Hallo!!
Sledze to Forum juz prawie rok czasu. W grudniu a dokladnie 12 .12.2012 o godzinie 12.12 dostalem moje Lodgy.
Wykozystalem wszystkie mozliwe dobre rady a mianowicie:
podswietlilem przyciski opuszczania szyb
Swiatla cofania z obydwu stron
Swiatla przeciwmgielne z obydwu stron
Kamera cofania z wyswietlaczem w lusterku wstecznym
oswietlenie bagaznika po obu stronach
czujnik temperatury zewnetrznej i wewnetrznej.
Pare Fotek :
axi, a jaką kamerę cofania zainstalowałeś i gdzie je umieściłeś? Może wrzuciłbyś fotkę z umieszczoną kamerkę z tyłu?
Ostatnio zmieniony przez route2000 2014-04-17, 13:38, w całości zmieniany 1 raz
kamerke cofania kupilem na ebay-troszke musialem improwizowac z oswietleniem tzn musialem pogimnastykowac sie z zaroweczka-jej zamocowaniem,ale wyszlo ok.
Link:http://www.ebay.at/itm/Sony-CCD-European-Renault-Fluence-Ruckfahrkamera-Car-rearview-cam-fur-autoradio-/271127111291?pt=DE_TV_Video_Audio_Sonstige&hash=item3f206f667b
Na niemieckim Forum https://www.dacianer.de/t...88/#post-210702 jeden z uzytkownikow pod nickiem "Platinum" opublikowal i juz aktywowal wskazanie temperatury zewnetrznej z oryginalnego czujnika ktory jest w lusterku zewnetrznym( od strony pasazera). Trzeba tylko przeciagnac kabel od tego czujnika do tachometra no i pozniej za pomoca programu od Renault "Can Clip"to wszystko aktywowac!! Super sprawa !!!Odpadaja wszystkie przerobki i wlasne rozwiazania!!!
Unbenannt.jpg Ich habe mit einen Kabel(2x0,5mm2) den sensor im Spiegeldreieck mit den Tacho verbunden. Mit den richtigen Pins geht das ganz leicht!
Habe es anschließend von meinem Freundliche Freischalten lassen ( Dauer 2min , kosten 1 Café)
w skrocie modele lodgy 2014 juz to maja, a te z 2012 i 2013 nie. Jesli natomiast autko ma w prawym lusterku termometr, to mozna zrobic dokladnie tak jak opisales.
Do mojego szczescia brakuje mi jeszce instrukcji jak sie dobrac do zegarow i slynnych pinow nr 19 i 20 odpowiadajacych za temperature zewnetrzna.
Marka: Dacia
Model: Była Lodgy jest Jogger
Silnik: TCE - 110
Rocznik: 2024
Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 41 Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-09-23, 09:54 Stacja pogodowa w LODGY :)
Jako że jednowierszowy komp pokładowy w Lodziku to totalna pomyłka (albo zegarek albo termometr albo spalanie itepe). Zamówiłem sobie stację pogodową z dwoma kolorami podświetlania (niebieski i pomarańcz) ale taką że wyświetlane są tylko cyfry a tło jest czarne.
Zasilana bateriami pastylkami a podświetlanie ciągnie po zapalniczce (nawet logiczne żeby Powera nie żarło), kombinuje podpiąć pod wtyk zapalniczki żeby podświetlenie odpalało się po przekręceniu zapłonu.
Stacja pogodowa pokazuje na wielofunkcyjnym wyświetlaczu Czas, temp wewn/zewn (ale trzeba przełączyć przełącznikiem) do tego wilgotność i napięcie w instalacji (z 12V podświetlających LCD odczytuje napięcie).
Jak zamontuje to pokaże co i jak :)
Na razie robię rekonesans pod które gniazdo zapalniczki przewody pociągnąć to w konsoli czy z tyłu między fotelami.
Wysłany: 2014-10-31, 20:03 Termometr w Dacia Duster I
Moja propozycja na załączonym zdjęciu. Mocowanie na kątowniku jest między ramką radia a obudową radia. Uniknąłem w ten sposób dziurawienia plastików i niepewnego klejenia.
Uważam, że w samochodzie najlepiej sprawdzają się wyświetlacze z jasnymi znakami i ciemnym tłem, jak zresztą są skonstruowane zazwyczaj wyświetlacze fabryczne. Długo szukałem takiego termometru – przeważają negatywy. Z tego jestem średnio zadowolony. Nie za dobrze widać w pełnym słońcu, ale jak na razie nic lepszego nie znalazłem. Po fazie testowej kable znikną pod ramką radia.
Czujnik umieściłem z przodu w zderzaku, u dołu w pobliżu znajdującego się tam otworu.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-10-31, 22:48
Witam mam aktywowany termometr w lodgy na poczatku bylo wszystko ok a po czasie okolo 5 miesiecy termometr zaniza o 3 stopnie. czasami przy temp.zew. 20 stopni pokazuje -8 a potem rosnie do normalnej temp i w czasie jazdy wacha sie +-3 lb 4 stopnie.Czy przyczyna moze byc walniety czujnik ? a moze nie ma dobrego styku gdzies na kablu ? i czy ktos z was rozpieral juz lusterko lodgy bo nie wiem jak sie do tego zabrac? Dzieki i pozdrawiam wszystkich
Kupiony rok czy półtora roku temu.
Średnio dokładny, na baterię (kwestia lokalizacji termometru i czujnika), a podświetlenie z podświetlenia zapalniczki pociągnąłem, czyli włącza się ze światłami. Podświetlenie mi pasowało.
Ostatnio zmieniony przez janzet 2015-01-19, 18:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-02-11, 18:31
Ja zamontowalem termometr taki jak z zalaczniku na poczatku standardowo pokazywal temperature zew.i wew. Po uruchomieniu wyswietlania temperatury zew. w zegarach postanowilem przypiac czujnik do przewodu metalowego zasilajacego nagrzewnice.Tym ze sposobem termometr pokazuje temperature silnika. Jedyny mankament jest taki ze termometr zaniza temperature o jakies 8- 10 stopni (Moim zdaniem straty ciepla)od temperatury wyswietlanej przez urzadzenie diagnostyczne.
Mam dokładnie taki sam, ale Ty łądnie go zamocowałeś i wygląda. U mnie lipnie.
Aha, ja mam zewnetrzny umieszczony w lewym nadkolu czujnik i .... fajnie jak się zatrzymam to temp. rośnie od ogrzania ciepłem z silnika , dopiero gdy ruszę to spada, dlatego faktycznie też i np IC się sporo nagrzewa od silnika czy przynajnniej chłodnicy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-02-15, 09:44
Zdjecie termometru i rozmieszczenia czujnikow ."Z" to temperatura silnika.
A jakby zmienic miejsce czujnika temperatury zew. ktory jest w lusterku i przylaczyc tak jak na zalaczniku to uzyskamy temperatyre silnika na zegarach co wy na to ?
Temperaturę zewn. jak i silnika czytam na swoim smartfonie, temp zasysanego pow. to jest ta zewn. z czujnika w układzie zasil. powietrza.
Termometr samochodowy mam zamontowany nad lusterkiem wstecznym, zaś czujnik temp.zewn. przeprowadzony, zamontowany pod lewym lusterkiem zewn.
Wskazania termometru; czas,temp.zewn.,wewn. i ładowanie akumulatora.
Trochę było zabawy ale się opłaciło.
gdzie jest zamontowany oryginalny czujnik temperatury, który jest wyświetlany na desce rozdzielczej daci dokker. bo niestety pokazuje temperaturę w mojej piwnicy. różnica do rzeczywistej bywa kilkustopniowa.
musiałem kupić dodatkowy wskaźnik, żeby bezpieczniej śmigać w zimie, na skraju 0st.
a myślałem, że gdzieś z przodu przy atrapie i dlatego nie znalazłem. chyba nie bede ruszał w takim razie, bo bedzie trzeba ciąć kable (o ile nie jest na wtyczce?), żeby przenieść w lepsze miejsce.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-10, 22:37
Zakupiony jakiś czas temu termometr sfiksował ;-( Prawidłowo odczytuje temp czujnika w kabinie , zaś odczyt temperatury zewnętrznej jest identyczny. Zrobiłem test i trzymając w palcach czujnik wewnętrzny obserwowałem wskazania. Temperatura rosła 25...28....30 stopni - identycznie ale z półsekundowym opóźnieniem reagował czujnik zewnętrzny. Oba są na wspólnej taśmie ( na foto ta z lewej ), niejako równolegle podpięte. Takie zchowenie sugeruje uszkodzenie wiązki czujnika zęwnętrznego czy samego elementu termoczułego ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2015-06-10, 22:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-11, 07:45
Bez wiedzy, jak one zostały oprogramowane, niewiele da się powiedzieć. Jeżeli są na jednym wejściu (a najprawdopodobniej są), to to działa w ten sposób, że mają swoje adresy i procesor odpytuje je po ichnim protokole po kolei. Taki efekt to może być padnięcie jednego z czujników, ale też jakiś błąd w sofcie, może coś się skaszaniło z adresami czujników - wuj jeden raczy wiedzieć. Wymiana padniętego czujnika może nie pomóc, bo nie wiadomo, jak (i czy) twórcy rozwiązali wykrywanie i odpytywanie nowych czujników (z nowym adresem).
Ja bym napisał do autora termometru z opisem problemu, może miał już taki przypadek i będzie wiedział, jak temu zaradzić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum