Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 19 Skąd: polska
Wysłany: 2015-03-15, 11:17 Dacia Logan 1.4 + gaz nie chce odpalić
WItam
Mam taki problem: autko na gazie lub na benzynie nie chce odpalić, jeśli nie dodasz gazu, puscisz pedał odrazu gaśnie. Czytałem forum, że dużo osób miało problem z trzymaniem obrotów, u mnie trochę to inaczej wygląda. Auto musze rozgrzać wtedy obroty trzyma koło zera. Na zimnym cały czas trzymam gaz inaczej zgaśnie. Czytałem o regulacji zaworów, jak nie są wyregulowne auto traci kompresję. Jako, że miałem trochę czasu sprawdziłem kompresję silnika i tak : 9;8,5;8 no i niestety 4.... :( Czy to będzie przez te zawory czy silnik juz jest kaput ? W remoncie pewnie w tysiaku się nie zmieszcze ? Pozdrawiam i czekam na opinie
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 19 Skąd: polska
Wysłany: 2015-03-18, 15:59
Panowie po regulacji zaworów kompresja jest juz po 11 :) tylko niestety po wystygnieciu silnik dalej na zimnym bez trzymania gazu nie chce trzymać obrotów :( Co to może być, silniczek krokowy czy może czujnik temperatury ?
ogólnie to kręcisz się miedzy
przepustnicą / krokowym
sondą lambda
czujnikiem temperatury
obroty są ustalane po wykresie lambdy i czujnika temp.
krokowy ma wykonać ich instrukcje
jest jeszcze możliwość skoków napięcia (jak tam miałem że skakała iskra na kablach ) albo że gdzieś ci prąd ucieka przy np włączeniu ogrzewania tylnej szybie
Oczywiście to jest tylko aspekt elektroniki , możliwy też jest mechaniczny ale jest znacznie mniej spotykany
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-18, 19:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 19 Skąd: polska
Wysłany: 2015-03-18, 19:37
Najtańszym kosztem będzie chyba wymiana czujnika temp i przeczyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego ? Mógłbyś mi powiedzieć który to jest czunik temperatury tzn wiesz chodzi mi, że są w aucie chyba dwa i chciałbym juto zamówić
nie warto zamawiać na zaś
nie wiem jak w renault ja w Vagu sprawdzałem czujnik poprzez podpięcie komputera do samochodu i porównywaniu temperatur z vag.com z tymi z deski rozdzielczej
Wymieniłem czujnik na jakiś tani i się bardzo przejechałem bo był gorszy od starego
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-18, 19:44, w całości zmieniany 1 raz
Hmm zapomniałem o najbardziej oczywistym
sprawdziłeś czy nie bierze lewego powietrza ?
Jeżeli nie było błędów sprawa się trochę komplikuje
bo przy sondzie by były
przy czujniku temp nie wiem bo nigdy problemu nie miałem
Ale pierwszy objaw czujnika to przełączanie na gaz w dziwnych momentach .
Każdy mniej więcej wie kiedy auto mu się przełącza na gaz przy walniętym czujniki staje się to bardziej losowe .
Jeżeli więc wszystko jest po staremu to czujnik jest raczej ok .
Sprawdź krokowca i lewe powietrze za gardzielą przepustnicy .
Może też być tak że gdzieś ci ucieka prąd w układzie ale to by nie spowodowało wyłączania silnika.
Jak tak kiedyś miałem , gdzieś w aucie uciekał prąd i obroty falowały na postoju .
Okazało się że problem leżał w kablach oświetlenia tylnych świateł które się przetarły
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-18, 22:42, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 19 Skąd: polska
Wysłany: 2015-04-28, 21:13
Panowie silnik krokowy wymieniony ale dalej niestety problem z autem :( Auto na postoju faluje, czasami trzyma obroty na 1,5 tys czy na 2 :( Kupiłem lipny silnik czy gdzies indziej szukac przyczyny bo juz nie mam pomyslu :(
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum