Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2015-02-24, 01:20
PILNE Problem przy odbiorze samochodu
Autor Wiadomość
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-11, 19:42   

Marcin1981 napisał/a:
Do zamknięcia sprawy potrzebna jest dobra wola obu stron.
Realne oczekiwania klienta i realne możliwości salonu.


Możliwości salonu są takie: zamówić dla tego klienta nowe auto, nie odbierać go z transportu jeśli będzie miało wady.
Zrobić upust w wysokości marży, że klient musiał czekać dwa razy.

Auto obecne, podmalowane, sprzedać komuś innemu np. z takim rabatem, jaką macie marżę - pewnie wtedy jakiś chętny się znajdzie nawet na auto malowane.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-02-11, 19:50   

Do zamknięcia przykładowej, podobnej, hipotetycznej sprawy wystarczyłoby np. mnie jako klientowi (wg wyboru klienta):

1. naprawa samochodu i solidny rabat,
2. dostawa nowego wozu wolnego od wad,
3. zwrot kasy.

W każdym wariancie ze słowem PRZEPRASZAMY.

Brendzlowanie się "fachowców" po Internetach nie prowadzi do zamknięcia sprawy.
I tyle. Szkoda strzępić klawiatury na udowadnianie oczywistości.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Marcin1981 


Marka: Fiat
Model: Bavo
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2009
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-02-11, 19:59   

jan ostrzyca napisał/a:
Do zamknięcia przykładowej, podobnej, hipotetycznej sprawy wystarczyłoby np. mnie jako klientowi (wg wyboru klienta):

1. naprawa samochodu i solidny rabat,
2. dostawa nowego wozu wolnego od wad,
3. zwrot kasy.

W każdym wariancie ze słowem PRZEPRASZAMY.

Brendzlowanie się "fachowców" po Internetach nie prowadzi do zamknięcia sprawy.
I tyle. Szkoda strzępić klawiatury na udowadnianie oczywistości.


Niech klient wyjdzie z propozycją rabatu.

Co masz na myśli pisząc "brendzlowanie"?
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-02-11, 20:06   

Szwagier swojego czasu woził TIR-em samochody po Europie i opowiadał jak to Panowie w miejscach rozładunku oglądali wyładowane auta pod kątem rys i wgnieceń, bo do momentu odbioru kierowca odpowiada za transport (sam kierowca w ten sposób odbiera samochody w fabryce). Więc w naszym przypadku ktoś przeoczył uszkodzenia , bo inaczej ASO obciążyło by przewoźnika, lub uszkodzenia powstały u nich i chcą wszystko zcedować na nabywcę.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-02-11, 20:07   

Marcin1981 napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Do zamknięcia przykładowej, podobnej, hipotetycznej sprawy wystarczyłoby np. mnie jako klientowi (wg wyboru klienta):

1. naprawa samochodu i solidny rabat,
2. dostawa nowego wozu wolnego od wad,
3. zwrot kasy.

W każdym wariancie ze słowem PRZEPRASZAMY.

Brendzlowanie się "fachowców" po Internetach nie prowadzi do zamknięcia sprawy.
I tyle. Szkoda strzępić klawiatury na udowadnianie oczywistości.


Niech klient wyjdzie z propozycją rabatu.

Co masz na myśli pisząc "brendzlowanie"?


Mistrzuniu za chwilę minie miesiąc od chwili gdy próbowaliście spuścić gościa na drzewo. Piłka jest po wasze stronie, bierzcie za słuchawkę i dzwońcie do faceta.

Brendzlować się za SJP:
"brandzlować się: (pospolite)
m.in. przedłużać poprzez niepotrzebną zabawę"
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-02-11, 20:09   

Po lekturze tego wątku jestem załamany.
Jak rozleci się moja meganka chyba kupię sobie rower.
Zdrowiej i bezstresowo :mrgreen:
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-02-11, 20:12   

jan ostrzyca napisał/a:
Coraz więcej nowych userów z Wrocka i do tego ...debiutujących w tym właśnie wątku. Nic dziwnego ponad 10 tys. odsłon...



Ale przywitać się jak ludzie kulturalni w odpowiednim dziale to nie łaska...
 
Marcin1981 


Marka: Fiat
Model: Bavo
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2009
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-02-11, 20:13   

jan ostrzyca napisał/a:
Mistrzuniu za chwilę minie miesiąc od chwili gdy próbowaliście spuścić gościa na drzewo. Piłka jest po wasze stronie, bierzcie za słuchawkę i dzwońcie do faceta.


Rozszyfrowałeś mnie.
Jesteś jak James Bond.

Nie jestem pracownikiem tego dealera.
A kolega jak widzę po wpisach ma olbrzymie doświadczenie mediacyjne i w rozwiązywaniu sporów.
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-11, 20:17   

Marcin1981 napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Wątpię żeby goście z Renault chcieli poczytać o tym konkretnym wozie w Auto Świecie.


Przez miesiąc sprzedaż spadnie z np. 400 do 350, potem wróci do normy.


Macie jeszcze jakiekolwiek wątpliwości co do poziomu arogancji i lekceważenia klienta przez tzw. branżę? Marcin1981, dziękuję za rozwianie resztek złudzeń.
 
Marcin1981 


Marka: Fiat
Model: Bavo
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2009
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-02-11, 20:27   

Martens napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Wątpię żeby goście z Renault chcieli poczytać o tym konkretnym wozie w Auto Świecie.


Przez miesiąc sprzedaż spadnie z np. 400 do 350, potem wróci do normy.


Macie jeszcze jakiekolwiek wątpliwości co do poziomu arogancji i lekceważenia klienta przez tzw. branżę? Marcin1981, dziękuję za rozwianie resztek złudzeń.


Tak jest w każdej branzy, nie tylko w samochodach, każdy producent liczy się że może mieć "złą prasę", ale ludzie szybko zapominają, patrz na wyniki Toyoty w świetle afery sprzed paru lat w Stanach, był spadek, potem wzrost i wszystko wróciło do normy.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-11, 20:53   

Panowie o czym my tu mówimy. Ja za kilkumiesięczny pobyt auta w serwisie w Poznaniu dowiadywałem się co mogę dostać. Propozycja z mojej strony myślę była śmieszna - myślę, że salon kosztowałoby to z 2000, ale salon powiedział że nic nie dostanę i mam spadać, bo mi się nic nie należy....
Biorąc pod uwagę średnią krajową na "średniego dustera" trzeba odkładać 2 lata mieszkając pod mostem, chodząc nago i jedząc trawę z przydrożnego rowu - Dacia z takim podejściem za daleko nie zajedzie. Jedna, dwie głośne sprawy i po zawodach.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2015-02-11, 21:05   

Uważam, że kolega Marcin1981 nie jest z rzeczonego salonu. On jest z konkurencji i robi im po prostu złą reklamę snując niedopowiedzenia i trollując temat - z powodzeniem zresztą :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-11, 21:36   

ale mysle ze mozna byloby naglosnic sprawe z lekka troche w jakims tvn turbo albo gazecie, etc., w koncu klient jest najwazniejszy;
koniec koncow to nie jest znowu takie tanie auto - 50-60tys , mozna kupic w tej cenie naprawde porzadnego kompakta lub sedana,... wiec mozna wymagac
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-11, 21:45   

corrado, nie tylko można, ale i należy. Gwarantuję Ci, ze żadna firma nie lubi "złej prasy", nawet jeśli statystycznie jest na nią przygotowana. Gdyby było inaczej, firmy nie utrzymywałyby rozbudowanych działów PR.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-11, 22:14   

żałosne jest to że jak klient ma jakieś zastrzeżenia to salon powinien mu je wszystkie rozwiązać
pewnie wystarczyło wytłumaczyć co i jak klientowi , ale komuś się nie chciało więc wolał posłać na drzewo klienta który pewnie nie wiedział co jest grane
a Marcin1981 może i jest pracownikiem tego salonu ,a może i nie widać że zna się w temacie od środka jak pracownik . Na pewno nie jest z żadnej gazety ani z konkurencyjnego salonu .
Jak bym był pracownikiem salonu to "gów.... by mnie obchodziło czy u konkurencji się pali i wali
Raczej stawiam na pracownika/szefa owego salonu który sprzedał felerne auto .


Jeżeli salon zgodził się oddać zaliczkę to znaczy że czuje się winny bo w innym wypadku klient złamanego grosza by nie dostał
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-11, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcin1981 


Marka: Fiat
Model: Bavo
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2009
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-02-11, 22:20   

Karenzo napisał/a:
ale komuś się nie chciało więc wolał posłać na drzewo


Tak naprawdę to znamy tylko rację jednej strony.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-11, 22:24   

ZbujMadej napisał/a:
Uważam, że kolega Marcin1981 nie jest z rzeczonego salonu. On jest z konkurencji i robi im po prostu złą reklamę snując niedopowiedzenia i trollując temat - z powodzeniem zresztą :)


Marcin1981 pisze dokładnie jak jest i jak to zdroworozsądkowo wygląda. Trzeba opinii rzeczoznawcy.

Trollujemy to my wszyscy bo nikt z nas tego auta na żywo nie widzia
ł a teorie mamy że hoho.

Autor wątku milczy a szkoda.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2015-02-11, 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-11, 22:52   

bzdrua .
salon dostarczył niepełnowartościowy produkt i teraz każe klientowi ciągać ich po sądach
a wiadomo że to kosztuje i trwa
Jest też druga opcja
Autor tematu w ogóle nie zna się na rzeczy i histeryzuje ale obsługa salonu powinna mu wszystko spokojnie wytłumaczyć
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-12, 01:51, w całości zmieniany 6 razy  
 
Marcin1981 


Marka: Fiat
Model: Bavo
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2009
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-02-11, 23:20   

Czarny scenariusz dla klienta:
Barejowskie "nie mam Pańskiego płaszcza i co mi Pan zrobi"
Założę się że klient nie ma na zamówieniu nr VIN.
Oglądał jakiegoś Dustera należącego do ASO
Jego to byłby wtedy gdyby zapłacił całość i otrzymał Fakturę z nr VIN.
A tak dealer może powiedzieć że to nie jest samochód zamówiony przez klienta, a jego samochód przyjedzie w późniejszym terminie.

Karenzo napisał/a:
Sorry bardzo ale pracownicy ASO to tacy sami złodzieje i krętacze jak "mirek handlarz " z auto komisu "niemiec płakał jak sprzedawał "


Kiedyś słyszałem opinie że każdy złodziej w innym człowieku widzi złodzieja.
Nie obrażaj innych ludzi.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-02-12, 06:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-02-12, 00:02   

Marcin1981 napisał/a:
A tak dealer może powiedzieć że to nie jest samochód zamówiony przez klienta, a jego samochód przyjedzie w późniejszym terminie.


I w takim przypadku diler wyszedłby całkiem z twarzą z tej sytuacji.

Marcinie z całym szacunkiem, ale większość ludzi przedstawiających się jako osoby z branży, przedstawia nam dokładnie ten sam sposób schemat działania. Co tam rysa, co tam rdza, bo przecież statek, lora i inne, a klient czekający na samochód kilka miesięcy i tak to weźmie, bo nie może się doczekać więc przymknie oko. Auto przy odbiorze powinno być nieskazitelnie czyste i bez skazy, dokładnie takie jak wyjechało z fabryki, łącznie, z każdą zakrętką na wentylu i niezależnie od jego ceny. To nie może być problem klienta, że się auto porysowało w transporcie, to jest problem dilera, że takie auto odebrał, a potem sam próbuje to pchnąć klientowi.
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-02-12, 06:08   

https://historiapojazdu.gov.pl/

;-)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-02-12, 07:34   

Marcin1981 napisał/a:

Tak jest w każdej branzy, nie tylko w samochodach, każdy producent liczy się że może mieć "złą prasę", ale ludzie szybko zapominają, patrz na wyniki Toyoty w świetle afery sprzed paru lat w Stanach, był spadek, potem wzrost i wszystko wróciło do normy.


Zapomniałeś dodać ile to kosztowało Toyotę.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Marcin1981 


Marka: Fiat
Model: Bavo
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2009
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-02-12, 07:43   

jan ostrzyca napisał/a:
Marcin1981 napisał/a:

Tak jest w każdej branzy, nie tylko w samochodach, każdy producent liczy się że może mieć "złą prasę", ale ludzie szybko zapominają, patrz na wyniki Toyoty w świetle afery sprzed paru lat w Stanach, był spadek, potem wzrost i wszystko wróciło do normy.


Zapomniałeś dodać ile to kosztowało Toyotę.


Masz jakieś dane na ten temat?
Jak zamknęli bilans roczny?
Mówmy o konkretnych liczbach.


Realnie.
Ten wątek czyta może 1% potencjalnych nabywców Dustera.
Z czego połowa uzna że jak naprawią uszkodzenia to nie ma tematu.
Druga połowa uzna że nie kupią Dustera.
To daje może 0,5% klientów mniej.
Jak temat trafi do Auto Świata, czy też TVN Turbo to Dacia straci może 2-3% klientów.
Pisanie że jedna, dwie takie sprawy i po Dacii to bzdura.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-02-12, 08:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-02-12, 08:23   

Marcin1981 napisał/a:
Realnie.
Ten wątek czyta może 1% potencjalnych nabywców Dustera.
Z czego połowa uzna że jak naprawią uszkodzenia to nie ma tematu.
Druga połowa uzna że nie kupią Dustera.
To daje może 0,5% klientów mniej.
Jak temat trafi do Auto Świata, czy też TVN Turbo to Dacia straci może 2-3% klientów.
Pisanie że jedna, dwie takie sprawy i po Dacii to bzdura.


I dlatego można w d... klienta, bo statystycznie wielkich strat nie ma? A takie słowo jak uczciwość to jeszcze działa na tym świecie? Ale tak w biznesie uczciwość=frajerstwo.
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2015-02-12, 08:34   

Marcin1981 napisał/a:
Realnie.
Ten wątek czyta może 1% potencjalnych nabywców Dustera.
Z czego połowa uzna że jak naprawią uszkodzenia to nie ma tematu.
Druga połowa uzna że nie kupią Dustera.
To daje może 0,5% klientów mniej.
Jak temat trafi do Auto Świata, czy też TVN Turbo to Dacia straci może 2-3% klientów.
Pisanie że jedna, dwie takie sprawy i po Dacii to bzdura.


Dokładnie tak jak piszesz, wręcz skoryguję procenty.:) 0,025% przed zakupem Dacii czyta nasze forum, kolejne 0,025% stanie się jego użytkownikiem po zakupie. Jeżeli temat trafi do AŚ lub TVN Turbo Dacia straci 0,5% klientów, ponieważ niewielu studiuje wnikliwie internet czy szuka programów tv na temat danego modelu/marki. Kto chce i tak kupi.

Dziś choćby słyszałem, że co drugi Polak pomiędzy 25 a 64 rokiem życia boi się komputera.:))

Ja bym tego konkretnego samochodu, jak już pisałem nie odebrał, warto jednak powalczyć w tym temacie z RP i wyegzekwować wydanie egzemplarza bez wad.
Ostatnio zmieniony przez Sandy 2015-02-12, 08:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne