Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-27, 23:25
Automatyczna skrzynia biegów / zautomatyzowana Easy-R
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 281 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15876
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-02, 12:39   Automatyczna skrzynia biegów / zautomatyzowana Easy-R

Nie, właśnie nie ma jeszcze decyzji, ale na http://www.dacialogan.org...omatic-gearbox/ znalazłem coś takiego - fotka instrukcji obsługi Dacii uwzględniającej tę potencjalną możliwość:

 
 
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Wersja: [Inna]
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-10-02, 12:45   

Skoro jest w Nissanie Aprio to czemu nie w Loganie?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 281 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15876
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-02, 13:13   

Czyli właściwie jednak jest...

A dlaczego nie w Loganie, czyli w Europie?

Przypuszczam, że - podobnie jak z automatyczną klimą również dostępną w Aprio - wynika to z innego pozycjonowania cenowego samochodu na danym rynku: decydentom pewnie się wydaje, że koszt wersji z tymi opcjami byłby chyba zbyt duży dla potencjalnego klienta na Starym Kontynencie.

Albo - z innej beczki - uważają, że mimo wszystko stosunkowo niska cena podgryzałaby sprzedaż innych modeli koncernu Renault-Nissan?

Kto to wie...
 
 
piotrres 
Piotr M. S.



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Wiek: 50
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2545
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-10-02, 14:38   

laisar napisał/a:
Czyli właściwie jednak jest...

A dlaczego nie w Loganie, czyli w Europie?
(...)
Albo - z innej beczki - uważają, że mimo wszystko stosunkowo niska cena podgryzałaby sprzedaż innych modeli koncernu Renault-Nissan?

Kto to wie...

Myślę Krtku, że to właśnie obawa przed ojcobójstwem
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 920
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-04, 10:56   

Weźcie również pod uwagę wzrost spalania i spadek i tak nie najlepszych osiągów :-?
_________________
GeRRaD
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 281 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15876
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-23, 22:18   

Wysłany: 2008-10-04, 16:25

Eeetam, osiągi są i tak więcej niż wystarczające do normalnej jazdy. A spalanie to po prostu koszt komfortu...



Wysłany: 2009-01-26, 11:18

Sądząc po dokumentacji: wygląda na to, że wersja z "automatem" jednak będzie. Ale... z pewnymi ograniczeniami: skrzynia oznaczona DP0 ma być montowana (przynajmniej na razie) tylko do sedanów i kombi z silnikami K4M, czyli 1.6 16v.

Chociaż oczywiście, nie wiadomo czy w ogóle u nas... <:

* * *

http://www.zf.ro/evenimen...ngineri-3941128
Cytat:
Wersja z automatyczną skrzynią biegów jest bliska wejścia do produkcji i na początku będzie przeznaczona na rynki Europy Zachodniej.

* * *

A wyglądać będzie tak:
 
 
KaS602 
______________



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1439
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-02-24, 01:38   

laisar napisał/a:
A wyglądać będzie tak

Nic nowego :P

Cholera, szkoda, ze nie bylo jej od poczatku... w Europie oczywiscie.
 
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 281 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15876
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-24, 01:45   

Co jak co, ale w Dacii to się chyba nikt nie spodziewa czegokolwiek nowego... (;

A dotychczasowym brakiem nie ma się co przejmować - zawsze można zmienić auto na nowszy model... Albo może będzie się dało domontować w starym? W końcu wszystkie "klocki" i tak muszą do siebie pasować [;
 
 
KaS602 
______________



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1439
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-02-24, 01:51   

laisar napisał/a:
Co jak co, ale w Dacii to się chyba nikt nie spodziewa czegokolwiek nowego... (;

a mi sie wydaje, ze sa nowe popielniczki. U mojego Taty w Megane II ma symbol fajki na klapce, u mojego brata w Clio III tez jest ten symbol, u znajomego w Sceniku tez, a w Loganach nie ma... ;-)

laisar napisał/a:
Albo może będzie się dało domontować w starym? W końcu wszystkie "klocki" i tak muszą do siebie pasować

Kalkulujac - nawet na szybko w glowie - koszty (przeszczepu na 1.6 16V z automatem), moge powiedziec tylko tyle : po co komu automat? ;)
 
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 281 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15876
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-24, 02:10   

Dla "mania", rzecz jasna. I używania. A koszty zależą głównie od części - może w prezencie dostaniesz? Wtedy zostaje robocizna - jak wszystko w daćce: na pewno prosta aż do bólu... (;
 
 
KaS602 
______________



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1439
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-02-24, 02:20   

laisar napisał/a:
może w prezencie dostaniesz?

Nie masz moze w garazu zbednego 1.6 16V i skrzyni automatycznej? ;-) :mrgreen:
 
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 237
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-04-24, 19:39   

Mnie zastanawia brak innych ustawień, niż te 4 na zdjęciu.
W Lagunie (skrzynia AD4) mam jeszcze blokady 1-szego, 2-giego oraz 3-ciego biegu - do jazdy po śliskiej nawierzchni, holowania czegoś, itd.
Jak jest to rozwiązane w tym przypadku?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 281 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15876
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-04-24, 20:32   

Tak jak 10-15 lat temu w automatach? W końcu to Daćka... Czyli: maks prostoty.
 
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 237
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-04-24, 20:35   

laisar napisał/a:
Tak jak 10-15 lat temu w automatach? W końcu to Daćka... Czyli: maks prostoty.

O ile się nie mylę, to wspomniana przezemnie skrzynia AD4 pochodzi konstrukcyjnie z 1988 roku ...
Borys
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 281 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15876
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-04-24, 21:55   

Niezbyt się znam na automatach - wiem tylko, że w okolicach roku '95 jeździłem rodzicielskim ok. 5-letnim Mitsubishi Lancerem i on też miał niewiele: P, N, 2, D, R i OverDrive. Być może faktycznie inni producenci mieli większy wypas, ale tak czy owak teraz - to w końcu Daćka, wiele więcej bym się i tak nie spodziewał... Chociaż oczywiście być może po prostu nie widać na tym jednym zdjątku wszystkiego i jakieś wspomniane "bajery" jednak będą.
 
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 237
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-04-25, 06:03   

laisar napisał/a:
Niezbyt się znam na automatach - wiem tylko, że w okolicach roku '95 jeździłem rodzicielskim ok. 5-letnim Mitsubishi Lancerem i on też miał niewiele: P, N, 2, D, R i OverDrive. Być może faktycznie inni producenci mieli większy wypas, ale tak czy owak teraz - to w końcu Daćka, wiele więcej bym się i tak nie spodziewał... Chociaż oczywiście być może po prostu nie widać na tym jednym zdjątku wszystkiego i jakieś wspomniane "bajery" jednak będą.


To wspomniane "2" mogło być właśnie blokadą 2-giego biegu - do holowania itd. Ale tu trochę strzelam w ciemno ...

Overdrive to przypuszczalnie "tryb sportowy" - automat wówczas wrzuca biegi przy wyższych obrotach. W AD4 jest to "załatwione" guziczkiem, a nie wajchą.

Pogrzebałem trochę na meksykańskiej stronie Nissan Apiori - http://www.nissanaprio.com.mx/ coś znalazłem. Automat jest opisany jako "automatyczna skrzynia biegów z trybem ręcznym" (Transmisión automática con modo manual) - może to "załatwia" sprawę blokowania biegów? Ja tylko się troszkę znam na tej skrzyni u siebie ...

O ile ołwerdrajw/tryb sportowy to bajer, to tryb do holowania/jazdy w górach/po śniegu jest po prostu konieczny.

Borys
 
KaS602 
______________



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1439
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-04-25, 11:21   

borys68 napisał/a:
O ile ołwerdrajw/tryb sportowy to bajer, to tryb do holowania/jazdy w górach/po śniegu jest po prostu konieczny

W ojca meganie II z automatem tez nie ma nic poza P,R,N,D + manual (+,-).
Automat ten w sam dobiera odpowiednie przelozenie w zaleznosci od ,tego jak jedziesz, a nie na sztywno od obrotow, dlatego nie potrzebuje dodatkowych trybow pracy. Wciskach gaz tylko minimalnie - biegi zmienia przy niecalych 2000 rpm, gaz do dna - jesli trzeba, to redukcja, albo dwie - ciagnie do odciecia.
W gorach automat radzi sobie bezproblemowo, na sniegu rowniez, z holowaniem nie bylo problemow, z przyczepą równiez.

Manualny i tak jest nie dokonca reczny. Mianowicie, jesli masz za niskie obroty do danego biegu, tak czy inaczej zrdukuje. Jesli dociagniesz do odciecia, przelacza na wyzszy bieg. Bez pytania o zgode :)
 
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen
Model: Duster,C4 GP
Silnik: 1.5@107,2.0@150
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1933
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-04-25, 17:17   

Jeździłem na automacie 5h (pierwsze jazdy na nauce jazdy) i szczerze mówić, wiem że jest to wygodne, ble, ble, ble. Ale to co mi bardzo się nie podobało z punktu przestrzegania przepisów 50kph w mieście, słychać obroty, tak jakby silnik prosił o zmianę biegu a on go na trójce trzymał...
No więc przynajmniej dla mnie automat wiązałby się z tym, że i tak blokowałbym biegi w mieście, a na trasie... no chyba nie jest konieczny.
Ale to już jest jak z dieslem i benzyną - zależy co człowiek lubi.
 
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 237
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-04-25, 21:13   

KaS602 napisał/a:
borys68 napisał/a:
O ile ołwerdrajw/tryb sportowy to bajer, to tryb do holowania/jazdy w górach/po śniegu jest po prostu konieczny

W ojca meganie II z automatem tez nie ma nic poza P,R,N,D + manual (+,-).
Automat ten w sam dobiera odpowiednie przelozenie w zaleznosci od ,tego jak jedziesz, a nie na sztywno od obrotow, dlatego nie potrzebuje dodatkowych trybow pracy. Wciskach gaz tylko minimalnie - biegi zmienia przy niecalych 2000 rpm, gaz do dna - jesli trzeba, to redukcja, albo dwie - ciagnie do odciecia.
W gorach automat radzi sobie bezproblemowo, na sniegu rowniez, z holowaniem nie bylo problemow, z przyczepą równiez.

Manualny i tak jest nie dokonca reczny. Mianowicie, jesli masz za niskie obroty do danego biegu, tak czy inaczej zrdukuje. Jesli dociagniesz do odciecia, przelacza na wyzszy bieg. Bez pytania o zgode :)


Dzięki. Dowiedziałem się czegoś.

Borys
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 281 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15876
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-04-26, 00:48   

@borys68: Owszem, "2" to po prostu zapięty na stałe II. bieg - chociaż użyteczny raczej do ruszania na śliskim czy do jazdy na ostrych podjazdach, niż przy holowaniu tak po prostu.

A "OverDrive" też był tam guziolem, po prostu niejasno napisałem (chodziło mi o same funkcje, a nie sposób ich uruchamiania).


@czaju: Marudzisz <; - automat w mieście to błogosławieństwo...
 
 
KaS602 
______________



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1439
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-04-26, 22:17   

laisar napisał/a:
automat w mieście to błogosławieństwo...


ooo tak... zreszta, automat to w ogole blogoslawienstwo...
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-04-29, 09:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 281 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15876
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-04-26, 23:45   

No ale na autostradzie to się za wiele nie napracuje - zwłaszcza w porównaniu do miasta... (;
 
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen
Model: Duster,C4 GP
Silnik: 1.5@107,2.0@150
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1933
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-04-27, 22:24   

KaS602, laisar, chodziło mi jedynie o to że trzeba lubić jeździć na automacie, tudzież odczuwać dyskomfort przy zmianie biegów.
Chodzi mi tylko o to, że jazda automatem bardzo szybko robi się nudna...
 
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 281 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15876
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-04-27, 23:47   

NUDNA???

Chyba zaczynam rozumieć, skąd tyle wypadków...

Od dostarczania rozrywki to są inne rzeczy - a jak już ktoś musi się "bawić" kręceniem kierownicą, to niech się zapisze na jakiś rajd, albo se grę na kompie włączy.
 
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen
Model: Duster,C4 GP
Silnik: 1.5@107,2.0@150
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1933
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-04-28, 09:37   

laisar, nie do końca to miałem na myśli... Tylko to, że jazda automatem wymaga o wiele mniejszego skupienia i po 20-30min powoduje najzwyczajniej w świecie znudzenie tym co się dzieje (bo zazwyczaj nic się nie dzieje), czego następstwem jest rozproszenie uwagi i myślenie o pierdołach, aż do momentu kiedy się zaczyna coś dziać, gorzej jak już jest za późno - przynajmniej ja bardzo szybko potrafiłem uznać "równa droga, jadę powoli (50-60kmh) - cóż się może stać".

Na pewno nie chodziło mi o brawurową jazdę, bo i tutaj na automacie nie powinno być nudno ;) Mówię o zwykłym prowadzeniu samochodu i minimalnym skupieniu na tym, co robi Twój samochód. Mówię, wiele zależy od człowieka. Ja + automat ok, ale tylko wtedy, gdy można sekwencyjnie zmieniać biegi :)

Chodziło mi o nudna nie w opozycji do niedostarczająca rozrywki, tylko nudna nie powodująca zainteresowania.

Ktoś pewnie powie, no przecież masz więcej czasu na reakcję, bo nic nie może Cię rozproszyć. W samochodzie nic, a za oknami tyle ciekawych rzeczy...

Podkreślam, że mówię tylko o swoim wypadku - każdy może mieć swoją opinię i nie zastrzegam że za jakieś 5-6lat nie będę jeździł z automatyczną skrzynią biegów i zachowam skupienie nad tym co się na drodze dzieje (teraz to robię próbując jeździć eco). I podkreślam że raczej nie można mi zarzucić agresywnej jazdy (może i szybką ale i tak coraz częściej mnie wyprzedzają i na pewno nie jest to agresywna jazda), o czym świadczy moje spalanie 50% miasto 50% poza miastem, średnia 6.4l/100km
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne