Wysłany: 2015-03-05, 23:08 Good Bye Renault Scenic !!!
Wczoraj dałem ogłoszenie na O.. . Dziś przyjechał kupiec i sprzedałem za bardzo rozsądną cenę jak na swój wiek, przebieg i stan pojazdu. Przyznam, że był trochę zaniedbany, ale nie katowany. Miała sporo rzeczy do zrobienia, by mogła dalej jechać. Blacharka była w nie najlepszym stanie, miała w wielu miejscach rudę, a na obu progach duże dziury wielkości jajka
grapess, instalację gazową miałem dokładaną więc przegląd gazowy będę robił u innego gazownika, który ma ogólnopolskie uprawnienie do przeglądów, bo w ASO jest drogo (prawie 2 razy).
Na pewno jest do wymiany filtr fazy lotnej, szczelność instalacji i sprawdzenie na kompie wszelkie usterki ewentualnie kalibracja.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Dzięki za info. Ja właśnie umawiam się z ASO na kolejną wizytę. Na przeglądzie nie wymienili mi filtra tego na przewodzie. Twierdzili, że nie trzeba. Masakra.
Byłem ostatnio na przeglądzie w stacji kontroli pojazdów i miałem okazję zobaczyć na czym polega rozszerzone badanie samochodu z LPG. Otóż gościu wziął miernik, i obwąchał nim samochód. I za to 70 dych więcej? Nie wiem na co liczyłem ale na pewno nie na obwąchanie samochodu.
grapess , jak masz przejechane ponad 15 tys. km to na bank filtr fazy lotnej jest do wymiany. Jedź do innego gazownika z ogólnopolskimi uprawnieniami do przeglądów i zapytaj o to. No i sprawdzenie na kompie czy nie ma błędów, czy pracuje prawidłowo. Wystarczy mała niespodziewana kalibracja może zniszczyć silnik (uboga mieszanka wypala zawory i gniazda zaworów). Nie ma tak, że LPG jest bezobsługowa, że sam komputer to załatwi.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Wysłany: 2015-04-13, 10:58 I przegląd kontrolny po 20 tys. km.
W piątek byłem na I przeglądzie kontrolnym po 20 tys.km.
Miałem własne materiały zakupione w internecie. Koszt materiałów to 201 zł (olej ELF 5W40 EVOLUTION 900 NF - 4 litry, uszczelka korka spustu oleju z gumą, filtr oleju 177 - oryginał Renault, filtr powietrza Dacia K7J/K&M, filtr kabinowy Dokker/Lodgy - oryginał + koszt przesyłki). Za przegląd w ASO zapłaciłem - 370 zł (tylko robocizna: 2,4 rbg x 140 zł netto +23% VAT - 10% rabatu).
W ASO stawiłem się na umówioną godzinę 13:00. Po 10 min pracownik przyjął kluczyki, spisał co to potrzeba oraz uwagi i kazał czekać. Lodzia wjechała na stanowisko po jakimś 30 min oczekiwania (więc po cholerę było umawianie na godziny????)
Poprzez okienko, gdzie było widać halę serwisową obserwowałem pracownika, który wykonywał czynności kontrolne. Wszystko robił ślamazarnie, jakby mu się nie śpieszyło... ale robił. Wymienił olej silnikowy, filtr powietrza (powinno być po 60 tys. km wg instrukcji, ale do domu mam ok.500 m gruntowej drogi, gdzie jest dużo kurzu), wszystko posprawdzał od góry i od dołu, zajrzał do komputera. Filtr kabinowy wcześniej sam wymieniłem w garażu.
Po upływie 1,5 h Lodzia już była gotowa do dalszej jazdy. Nic nie znaleźli jakiejś wady czy usterki. Czyli tylko lać i jechać.
ASO Lodgy (Small).jpg Lodzia na badaniu "lekarskim"...
Plik ściągnięto 110 raz(y) 81,29 KB
Ostatnio zmieniony przez route2000 2015-04-13, 19:53, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2015-04-13, 11:05 Zmiana obuwia zimowego na letnie.
W sobotę Lodzia zmieniła obuwie z zimowego na letnie. Po zdjęciu koła z samochodu spłukałem gruntownie nadkola, zawieszenie i w okolicy myjką wysokociśnieniową, by spłukać brudy. Robiłem to przy każdej wymianie koła. Teraz ma już lśniące i wcześniej wyważone alufelgi z letnimi oponami. Na zimówkach przejechałem przez 5 miesięcy ok. 8 tys. km (mam to wszystko zanotowane w swoim notesie).
Obuwie zimowe (Small).jpg Umyte zimówki niebawem pojadą na kontrolne wyważenie.....
Plik ściągnięto 68 raz(y) 98,32 KB
Ostatnio zmieniony przez route2000 2015-04-13, 19:54, w całości zmieniany 1 raz
Narazie nie myślę o przyciemnianiu szyb, wszak już mam "stare" dzieci... (15 i 18 lat).
Może kiedyś to zrobię, ale w tej chwili nie czuję takiej potrzeby
Używam tego auta na codzienne dojazdy do/z pracy i szkoły w jedną stronę 11 km.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Wysłany: 2015-04-17, 09:56 I przegląd kontrolny instalacji gazowej LPG.
Wczoraj zaliczyła przegląd instalacji gazowej LPG w dedykowanym warsztacie gazowniczym (adres był podany na książeczce gwarancyjnej).
Wymienił filtr fazy lotnej, posprawdzał szczelność instalacji jakimś środkiem, podłączył do komputera LPG i posprawdzał wszelkie parametry, nic nie musiał poprawiać czyli wszystko było OK.
Następny przegląd po 15 tys.km. Za całość zapłaciłem 100 zł, a w ASO to wywaliłbym 200 zł za takie same czynności przeglądowe.
W jaki sposób wywalczyłeś 10% rabat na przeglądzie?.... Rok temu głową kręcili u Nazaruka jak zapytałem o gadżety typu parasolka (bo widziałem jak chowali jakieś do szafy ) a wcześniej jak zapytałem o rabat to nic się nie dało załatwić "faktura już została wypisana i jest za późno...
Ostatnio zmieniony przez wojciech_69 2015-05-15, 13:46, w całości zmieniany 1 raz
SilverTM, jeśli masz fabryczną instalację to tylko chyba ASO, a ja miałem dokładaną (BRC) w ASO ,a przegląd robiłem na Spółdzielczości Pracy u p. Dariusz Stadnickiego (ma ogólnopolskie uprawnienie do montażu LPG firmy BRC) i stąd nie ma mowy o utracie gwarancji.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
W jaki sposób wywalczyłeś 10% rabat na przeglądzie?.... Rok temu głową kręcili u Nazaruka jak zapytałem o gadżety typu parasolka (bo widziałem jak chowali jakieś do szafy ) a wcześniej jak zapytałem o rabat to nic się nie dało załatwić "faktura już została wypisana i jest za późno...
Najpierw zapytaj o koszty przeglądu (bądź taki upierdliwy jak będziesz tam pytał) to powiedzą, że tyle a tyle to zapytaj o szczegóły w cenach np. koszt robocizny, koszty materiałów itp., potem spytaj czy dałoby się jakoś spuścić np. rabat, a dopiero dajesz im na przegląd lub rezygnujesz z tej usługi twierdząc, że u kogoś wyjdzie taniej niż u Nazaruka (inne ASO).
Materiały w ASO są zawsze droższe niż zakup w internecie prawie o połowę.
Pytałem na pikniku o koszt II przeglądu (w Twoim Przypadku) to powiedzieli mi, że tyle samo co w I przeglądzie.
W ogóle masz prawo wszystko wiedzieć, co i ile to kosztuje, bo to jest Twoja kasa a nie ich i nie daj się wpuścić w maliny.
A co do samego przeglądu u Nazaruka to jakbyś zajechał na przegląd po 17:00 to miałbyś na samą robociznę (a i tak sam części zamawiałeś) -20%...
Wczoraj dzwoniłem do Nazaruka to za samą robotę, mimo że brałbym ich części Motrio do tego policzyła mi babka 465 zł brutto. Nawet po rabacie na samą robotę, tym 20% masz 372 zł to i tak dużo.... I za co? Za to że w max 1 h zrobią całą wymianę i pozostałe 1,5 h samochód będzie stał i wysychał po myjni ???
Jak pisałem w innym wątku w :
RENAULT WARSZAWA Puławska
ul. Puławska 621B
Tel. 22 5 444 040
zrobią mi to za 365 zł w ryczałtach serwisowych - a filtr kabinowy mogę sobie sam wymienić (jak zresztą sami powiedzieli). To prawda stracę czas i dołożę ok 100 zł na paliwo żeby dolecieć i wrócić do Warszawki ale to i tak taniej niż wyjściowa kwota u Nazaruka za całą robociznę przeglądu.
A sam widzisz że jak jeszcze sobie sam musisz oryginalne to fakt ale części kupić to Ci to około 600 zł wychodzi... Czy warto? Sam się zastanawiałem szczególnie nad olejem Motrio a ELF ale rozmawiałem z kolegą który ma warsztat samochodowy (były pracownik bodajże Daewoo Lublin) który powiedział: "renówki lubią Elfa to prawda, ale jak masz tyle płacić a olej i tak ma tą samą lepkość i normę co ELF a dodatkowo robisz i tak częściej przeglądy niż co 20-30 tyś km to się nie zastanawiaj i zalewaj ich olejem"...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-10, 12:18 Re: I przegląd kontrolny instalacji gazowej LPG.
route2000 napisał/a:
Wczoraj zaliczyła przegląd instalacji gazowej LPG w dedykowanym warsztacie gazowniczym (adres był podany na książeczce gwarancyjnej).
Wymienił filtr fazy lotnej, posprawdzał szczelność instalacji jakimś środkiem, podłączył do komputera LPG i posprawdzał wszelkie parametry, nic nie musiał poprawiać czyli wszystko było OK.
Następny przegląd po 15 tys.km. Za całość zapłaciłem 100 zł, a w ASO to wywaliłbym 200 zł za takie same czynności przeglądowe. ;-)
A dokładniej ok. 350 zł...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum