Easy'R to też tak naprawdę tylko robot, a nie "prawdziwy" automat hydrokinetyczny. Ten w loganach i dusterach też już jest od jakiegoś czasu - tyle że tylko w tych z rombem na masce d:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-09-23, 17:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-09-23, 13:50
Prezes, jesteś pewien, ze dostaniesz automat do modelu 1.2VTi? Ja go widzę tylko z 1.6 w wersji Exclusive, 50 tysi po upustach...
Teraz mają tę durną stronę promo.citroen zamiast konfiguratora...
Jak ja nie lubie ich WWW :(
Teoretycznie tak, ale... Te skrzynie w loganach są jakieś nowe (choć nie wiem czy zupełnie, czy to tylko unowocześnione wersje poprzednich konstrukcji), więc nie ma jeszcze o nich opinii - jednak starsze modele tego typu (i to różnych producentów, nie tylko Reno) bywają właśnie dość mocno krytykowane za marne działanie. Aczkolwiek przynajmniej częściowo na pewno odpowiada też za to konieczność nauczenia się jazdy takim wynalazkiem...
Zautomatyzowana skrzynia Easy’R stosowana w Loganie i Sandero ma pięć przełożeń i jest w stanie – zdaniem producenta – oszczędzić nawet do 20% paliwa w porównaniu z klasyczną skrzynią automatyczną! Dostępna jest w modelach z silnikiem 1.6 8v i wersjach wyposażenia Expression i Dynamique.
zwykle automaty w Renówkach powodowały to że samochód palił więcej nawet w katalogach. A teraz wychodzi że prawdopodobnie będzie spalanie na poziomie skrzyni manualnej
Myślę że to zasługa sterownika firmy ZF ( firma jest coraz częściej chwalona za dobre skrzynie automatyczne)
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
O systemie Le stop&start będzie w najnowszym magazynie Daciattitude No-5:
na tym obrazku bardziej zainteresowało mnie zdjęcie z napisem 'la boîte pilotee arrive chez dacia'
Czyżby jednak? - Czy pojawia się jakiś widok na automaty w daciach?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-01, 21:46, w całości zmieniany 3 razy
na tym obrazku bardziej zainteresowało mnie zdjęcie z napisem 'la boîte pilotee arrive chez dacia'
Czyżby jednak? - Czy pojawia się jakiś widok na automaty w daciach?
Duster z automatyczną skrzynią biegów to jest to ! Kupiłbym następnego Dustera jakby był z automatem i przyzwoitym silnikiem. Minimum 1.6 dCi 130 KM. Wtedy powinien jeździć nie gorzej niż 1.5 dCi o ile nie zamontują jakiejś badziewiastej skrzyni o specjalnie gorszych parametrach, bo to "tylko Dacia".
Skrzynia jest "z półki", od lat jeździ bez większych problemów w renówkach jako DP0/DP2 - http://www.media.renault....tif-anglais.pdf (str 29) - a DP8 to tylko wariant ze skrzynią rozdzielczą.
Kto by pomyślał 20 lat temu że w rosji będzie większy wybór europejskich modeli niż w "cywilizowanej i nowoczesnej" europie
2,0 4x4 oraz automat to jest to co chciał bym kupić
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-03, 00:16, w całości zmieniany 3 razy
Z danych fabrycznych DD 4x4, 2,0 z automatem pali dużo więcej (ok. 1 l) niż z manualna skrzynią 6-biegową. Ja bym się obył bez automatu, ale właśnie z silnikiem 2,0 135 KM i momentem 195 Nm. Cena 808 tys. rubli w wersji Adventure i 822 w wersji Privilege.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-03, 07:59
piku napisał/a:
Z danych fabrycznych DD 4x4, 2,0 z automatem pali dużo więcej (ok. 1 l) niż z manualna skrzynią 6-biegową.
W przypadku automatów starego typu (hydrokinetycznych) tak jest zawsze.
Zautomatyzowane skrzynie dwusprzęgłowe potrafią za to nieco oszczędzić zużycia, przynajmniej w katalogach.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-03, 08:10
piku napisał/a:
Cav napisał/a:
Zautomatyzowane skrzynie dwusprzęgłowe potrafią za to nieco oszczędzić zużycia, przynajmniej w katalogach.
Koledzy używający Toyot Avensis z automatem bezstopniowym i silnikami beznzynowymi tego nie potwierdzają.
Automat bezstopniowy nie ma nic wspólnego ze skrzynią zautomatyzowaną.
Skrzynia zautomatyzowana to w uproszczeniu zwykła skrzynia biegów, ze sprzęgłem, a nawet dwoma, tyle że biegi zmienia nie kierowca, a silniczki elektryczne sterowane przez komputer.
Natomiast skrzynia bezstopniowa (CVT) to trzeci rodzaj skrzyń automatycznych - taki jak w skuterze, gdzie napęd jest przenoszony przez pasek z użyciem wariatora.
Najgorszy ze wszystkich trzech typów automatów, zwłaszcza w odczuciach dla kierującego.
Zautomatyzowane skrzynie dwusprzęgłowe potrafią za to nieco oszczędzić zużycia, przynajmniej w katalogach.
Koledzy używający Toyot Avensis z automatem bezstopniowym i silnikami beznzynowymi tego nie potwierdzają.
To prawda, nigdy nie wierzę w katalogowe wartości, bo zawsze je zaniżają by zachęcić klientów do zakupu takiego auta.... a potem jest płacz i zgrzytanie zębami, bo uwierzyli w te wartości katalogowe, a wyszło inaczej czyli gorzej.
skrzynia bezstopniowa (CVT) to trzeci rodzaj skrzyń automatycznych .
Najgorszy ze wszystkich trzech typów automatów, zwłaszcza w odczuciach dla kierującego.
Próbowałem w Avensis i Rav 4 (zawsze z silnikami benzynowymi) - nie miałem negatywnych odczuć. Można ją było w obu autach "obsługiwać" również za pomocą "skrzydełek" przy kierownicy.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-03, 08:21
piku napisał/a:
Cav napisał/a:
skrzynia bezstopniowa (CVT) to trzeci rodzaj skrzyń automatycznych .
Najgorszy ze wszystkich trzech typów automatów, zwłaszcza w odczuciach dla kierującego.
Próbowałem w Avensis i Rav 4 (zawsze z silnikami benzynowymi) - nie miałem negatywnych odczuć. Można ją było w obu autach "obsługiwać" również za pomocą "skrzydełek" przy kierownicy.
Nie o to chodzi - raczej o kulturę pracy silnika z taką skrzynią.
Przy przyspieszaniu obroty stają na kilku tysiącach, silnik wyje jak wściekły, a samochód zmienia prędkość bez zmiany obrotów silnika.
Coś strasznego.
Do tego stopnia, że w Lexusie oszukują kierowcę i zastosowali głośniki, które emitują niby dźwięk silnika, w którym idzie usłyszeć rosnące obroty i pozorną zmianę biegu, mimo że obroty faktycznie stoją w jednym miejscu na obrotomierzu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum