Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-02-12, 22:29
Karenzo napisał/a:
cegła ma dużo lepszy bo jest mniejsza
Kształt cegły (prostopadłościan) ma CX-0,82 więc z Dusterem nie jest tak źle.
Ostatnio zmieniony przez pluto 2015-02-12, 22:32, w całości zmieniany 1 raz
Cav nie dopełniłeś forumowego zwyczaju przywitania się od 2013-10-27, 07:53, a do tego tak mniej więcej od 11.2013 pracujesz na postrzeganie twojej osoby przez innych. Potem już było tylko gorzej więc się nie dziw, że ci ludzie tak docinają na każdym kroku.
Nawet próby współczucia były przez ciebie negatywnie odbierane.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-02-13, 07:00, w całości zmieniany 1 raz
@Karenzo
- gdzieś czytałem na forum ale nie pomnę gdzie :)
Przypominam zatem
- dusterki mają współczynik CX (o ile to jest ten od aerodynamiki) prawie tak dobry jak cegła :)
Wręcz fatalny - 0,42.
czy fatalny, nie wiem , ale na 100% gorszy od najbliższej konkurencji:
Sportage 0,37;
Qasqai 0,34;
ix35 0,33-choć wartości w różnych źródłach różne.
I dlatego właśnie Duster mnie się akurat podoba, bo jest grubo ciosany jak stare terenówki, ale to rzecz gustu , aże przez to więcej spala zwłaszcza w trasie, no cóż dla mnie rzecz nieistotna na tyle bym się martwił-gdyby tak było, to bym brał diesla, lub LPG montował, albo wogóle kompaktowe kombi lub nawet z segmentu B bym kupił .
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-14, 08:30
Domel2250 napisał/a:
I dlatego właśnie Duster mnie się akurat podoba, bo jest grubo ciosany jak stare terenówki, ale to rzecz gustu , aże przez to więcej spala zwłaszcza w trasie
Coś w tym jest - mnie też się podoba właśnie taki przód.
Ale dość podobny ma LandRover Discovery 3, i współczynnik Cx prawie taki sam -0,41.
Domel2250 napisał/a:
, no cóż dla mnie rzecz nieistotna na tyle bym się martwił-gdyby tak było, to bym brał diesla.
Całkowita zgoda mój poprzedni Merc 3.2 litra na A1 odcinek 90 km średnia 190 km/h spalił 11,5 l/100 km. Duster na tym samym odcinku porównywalna pogoda średnia prawie 160 km/h, 9,4 l/100 km. Inny kształt auta, było bezwietrznie. Ponad dwa razy mniejsza pojemność silnika i dwa razy mni8ejsza waga auta powinien spalić zdecydowanie mniej paliwa.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-14, 09:03
chriskb napisał/a:
Cav napisał/a:
Diesel w trasie również pali dużo za dużo.
Całkowita zgoda mój poprzedni Merc 3.2 litra na A1 odcinek 90 km średnia 190 km/h spalił 11,5 l/100 km. Duster na tym samym odcinku porównywalna pogoda średnia prawie 160 km/h, 9,4 l/100 km. Inny kształt auta, było bezwietrznie. Ponad dwa razy mniejsza pojemność silnika i dwa razy mni8ejsza waga auta powinien spalić zdecydowanie mniej paliwa.
9,4 to mi pali przy 130 km/h.
Więc i tak się ciesz, jeśli Ty masz tak przy maksymalnej prędkości - gdyby mi tyle palił przy maksie to złego słowa bym nie powiedział.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2015-02-14, 12:13
chriskb napisał/a:
Całkowita zgoda mój poprzedni Merc 3.2 litra na A1 odcinek 90 km średnia 190 km/h spalił 11,5 l/100 km. Duster na tym samym odcinku porównywalna pogoda średnia prawie 160 km/h, 9,4 l/100 km. Inny kształt auta, było bezwietrznie. Ponad dwa razy mniejsza pojemność silnika i dwa razy mni8ejsza waga auta powinien spalić zdecydowanie mniej paliwa.
a jak mierzysz te predkosci? srednia 160 w normalnym ruchu na autostradzie jest dla Dustera nieosiagalna bo trzeba jechac non stop 200 zeby prawdziwa srednia wyszla 160-170 zwalniajac przez maruderow itp.
Chyba ze pusto, noc i przejechales kawalek 160 rowniutko, wtedy mogloby sie udac.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-14, 13:24
johnson napisał/a:
a jak mierzysz te predkosci? srednia 160 w normalnym ruchu na autostradzie jest dla Dustera nieosiagalna bo trzeba jechac non stop 200 zeby prawdziwa srednia wyszla 160-170 zwalniajac przez maruderow itp.
Chyba ze pusto, noc i przejechales kawalek 160 rowniutko, wtedy mogloby sie udac.
Nawet gdyby tylko trzymał te 160 - to i tak to zużycie byłoby świetne, jak dla mojego silnika nieosiągalne przy takich prędkościach.
To już jest blisko Vmax, więc oceniam że i 12 l by mu nie wystarczyło.
Przy Vmax pokazywał ponad 15.
Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-02-14, 22:34
hardcore 4900 obr w dieslu dci 1,5... Przecież te silniki powyżej 4 k obrotów już nie jadą, szacun za wytrwałość... W Bravolocie 1,6 mjtd przy 3,7 k obrotów jest już ponad 200 km/h licznikowe, 4,9 k obr to chyba nawet na jałowym nie wykręciłem
Moje podsumowanie z trasy Poznań - Mikulov - Znojmo - Poznań, 1200 km.
Średnie spalanie z komputera na koniec: 5,8 l/100. W połowie drogi było 6,4 l/100.
W drodze "do" chwilami 130-140 km/h na obwodnicy Wrocławia i to mi podniosło średnią. :) W drodze powrotnej nie przekraczałem 110 km/h na ekspresówce i obwodnicy Wrocławia.
Generalnie przejazd przez góry, drogi lokalne i krajowe - w miarę stała prędkość: 70-90 km/h.
Spalanie przy takiej prędkości bardzo miłe: 4-4,6 l/100 Ale spalanie chwilowe przy przyspieszaniu do 120-130 km/h, a także na podjazdach na serpentynach trochę straszy: nawet 19 l/100. Zjazdy z przełęczy za to 0,0 l/100 na 4 i 5 biegu. Więc się zazwyczaj wyrównuje.
W planach wakacyjnych trasa autostradą przez Niemcy i Austrię - zastanawiam się jaką przyjąć prędkość optymalną żeby nie drenować portfela i w miarę szybko przejechać. Samochód właśnie przekroczył 5000 km. Może jeszcze się docierał.
W planach wakacyjnych trasa autostradą przez Niemcy i Austrię - zastanawiam się jaką przyjąć prędkość optymalną żeby nie drenować portfela i w miarę szybko przejechać. Samochód właśnie przekroczył 5000 km. Może jeszcze się docierał.
Hmm, popatrz na to z drugiej strony - czy jazda 110 po autostradzie jest tańsza niż 140 jeśli:
- spędzisz x godzin / minut więcej
- będziesz miał extra nocleg.
Zwykle jeżdżę 110-120, ale jak miałem 700 km powrót przez Niemcy to jechałem 140-170 (nie, nie stepwayem ), żeby zrobić trasę z kulturalnymi postojami w jeden dzień.
Średnie spalanie z komputera na koniec: 5,8 l/100. W połowie drogi było 6,4 l/100.
Nie patrz na komputer tylko weź średnią z tankowania (oczywiście zawsze do pełna).
Tak, komputer trochę zaniża.
Mój link z dokładnymi statystykami tankowań takiej samej wersji Sandero (większość tankowań do pełna, więc statystyki wiarygodnie )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum