ASO, którzy na każdy problem mają odpsowiedź, że ten typ tak ma...
ale tu nie mogą tak powiedzieć, bo na placu wsiadając do pierwszej lepszej Daćki tak nie będzie. Ja osobiście złożył bym zapytanie w ASO i zobaczył co odpowiedzą. Bo tak na odległość ciężko cokolwiek powiedzieć, ja stawiam no poduchę, no chyba że coś niedokręcone jest.
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-04-08, 11:30
Dobra. Na poważnie. Jak dla mnie to szukałbym w poduszkach skrzyni biegów, silnika, w tzw silentblokach itp. Może coś nie dokręcone, może coś wybite, a może coś nie założone. Jednemu znajomemu przed laty potrafili odwrotnie podłączyć kierunkowskazy u producenta, a drugiemu nie zamontować w ogóle silentbloków przy mocowaniu silnika. Pooglądanie nie wpłynie na gwarancję. Pomacanie także
Witajcie
Tytuł może na wyrost, ale dla takiego totalnego laika w sprawach motoryzacyjnych troche mnie zaczynają martwić.
Sandacza mam już całe 2 tygodnie, przejechane 678 km,zgodnie z zaleceniami docierania (obroty nie przekroczyły 3 tyś, prędkość max 110 km/h może dwa razy osiągnięta), od razu po wyjeździe z salonu zwróciłem uwagę na wibracje drążka zmiany biegów kiedy samochód jest na luzie. Na początku bagatelizowałem ale wczoraj wsiadłem do swojego 11 letniego,przetyranego Getza i zdziwiłem się że tam mimo ogólnego ogólnego zużycia auta drążek nie ma żadnych wibracji. Po powrocie do domu odpaliłem Sandacza i kładąc rękę na lewarku dźwigni poczułem się jakbym trzymał w ręce zagęszczarkę do piasku. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy przejedzie sto km, włączenie/wyłączenia klimy,radia,świateł również nie miało wpływu na moc drgań. Na co zwróciłem uwagę to to że nie występują żadne skoki obrotów, po odpaleniu samochód cały czas na luzie ma około 700 rpm. I teraz płynne przejście do 2 problemu...prowadząc cały czas miałem odpalone radio a że słucham metalu to raczej nie dochodziły do mnie dźwięki z zewnątrz, dopiero wczoraj znajomy zapytał czy ja mam diesla czy benzyne....a później rzucił magiczne "brzmi jakby ci na 3 garach chodził'' cokolwiek by to znaczyło. Chciałem żeby wytłumaczył, ale zna mój talent atechniczy i stwierdził że mam zostać przy naprawie telefonów a z autem jechać do serwisu
Czy ktoś z kolegów miał może podobny przypadek? i czy konieczna jest wizyta w serwisie czy TTTM??
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-10, 10:33, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2015-04-07, 20:31 Re: Czy mam już panikować czy dopiero za chwilę.... ?
Carbo napisał/a:
Sandacza mam już całe 2 tygodnie, przejechane 678 km, (...) zwróciłem uwagę na wibracje drążka zmiany biegów kiedy samochód jest na luzie. (...) znajomy zapytał czy ja mam diesla czy benzyne....a później rzucił magiczne "brzmi jakby ci na 3 garach chodził'' cokolwiek by to znaczyło. (...)zamykanie drzwi od strony kierowcy...za przeproszeniem jak nie pizgnę
Podjedź do serwisu: poproś o odpalenie Sadero które mają dla klientów do testów i zobacz, co z drążkiem i brzmieniem silnika; może popytaj użytkowników, gdy spotkasz gdzieś na parkingu. Potem idź na serwis i zgłoś wszystkie zastrzeżenia - powinni się do tego ustosunkować, a drzwi poprawić. No i PANIKOWAĆ stanowczo, zwłaszcza w serwisie!!!
Co tych biegów. To w aucie żony jest identycznie. Tzn w samochodzie słychać na luzie lekkie stukanie, stukanie się nasila jak przytrzymasz drążek maksymalnie odchylony w lewo albo w prawo. Jeśli zapada cisza po wciśnięciu sprzęgła to przyczyną jest skrzynia biegów. Na 3 sprawdzane auta z silnikiem 1.2 wszystkie miały ten sam objaw. Wedle ASO nie przejmować się. Wedle rodzinnego mechanika do wymiany jakieś tam duperele i będzie cisza. Najgorsze że podczas jazdy to mocno irytuje zamiast słuchać pracy silnika który brzmi całkiem przyjemnie to nakłada się to stukanie na dodatek dźwięki przyspieszają ze "stukaniem" wraz z obrotami.
Lukas87 - żadna z awaryjnych kontrolek się nie pali ( aż przejrzałem wczoraj całą instrukcję obsługi samochodu )
Piku - planowałem w czwartek wybrać się do serwisu, bo akurat będę miał wolne a dla mnie to wycieczka na drugi koniec totalnie rozkopanej Łodzi więc w trakcie pracy nie wyskoczę sobię ''na godzinkę''. Żeby mi się jeszcze udało dorwać kogoś z Sandero to chętnie bym się poradził ale przez te całe prawie 700 km jezdy po mieście widziałem na światłach kilka Loganów i może dwa Sandacze MK I ale nie miałem możliwości porozmawiać. Wczoraj przypadkiem spotkałem taksówkarza który miał nowego Logana ale raz że była 3 w nocy i pan był śpiący trochę a dwa że miał z LPG i twierdził że trzeba było też wziąć z gazem to nie miałbym problemu SilverTM właśnie zapomniałem o tym wspomnieć przy pisaniu postu a czytałem o tym w postach kolegów podczas szukania czy już nie było takiego tematu. Otóż wciśnięcie sprzęgła NIE powoduje ustania tych wibracji i dlatego pozwoliłem sobie napisać nowy temat a nie podpinać się pod już istniejące, nie zauważyłem również zwiększania się stukotu wraz ze zwiększaniem obrotów.
Ostatnio zmieniony przez Carbo 2015-04-07, 21:05, w całości zmieniany 1 raz
Moja Honda z LPG (poprzednie auto) miało raz usterkę emulatora i nie załączał się jeden wtryskiwacz na benzynie. Nie było błędu wyświetlonego, ale to mogło wynikać z obecności emulatora, choć z drugiej strony nie powinien emulować na benzynie. Możliwe więc, że u Ciebie też chodzi bez jednego cylindra, a błędu nie ma.
Co do panikowania: tak jak napisał piku - jak będziesz rwał włosy z głowy w ASO, to na pewno nie zaszkodzi. W domu możesz wyluzować
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-10, 10:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-08, 06:38
Odpowiedź ASO Dacia będzie taka:
1. nic nie słychać, nic nie widać,
2. coś tam słychać i widać ale wszystkie auta tak mają,
3. ale o co chodzi?
Dziwne hałasy i wibracje są niestety częste (jeśli nie powszechne) w Dacia, serwisy zwykle nie widzą z tym żadnego problemu i nie chcą niczego naprawiać. Wibrację drążka biegów i hałasy ze sprzęgła mam od samego początku w silniku 1.6.
Z czasem będę rezygnował z Dacia (chociaż ujeżdżam już drugą od nowości).
Mimo wszystko zachęcam do składania reklamacji i wymuszania napraw gwarancyjnych. W końcu jak wydajesz sporo kasy na nowy wóz, chcesz jeździć nim bez dodatkowych atrakcji.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Lajkonik - w ASO też za bardzo nie poszaleję bo już prawie łysy jestem
a tak na serio to akurat z tymi uszczelkami to najmniej się boję bo czy to mój Getzik czy jakieś firmowe firmowe pandy,fabie czy nawet sejaki nie miały od nowości takich problemów z zamykaniem
Natomiast trochę przeraża mnie to co pozostali Koledzy napisali na temat wibracji i hałasów bo jestem totalnie ''lewy'' jeżeli chodzi o takie sprawy mechaniczne...Najwyżej na upartego będę twierdził że nawet w sejaku (który do tej pory pory był dla mnie jakimś tam wyznacznikiem samochodu niskobudżetowego ) nie było takich ''dodatkowych atrakcji'' i będę domagał się żeby chociaż raczyli go łaskawie obejrzeć i wysłuchać klekotu
A i co doradził mi znajomy rzeczoznawca aby wszystkie odpowiedzi serwisu były koniecznie na piśmie. Będę jechał z autem w celu diagnozy jeszcze raz tych wibracji i poproszę informację że ten typ tak ma na piśmie.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-09, 09:53
SilverTM napisał/a:
A i co doradził mi znajomy rzeczoznawca aby wszystkie odpowiedzi serwisu były koniecznie na piśmie. Będę jechał z autem w celu diagnozy jeszcze raz tych wibracji i poproszę informację że ten typ tak ma na piśmie.
Radzę też prowadzić korespondencję z ASO mailami. Nawet w błahych sprawach, typu koszt przeglądu, koszt i zakres naprawy etc. Pytaj mailem. Zgłoszenia gwarancyjne też warto robić mailem, żeby mieć kopię w kompie. Zlecenia wypełniane przez serwis bywają aż nazbyt lakoniczne i często nie oddają tego co zgłasza klient.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
SilverTM , jan ostrzyca - dzięki serdeczne za podpowiedź, bo przyznaję bez bicia żę sam bym na to nie wpadł za Chiny ludowe Dzisiaj po południu jadę do salonu i zobaczymy co mi powiedzą[/b]
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-09, 22:15
Podejrzewam, że to samo co w Clio swego czasu. Zmniejszenie obrotów biegu jałowego celem spełniania norm emisji spalin. Podejrzewam, że przy 1000 obr/min się to nie dzieje?
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
matucha - dokładnie, żadnego drgania wibracji podczas jazdy, tylko jak stoi na luzie i obroty pokazują około 700 rpm...żeby było śmieszniej...dzisiaj miałem jechać do serwisu ale praca trochę pokrzyżował i musiałem wizytę odłożyć na przyszły tydzień, ale wraz z pokazaniem się na liczniku 800 km przebiegu wibracje nie przypominają już zagęszczarki do piasku tylko co najwyżej wibrację w telefonie...może faktycznie dam mu szansę do tych magicznych 1500 km i poczekam na dotarcie silnika...dodatkowo spojrzałem na średnie spalanie i komp pokazał mi 7,2 l co z jazdy praktycznie tylko po zakorkowanym mieście uważam za całkiem przyzwoity wynik
To i tak twoje sandero nieźle pali , ja jeżdżąc po Łodzi swoim loganem nie mogę zejść poniżej 8 literkow ,pracuję na widzewie mieszkam na retkini jazda to masakra .Mam przejechane 3400 kilometrów też mam na luzie lekkie drżenie drążka od biegów ale nie takie żeby się czepiać
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-10, 12:04
A silnik nie drga na wolnych obrotach jak otworzysz maskę porównywalnie z lewarkiem?
Jeżeli nie to pewnie coś z mechanizmem sterowania albo się rozkręciło coś albo tak jest dupnie zrobiony że łapie luzy.
Miałem kiedyś coś takiego w aucie i się okazało że mechanizm się porozkręcał a raczej źle go skręcili i było to widać po zdjęciu mieszka ale to był Ducato a jak to jest zrobione w Dacii to nie wiem.
@Carbo: Trop matuchy może coś w sobie mieć - kiedyś te silniki faktycznie miały jałowe obroty rzędu 1000, potem było 850, a teraz jest 750 (ale z opcją 850 w trybie "awaryjnym", jeśli są jakieś problemy z niektórymi czujnikami, oraz automatycznym podwyższaniem nawet dalej w przypadku zwiększenia się realnego zapotrzebowania ze względu na dodatkowe obciążenie silnika - np włączoną klimatyzacją).
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-11, 12:59
I co orzekł serwis?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
a może kolega trochę panikuje?
Też mam Sandero II 1,2 16 V.
Potwierdzam, że po odpaleniu auta, na wolnych obrotach (i na zimnym i na ciepłym silniku) lewarek drga. Nie sa to może drgania takie, że rękę urywa, ale przykładając delikatnie dłoń do lewarka - czuć, że "wibruje". Naciskając sprzęgło - bez zmian. Jadąc na biegu - też delikatnie drga.
Mam na liczniku już około 10.000 km i nie uważam tego, za jakiś problem.
Auto ładnie przyspiesza, nie dławi się, ładnie odpala w zimie i w lecie, niegi wchodzą gładko, więc się nie przejmuję.
Właściwie, gdyby nie ten post to bym nie zwrócił na to uwagi ;)
Jednocześnie sprawdziłem ten "efekt" w Dusterze 1,6 16V - drgań nie ma w ogóle..
Może "sandacz" tak ma i tyle...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum