DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakup Dokkera Van 1.6MPI czy 1.5dci?
Autor Wiadomość
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-01, 20:37   

Mój brat ma Dokkera dci. Robi koło 60tys. rocznie, z tego większość po mieście - wychodzi taniej niż na LPG.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
nec2 
Zielony listek


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1.6
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 7
Skąd: P-ń
Wysłany: 2015-02-01, 20:49   

Czyli do wszystkich dokerów zakładają brc czy to zależy od aso? Jak się spisuje taka instalacja?


matucha napisał/a:
Mój brat ma Dokkera dci. Robi koło 60tys. rocznie, z tego większość po mieście - wychodzi taniej niż na LPG.


Ile mu pali? Jaki salon w poznaniu mógłbyś polecić?
Ostatnio zmieniony przez nec2 2015-02-01, 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-01, 22:01   

Pali mu do 5,5 w mieście ale:
Jeździ tylko kierowca + max 50kg sprzętu,
Auto zagrzewa się tylko raz i praktycznie cały czas jeździ zagrzanym,
Prawie nie jeździ w godzinach szczytu.
W trasie jak się uprzesz jesteś w stanie zejść poniżej 4.
Wersja 90KM.

Auto kupił w AutoCompolu, ale tak się składa, że ja teraz przez 1,6MPI z LPG mam na pinku z tym salonem i na pewno już bym go nie polecił.

Odradzam MPI z fabrycznym LPG.
Koszty przeglądów wychodzą dużo drożej niż w benzynie, są częstsze z LPG. Do tego jak ja miałem, to przebiegi przy LPG nie pokrywały się z tymi od benzyny i trzeba było częściej jeździć do serwisu, a auto ma przecież zarabiać.
No i przy Dieslu zrobienie 1000km na jednym baku to nie problem.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2015-02-02, 21:42   

nec2 napisał/a:
Czyli do wszystkich dokerów zakładają brc czy to zależy od aso? Jak się spisuje taka instalacja?


Z tego co wiem to w dwóch salonach ,które znam,zakładają instalki BRC. Instalacja spisuje się bez zarzutu
_________________

 
nec2 
Zielony listek


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1.6
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 7
Skąd: P-ń
Wysłany: 2015-02-02, 22:03   

OK dzięki za informację. Będę musiał jeszcze raz poważnie to przemyśleć ;P
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-02, 22:14   

teraz tak ale pamiętaj że za 2-3 miesiące cenny wrócą na stary pułap + 15 gr (nowy podatek ) wtedy gaz znowu będzie po 2.5 a ropa za 5.5-8
i znowu LPG zacznie się mocno opłacać bo teraz różnica jest 20-30 % na korzyść LPG
_________________
Moje auto
 
nec2 
Zielony listek


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1.6
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 7
Skąd: P-ń
Wysłany: 2015-02-02, 23:01   

Karenzo, a tobie jak spisuje się instalacja? Jaki przebieg i jaka instalacja?
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-02-03, 08:42   

matucha napisał/a:

Koszty przeglądów wychodzą dużo drożej niż w benzynie, są częstsze z LPG.


No, to jest poważny argument na nie. Aż 6 dych więcej za przegląd! I to raz w roku! Granda! :mrgreen:
Tyle to ja oszczędzam na jednym tankowaniu LPG zamiast benzyny. Naprawdę uważasz, że to taki straszny wydatek w skali innych kosztów eksploatacyjnych (chociażby wydatków na paliwo i różnicy między noPb a LPG)? Przegląd instalki w ASO to też jakieś 100-130PLN (jeśli nie wymieniam filtrów we własnym zakresie), więc to kolejne 2 tankowania. Nie demonizujmy kosztów, które mają niewielki wpływ na całość oszczędności. No i dochodzi mi jeszcze jakieś 0.5-0.6 l noPb na 100km (przy obecnych cenach to 2-2.20PLN).

nec2,

Renault ma taki pomysł z zablokowanie instalki. Generalnie pomijając jej upierdliwe wyłączanie się przy delikatnym operowaniu gazem (musisz np. podjechać kilka cm i dodasz gazu a potem nagle ujmiesz to potrafi zgasnąć i serwis rozkłada ręce bo nawet jakby chcieli coś zrobić i coś zmienić w sterowniku to nie mają jak- tylko mogą zaktualizować oprogramowanie ze zmienionymi parametrami przysłane przez centralę), szarpnięcie podczas przełączania się na LPG jak dynamicznie przyspieszasz- to działa OK. Te dwie rzeczy wspomniane wcześniej psują cały obraz tej instalki. Jeśli natomiast poprzez ASO założysz instalkę ze sterownikiem niezablokowanym (nie zapomnij o wpakowaniu większego zbiornika- z fabrycznego 40 litrowego zmieniłem na 72 lub 73 litrowy ale mnie to kosztowało 8 stówek a jak dopiero zakładają instalację to koszt jest mniejszy bo nie płacisz za demontaż, ponowny montaż i nie dostajesz z powrotem małego zbiornika z wielozaworem, z którym nie wiadomo co zrobić- w Twoim przypadku dopłacisz za różnicę w cenie zbiorników).
Od 14 lat bujam się brykami z gazem i nie miałem powodów do narzekania na ich działanie.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-02-03, 08:46   

nec2, mam instalację BRC w swojej Lodzi z silnikiem 1,6 MPI.
Już przejechałem ponad 10 tys. km i działa bez zarzutu. Instalacja musi być dobrze zrobiona i zestrojona do danego silnika. Montowałem w ASO. Jest wzorowo zamontowana. Zapraszam na moją stronkę, gdzie są moje zdjęcia instalacji BRC.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-03, 20:30   

piotr. z napisał/a:
matucha napisał/a:

Koszty przeglądów wychodzą dużo drożej niż w benzynie, są częstsze z LPG.


No, to jest poważny argument na nie. Aż 6 dych więcej za przegląd! I to raz w roku! Granda! :mrgreen:
Tyle to ja oszczędzam na jednym tankowaniu LPG zamiast benzyny.


Przy 60 tys. rocznie, to tych przeglądów wychodzi Cię min. 3 w roku.

Jeśli dużo jeździsz autostradą ( akurat mieszkając w Poznaniu jednak trochę km można po autostradzie robić ), to na pewno LPG nie przegoni dci. Pieniążki wychodzą te same, a przy tych przebiegach to średnio co 1,5 dnia musisz odwiedzić stację benzynową na LPG, a przy dieslu max 2x w tygodniu.
Sam jestem zwolennikiem LPG, ale przy takich przebiegach to już trzeba więcej brać pod uwagę. Jeśli jeździsz po mieście np z miejsca w miejsce, to musisz sobie brać pod uwagę właśnie tankowania po drodze. W dieslu Ci to odpada.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-03, 20:46   

można spokojnie dać większy zbiornik np 80 L
_________________
Moje auto
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-03, 21:40   

Karenzo napisał/a:
można spokojnie dać większy zbiornik np 80 L

Tylko z oryginalną instalacją raczej tego nie założą. Biorąc pod uwagę problemy, jakie ostatnio są z benzyniakami to bałbym się zakładać instalację nie fabryczną, bo w razie gwarancji ASO będzie na pewno robiło pod górkę.
Auto w firmie ma jeździć i zarabiać. Nikt na pewno nie będzie sam się bawił w wymianę filtrów czy czegokolwiek.

Poza tym 90KM w dci w Dokkerze bardzo przyjemnie jeździ. Benzyniak 84KM to niby tylko kilka KM mniej, ale różnica w jeździe ogromna. Benzyna chowa się nawet przy słabszych dci.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-03, 21:56   

matucha napisał/a:
Poza tym 90KM w dci w Dokkerze bardzo przyjemnie jeździ. Benzyniak 84KM to niby tylko kilka KM mniej, ale różnica w jeździe ogromna. Benzyna chowa się nawet przy słabszych dci.


Przy normalnej eksploatacji liczy się moment obrotowy a tu uturbiony diesel jest nie do pobicia. Moc to przy ostrych wyścigach.
 
nec2 
Zielony listek


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1.6
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 7
Skąd: P-ń
Wysłany: 2015-02-04, 21:07   

Dzięki za zainteresowanie. Pomysł z większym zbiornikiem bardzo dobry.

Route2000 bardzo ładnie założona i fajny patent z kołem ;-)
Ostatnio zmieniony przez nec2 2015-02-04, 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne