Domykanie szyb to bardzo fajny gadżet. Ostatnio na stronie lzparts.de jest gotowy moduł automatu szyb do niektórych modeli Dacia po 2012 r. Tylko nie wiem, czy działa na 4 szyby lub dwie szyby czy tylko na jedną szybę (nie znam niemieckiego , a na tej stronie nie piszą dokładnie i konkretnie).
W związku z tym mam prośbę: czy ktoś z forum by oświecił mnie, czy na cztery szyby musiałbym kupić 4 moduły (do każdej szyby) czy jeden moduł (na 4 szyby) albo 2 moduły jeżeli sterowany jest na dwie szyby? Czy ktoś zna tę sprawę?
Pozdrawiam wszystkich.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-07-21, 11:03, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-07-21, 10:51
Ostatnio taki uniwersalny domykacz na 4 szyby montowałem w Lodgy kolegi Wieza.
Okazuje się, że w Lodgy sterowanie szybami jest miunsem, co nie stwarzałoby jakiegoś problemu, gdyby nie fakt, że plus na szyby jest po stacyjce - co zdecydowanie utrudnia zadanie, ponieważ po wyłączeniu stacyjki nie ma na silniku ani plusa ani minusa.
W starszych modelach sterowanie było plusem, a masa na silnikach była po wyłączeniu stacyjki.
A jak wiemy uniwersalne domykacze podają na silnik plus, to wtedy masa musi być na silniku, jeśli domykacz skonfigurujemy na sterowanie minusem, to wtedy plus musi być na silniku.
Ale do rzeczy.
Jeśli chcecie podłączyć uniwersalny domykacz szyb to należy zamiast zasilania po stacyjce (żółty kabel) doprowadzić zasilanie stałe z aku. W przeciwnym wypadku uniwersalnego domykacza szyb się nie da podłączyć. Jakieś pytania chętnie podpowiem.
PS. Route2000 to z lzparts to nie domykacz, tylko impulsowe zamykanie/otwieranie szyby.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-07-21, 10:57, w całości zmieniany 2 razy
jackthenight, o właśnie, dzięki za info.
Tylko zamyka jedną szybę od strony kierowcy? A jak zamknąć 4 szyby to trzeba kupić 4 zestawy dla każdej szyby? To za drogo. Narazie tylko pozostaje organoleptyczne sprawdzanie zamkniętych szyb przed wyłączeniem silnika.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-07-21, 18:47
Cytat:
Tylko zamyka jedną szybę od strony kierowcy?
To z LZparts to impulsowe zamykanie/otwieranie na jedną szybę.
Co do uniwersalnego domykacza, to wystarczy zdjąć ten panel sterujący na drzwiach kierowcy oraz boczek, aby wziąść sygnał z centralnego zamka, oraz móc przeciągnąć stały plus dla centralki.
jackthenight, dzięki za info.
Czy możesz mi przesłać na priv albo jak nie jest tajemnicą to na tym poście, koszt uniwersalnego domykacza i gdzie można kupić np. allegro oraz jakby schemat montażu w Lodgy. Może w niedalekiej przyszłości je przerobię aby usprawnić zamykanie szyb.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
jackthenight, dzięki za info.
Czy możesz mi przesłać na priv albo jak nie jest tajemnicą to na tym poście, koszt uniwersalnego domykacza i gdzie można kupić
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-06-22, 06:23
shrek napisał/a:
Jak rozwiazales problem sterowania szyb minusem?
Każdy moduł domykania szyb ma możliwość sterownia szyb plusem lub minusem, to się ustawia - każdy uniwersalny moduł ma taką możliwość.
Tylko stały plus musisz doprowadzić do modułu.
Moduł umieściłem w drzwiach, pod tym panelem sterowania.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2885 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-06-22, 10:30
mozesz zerknąc na mój http://allegro.pl/modul-d...5441740493.html tam jest jakas zworka ale wydaje mi się ze to do sterowania centralnym zamkiem. A jezeli dodam dwa przekazniki jak na francuskim forum to moge podlaczyc sie pod plus?
O kurcze, chyba pierwszy raz widzę sprzedawcę, który ma blisko tysiąc komentarzy i 100% pozytywnych, a na dodatek jeszcze średnią z wszystkich ocen ze sprzedaży 5,0 .
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-06-22, 15:17
Ok shrek już ci tłumaczę jak to podłączyć.
Czarno-czerwony podłączasz do czarnego w swoim module, tak aby sterownik podawał masę.
Problemem jest w Lodgy to że sterowanie silniczkami jest za po mocą masy, a plus jest po stacyjce. Dlatego po wyłączeniu stacyjki nie ma napięcia na silniczkach. Nie ma również masy, bo mase podaje przełącznik.
Dlatego trzeba doprowadzić napięcie 12V na stałe do modułu, tak aby moduł miał zasilanie, oraz do przełączników. Do przełączników dochodzi gruby żółty przewód. Jego trzeba przeciąć, i również zasilanie 12V stałe podłączyć do tego żółtego od strony przełączników. Od drugiej strony zółty trzeba zaizolować.
Ale podłączałem to rok temu, więc mogłem coś już zapomnieć, pamiętam że też miałem mały problem, jednak przekaźników żadnych stosować nie trzeba.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2015-06-22, 15:19, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2885 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-06-22, 15:37
Ok tak jak myslalem sa dwa rozwiazania :
- Twoje - przeciagamy + 12 staly do zasilania na modul i zamiast zoltego +12 po stacyjce podlaczamy +12 staly.wtedy mozemy sterowac szyby masa.
-Franck-a - przeciagamy +12 do zasilania modulu na dwa zolte kable podlaczamy po przekazniku i w momecie gdy wylaczamy auto przekaznik przeskakuje odcina +12 po stacyjce i podaje mase na zolty kabel w kierunku przelacznikow. tym cudem mamy mase na silniku i mozemy sterowac plusem
Jezeli dobrze rozumie. Mamy dwa rozwiazania drugie troszke bardziej skomplikowane .
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-06-22, 15:58
No tak, z przekaźnikiem trudniejsza metoda, ale teoretycznie bezpieczniejsza, bo nie ma napięcia na stałe na silniczkach. Ale to tylko teoretycznie, dlatego wybrałem metodę ze stałym plusem :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2015-06-22, 15:59, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum