DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-06-11, 11:24
Drgający lewarek zmiany biegów
Autor Wiadomość
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-04-07, 14:09   

jan ostrzyca napisał/a:
Bardziej ufam Kolegom z forum niż szpecom z ASO

wielu z nas tak samo myśli i stara sobie pomagać
jan ostrzyca napisał/a:
ASO, którzy na każdy problem mają odpsowiedź, że ten typ tak ma...

ale tu nie mogą tak powiedzieć, bo na placu wsiadając do pierwszej lepszej Daćki tak nie będzie. Ja osobiście złożył bym zapytanie w ASO i zobaczył co odpowiedzą. Bo tak na odległość ciężko cokolwiek powiedzieć, ja stawiam no poduchę, no chyba że coś niedokręcone jest.
_________________
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-04-08, 11:30   

Dobra. Na poważnie. Jak dla mnie to szukałbym w poduszkach skrzyni biegów, silnika, w tzw silentblokach itp. Może coś nie dokręcone, może coś wybite, a może coś nie założone. Jednemu znajomemu przed laty potrafili odwrotnie podłączyć kierunkowskazy u producenta, a drugiemu nie zamontować w ogóle silentbloków przy mocowaniu silnika. Pooglądanie nie wpłynie na gwarancję. Pomacanie także
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-05-13, 19:51   

jan ostrzyca, jak zakończyła się sprawa z drganiami na drążku?
_________________
 
Carbo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V 75
Rocznik: 2014
Wersja: BlackLine2 5 os.
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 19
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2015-04-07, 19:59   Wibracje drążka biegów

Witajcie
Tytuł może na wyrost, ale dla takiego totalnego laika w sprawach motoryzacyjnych troche mnie zaczynają martwić.
Sandacza mam już całe 2 tygodnie, przejechane 678 km,zgodnie z zaleceniami docierania (obroty nie przekroczyły 3 tyś, prędkość max 110 km/h może dwa razy osiągnięta), od razu po wyjeździe z salonu zwróciłem uwagę na wibracje drążka zmiany biegów kiedy samochód jest na luzie. Na początku bagatelizowałem ale wczoraj wsiadłem do swojego 11 letniego,przetyranego Getza i zdziwiłem się że tam mimo ogólnego ogólnego zużycia auta drążek nie ma żadnych wibracji. Po powrocie do domu odpaliłem Sandacza i kładąc rękę na lewarku dźwigni poczułem się jakbym trzymał w ręce zagęszczarkę do piasku. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy przejedzie sto km, włączenie/wyłączenia klimy,radia,świateł również nie miało wpływu na moc drgań. Na co zwróciłem uwagę to to że nie występują żadne skoki obrotów, po odpaleniu samochód cały czas na luzie ma około 700 rpm. I teraz płynne przejście do 2 problemu...prowadząc cały czas miałem odpalone radio a że słucham metalu to raczej nie dochodziły do mnie dźwięki z zewnątrz, dopiero wczoraj znajomy zapytał czy ja mam diesla czy benzyne....a później rzucił magiczne "brzmi jakby ci na 3 garach chodził'' cokolwiek by to znaczyło. Chciałem żeby wytłumaczył, ale zna mój talent atechniczy i stwierdził że mam zostać przy naprawie telefonów a z autem jechać do serwisu :-/
Czy ktoś z kolegów miał może podobny przypadek? i czy konieczna jest wizyta w serwisie czy TTTM??
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-10, 10:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-04-07, 20:31   

Być może pali na "3 gary" wtedy objawem mogą być drgania właśnie a kontrolka silnika się nie świeci?
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-04-07, 20:31   Re: Czy mam już panikować czy dopiero za chwilę.... ?

Carbo napisał/a:
Sandacza mam już całe 2 tygodnie, przejechane 678 km, (...) zwróciłem uwagę na wibracje drążka zmiany biegów kiedy samochód jest na luzie. (...) znajomy zapytał czy ja mam diesla czy benzyne....a później rzucił magiczne "brzmi jakby ci na 3 garach chodził'' cokolwiek by to znaczyło. (...)zamykanie drzwi od strony kierowcy...za przeproszeniem jak nie pizgnę


Podjedź do serwisu: poproś o odpalenie Sadero które mają dla klientów do testów i zobacz, co z drążkiem i brzmieniem silnika; może popytaj użytkowników, gdy spotkasz gdzieś na parkingu. Potem idź na serwis i zgłoś wszystkie zastrzeżenia - powinni się do tego ustosunkować, a drzwi poprawić. No i PANIKOWAĆ stanowczo, zwłaszcza w serwisie!!!
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-07, 20:59   

Co tych biegów. To w aucie żony jest identycznie. Tzn w samochodzie słychać na luzie lekkie stukanie, stukanie się nasila jak przytrzymasz drążek maksymalnie odchylony w lewo albo w prawo. Jeśli zapada cisza po wciśnięciu sprzęgła to przyczyną jest skrzynia biegów. Na 3 sprawdzane auta z silnikiem 1.2 wszystkie miały ten sam objaw. Wedle ASO nie przejmować się. Wedle rodzinnego mechanika do wymiany jakieś tam duperele i będzie cisza. Najgorsze że podczas jazdy to mocno irytuje zamiast słuchać pracy silnika który brzmi całkiem przyjemnie to nakłada się to stukanie na dodatek dźwięki przyspieszają ze "stukaniem" wraz z obrotami.
 
Carbo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V 75
Rocznik: 2014
Wersja: BlackLine2 5 os.
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-04-07, 21:00   

Lukas87 - żadna z awaryjnych kontrolek się nie pali ( aż przejrzałem wczoraj całą instrukcję obsługi samochodu ;-) )
Piku - planowałem w czwartek wybrać się do serwisu, bo akurat będę miał wolne a dla mnie to wycieczka na drugi koniec totalnie rozkopanej Łodzi więc w trakcie pracy nie wyskoczę sobię ''na godzinkę''. Żeby mi się jeszcze udało dorwać kogoś z Sandero to chętnie bym się poradził ale przez te całe prawie 700 km jezdy po mieście widziałem na światłach kilka Loganów i może dwa Sandacze MK I ale nie miałem możliwości porozmawiać. Wczoraj przypadkiem spotkałem taksówkarza który miał nowego Logana ale raz że była 3 w nocy i pan był śpiący trochę a dwa że miał z LPG i twierdził że trzeba było też wziąć z gazem to nie miałbym problemu :-/
SilverTM właśnie zapomniałem o tym wspomnieć przy pisaniu postu a czytałem o tym w postach kolegów podczas szukania czy już nie było takiego tematu. Otóż wciśnięcie sprzęgła NIE powoduje ustania tych wibracji i dlatego pozwoliłem sobie napisać nowy temat a nie podpinać się pod już istniejące, nie zauważyłem również zwiększania się stukotu wraz ze zwiększaniem obrotów.
Ostatnio zmieniony przez Carbo 2015-04-07, 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2015-04-07, 21:58   

No cóż to Dacia na psy schodzi?!
Do serwisu i mordę drzeć! Ja tam po 100 tys. nie mam takich objawów, tyle że mam diesla.
_________________
WhiteDragon
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-07, 22:15   

Gdyby chodziło o 0.9 tce to on faktycznie trzęsie na wolnych obrotach ale 1.2 nie powinien. Daj znać co powie ASO.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1147
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-04-08, 06:33   

Moja Honda z LPG (poprzednie auto) miało raz usterkę emulatora i nie załączał się jeden wtryskiwacz na benzynie. Nie było błędu wyświetlonego, ale to mogło wynikać z obecności emulatora, choć z drugiej strony nie powinien emulować na benzynie. Możliwe więc, że u Ciebie też chodzi bez jednego cylindra, a błędu nie ma.

Co do panikowania: tak jak napisał piku - jak będziesz rwał włosy z głowy w ASO, to na pewno nie zaszkodzi. W domu możesz wyluzować :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-10, 10:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-08, 06:38   

Odpowiedź ASO Dacia będzie taka:
1. nic nie słychać, nic nie widać,
2. coś tam słychać i widać ale wszystkie auta tak mają,
3. ale o co chodzi?

Dziwne hałasy i wibracje są niestety częste (jeśli nie powszechne) w Dacia, serwisy zwykle nie widzą z tym żadnego problemu i nie chcą niczego naprawiać. Wibrację drążka biegów i hałasy ze sprzęgła mam od samego początku w silniku 1.6.
Z czasem będę rezygnował z Dacia (chociaż ujeżdżam już drugą od nowości).

Mimo wszystko zachęcam do składania reklamacji i wymuszania napraw gwarancyjnych. W końcu jak wydajesz sporo kasy na nowy wóz, chcesz jeździć nim bez dodatkowych atrakcji.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-08, 10:56   

te aso w łodzi to już jakaś legenda
cenna 2 razy wyższe na serwis , nic się nie da naprawić

Tak serio to oni mają ci udowodnić że to normalne ty możesz się nie znać .
_________________
Moje auto
 
Carbo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V 75
Rocznik: 2014
Wersja: BlackLine2 5 os.
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-04-08, 13:10   

Lajkonik - w ASO też za bardzo nie poszaleję bo już prawie łysy jestem :-P
a tak na serio to akurat z tymi uszczelkami to najmniej się boję bo czy to mój Getzik czy jakieś firmowe firmowe pandy,fabie czy nawet sejaki nie miały od nowości takich problemów z zamykaniem
Natomiast trochę przeraża mnie to co pozostali Koledzy napisali na temat wibracji i hałasów bo jestem totalnie ''lewy'' jeżeli chodzi o takie sprawy mechaniczne...Najwyżej na upartego będę twierdził że nawet w sejaku (który do tej pory pory był dla mnie jakimś tam wyznacznikiem samochodu niskobudżetowego ) nie było takich ''dodatkowych atrakcji'' i będę domagał się żeby chociaż raczyli go łaskawie obejrzeć i wysłuchać klekotu ;-)
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-08, 19:56   

A i co doradził mi znajomy rzeczoznawca aby wszystkie odpowiedzi serwisu były koniecznie na piśmie. Będę jechał z autem w celu diagnozy jeszcze raz tych wibracji i poproszę informację że ten typ tak ma na piśmie.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-09, 09:53   

SilverTM napisał/a:
A i co doradził mi znajomy rzeczoznawca aby wszystkie odpowiedzi serwisu były koniecznie na piśmie. Będę jechał z autem w celu diagnozy jeszcze raz tych wibracji i poproszę informację że ten typ tak ma na piśmie.

Radzę też prowadzić korespondencję z ASO mailami. Nawet w błahych sprawach, typu koszt przeglądu, koszt i zakres naprawy etc. Pytaj mailem. Zgłoszenia gwarancyjne też warto robić mailem, żeby mieć kopię w kompie. Zlecenia wypełniane przez serwis bywają aż nazbyt lakoniczne i często nie oddają tego co zgłasza klient.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Carbo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V 75
Rocznik: 2014
Wersja: BlackLine2 5 os.
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-04-09, 10:49   

SilverTM , jan ostrzyca - dzięki serdeczne za podpowiedź, bo przyznaję bez bicia żę sam bym na to nie wpadł za Chiny ludowe ;-) Dzisiaj po południu jadę do salonu i zobaczymy co mi powiedzą[/b]
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-09, 22:15   

Podejrzewam, że to samo co w Clio swego czasu. Zmniejszenie obrotów biegu jałowego celem spełniania norm emisji spalin. Podejrzewam, że przy 1000 obr/min się to nie dzieje?
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Carbo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V 75
Rocznik: 2014
Wersja: BlackLine2 5 os.
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-04-09, 23:00   

matucha - dokładnie, żadnego drgania wibracji podczas jazdy, tylko jak stoi na luzie i obroty pokazują około 700 rpm...żeby było śmieszniej...dzisiaj miałem jechać do serwisu ale praca trochę pokrzyżował i musiałem wizytę odłożyć na przyszły tydzień, ale wraz z pokazaniem się na liczniku 800 km przebiegu wibracje nie przypominają już zagęszczarki do piasku tylko co najwyżej wibrację w telefonie...może faktycznie dam mu szansę do tych magicznych 1500 km i poczekam na dotarcie silnika...dodatkowo spojrzałem na średnie spalanie i komp pokazał mi 7,2 l co z jazdy praktycznie tylko po zakorkowanym mieście uważam za całkiem przyzwoity wynik
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-09, 23:10   

poczytaj po forach. Idzie na 100% przestawić obroty biegu jałowego na wyższe. Bodajże przy 850 już jest spokój jak dobrze pamiętam.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
gladi 


Marka: Dacia Renault
Model: Logan 2 Clio 5
Silnik: 1.2 16v 1,0 tce lpg
Rocznik: 2014 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-04-10, 06:08   

To i tak twoje sandero nieźle pali , ja jeżdżąc po Łodzi swoim loganem nie mogę zejść poniżej 8 literkow ,pracuję na widzewie mieszkam na retkini jazda to masakra .Mam przejechane 3400 kilometrów też mam na luzie lekkie drżenie drążka od biegów ale nie takie żeby się czepiać
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-10, 12:04   

A silnik nie drga na wolnych obrotach jak otworzysz maskę porównywalnie z lewarkiem?
Jeżeli nie to pewnie coś z mechanizmem sterowania albo się rozkręciło coś albo tak jest dupnie zrobiony że łapie luzy.
Miałem kiedyś coś takiego w aucie i się okazało że mechanizm się porozkręcał a raczej źle go skręcili i było to widać po zdjęciu mieszka ale to był Ducato a jak to jest zrobione w Dacii to nie wiem.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-10, 12:39   

@Carbo: Trop matuchy może coś w sobie mieć - kiedyś te silniki faktycznie miały jałowe obroty rzędu 1000, potem było 850, a teraz jest 750 (ale z opcją 850 w trybie "awaryjnym", jeśli są jakieś problemy z niektórymi czujnikami, oraz automatycznym podwyższaniem nawet dalej w przypadku zwiększenia się realnego zapotrzebowania ze względu na dodatkowe obciążenie silnika - np włączoną klimatyzacją).
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-11, 12:59   

I co orzekł serwis?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1242
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-04-11, 16:11   

a może kolega trochę panikuje?
Też mam Sandero II 1,2 16 V.
Potwierdzam, że po odpaleniu auta, na wolnych obrotach (i na zimnym i na ciepłym silniku) lewarek drga. Nie sa to może drgania takie, że rękę urywa, ale przykładając delikatnie dłoń do lewarka - czuć, że "wibruje". Naciskając sprzęgło - bez zmian. Jadąc na biegu - też delikatnie drga.
Mam na liczniku już około 10.000 km i nie uważam tego, za jakiś problem.
Auto ładnie przyspiesza, nie dławi się, ładnie odpala w zimie i w lecie, niegi wchodzą gładko, więc się nie przejmuję.

Właściwie, gdyby nie ten post to bym nie zwrócił na to uwagi ;)

Jednocześnie sprawdziłem ten "efekt" w Dusterze 1,6 16V - drgań nie ma w ogóle..
Może "sandacz" tak ma i tyle...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne