DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Objawy nie działania jednego cylindra
Autor Wiadomość
wielgibolo 


Marka: DACIA
Model: LODGY
Silnik: 1.6 mpi
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 57
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 2015-03-26, 11:55   Objawy nie działania jednego cylindra

Coś mi przegryzło kabel od świecy jednego cylindra.
Nieważne co.
Ważne jest to że jeździłem z tym nie wiadomo ile i nie zauważyłem żadnych objawów tego że jeden gar nie pracuje.

Nie wzrosło spalanie (8,1 w cyklu mieszanym)
Kultura pracy silnika się nie zmieniła
Nie zauważyłem spadku mocy

Zapytuję więc:
JAk mogłem to przegapić? Czy objawy braku pracy jednego cylindra są zawsze tak subtelne w tym modelu? ktoś tak miał?
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2015-03-26, 12:12   

Przypuszczam że pomimo przegryzienia kabla, ten cylinder w jakiś tam sposób pracował. Bo jeżdżąc na trzech na pewno byś odczuł.
 
wielgibolo 


Marka: DACIA
Model: LODGY
Silnik: 1.6 mpi
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 57
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 2015-03-26, 12:18   

no mi też się tak wydaje, ale w saloooonie powiedzieli że bez świecy to nie działa na bank.

Ja żaden samochodziarz nie jestem ,a le jak nie działa 25% cylindrów to chyba da się wyczuć...
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-26, 13:07   

Jak miałem uwaloną cewkę (w Scenicu miałem 4 cewki) to jeździła tak jak sama chciała.
Od razu by było czuć jak jedzie. Chyba, że przegryziony kabel nie był do końca i miała jednak kontakt co silnik normalnie pracował?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
wielgibolo 


Marka: DACIA
Model: LODGY
Silnik: 1.6 mpi
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 57
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 2015-03-26, 14:04   

No uje...y kabel równo i kompletnie

Odebrałem właśnie lodzię - no może ciągnie trochę lepiej, ale to pewnie sobie wkręcam bo wiem co się stało.

Kable zapłonowe założyli nowe.

Pan Heniek (mechanik) mówi, że on jeszcze tak nie widział żeby silnik tak dobrze działał na 3 cylindrach.
Pan Cezary (obsługa klienta) że to zasługa świetnie zaprojektowanego silnika.

:)))
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-26, 14:57   

1.6 mpi - гнётся не ламётся (;
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-03-26, 16:29   

ten silnik jest tak mało wyżyłowany i ma tak dobry "dół", że jeżdżąc spokojnie przy mniejszych obrotach i bez deptania pedału gazu mogłeś i miałeś prawo nie zauważyć.
 
wielgibolo 


Marka: DACIA
Model: LODGY
Silnik: 1.6 mpi
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 57
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 2015-03-26, 16:55   

Mój podziw dla tego silnika nieustannie rośnie - naprawdę
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-26, 17:04   

Dar1962 napisał/a:
ten silnik jest tak mało wyżyłowany i ma tak dobry "dół", że jeżdżąc spokojnie przy mniejszych obrotach i bez deptania pedału gazu mogłeś i miałeś prawo nie zauważyć.


Nie mógł.
Silnik na 3 cylindrach nierówno pracuje nawet na wolnych obrotach - nawet baba to zauważy (moja od razu zauważyła, gdy padł komp wtrysku na jeszcze mniej wysilonym 1.2 w Punto).
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-26, 17:05   Re: Objawy nie działania jednego cylindra

wielgibolo napisał/a:
Coś mi przegryzło kabel od świecy jednego cylindra.
Nieważne co.
Ważne jest to że jeździłem z tym nie wiadomo ile i nie zauważyłem żadnych objawów tego że jeden gar nie pracuje.

Nie wzrosło spalanie (8,1 w cyklu mieszanym)
Kultura pracy silnika się nie zmieniła
Nie zauważyłem spadku mocy

Zapytuję więc:
JAk mogłem to przegapić? Czy objawy braku pracy jednego cylindra są zawsze tak subtelne w tym modelu? ktoś tak miał?


A jak się dowiedziałeś o tej przypadłości?
Bo jak dla mnie to ktoś Cię wrabia.

Nie ma opcji, żebyś nie zauważył pracy na 3 cylindrach - wejdź do jakiejkolwiek Dacii 0,9 tce i sprawdź sobie. ;-)
 
wielgibolo 


Marka: DACIA
Model: LODGY
Silnik: 1.6 mpi
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 57
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 2015-03-26, 17:22   

pojechałem na przegląd - Pan serwisant wjechał na podnośnik (sam wjechał żeby nie było) potem wspólnie otworzyliśmy klapę silnika celem przeglądu przed pozostawieniem auta, a tam sobie sterczy jeden kabel a po komorze walają się pióra i łapki (chyba sikorka R.I.P)

Heniek stwierdził, że wjeżdżając do garażu nie zauważył żeby coś było nie tak z silnikiem, aż zwołał innych heńków żeby zobaczyli i się wypowiedzieli czy możliwe jest żeby ten niepodłączony może jakimś cudem pracował, ale komisyjnie stwierdzili że nie może.

Wszystko się działo na moich oczach bez żadnych zaginięć auta z pola widzenia - przegryziony przewód mam w torbie mogę załączyć zdjęcia.

Też mi się wydawało że to niemożliwe żebym nie zorientował się że jeden cylinder nie działa i gdyby nie heniek który stwierdził to niezależnie ode mnie to bym stwierdził że jestem jakiś dziwny.....
Ostatnio zmieniony przez wielgibolo 2015-03-26, 17:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3497
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-03-26, 19:57   

Wyłącz wszystkie 4 i spróbuj jeszcze raz. ;)
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-03-26, 20:04   

eplus napisał/a:
Wyłącz wszystkie 4 i spróbuj jeszcze raz. ;)



A co jak silnik normalnie zagada? Egzorcysta :mrgreen:
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-03-26, 20:18   

ten jeden cylinder pracował na zapłonie samoczynnym :mrgreen: tak jak to kiedyś w maluchu.. kluczyk wyjęty z stacyjki a silnik sobie pyrkał :D
https://www.youtube.com/watch?v=hsDN7ut_Y40
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2015-03-26, 20:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
wielgibolo 


Marka: DACIA
Model: LODGY
Silnik: 1.6 mpi
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 57
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 2015-03-26, 20:20   

Wcale bym się nie obraził jakby ktoś z takim samym silnikiem zdjął czapeczkę z jednego cylindra (u mnie to się tyczyło skrajnego lewego patrząc autu w "oczy") i powiedział czy w warunkach codziennej zabieganej eksploatacji jest w stanie wyłapać taką ewidentną wyraźną różnicę w kulturze pracy

Tak szczerze mówiąc to teraz kiedy działają wszystkie 4 cylindry to ja dostrzegam różnicę in plus, ale uwierzcie ze żeby ją zauważyć musiałem wyostrzyć wszystkie zmysły.
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 385
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-03-26, 20:40   

Mi kiedyś w innym aucie uwalili jedną świece i od razu było czuć. Samochód chodził jak kosiarka . Możliwe,że kabel lekko dotykał i przeskok był na świece
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-03-27, 12:28   

Przerabiałem w 15 letnim oplu - Silnik pracuje niby tak samo, ale od razu się zapala 'check engine' i numer błędu (wskazujący na brak iskry w cylindrze o numerze x) Nie uwierzę, że dacie nie mają tak samo. komputer musi wiedzieć co się dzieje w cylindrze.

P.S. załącz zdjęcie przewodu.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-03-27, 12:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne