
JR5-373
JR5-374
JR5-377
JR5-378
JR5-385
...z drugiej strony ASO uszczęśliwiło mnie rabatem 10% na części i usługi, więc rozważam również kupno gotowych zębatek z montażem w ASO... Już niedługo lato, trzeba przygotować samochód do jazdy w trasie :D
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2015-01-30, 19:43, w całości zmieniany 2 razy
oczywiście zgadzam się z powyższym, że chodzi o przełożenie czyli stosunek średnic; generalnie wszystko tak , ale jednak dopuszczam fakt że w różnych skrzyniach mogą być różne wielkości zębów , mniejsze lub większe.
taką niepewność zasiał sprzedawca z allegro, który pytał jak rozróżni te koła bo nie ma tych opisów przełożeń piątki, a mam zadzwonić do jednego z nich w poniedziałek.
przekazałem pytanie od sprzedawcy skrzyń.
Jeśli wielkość zębów taka sama, to jaka ilość zebow jest w kołach z 45/31 a jaka w 47/31.Musze to wiedziec w poniedzialek. Moze jeszcze jutro sie zdecyduje jeszcze.
Cena w Aso jest powyzej moich mozliwosci > 1200pln za oba zarówno 45/31 jak i 47/31 - już pytałem.
Właśnie się poprawiłem. Liczba zębów zmienia się na większej zębatce, a na drugiej nie, nie zmienia się także odległość wałków skrzyni biegów, więc:
1) na pewno większa musi wzrosnąć na średnicy
2) a druga zmaleć na średnicy
3) ponieważ mniejsza zębatka ma tyle samo zębów, a mniejszą średnicę (porównując 42/31 , 45/31 i 47/31), to musi mieć też mniejsze zęby
4) a przez to zęby muszą być też mniejsze w większej zębatce
5) co powoduje, że trzeba wymienić obie zębatki nie tylko z powodu średnic, ale też z powodu różnic w wielkości zębów
Zakładam, że w przypadku skrzyni danego typu (np JR5) odległość między wałkami nie zmienia się, a więc można podmieniać zębatki dowolnie.
Pytanie, czy:
1) odległość między wałkami zmienia się między różnymi typami skrzyń, np JR5 i JH3
2) zmienia się sposób mocowania albo grubość tych zębatek, między różnymi typami skrzyń
Symbol kompletu jest wybity na bokach zębatek, więc po wyjęciu ich ze skrzyni można sprawdzić które to, pozostaje więc wciąż pytanie, czy komplet o danym układzie zębów jest zawsze taki sam we wszystkich skrzyniach Renault.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2015-01-30, 19:53, w całości zmieniany 2 razy
8201499779 - 1209,27 zł brutto, rabat od tej ceny 10%, część na zamówienie, czas realizacji zamówienia 2-3 dni
8201014646 – 105,71 zł brutto, rabat od tej ceny 10%, część na zamówienie, czas realizacji zamówienia 2-3 dni
(przełożenie 45/31)
lub
8201516100 – 1096,35 zł brutto, rabat od tej ceny 10%, część na zamówienie, czas realizacji zamówienia do 10 dni
8201499785 – 493,40 zł brutto, rabat od tej ceny 10%, część na zamówienie, czas realizacji zamówienia do 10 dni
(47/31)
I czy te info (45/31) - odpowiada liczbie zebow tych kol czyli 45 i 31 ?
Tak (czyli potwierdzam: Marmach dobrze napisał).
Marmach napisał/a:
czy:
1) odległość między wałkami zmienia się między różnymi typami skrzyń, np JR5 i JH3
2) zmienia się sposób mocowania albo grubość tych zębatek, między różnymi typami skrzyń
Czyli w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wymontować takie zębatki z dowolnej skrzyni Renault, która je zawiera. To bardzo upraszcza sprawę...
8201499779 - 1209,27 zł brutto, rabat od tej ceny 10%, część na zamówienie, czas realizacji zamówienia 2-3 dni
8201014646 – 105,71 zł brutto, rabat od tej ceny 10%, część na zamówienie, czas realizacji zamówienia 2-3 dni
(przełożenie 45/31)
lub
8201516100 – 1096,35 zł brutto, rabat od tej ceny 10%, część na zamówienie, czas realizacji zamówienia do 10 dni
8201499785 – 493,40 zł brutto, rabat od tej ceny 10%, część na zamówienie, czas realizacji zamówienia do 10 dni
(47/31)
To więc które dane są aktualne? 500 a 1200 to dla mnie różnica czy ASO czy nie ASO :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum