Wysłany: 2015-04-15, 21:06 jak poprawić błędne masy auta w dowodzie rejestracyjnym
Witam,
Właśnie obudziłem się i dowiedziałem o masach auta jakie posiada moje autko - Dacia Duster 1,6 4x4. - jest to wersja ciężarowa z 2010 roku
Zamontowałem hak i zadowolony pobiegłem do stacji diagnostycznej w celu otrzymania papierku, a potem do urządu. Diagnosta jednak pokazał mi mój błąd.
Oto moje masy auta:
F.1 maksymalna masa całkowita pojazdu - 1820kg
F.2 dopuszczalna masa całkowita pojazdu - 1820kg
F.3 dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów - 1820kg
Jak w takim razie mogę wbić/ zrobić badania diagnostyczne? Porównałem z danymi katalogowymi na stronach internetowych są wogule inne. Czy ktoś ma takie auto ale z wpisanymi innymi masami? Czy można to w jakiś sposób obejść.
Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-15, 21:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-15, 21:43 Re: jak poprawić błędne masy auta w dowodzie rejestracyjnym
rafalik77 napisał/a:
Witam,
Właśnie obudziłem się i dowiedziałem o masach auta jakie posiada moje autko - Dacia Duster 1,6 4x4. - jest to wersja ciężarowa z 2010 roku
Zamontowałem hak i zadowolony pobiegłem do stacji diagnostycznej w celu otrzymania papierku, a potem do urządu. Diagnosta jednak pokazał mi mój błąd.
Oto moje masy auta:
F.1 maksymalna masa całkowita pojazdu - 1820kg
F.2 dopuszczalna masa całkowita pojazdu - 1820kg
F.3 dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów - 1820kg
Jak w takim razie mogę wbić/ zrobić badania diagnostyczne? Porównałem z danymi katalogowymi na stronach internetowych są wogule inne. Czy ktoś ma takie auto ale z wpisanymi innymi masami? Czy można to w jakiś sposób obejść.
Proszę o pomoc
Nic nie zrobisz - wiele aut w wersji ciężarowej nie ma homologacji na ciągnięcie przyczepy.
Pewnie z Dusterem tak właśnie jest.
Pozostaje przerobić na osobówkę, wtedy dostaniesz dane z wersji osobowej i jej masy.
Właśnie się dodzwoniłem do kolegi który "zmienia" masy aut - podobno legalnie.
Jedzie na odpowiednią stację diagnostyczną, robi odpowiednie badania, następnie stacja wystawia mu odpowiednie dokuenty i wówczas do urzędu i zmiana dowodu wraz ze wbiciem haka.
Niestety, ale będę musiał poczekac do piątku - wówczas wróci z autami z zachodu i przy okazji zrobi i moje dokumenty.
Dam znać jakie są to badania
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-15, 23:05
Obdzwoń stacje robiące badania techniczne w Twojej okolicy (takie wbijane do dowodu rejestracyjnego). Niektóre z nich, mają uprawnienia do wykonania 'przeróbki' auta ciężarowego na osobowe. Wtedy w protokole wpisują inne masy, chyba z homologacji. (szukali tych danych w komputerze)(zapytaj). Ja takie coś robiłem w listopadzie. Wpisano mi normalne wartości w O1 i O2. (też nie mogłem wcześniej ciągnąć przyczep gdy był ciężarowy). Zapłaciłem coś około 50zł za takie badanie. (+ koszt normalnego przeglądu, robiłem to równolegle). Dodatkowo zapłaciłem 1,22 zł za przystosowanie samochodu do przewozu osób, czyli usunięcie kratki. (musisz też mieć komplet pasów i zagłówki, a stacja musi mieć uprawnienia do demontażu kratki (witamy w Polcse hehe)).
Cała operacja trwała może 20 minut. Dużo zdjęć musieli wykonać i gdzieś tam przesłać (przez sieć, zdjęcia też dodali do pliku dokumentów który dostałem, chyba z 15 stron A4.
Potem jeszcze trzeba iść do urzędu z tym plikiem i wymienić dowód rejestracyjny na nowy. (kolejne opłaty). (tablice zostają te same
DrOzda napisał/a:
(bagażnik na rowery możesz wozić )
)
W Polsce wożenie bagażnika na haku jest nielegalne. (zasłania tablice, a nie wolno jej ani zasłaniać, ani przełożyć na bagażnik, ani dokupić trzeciej na bagażnik). Rząd musi mieć na ośmiorniczki.
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2015-04-16, 15:10
Polecam to: forum.norcom.pl/ "Wszystko o ... Badaniach Technicznych i Rejestracji Pojazdów"
1. Hak z zaczepem kulowym wymaga "bycia" w dowodzie rejestracyjnym, jeśli masz inny sprzęg, typu np. montowanego fabrycznie w GAZ 69 nie ma takiego wymogu - ot, taka polska paranoja prawna
2. Jeśli mówicie o D. Duster, to na belce do relingu dajesz wspornik z blachy, montujesz tablicę rejestracyjną, dajesz oświetlenie, oczywiście homologowane i prawnie powinno być OK
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum