Dzięki, może w takim razie się już zaraz przejadę, choć w salonie twierdzili stanowczo, że dopiero po 15 tys. Dobrze że jestem nieufny. A i tak mam zamiar wymianę zrobić poza ASO.
W dCi jest wymiana co 20 tys. km i mnie też oczywiście mówili, że nie ma potrzeby wymieniać wcześniej (po dotarciu), ale zawsze to robię (na własne życzenie) - wcześniej 2 benzyniaki, teraz drugi diesel.
czesc ja mam bezynke ale piowiem z wlasnego doswiadeczenia ze na oleju nie ma co oszczedzac w serwisie renault lali mi elfa ale po mobilku1 chodzi mi sporo lepiej decyzja nalezy do ciebie
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
ja też zalewam auta Mobilem 1 Supersync 5W50 Rally Formula - dobry do wysilonych silników z turbo (uwaga w ASO kręcą nosem na nie ELF ) - ale moja daćka tez nie portestuje - cena w hurtowniach 120 zł za 4 l
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-09, 10:16
www.omnibus-gh.pl/plik.php?id=2029
Z tego co tu jest napisane to chyba to jest olej dla aplikacji związanych z wysokim obciążeniem w transporcie drogowym oraz specjalnym – wielkogabarytowym górnictwa, budownictwa i rolnictwa.
Czyli raczej dla ciężarówek, traktorów, koparek itp sprzętów.
W ASO kreca nosem bo nie kupuje sie u nich a na tym zarabiaja przecierz krocie. Ciekawe co powiedza jak ja bede chcial przywozic im swoje orginalne czesci kupione gdzie indziej w sklepie z czesciami mam znizki i mnie sie to bardziej oplaca chyba ze beda mi spuszczac na cenie czesci w ASO :)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-09, 11:38
W Gdańsku ASO nie marudzi, można przywieźć własny olej jaki się tylko chce pod warunkiem spełniania norm silnika i po wniesieniu opłaty za wymianę oleju w wysokości 100 zł.
Tak więc się to nie opłaca, ponieważ olej na rynku kosztuje ok 120 zł plus 100 zł za wymianę daje ok 220 zł, a olej w ASO z wymianą kosztuje ok 200 zł.
Filtr oleju w ASO ma podobną cenę jak na wolnym rynku, tylko uszczelka korka to wielkie przegięcie, narzut to chyba z 3000 %.
Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1,5 dci 85
Rocznik: 2008
Wersja: Prestige Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 41 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-08-10, 11:38
Mam znajomego w jedym zerwisów ASO Renault. Jego zdaniem E 5W30 lub 0W30 to woda. Do swojego by go nie wlał, wziął 2 beczki na próbę bo jakieś fajne komplety kluczy dawali. Po licznych dziwnych zdarzeniach z rozregulowaniem luzów zaworowych i przypadkami brania oleju przez samochody klientów wrócił do Syntezy 5W40. Problemy się skończyły.
Mobil, Castrol, Elf to taka sama różnica jak między brunetkami, szatynkami a blondynkami. Rzecz gustu - lej 5W40 i będzie dobrze.
Ja na następną wymianę przywiozę swój olej. ostatnio wlali mi jakiegoś bełta [podobno ELF 5W40], ale po niecałych 9000 tysiącach jest czarny jak smoła i moc silnika spada po rozgrzaniu.
Wymienię na Mobil do turbodiesli - też spełnia warunki podane przez Dacię.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-24, 22:45
GeRRaD napisał/a:
...........a jeszcze mogli zarobić na tym że policzyli za lux towar a wlali szajs ........niestety tak to już u nas w kraju jest
Olej LUX to był dopiero szajs , może ktoś jeszcze pamięta, lano go do Warszawy, Nysy, Żuka i Stara, a po rozmieszaniu w mieszalniku (taka konefka z wystającym prętem do mieszania) lany do dwutaktów. Ach co to były za czasy, człowiek cały usmarowany, kibelka brak, papieru do rąk też nie było...
Tak się naczytalem tych waszych opinii, że już nie wiem co w końcu kupić. Zawsze do aut którymi jeździłem lałem elf-a. Ale mam ochotę spróbować jak koledzy wyżej Mobila. Ale tego jest tyle że nie wiem co brać do mojego.
Co myślicie o tym MOBIL 1 5W-50 RALLY FORMULA. Wiem że wyżej ktoś pisał o tym oleju, ale ktoś napisał jeszcze w nazwie "sync", ale takiego nie znalazłem, chyba że chodziło, że olej syntetyczny, no bo samo oznaczenie oleju mówi że to pełny syntetyk.
Wracając do pytania, czy warto kupić do naszego benzyniaka, ten 5W-50 mobila. Bo na stronie producenta, pisze że to olej do wysilonych silników turbodoładowanych, więc się zastanawiam.
Bo standardowy olej jaki jest do logana, to Elf Excellium LDX 5W-40, zgadza się???
Mobil reklamuje że olej ten zawiera technologię "supersyn" która pozwala utrzymać optymalne parametry oleju niezaleznie od temperatury...bla, bla, bla
Leję ten sam olej i do tzw wysilonego auta z turbiną i do Daćki i żadne nie protestuje liczy się klasa oleju w API - a cena tego oleju bardzo mi się podoba
No fajnie dzięki za info.
Jeszcze tylko jedno pytanie, a mianowicie, gościu powiedział, że do logana 1.4 wchodzi 3,5 litra, czy to prawda. Bo aż mi się wierzyć nie chcę , a to dlatego że do kangoo 1.2 wchodziło 4L, a tu tylko 3,5L?.
Marka: Dacia
Model: MCV
Silnik: 1.5 dci 68
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 8 Skąd: ALL word
Wysłany: 2008-09-17, 16:18 co sie bardziej opłaca?? olej
Witam
Przepraszam ze zasmiecam forum ale mam bardzo wazne pytanie
Jutro mam przeglad po 20tys
czy bardziej opłaca sie kupowac swój olej czy brac z aso??
Wogóle to jaka jest cena samej wymiany oleju???
I jaki olej polecacie do dci
pozdrawaim
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum