Wysłany: 2015-03-09, 10:24 Jakie powinno być spalanie Paliwa przy jeździe na LPG?
Cześć
Właśnie zatankowałem zbiornik paliwa do pełna i zrobiłem kwaśną minę.
Tym razem wlazło 37 litrów benzyny na przejechane 1300 km na LPG.
Wychodzi jak by nie patrzył 2.85 litra na 100 kilometrów.
Moim skromnym zdaniem to dość dużo.
Moja charakterystyka:
Auto przełącza się z benzyny na LPG bardzo szybko.
Nie robię krótkich przelotów np. 2-3 km.
Głównie jazda miejska (przy kilku dłuższych przelotach)
Jazda mało dynamiczna i nie obciążająca silnik - generalnie prawie na pusto.
W środę jadę na przegląd gwarancyjny auta - będę wnioskował o zmianę mapy na zgodną z LR tak jak to się zadziało u Grapess`a.
Dodatkowo chciałbym zrezygnować z dotrysku paliwa który podobno jest ustawiony na ok. 10% vs LPG. Tak podobno jest to realizowane przez serwisy ASO Dacia.
Pytanie do gazowników - Jakie są Wasze średnie spalania benzyny przy założeniu że benzyny używamy tylko do odpalania? Chciałbym się gdzieś odnaleźć w realiach - może przesadzam?
Dziękuję za pilne informację.
Ostatnio zmieniony przez OMODOS 2015-03-09, 10:24, w całości zmieniany 1 raz
mój rekord to 10 tyś km na jednym baku Pb , przy jeździe miejskiej (13 km jeden przejazd )
osiągnąłem ten wynik dzięki nałogowi tytoniowemu
Zawsze pale dopiero po odpaleniu samochodu dlatego jak ruszam to już na LPG .
Zauważyłem że jak tak robię to pali więcej LPG właśnie o ten litr .
Normalnie jak jeżdżę to pali zwykle 0.5-1L na 100 km (zima )
W dusterze też musi być dotrysk bo jak na autostradzie docisnąłem gaz na max to zeszło mi kilka litrów beny
Zapewniam Cię, że moja jazda z dynamiką nie ma nic wspólnego i to mnie martwi co by było gdybym jeździł dynamiczniej. Nigdy tego nie sprawdzałem bo nie miałem potrzeby.
Ciekawostka - moja instalacja LR nie przełączy się nigdy na LPG jeśli nie "przegazuje" na ponad 2.100 obrotów.
(Z tym akurat nie ma problemu bo dzieje się to zupełnie naturalnie już przy 1 czy drugim biegu podczas jazdy)
Jak mnie nie wyłączą tego durnego dotrysku - będę im wysyłał faktury za paliwo.
Ostatnio zmieniony przez OMODOS 2015-03-09, 10:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2015-03-09, 12:43
OMODOS napisał/a:
No jest różnica między 0.5-1 a prawie 3 litry!
Sedan 1,4 - dojazdy do pracy na trasie 35 km = 0,67 l/100 km (średnia z 104 000 km, stan na dzień dzisiejszy)
MCV 1,6 i to Cię może bardziej interesować - miasto, do pracy mam 3 km, poz tym czasem w długie trasy (wakacje, ferie) = 0,87 / 100 km (średnia z 18 000 km, stan na dzień dzisiejszy)
Obie instalki to BRC.
Patrząc na spalanie masz ustawione dotryski paliwa. Jak zakładałem instalkę 4 lata temu w sedanie, to monter zapytał mnie czy chcę dotryski. Zapytany czy warto - odpowiedział: będzie zjadać paliwo. Więc....
Rozwiązanie powinno nasunąć Ci się same :)
Mamy zrobione ponad 100 kkm i nic, poza regularną! wymianą filtrów i raz cewki z przewodami i świecami się nie dzieje. Olej po 15 kkm ma kolor średniej herbaty, auto jest tak sam żwawe jak 4 lata temu.
Wyłącz to gówno i olewaj porady "fachowców". Instalacje 4 generacji gdy sa dobrze założone nie wymagają innych kmbinacji. Ja wiem, że zaraz znajdzie się chmara cnafców, że to ochrona silnika ale wiesz co ja robię dla ochrony?! Poza automatycznym odpaleniem na paliwie :) to podczas długich tras wyłączam instalkę co 100 km by przegonić przez kilka km na paliwie - (niby schłodzenie wtryskiwaczy itd...) Oczywiście gdy mi się chce i pamiętam. Paliwo zawsze tankuje do pełna gdy zejdzie do połowy (zimą częściej, latem rzadziej).
A gdy ktos Ci powie, że w ten sposó trzeba dbać o auto, to powiedz mu, że taki gość na forum zrobił łącznie ponad 120 000 km bez dotrysków i wychdzi z założenia, że dba się o żonę i dzieci, bo auto to tylko kupa stali, plastiku i gumu z małym dodatkiem płynów, które ma SŁUŻYĆ NASZEJ WYGODZIE i tak na prawde nic poza tym. Choć dla 0,005% populacji ludzkiej dla szpanu - mówię o superautach, bo te nasze to po prostu samochody i tak je traktujmy, zamiast wywalać kasę na dobro narodowe arabów, poprostu użytkuj swoje auto oszczędnie - przecież masz Dacię :)
Jak zawsze powtarzam: moja Dacia w LPG, to krótsza droga do mowej Mazdy :)
Szerokości!
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2015-03-09, 12:45, w całości zmieniany 2 razy
Hej. Dzięki za obszerną wypowiedź-odpowiedź.
Masz rację. Swojego czasu rozmawiałem ze specem od instalacji Landi Renzo - reasumując rozmowę: "nie ma sensu mieszać dwóch mieszanek i dostrzykiwać paliwa do gazu bo to jest kompletne idiotyzm. Gaz i paliwo mają inna temperaturę spalania sprężania itd itp."
Problem w tym, że mam instalację zakładaną przez ASO i na gwarancji ASO.
Patrząc z boku to ASO gó..no wie o tym co robi - robi bo robi tak jak kazali i nie zna się na tym zupełnie - to są wyrobnicy lub jak kto woli operatorzy z instrukcją w ręku.
Jeśli będą się upierać że jest miód malina i ma jarać np. 4 l benzyny na 10 l gazu i nie widzą problemu to ja g... zrobię.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-03-09, 15:02
OMODOS napisał/a:
nie ma sensu mieszać dwóch mieszanek i dostrzykiwać paliwa do gazu bo to jest kompletne idiotyzm. Gaz i paliwo mają inna temperaturę spalania sprężania itd itp
Uważasz, że ten spec miał większą wiedzę od inżynierów, którzy konstruują silniki i instalacje gazowe?
Silniki są z biegiem czasu modyfikowane i to co akceptowały silniki sprzed 5 czy 10 lat, nowe silniki mogą nie akceptować. Po coś ten dotrysk został wymyślony i nie sądzę, żeby wymyślił go jakiś "Janusz" między jedną delirką a drugą, dotrysk ma jakiś sens i cel.
Pytanie jest, czy rzeczywiście instalacje LPG w nowoczesnych silnikach się opłacają. Stopa zwrotu nakładów jest znacznie mniejsza niż parę lat temu.
nie ma sensu mieszać dwóch mieszanek i dostrzykiwać paliwa do gazu bo to jest kompletne idiotyzm. Gaz i paliwo mają inna temperaturę spalania sprężania itd itp
Uważasz, że ten spec miał większą wiedzę od inżynierów, którzy konstruują silniki i instalacje gazowe?
Silniki są z biegiem czasu modyfikowane i to co akceptowały silniki sprzed 5 czy 10 lat, nowe silniki mogą nie akceptować. Po coś ten dotrysk został wymyślony i nie sądzę, żeby wymyślił go jakiś "Janusz" między jedną delirką a drugą, dotrysk ma jakiś sens i cel.
Pytanie jest, czy rzeczywiście instalacje LPG w nowoczesnych silnikach się opłacają. Stopa zwrotu nakładów jest znacznie mniejsza niż parę lat temu.
Witaj,
Tak właśnie uważam.
Facet o którym mówie ma wiedzę i jest nie tylko przeszkolony przez producenta który wyraźnie mówi nie dostrzykiwać benzyny dla tego typu silnika vs serwis który mówi - co nas obchodzi to co pisze producent a lepiej dostrzykiwać a tak na wszelki wypadek my wiemy lepiej.
Co ma inżynier konstruujący silnik mający już swoją historię i kilka jak nie kilkanaście lat do Inżyniera produkującego instalację gazową uniwersalną mającą możliwość dostosowania parametrów?
Dlaczego uważasz, że dotrysk benzyny jest w konkretnym przypadku wskazany lub wymagany?
Nie będę też komentować Twojej wypowiedzi odnośnie stopy zwrotu z nakładu inwestycji itd... dotyczącego instalacji LPG w nowoczesnych silnikach gdyż literalnie mnie to nie dotyczy jak i wspomnianego silnika również. Nie jestem również księgowym by liczyć np. ARR gazu do benzyny po x latach.
Ostatnio zmieniony przez OMODOS 2015-03-09, 15:31, w całości zmieniany 1 raz
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-03-09, 15:35
Jeżeli instalacja jest fabryczna i jest jak piszesz, (że producent instalacji nie zaleca dotrysku dla tego silnika), to bardzo źle świadczy o Dacii. Co jak co, ale producent samochodu powinien najlepiej wiedzieć jak powinna być skonfigurowana instalacja LPG, którą montuje w swoich samochodach.
Producent instalacji gazu mówi jedno serwis drugie a ty nic nie możesz zrobić bo masz gwarancję. Jednemu pali 1 litr a innemu prawie 3 litry.
Jednemu identyczne instalacja w identycznym silniku klekocze jak diesel a innemu chodzi cicho. Nikt nie wie dlaczego a jak się zapytasz to odpowiadają ci TTTM i poszedł won...
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-03-09, 15:48
całe szczęście, że wybór marki (i rodzaju paliwa też) dopiero czeka mnie za kilka miesięcy. Na pewno wezmę pod uwagę Twoje doświadczenia z Dacią w tym względzie. Szczerze współczuję, że Cię to spotkało, ja chyba byłbym nieźle wkurzony.
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2015-03-10, 09:25
OMODOS napisał/a:
Jeśli będą się upierać że jest miód malina i ma jarać np. 4 l benzyny na 10 l gazu i nie widzą problemu to ja g... zrobię.
Nie prawda. To TWÓJ samochód za TWOJE PIENIĄDZE!
I z taki nastawieniem, pojedź do gazownika co obsługuje LR i wyłącz to. Podłączenie do gniada serwisowego, 2 minuty klikania i pewnie z 50 zł. Odrobisz do na 300 km...
A na serwisie: "Panie, ja tam tylko wiem jak płyn do spryskiwaczy wlać, ja tu nic nie dłubałem. Panie ja tylko na serwisie..."
Jeśli włączą (skapniesz się szybko - $$$$) to znowu wyłączysz. I tak to ostatniego serwisu gwarancyjnego a potem to jakieś 100 000 - 150 000 km radości z użytkowania auta, z wymianą oleju za 80 zł i rozrządu za 350 zł...
Szerokości!
Pytanie tylko czy każde złącze diagnostyczne nie ma swojego indywidualnego numeru? W kilku instalacjach jakie miałem wcześniej każde podłączenie do komputera było rejestrowane w sterowniku ( data , godzina , czy były dokonywane zmiany , oraz numer "kabelka" )
W tym wypadku to dbanie o interesy gwarancyjne dystrybutora samochodu. Wtryskiwacze są włączane, co kilka cykli, co ma zapobiegać ich zapiekaniu. A że w tym silniku jest to całkowicie zbędne to inna sprawa.
Nikt z was nie zna zapisu umów i jakie są warunki gwarancji na wtryskiwacze benzynowe udzielone przez producenta tych wtryskiwaczy producentowi samochodu.
W moim MCV z silnikiem 1.6 8V + gaz "fabryczny" LR (z tego, co kojarzę to silnik ten jest taki sam, jak u autora tematu) bierze 0,3-0,6 l. benzyny na 100 km, z tym że:
- robię sporo tras czyli statystycznie odpalam mniejszą liczbę razy na X km;
- u mnie nie ma dotrysku
... mam nadzieję, że w czasie ostatniego przeglądu cichaczem mi czegoś takiego nie domontowali.
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2015-03-10, 21:47
Jakby sprawdzili to co?! Ja bym jednym zdaniem ich zgasił: "4 l Pb i 10 l LPG to ile to gramów CO i tlenków NOx?! To panowie sprawdźcie normy dla nowych aut i zamknijcie mordy, bo auto jest moje i jak będę chciał, to nawet w nim nasram..."
Sorry za wyrażenia ale już raz mnie ASO chciało naciąć na 800 zl za wymianę oleju z filtrem i ?plynu chłodzącego, który de facto był wg książki i historii w renault wymieniany 15 kkm wcześniej. Chciałem kontynuować serwisy ale niestety nie doszliśmy do porozumienia. Nacinac to mogą tych co brali na kredyt.
Odpowiadając na wcześniejsze - instalacja była montowana przez ASO.
Auto odstawione do serwisu. Moje tłumaczenia odnośnie dość dużego spalania mają być wzięte pod uwagę i "zobaczymy co da się zrobić'.
Zostałem oświecony, że silnik potrzebuje jednak benzyny gdyż jest to jego natywnym paliwem które smaruje konserwuje oraz jest to niezbędne głównie przy niskim ciśnieniu gazu jak i przy wysilonej pracy, dynamicznym przyspieszaniu, wyprzedzaniu itd...
Widać stanowczo że mogą ale nie chcą tego robić pewnie bojąc się ewentualnych skutków których nie znają.
Twierdzę tak, gdyż nie otrzymałem żadnych argumentów mówiących że takie ustawienie spowoduje jakieś uszkodzenia lub zmniejszenie żywotności części (za wyjątkiem powyższych).
W związku z tym - Jeśli będzie dalej palił tak dużo paliwa - trzeba będzie jechać do LR i wyłączyć to w cholerę i tyle.
ps.
Jednocześnie pozdrawiam wszystkich dojeżdżających codziennie samochodami z okolic Piaseczna do Warszawy.
Ostatnio zmieniony przez OMODOS 2015-03-11, 09:45, w całości zmieniany 1 raz
Wedle mojego speca od gazu takie tłumaczenie "pobierania" benzyny podczas dużego obciążenia jest wynikiem źle ustawionej instalacji albo błędnie dobranych podzespołów ( coś niedomaga ) i to nie jest normalne. Nie masz auta z bezpośrednim wtrysku paliwa które by wymagało mieszania gazu z paliwem.
Wedle mojego speca od gazu takie tłumaczenie "pobierania" benzyny podczas dużego obciążenia jest wynikiem źle ustawionej instalacji albo błędnie dobranych podzespołów ( coś niedomaga ) i to nie jest normalne. Nie masz auta z bezpośrednim wtrysku paliwa które by wymagało mieszania gazu z paliwem.
Zadzwoń do salonu powiedz że chcesz zamontować instalację gazową tam udawaj zainteresowanego. Spytaj się czy to jest opłacalne ile samochód będzie palił gazu więcej niż na benzynie. Spytaj się tak też między słowami i jak pan powie ci że nie pobiera paliwa przy pracy na gazie spytaj się o nazwisko tego pana i dalej ich ciśnij. Panuje wolna amerykanka. Wydrukuj sobie kilka wzorów http://www.uokik.gov.pl/wzory_pism.php i idź ich straszyć :D
Kilka razy tak robiłem i wiele razy przełamywały się bariery. Najlepiej jak znajomy poprosił mnie bym przyszedł z kamerą wydrukował logo bardzo przypominające znaną stację telewizyjną. I też przeszło.
Nie wiem ile lat musi w Polsce minąć by właściciele Firm zrozumieli że to klient ma racje.
Ps. Nie zapomnij o tym by napisali ci wszystko na piśmie. Często jak zaczynasz naciskać "poproszę to na piśmie" zaczynają się nerwowe telefony w serwisach.
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2015-03-11, 11:41, w całości zmieniany 1 raz
W aso każdy ma cie za debila .
Ja wczoraj tłumaczyłem pracownikowi że komputer przy fabrycznym LPG jest zablokowany .
Nie uwierzył.
Nawet jak uznał moją racje w kwasji blokady to twierdził że nie poczuje momentu przełączania na LPG (brak paliwa na 1 sek )
Ja to rozumiem że mają każdego za debila bo trzeba być frajerem żeby serwisować w ASO w PL .
Jak widziałem tych ludzi którzy przyjeżdża
z problemami "zapaliła się lampka dolej oleju co robić ""silnik trzeszczy " A pan pięknie tłumaczył co zrobią i dlaczego dolanie oleju będzie kosztować 350 w promocji ! pani była w wniebowzięta jakością obsługi
Najlepszy sposób to być głośnym i chamskim wtedy nagle pewne problemy się rozwiązują
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-11, 12:57, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum