Wysłany: 2015-03-26, 11:55 Objawy nie działania jednego cylindra
Coś mi przegryzło kabel od świecy jednego cylindra.
Nieważne co.
Ważne jest to że jeździłem z tym nie wiadomo ile i nie zauważyłem żadnych objawów tego że jeden gar nie pracuje.
Nie wzrosło spalanie (8,1 w cyklu mieszanym)
Kultura pracy silnika się nie zmieniła
Nie zauważyłem spadku mocy
Zapytuję więc:
JAk mogłem to przegapić? Czy objawy braku pracy jednego cylindra są zawsze tak subtelne w tym modelu? ktoś tak miał?
Jak miałem uwaloną cewkę (w Scenicu miałem 4 cewki) to jeździła tak jak sama chciała.
Od razu by było czuć jak jedzie. Chyba, że przegryziony kabel nie był do końca i miała jednak kontakt co silnik normalnie pracował?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Odebrałem właśnie lodzię - no może ciągnie trochę lepiej, ale to pewnie sobie wkręcam bo wiem co się stało.
Kable zapłonowe założyli nowe.
Pan Heniek (mechanik) mówi, że on jeszcze tak nie widział żeby silnik tak dobrze działał na 3 cylindrach.
Pan Cezary (obsługa klienta) że to zasługa świetnie zaprojektowanego silnika.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-03-26, 16:29
ten silnik jest tak mało wyżyłowany i ma tak dobry "dół", że jeżdżąc spokojnie przy mniejszych obrotach i bez deptania pedału gazu mogłeś i miałeś prawo nie zauważyć.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-26, 17:04
Dar1962 napisał/a:
ten silnik jest tak mało wyżyłowany i ma tak dobry "dół", że jeżdżąc spokojnie przy mniejszych obrotach i bez deptania pedału gazu mogłeś i miałeś prawo nie zauważyć.
Nie mógł.
Silnik na 3 cylindrach nierówno pracuje nawet na wolnych obrotach - nawet baba to zauważy (moja od razu zauważyła, gdy padł komp wtrysku na jeszcze mniej wysilonym 1.2 w Punto).
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-26, 17:05 Re: Objawy nie działania jednego cylindra
wielgibolo napisał/a:
Coś mi przegryzło kabel od świecy jednego cylindra.
Nieważne co.
Ważne jest to że jeździłem z tym nie wiadomo ile i nie zauważyłem żadnych objawów tego że jeden gar nie pracuje.
Nie wzrosło spalanie (8,1 w cyklu mieszanym)
Kultura pracy silnika się nie zmieniła
Nie zauważyłem spadku mocy
Zapytuję więc:
JAk mogłem to przegapić? Czy objawy braku pracy jednego cylindra są zawsze tak subtelne w tym modelu? ktoś tak miał?
A jak się dowiedziałeś o tej przypadłości?
Bo jak dla mnie to ktoś Cię wrabia.
Nie ma opcji, żebyś nie zauważył pracy na 3 cylindrach - wejdź do jakiejkolwiek Dacii 0,9 tce i sprawdź sobie.
pojechałem na przegląd - Pan serwisant wjechał na podnośnik (sam wjechał żeby nie było) potem wspólnie otworzyliśmy klapę silnika celem przeglądu przed pozostawieniem auta, a tam sobie sterczy jeden kabel a po komorze walają się pióra i łapki (chyba sikorka R.I.P)
Heniek stwierdził, że wjeżdżając do garażu nie zauważył żeby coś było nie tak z silnikiem, aż zwołał innych heńków żeby zobaczyli i się wypowiedzieli czy możliwe jest żeby ten niepodłączony może jakimś cudem pracował, ale komisyjnie stwierdzili że nie może.
Wszystko się działo na moich oczach bez żadnych zaginięć auta z pola widzenia - przegryziony przewód mam w torbie mogę załączyć zdjęcia.
Też mi się wydawało że to niemożliwe żebym nie zorientował się że jeden cylinder nie działa i gdyby nie heniek który stwierdził to niezależnie ode mnie to bym stwierdził że jestem jakiś dziwny.....
Ostatnio zmieniony przez wielgibolo 2015-03-26, 17:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-03-26, 20:18
ten jeden cylinder pracował na zapłonie samoczynnym tak jak to kiedyś w maluchu.. kluczyk wyjęty z stacyjki a silnik sobie pyrkał :D
https://www.youtube.com/watch?v=hsDN7ut_Y40
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2015-03-26, 20:21, w całości zmieniany 2 razy
Wcale bym się nie obraził jakby ktoś z takim samym silnikiem zdjął czapeczkę z jednego cylindra (u mnie to się tyczyło skrajnego lewego patrząc autu w "oczy") i powiedział czy w warunkach codziennej zabieganej eksploatacji jest w stanie wyłapać taką ewidentną wyraźną różnicę w kulturze pracy
Tak szczerze mówiąc to teraz kiedy działają wszystkie 4 cylindry to ja dostrzegam różnicę in plus, ale uwierzcie ze żeby ją zauważyć musiałem wyostrzyć wszystkie zmysły.
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 385 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-03-26, 20:40
Mi kiedyś w innym aucie uwalili jedną świece i od razu było czuć. Samochód chodził jak kosiarka . Możliwe,że kabel lekko dotykał i przeskok był na świece
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-03-27, 12:28
Przerabiałem w 15 letnim oplu - Silnik pracuje niby tak samo, ale od razu się zapala 'check engine' i numer błędu (wskazujący na brak iskry w cylindrze o numerze x) Nie uwierzę, że dacie nie mają tak samo. komputer musi wiedzieć co się dzieje w cylindrze.
P.S. załącz zdjęcie przewodu.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-03-27, 12:33, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum