Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-10-31, 12:20
mercurysable napisał/a:
Wgranie softa lipa . W końcu nie wytrzymałem i zacząłem sam grzebać , pomogło odpięcie czujnika temperatury zasysanego powietrza . Nie faluje , zato pojawiły się piękne pomarańczowe kontrolki , udaje że ich nie widzę . Nawet kop jest większy, zobaczymy co dalej 😇
nic, bedzie wiecej palil bo bez tego czujnika sterownik dostaje stala wartosc, pewnie zimowa czyli ciagle na bogatej mieszance
mam ten sam problem który wraz z kolejnymi wgraniami oprogramowaniami trochę się zmniejszył
ale nadal jest- u mnie dzieje się tylko na zimnym silniku jak auto noc postoi i jest to losowe
odpalam autko, wyjeżdżam z garażu i jak słyszę falowanie zatrzymuje auto wyłączam silnik i odpalam ponownie-problem znika, co ciekawe problem nigdy nie występuje gdy na zewnątrz jest temp od 7 stopni w dół, cała zima zawsze działa jak powinno , najgorzej latem nie dość ,że lubi falować to jeszcze nie raz jest problem w ogóle go odpalić a jeszcze silnik jest ciepły to już dopiero-tu pomaga tylko dodanie gazu.
ASO nie umie sobie z tym poradzić.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-11-01, 20:49
marszelest napisał/a:
latem nie dość ,że lubi falować to jeszcze nie raz jest problem w ogóle go odpalić a jeszcze silnik jest ciepły to już dopiero-tu pomaga tylko dodanie gazu.
ASO nie umie sobie z tym poradzić.
prawdopodobnie sterownik silnika zbyt szybko odcina dodatkową dawkę na tzw "ssanie" czyli zimny rozruch. Trzeba by pomajstrować jeszcze przy mapie wtrysku
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-11-01, 20:49, w całości zmieniany 1 raz
witam Widzę, że we wszystkich ASO siedzą "OSŁY" i imbecyle Ja ze swoją DD walczę już od lutego 2014 Soft miałem wgrywany trzy razy i tyle samo miałem wymienianych komputerów sterujących wtryskami LIPA Na infolinii w Warszawie ciągle mówią, że jeszcze pracują nad najnowszym softem W każdym ASO mówią, że pana przypadek jest pierwszy Teraz Daćka tylko na zimnym silniku faluje a przy 1750 - 1900 ma tzw zadławienie się a nawet dzisiaj zgasła mi dwa razy z rzędu przy ruszaniu na skrzyżowaniu. LIPA TOTALNA Kto dopuszcza do ruchu takie buble ?
Jak narazie , falują i to delikatnie na zimnym silniku , kilkadziesiąt sekund po odpaleniu , potem ledwo odczuwalne falowanie . Może problem tkwi w świecach , źle została dobrana ich ciepłota , przecież zmieniła się przepustnica na elektroniczną . Jak ASO po raz kolejny da ciała , spróbuje założyć świeczki platynowo-irydowe .
Natomiast nie mam objawów dławienia , zaniku mocy itp , nie gaśnie.
Za to po włączeniu migacza lewego gasną lub przygasają światła , a jak jest wilgoć to po wbiciu wstecznego załącza się " automatycznie " tylna wycieraczka , ale jazda
I jeszcze jedno przed ingerencją w silnik na wolnych obrotach i załączonej klimie , tak nim trzepało , że w wytłumieniu maski wytarło mi dziurę . Wszystko do reklamacji , zobaczymy co ASO na to .
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-09, 22:37
mercurysable napisał/a:
Jak narazie , falują i to delikatnie na zimnym silniku , kilkadziesiąt sekund po odpaleniu , potem ledwo odczuwalne falowanie . Może problem tkwi w świecach , źle została dobrana ich ciepłota , przecież zmieniła się przepustnica na elektroniczną . Jak ASO po raz kolejny da ciała , spróbuje założyć świeczki platynowo-irydowe .
Natomiast nie mam objawów dławienia , zaniku mocy itp , nie gaśnie.
Za to po włączeniu migacza lewego gasną lub przygasają światła ,
Przełącznik kierunków do wymiany, też tak miałem i jest to typowy problem.
Witam wszystkich borykających się z problemem falujących obrotów/dławienia się silnika.
Czy komuś może udało się rozwiązać problem "na własną rękę" ?
Jadę we wtorek do ASO czwarty raz (namówiłem ich na przeczyszczenie przepustnicy - a nóż pomoże...). Oczywiście cały czas trzymają się wersji, że wszystko jest w normie. Jeśli ta wizyta nie pomoże pozostaje certyfikowany rzeczoznawca samochodowy i walka "na noże" :)
Pozdrawiam
8061 [Usunięty]
Wysłany: 2015-02-04, 13:45
Witam wszystkich,
Od niedawna posiadam DD, jednak auto od nowości ma problem z falowaniem obrotów i dziwnym dławieniem podczas dodawania gazu od około 2k obrotów. W ASO twierdzą, że problem zgłoszony i rozwiązywany u producenta, więc trzeba poczekać na wynik :) Taka odpowiedź jest dla mnie czarnym humorem, gdyż według mnie nie powinno coś takiego występować w NOWYCH autach :/
Czy komuś udało się w jakimś ASO rozwiązać te problemy? Z tego co wyczytałem wyżej, to wiele osób miało/ma ten sam zgryz co ja...
Było wcześniej czytać forum, a nie dopiero po kupnie... LPG czy samo Pb A w ogóle to jakiś wysyp trolli może... Nie przywita się taki, nie przedstawi, od razu żale wylewa... Może trzeba dodać okienko "wpisz dowolną liczbę trzycyfrową, aby udowodnić, że nie jesteś botem"?
Oczywiście zastępczo tu witam Kolegę serdecznie, mając nadzieję, że jednak nie jest botem
To tylko Dacia...
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-04, 18:50
eplus napisał/a:
Było wcześniej czytać forum, a nie dopiero po kupnie... LPG czy samo Pb A w ogóle to jakiś wysyp trolli może... Nie przywita się taki, nie przedstawi, od razu żale wylewa... Może trzeba dodać okienko "wpisz dowolną liczbę trzycyfrową, aby udowodnić, że nie jesteś botem"?
No pewnie, bo przecież wiadomo, że w silnikach Dacii nie zdarza się falowanie, więc jak ktoś coś takiego pisze to na pewno przez konkurencję podstawiony bot, gdzieżby to mogła być prawda .....
W ogóle to same bot-y w tym temacie.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-02-04, 18:50, w całości zmieniany 2 razy
Przecież piszę, że gdyby wcześniej poczytał, to kupiłby co innego. U mnie nie falują (albo falują, ale ja nie zauważam), ale wierzę tym, którym falują - przy szalejącej ekologii silniki gasnące na wolnych obrotach będą normą, to taka przejściówka do powszechnego stop-start.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-04, 19:01
eplus napisał/a:
Przecież piszę, że gdyby wcześniej poczytał, to kupiłby co innego. U mnie nie falują (albo falują, ale ja nie zauważam), ale wierzę tym, którym falują - przy szalejącej ekologii silniki gasnące na wolnych obrotach będą normą, to taka przejściówka do powszechnego stop-start.
Ale po co ta gadka?
To nie norma, tylko normalny babol w oprogramowaniu.
Jak ich przycisnąć to potrafią poprawić, tylko że normalnie nie bardzo im się opłaca, wolą wysyłać klientów na drzewo, taniej wychodzi.
Mój egzemplarz (diesel) też falował prawie przez rok i cudownym sposobem, po wgraniu n-tej wersji softu przestał.
Pewnie wreszcie ktoś się przyłożył do roboty i znalazł przyczynę.
Aleśmy Chłopa zjechali, jak na forum biemdablju.W sumie przeze mnie bo ja od razu z buta teraz to tu chyba nie wejdzie już nigdy, chyba że ma poczucie humoru
Ostatnio zmieniony przez Ajgor 2015-02-04, 19:10, w całości zmieniany 2 razy
Ludzi bez poczucia humoru mamy tu pod dostatkiem, lepiej żeby nowy je miał.......
_________________ K4M - NOT tested on animals
8061 [Usunięty]
Wysłany: 2015-02-05, 08:42
Witam raz jeszcze w ten piękny słoneczny dzień ,
Dziękuje Wam za przytoczone sugestie, postaram się poprawić na przyszłość, aby nie podpadać w taki sposób Zadowolonym użytkownikom Dacii ;))
Cieszę się, że temat ożył, po moim poście wylano trochę pomyj więc mam nadzieję, że teraz będzie tylko lepiej
Ucinając Wasze spekulacje to nie pracuję dla konkurencji, stałem się zwykłym posiadaczem DD, któremu wydają się dziwne w/w opisane problemy w nowym samochodzie.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-02-05, 11:00
Niestety jest to efekt dostosowywania do norm emisji spalin - silnik projektowany do E3 dostosowany do E6 - silnik z normą E3 nigdy nie falował ( Laguna 1998) z E5 też (Dacia 2010)
Od E6 zaczęły się skargi i kolejne wersje softu - męcz ASO niech wgrywają, aż ustanie.
Dziękuje Wam za przytoczone sugestie, postaram się poprawić na przyszłość, aby nie podpadać w taki sposób Zadowolonym użytkownikom Dacii ;))
Pozdawiam
Forumowy Troll
Nikt nie powiedział że wszyscy są zadowoleni ,ale miło że mimo ''ochrzanu'' jesteś nadal na forum
8061 [Usunięty]
Wysłany: 2015-02-06, 08:18
Zauważyłem, że na forum i w użytkowaniu do DD trzeba mieć 'zdrowe' podejście, pozostaje jeszcze męczenie dealera Co jak co, ale z autka jestem zadowolony i oby jak najdłużej.
Dzięki za niektóre rzeczowe odpowiedzi, być może ktoś jeszcze się odezwie z posiadaczy silnika 1.6Pb co zauważył podobną przypadłość na zimnym silniku...
Ja już zgłosiłem. Może jak więcej osób zgłosi to zainteresują się problemem przycisną Renault w jakimś stopniu :) (może by coś na stronie na ten temat napisali... ? )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum