Zła nazwa marki i modelu przyczyniły się do sprzedaży krajowej na pozimie 20 szt rocznie , po 3 latach zaprzestano produkcji .
Wystarczyło klepać je pod marką Ursusa to wzbudzały by większe zaufanie podobnie jak Dacia
Oj no nie chcą. Fakt może pod nazwą Ursus sprzedałoby się więcej ale ... Ale tak spojrzałem na zdjęcia autka z otomoto i to mnie rozbawiło wpierw trochę a potem jednak zasmuciło:
Montaż tego radia to chyba kpina lekka. I to ma być auto przygotowane do sprzedaży?
Co do samego auta - chyba takie dwa jeździły w Ojcu Mateuszu swego czasu. Cena? Cena jest pojęciem względnym. U nas najlepiej sprzedaje się jednak uznane marki. Takie po prostu kupują Polacy. Dlatego nie mamy analoga, następcy beskida czy warsa. I wielu innych pojazdów naszej produkcji.
Faktycznie, montaż radia porażka, cała reszta przynajmniej na zdjęciach nie wygląda tragicznie, wręcz powiem fajnie, tylko ta jasna tapicerka już po roku nie będzie taka ładna.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-20, 19:20
Ajgor napisał/a:
Faktycznie, montaż radia porażka, cała reszta przynajmniej na zdjęciach nie wygląda tragicznie, wręcz powiem fajnie, tylko ta jasna tapicerka już po roku nie będzie taka ładna.
Ktoś wie ile kosztuje porównywalna konkurencja wśród pick-up'ów?
Bo te auta sprzed 5 lat pewnie są o wiele tańsze niż krzyczeli za nie gdy były nowe, a i tak tanie nie są.
Siedziałem w tym na jakiś targach, samochód dla mało wymagającego rolnika (dziwny zapach). Odnośnie Taty to + napęd i silnik w terenie dawał radę ,ale jakość wykończenia w/g mnie gorsza niż w tym Tiger. Ciekawostka : w terenie Hilux nie dał rady , Tata obleciał go jak młodego
Zmieniłem tydzień temu samochód na bardzo podobny (tak myślałem) spod znaku Fiata. Model Qubo. Tydzień jazdy za mną, więc chciałbym się podzielić wrażeniami i porównać do MCV (w końcu jest to jakiś konkurent).
Silnik 1.3 Multijet 75 KM. Uważam, że ten silnik jest nieporozumieniem. Paliwożerny - średnio 6 litrów/100 km (w Dacii 4,5 litra). Rozkręca się powyżej 2.000 obr.min (w Dacii około 1700 turbina zaczynała działać). Nie da się jeździć na niskich obrotach - nie tak niskich jak w Dacii. Silnik Renault jest zdecydowanie lepszy.
Wyciszenie jest oczywiście na plus. Dacia jednak była głośnym samochodem, choć to zrozumiałem dopiero w porównaniu z podobną, budżetową konkurencją (jeżdżąc Civiciem nie mogłem porównywać z wiadomych względów).
Wykończenie na podobnym poziomie.
Ogólnie żałuję, że nie poszedłem w MCV II
Ostatnio zmieniony przez MCV 2015-03-28, 20:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-28, 21:53 Grande Punto/EVO/Punto
Po rozstaniu (wymuszonym przez gościa, który za nic ma znaki drogowe) z Grande Punto 1.2 69 kucyków (2008/2009) mogę napisać, że to jest baaardzo udane auto. Prawie 100 tys. km i zero rdzy, poprawek lakierniczych, żadnych dziwnych hałasów. Ocynk, wzorowa odporność na rudą. Silniczek 1.2 doskonale współpracował z LPG Lovato Smart. Słaba strona to alternator - dwie awarie. Jedna gwarancja, druga płatna. Serwis ASO dość tani i bez fochów typu "to nie mercedes". Auto zgrabne i lekkie pomimo upływu lat od wprowadzenia na rynek. Pod każdym względem lepszy od dacii.
I jeszcze dopiszę, że to był ładny, dobry, niezawodny, niewymagający i praktyczny przyjaciel rodziny. Jak ulubiony pies lub koń.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2015-03-28, 22:03, w całości zmieniany 1 raz
Generalnie MCV wkomponowała się w segment dużych(jeśli nie największych)kombików, jak by był większy wybór silników , to konkurencja praktycznie by nie istniała.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-28, 22:34
MCV napisał/a:
Cześć,
Zmieniłem tydzień temu samochód na bardzo podobny (tak myślałem) spod znaku Fiata. Model Qubo. Tydzień jazdy za mną, więc chciałbym się podzielić wrażeniami i porównać do MCV (w końcu jest to jakiś konkurent).
Silnik 1.3 Multijet 75 KM. Uważam, że ten silnik jest nieporozumieniem. Paliwożerny - średnio 6 litrów/100 km (w Dacii 4,5 litra). Rozkręca się powyżej 2.000 obr.min (w Dacii około 1700 turbina zaczynała działać). Nie da się jeździć na niskich obrotach - nie tak niskich jak w Dacii. Silnik Renault jest zdecydowanie lepszy.
Co kto lubi.
Dla mnie właśnie największym problemem w Dacii, jest całkowity brak góry w ich dieslach.
I lepszy dół nijak tego nie wynagradza - taka charakterystyka pracy ZUPEŁNIE do mnie nie trafia.
Silnik 1.6 crdi w Kii jeździł jak mocny benzyniak, miał kopa, miał dynamikę, chociaż za to szarpał na zbyt niskich obrotach.
I tak ma być.
Dieslem 1.5 dCi jeździ się jak traktorem - dynamicznie nie pojedziesz, bo oprócz dołu toto NIE JEDZIE, tylko wyje bez potrzeby, więc kilka sekund i chcąc nie chcąc trzeba zmienić bieg (skrzynia w Dusterze 4x4 oczywiście pogarsza sytuację).
Obstawiam, że to co opisujesz w dieslu Fiata, oznacza że jest on po prostu zrobiony tak, jak powinien być zrobiony KAŻDY diesel do osobówki.
to dlaczego nic z tym nie robisz ?
większe turbo lepszy IC + wydech na koniec wirus może nawet 150HP byś wyciągnął
sam wirus daje 20 koników
już takie 130 powinno fajnie się kręcić
zresztą jest kilka osób na klubie które takie modyfikacje uskuteczniało w takim samym roczniku
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-28, 23:04, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-28, 23:23
Karenzo napisał/a:
to dlaczego nic z tym nie robisz ?
Bo nie przeskoczę kretyńskiego zestopniowania skrzyni biegów.
A to czy kolejny bieg muszę wrzucać po 2 sekundach, czy po 1.8, to jest mi dokładnie ganz egal.
I tak nie osiągnę wciskania w fotel i dynamiki, skoro jeśli nie skończy się chęć silnika, to skończą się możliwości skrzyni.
no cóż jeżeli chodzi o skrzynie to wiesz już co i jak .
Jest możliwość ale $$$$$
w końcu trzeba rozłożyć cała skrzynie i zdjąć wszystkie zębatki z wałka .
nie jest to niewykonane bo ludzie robią przecież regeneracje całej skrzyni
tylko nie kosztowało by to 100-200 jak przy 5 biegowych ale 600-900 +koszt zębatki /oleju /uszczelek
samo zrzucenie skrzyni z auta to jest 300-400 zł
plus rozmontowanie to też ok 300-500 zł
olej ok 100 zł ewentualnie uszczelki
pozostaje kwestia zębatki za ile ją kupisz
czyli jak nie patrzeć 1000 zł
to dość duży wydatek bo przy 5 biegowych można to zrobić samemu
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-28, 23:55, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4274 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-29, 01:58
Janie, dalej prowadzisz krucjatę przeciwko daci ? Nic nowego nie odkryłeś, wszak fiat nie jest tania marką jak dacia. Stad lepsze wyposażenie wykonanie etc.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-29, 07:02
mekintosz napisał/a:
Janie, dalej prowadzisz krucjatę przeciwko daci ? Nic nowego nie odkryłeś, wszak fiat nie jest tania marką jak dacia. Stad lepsze wyposażenie wykonanie etc.
Nie toczę krucjaty, co najwyżej porównuję doświadczenia.
MCV jest genialny gdy chodzi o praktyczność i ekonomiczność. Absolutnie bez konkurencji w swoim przedziale cenowym.
Co do taniości marek... Grande Punto 1.2 kosztuje obecnie tyle co Sandero 1.2. Sandacz jest nieco większy. Duster dobrze przekracza 70 tys. Czy to świadczy, że dacia to "tania marka"? Poza tym "taniość" samochodów przy polskich zarobkach to osobny temat.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-29, 07:25
Karenzo napisał/a:
no cóż jeżeli chodzi o skrzynie to wiesz już co i jak .
Jest możliwość ale $$$$$
w końcu trzeba rozłożyć cała skrzynie i zdjąć wszystkie zębatki z wałka .
nie jest to niewykonane bo ludzie robią przecież regeneracje całej skrzyni
tylko nie kosztowało by to 100-200 jak przy 5 biegowych ale 600-900 +koszt zębatki /oleju /uszczelek
samo zrzucenie skrzyni z auta to jest 300-400 zł
plus rozmontowanie to też ok 300-500 zł
olej ok 100 zł ewentualnie uszczelki
pozostaje kwestia zębatki za ile ją kupisz
czyli jak nie patrzeć 1000 zł
to dość duży wydatek bo przy 5 biegowych można to zrobić samemu
Ale Ty mówisz tylko o wymianie 6 biegu, a to jest inny temat, bo załatwiłby ewentualnie TYLKO niższe spalanie w trasie i większy Vmax, nic więcej.
Na dynamikę podczas przyspieszania na codzień (czyt. w mieście) w żaden sposób to nie wpłynie in plus, nadal biegi będą za krótkie (poza ostatnim).
Trzeba by zmienić więcej biegów, a coś mi się wydaje, że już lepiej byłoby zmienić samochód.
Bo on nadal ma się dobrze prowadzić w terenie.
Wody z ogniem nie połączysz, tzn. bez reduktora z takim dieslem i skrzynią wiele nie zdziałasz.
Musiałbym raczej sprawdzić jak się zachowuje w terenie benzynowe 1.2 tce 4x4 - ono z górą nie ma problemu, a w trasie pali tyle samo - a wolałbym chyba redukować biegi w trasie, ale mieć dłuuuuugie pociągnięcie na każdym biegu (tak było w wersji 4x2 z tym silnikiem).
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-03-29, 07:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-29, 08:33
Przy okazji taniości.
Przy założeniu że chcemy wydać 37 - 42 tys. ciężko zarobionych złotych, i chcemy wyposażenie typu: klimatyzacja, 4 poduszki, radio, 5 drzwi, silnik poj. 1.2-1.4, cztery cylindry pod LPG można obecnie kupić: opel corsa, skoda fabia, fiat punto, dacia sandero.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-03-29, 12:14
Dacia jest tania tylko w wersji 'golasowej'. Ale golas, to szyby na korbkę, zamki na kluczyk, brak kieszeni w drzwiach, brak składanej/dzielonej kanapy, klimatyzacji itp. nie ganię tego, bo to i tak świetna alternatywa dla wypucowanych rozbitków z zachodu, które przejechały ten słynny ujemny dystans dzielący Berlin od Wrocławia, (tak, tak odległość między Berlinem a Wrocławiem to -200000km :)
Ale, Dacia wcale taka tania nie jest (w stosunku do konkurncji) w wersjach wyższych. bo w salonie nie chcą dawać upustów, a jeśli dadzą, to skromny. (1500zł, może 2000). Przy zakupie samochodu, którego markę nazywacie nietanim, dostajemy upust naprawdę spory 5000, a czasem nawet 10000 od ceny katalogowej.(a może i więcej dla jeszcze droższych samochodów).
Wystarczy dopłacić kilka-kilkanaście procent do ceny Daci i można mieć autko marki nietaniej. Czy to jest warte tych kilku tysięcy zł - nie wiem, ale takie są fakty.
Pisanie prawdy to nie krucjata.. :/ choć mam wrażenie, że pisanie prawdy jest tu niemal obrazą uczuć religijnych:-)
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-03-29, 12:24, w całości zmieniany 1 raz
w twojej sytuacji czekał bym do 2017 na nowego dustera
ja też wtedy będę kupował coś podobnego
zawsze można wymienić 5 i 6 bieg :D
ale to zależy ile chcesz tym pojazdem się poruszać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum