Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-22, 21:35 Renault Polska (Dacia Polska) to BEZNADZIEJNA FIRMA
Wstęp
Stworzyłem ten temat nie po to aby dyskutować o autach ale po to uświadomić ludziom pracującym w Renault Polska, że mają pracę dzięki temu, że My Użytkownicy te auta kupujemy a później u nich serwisujemy. Firma to ludzie.
Proponuję w tym topicu opisywać swoje historie w których uważamy, iż zostaliśmy nabici w butelkę przez Renault Polska bo pracownicy mają w dupie klienta. Uważam także, iż Renault Polska jest odpowiedzialna za ASO, którym daje autoryzację.
Oczekuję, że osoby z Renault Polska/Dacia Polska będą odpowiadać na te wpisy aby zachować pozytywny wizerunek firmy i obalać mit o jej BEZNADZIEJNOŚCI.
Moja historia - „Przed zakupem – jazda próbna”
Zastanawiam się poważnie nad zakupem Dacii Dokker w wersji osobowej Stepway z silnikiem 1.5 dci 90KM. Aby podjąć decyzję o zakupie auta należy ocenić nie tylko zdjęcia ale także przejechać się nim w celu oceny trakcji i dynamiki.
Wszedłem na stronę http://www.dacia.pl/ a następnie w zakładkę „jazda próbna”.
Strona poprosiła mnie o podanie konkretnego dealera z Warszawy (w tym mieście mieszkam) co wzbudziło moje zdziwienie. Dlaczego? Przecież dealerzy nie dysponują konkretnymi egzemplarzami do jazd próbnych i jeżeli znajdę takie auto w województwie to już będzie super.
Ale nie , strona prosi o konkretny adres, no ok ale co za korporacyjny debil to wymyślił zadałem sobie w duchu pytanie, przecież to nierealne i nie zgra się z realiami. Podałem dealera, mój mail, telefon. Bardzo się pozytywnie ucieszyłem, że Renault Polska podaje na stronie „Renault Polska wraz z siecią dealerów zobowiązuje się do zachowania poufności danych osobowych przy przetwarzaniu Twojego zgłoszenia.
• Wypełnij poniższy formularz bez jakichkolwiek zobowiązań z twojej strony
• Prześlij go do wybranego przez ciebie dealera Dacii
• Odpowiedź otrzymasz w ciągu 24 godzin
Ty wybierasz sposób, w jaki będziemy się kontaktować z tobą, odezwiemy się do ciebie wyłącznie jeśli sobie tego życzysz. To proste, bezpieczne i niezobowiązujące. Wystarczy kilka kliknięć...
Woow 24 h !!!!, no nieźle myślę. Cuda jakieś ale ok w końcu Renault to jest firma a nie byle co.
Wypełniłem w dniu 19.04.2015, mamy 22.04.2015 godzina 22.30 i cisza, minęły 72 godziny dni roboczych:( Jak mam kupić to auto skoro sam producent ma w dupie klienta pomimo iż na własnej stronie deklaruje co innego. Ot i ciekawostka.
To ja się wobec tego grzecznie pytam Renault Polska:
„jaki debil te stronę zaprojektował, jaki debil wymyślił procedury na niej istniejące, który debil za to odpowiada i jak?” a no i „kiedy mogę się przejechać?”
Ostatnio zmieniony przez mojo 2015-04-22, 21:48, w całości zmieniany 1 raz
"Renault Polska wraz z siecią dealerów zobowiązuje się do zachowania poufności danych osobowych przy przetwarzaniu Twojego zgłoszenia.
• Wypełnij poniższy formularz bez jakichkolwiek zobowiązań z twojej strony
• Prześlij go do wybranego przez ciebie dealera Dacii
• Odpowiedź otrzymasz w ciągu 24 godzin
Ty wybierasz sposób, w jaki będziemy się kontaktować z tobą, odezwiemy się do ciebie wyłącznie jeśli sobie tego życzysz. To proste, bezpieczne i niezobowiązujące. Wystarczy kilka kliknięć... "
Oczywiście mogę pisać i prosić aby dać im zarobić. Rozważę te opcję
Ty wybierasz sposób, w jaki będziemy się kontaktować z tobą, odezwiemy się do ciebie wyłącznie jeśli sobie tego życzysz. To proste, bezpieczne i niezobowiązujące. Wystarczy kilka kliknięć... "
Może zapomniałeś podać w jaki sposób mają się z Tobą kontaktować i teraz oni nie wiedzą jak to zrobić Poszukałbym jednak bardziej ważkich powodów, aby nazwać firmę beznadziejną, bo foch, że mi nie odpisali to dość marny powód.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-23, 05:56
Chyba nie przeczytaliście ze zrozumieniem. Problem jest taki, że to co jest na stronie nie może zadziałać bo takich aut jest bardzo mało i przekierowywanie mnie do konkretnego dealera jest błędem już od samego początku. Ktoś to wymyślił jednak, pobrał za to wynagrodzenie a że nie zadziała bo zapewne automat to przekierowuje a pracownik dealera nie mając takiego pojazdu kasuje maila jest ok. To że klient traci czas na wypełnianie formularzy skazanych na kasowanie jest ok. Podobnie czytałem na forum o jakiś "przeglądach ryczałtowych" nie realizowanych w każdym ASO też jest ok. Ważne żeby ktoś z firmy zabłysnął pomysłem, przyciągnął klienta.
W którymś z tematów było o tym, że w USA sąd przyznał odszkodowanie za podawanie zaniżonego zużycia paliwa przez producenta i bardzo słusznie bo to oszustwo i naciąganie ludzi.
Macie jednak rację dajmy się naciągać.
Do admina: usuńcie ten temat bo zrobi się beznadziejna pyskówka a nie taki był mój cel.
8061 [Usunięty]
Wysłany: 2015-04-23, 07:05 Re: Renault Polska (Dacia Polska) to BEZNADZIEJNA FIRMA
mojo napisał/a:
Wypełniłem w dniu 19.04.2015, mamy 22.04.2015 godzina 22.30 i cisza, minęły 72 godziny dni roboczych:(
Złóż reklamację z formularza dostępnego na www, tam okres odpowiedzi to 14 dni roboczych :)))))) U mnie się przeciągnęło, więc wiem coś o ich "pośpiechu"
Btw temat słuszny, kto chce może tu pobluzgać na Dacia Polska Może wtedy ktoś z "góry" przeczyta co klientom leży na sercu i poprawi kilka mankamentów
Tak na koniec to jak chcesz kupić, nie lepiej podzwonić po dealerach ?
Może po prostu zmień tytuł tematu, bo ten z góry zakłada założoną tezę. To mniej więcej tak jakby założyć, że pogoda w Polsce jest beznadziejna bo w Wielkanoc padało.
Ale oczywiście na problemy zawsze warto zwracać uwagę, nawet jeśli są błahe.
...że formularz obiecuje kontakt, którego potem brak - klienta "g" obchodzi ile i gdzie jest demówek, wewnętrzne procedury czy kto co za co wziął kasę.
Ogólnie wygląda to na objaw słabej pozycji RP względem ASO - nie egzekwuje od nich tego, co obiecuje klientom. Gwiazdki, zastrzeżenia "coś-tam nie jest ofertą handlową" i zasłaniania się niezależnością firm spełnia może wymogi prawa, ale nie zawsze - przyzwoitości. A przede wszystkim rzutuje głównie na markę, a mniej na konkretne ASO.
(Chociaż sądząc po tytule tematu myślałem, że chodzi o jakąś naprawdę poważną sprawę, a nie o focha przez brak kontaktu...).
mojo napisał/a:
czytałem na forum o jakiś "przeglądach ryczałtowych" nie realizowanych w każdym ASO też jest ok
Linka? Bo jakoś nie pamiętam, żeby ktokolwiek twierdził, że to "jest OK".
Mam troszkę na Espaca odłożone, ale oglądałem też nowego MCV.
Rozwala mnie podejście do jazdy próbnej: Mam się ku..a umawiać! Siedzi dwóch pracowników na salonie, demówki grzeją się w słońcu, a ja mam się umawiać... Byłem oglądać 2 razy i za każdym razem to samo.
Mój kolega zamówił Dustera dCi. Jechał 100km do innego miasta, bo u niego (salon w mieście) sprzedawca, mało był zainteresowany klientem. Jak się zainteresował, to próbował mu wcisnąć wersję, której mój kolega nie chciał.
Mam wrażenie, że niektórzy sprzedawcy mają kompleksy, może widzą siebie w salonie Mercedesa....
Do dziś wspominam sprzedawcę w Fiacie: Ile ten człowiek się naprodukował i to z uśmiechem na ustach. Złote klamki bym dostał.
mojo, piszesz, zastanawiasz się co kliknąć, jak to wypełnić, a nielepiej złapać za tel. i zadzwonić do Renault Konktakt Klienta, dowiesz się od ręki to czego chcesz, a jak nie to się skontaktują w odpowiedni sposób.
Sposób drugi. Wybierasz dealera co ma najbardziej rozbudowaną sieć w kraju, a zarazem jest w Twojej okolicy i próbujesz z nim się dogadać.
Ikarusiarz napisał/a:
Rozwala mnie podejście do jazdy próbnej: Mam się ku..a umawiać! Siedzi dwóch pracowników na salonie, demówki grzeją się w słońcu, a ja mam się umawiać... Byłem oglądać 2 razy i za każdym razem to samo.
I poco te nerwy.
Na pierwszej wizycie mogłeś się umówić, to drugą byś miał z jazdą.
Akurat w PL olewa się kontakt z klientem przez internet . To całkowity standard . Jak pisałem do salonów to odpisała może 1/2 a tylko 1/10 odpisała coś sensownego . W prawie każdej branży tak jest.Twoje obudzenie jest tym dziwniejsze że diler i importer to dwie odrębne firmy
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-23, 16:06, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-23, 16:29
maciek napisał/a:
Nie rozumiem twojego oburzenia.
To coś nie tak jest z Twoim rozumieniem świata.
Karenzo napisał/a:
no to renault polska nie ma wyboru
musi teraz zbankrutować
I znowu musicie KONIECZNIE robić z siebie debili, żeby tylko wybielić Renault?
Czemu zawsze to jest ta sama grupa pseudoobrońców czegoś co się nie broni?
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-04-23, 20:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-23, 18:09
Karenzo napisał/a:
nie mogło zabraknąć forumowego hejtera
Oczywiście - nienawidzę braku profesjonalizmu, olewania klientów, sprzedawania samochodów z wadami, nie naprawiania wad samochodów i wszystkich innych rzeczy, w których celuje Renault Polska.
Oraz tych wszystkich półgłówków, którym powyższe nie przeszkadza i próbują takiego stanu rzeczy bronić, w taki czy w inny sposób, za to przy każdej okazji, kiedy Renault ponownie komuś za skórę zajdzie.
Tak Karenzo - chodzi konkretnie o wygłupy Twoje i Twoich kolesi od bronienia dobrego imienia Renault i atakowania, czy wyśmiewania każdego, który SŁUSZNIE się z tym nie godzi.
napisałem swoje stanowisko w tej sprawie nie zamierzam ciągnąc tematu dalej
Cytat:
Akurat w PL olewa się kontakt z klientem przez internet . To całkowity standard . Jak pisałem do salonów to odpisała może 1/2 a tylko 1/10 odpisała coś sensownego . W prawie każdej branży tak jest.Twoje obudzenie jest tym dziwniejsze że diler i importer to dwie odrębne firmy
daciofilem też nie jestem ale nie ale rozróżniam sytuacje godne pogardy od zwyczajnych
Olewanie klientów przez internet , nie kompetencja ASO czy drogi serwis jest wszędzie , w każdej marce , nie można pisać że renault jest złe z tego powodu bo tak się w PL prowadzi biznes . Ile mam znajomych to każdy narzeka na ASO , na niekompetencje i jawne próby oszustw czy w volvo czy mercedesie teraz kolega kupił nowego golfa rs to w aso już go chcieli zgolić na wymianę skrzyni a problem był w komputerze . Znajomy jak kupował volvo to w salonie czuł się element wrogi . Więc nie piszczę że renault to jakiś wyjątek . Można piętnować markę za takie błędy jak niedziałająca klima czy falujące obroty ale nie pisać że jest "gówniana " bo ktoś od dilera (czyli odrębnej działalności gospodarczej ) dostał uszkodzony samochód.
Są sprawy warte napiętnowania ale niektórzy zrobią zawsze "z igły widły "
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-23, 18:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-23, 19:48
No to UWAGA !
Zadzwoniłem dziś rano na infolinię 800 900 804 i zapytałem co z moją jazdą testową bo upłynęło ok 82 godzin podczas gdy kontakt ma nastąpić w 24.
Pan stwierdził, iż takiego zgłoszenia nie ma bo ono wędruje bezpośrednio do dealera.
Bardzo miło stwierdził, że sprawdzi dlaczego dealer nie odpowiedział. Hmm ... to tłumacze, że jak mógł odpowiedzieć skoro on takiego auta nie ma i ja o tym wiem więc maila wywalił.
Pytałem grzecznie jaki debil to wymyślił bo to jest niewykonalne w założeniu ale oczywiście nie widział. Czy jest na mazowszu auto już pal sześć osobowe ale chociaż z dci 90KM także nie widział Praktycznie nie wiedział nic :( więc się pytam grzecznie „po jaki chuj on siedzi na tej infolinii” – też tego nie wiedział. Stwierdził, że sprawdzi czy takie auto gdzieś w ogóle jest i oddzwoni, Do tej pory zero kontaktu.
Wszystko by było ok gdyby jakiś debil z Renault Polska nie wymyślił takiej procedury działania. Nie ma auta to ok ale uczciwie należy o tym klienta poinformować.
Mnie to rusza, że ktoś robi ze mnie kretyna ale jak kogoś nie rusza to mogę zrozumieć.
PS
Czy Renault Polska jest beznadziejna hmm.... no może nie i przesadziłem ale ludzie pracujący w Renault Polska są beznadziejni i zapewne jedyne co dobrze robią to ustawianie się w kolejce po wypłatę
Ostatnio zmieniony przez mojo 2015-04-23, 19:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-04-23, 20:19
No i ty sie dziwisz ze gosc nic nie wiedzial. Po zadaniu pytania w taki sposob.
mojo napisał/a:
No to UWAGA !
więc się pytam grzecznie „po jaki chuj on siedzi na tej infolinii” – też tego nie wiedział.
Jakbys trafil na mnie to bym ci odpiwiedzial " A c..j panu do tego".
Ja tez mialem sceny z aso Francja i dlatego zrezygnowalem z gwarancji. Wiec zawsze masz wybor mozesz kupic inne auto lub używane. I nikogo sie o nic nie prosic
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-23, 20:26
mojo napisał/a:
No to UWAGA !
...
Pytałem grzecznie jaki debil to wymyślił bo to jest niewykonalne w założeniu ale oczywiście nie widział. Czy jest na mazowszu auto już pal sześć osobowe ale chociaż z dci 90KM także nie widział Praktycznie nie wiedział nic :( więc się pytam grzecznie „po jaki chuj on siedzi na tej infolinii” – też tego nie wiedział. Stwierdził, że sprawdzi czy takie auto gdzieś w ogóle jest i oddzwoni, Do tej pory zero kontaktu.
Wszystko by było ok gdyby jakiś debil z Renault Polska nie wymyślił takiej procedury działania. Nie ma auta to ok ale uczciwie należy o tym klienta poinformować.
...
Grzecznie to chyba nie spytałeś
Ja aktualnie się dowiaduje o koszt banalnej wymiany oleju. Wariant z olejem /filtrem kupionym w ASO oraz własnym klienta. Panie z infolinii niby oddzwaniają, starają się dopytać, pomóc.. Jak połączyłem się z pracownikiem działu serwisu to po krótkiej wymianie zdań dostałem propozycję atrakcyjnej ceny wraz z olejem z ASO. Niby jest promocja na olej dla pojazdów 6 cio letnich. Niby na dacię nie obowiązuje ale jakoś sie da. Wysłałem na koniec maila z prośba o potwierdzenie pisemne ceny, by nie było niespodzianek. Czekam na odpowiedź
W ogóle to nie dziwi , pewnie powynajdywali firmę które świadczy im usługi call center .
Renault to nie jest firma państwowa , tam wszystko określa się przez pryzmat zysku . Widocznie firma matka zadecydowała że takowe usługi nie przynoszą pieniędzy . Czy mają racje ? to oceni rynek i klienci .
Czy są beznadziejni ? raczej nie sprzedaż renault/nissan w PL jest jednym z większych ,więc ich działanie musi być owocne .
Jeżeli ci się to nie podoba zwyczajnie nie korzystaj z ich usług / nie kupuj od nich samochodu . Skorzystaj z oferty firmy która będzie cie zadowalać . I nie piszę tego z przekąsem ale w PL każdy narzeka a nic nie robi np na supermarkety które ich oszukują / sprzedają przeterminować towar itp . Ale mimo wszystko tam kupują bo jest najbliżej /bo tanio . Ja wole pojechać dalej do sklepu gdzie nie ma kolejek i można zaparkować spokojnie samochód mimo że po drodze mam 4-5 takich sklepów .
Dobry przykład jest na Białołęce gdzie obok piotra i pawła jest tesco . W tesco "bród ,smród i ubóstwo " Zawsze kolejki do kas , przeterminowany towar . Ale ludzi tam jest tłum . Pytam się dlaczego ? : bo taniej . Sorry ale średnie zakupy to 100-200 zł ,różnica w zakupach to max 10 zł to znaczy że tyle jest warta godność takiego klienta
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-23, 20:37, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-23, 20:31
shrek napisał/a:
Jakbys trafil na mnie to bym ci odpiwiedzial " A c..j panu do tego".
No właśnie wg mnie NIE. Tak może odpowiedzieć menel z parku pijacy tanie wino, który nic ode mnie nie chce i nie pobiera wypłaty z tytułu tego, że sprzedają się samochody Dacia.
Meneli nie sępiących szanuje.
widocznie nie muszą walczyć o klienta, organizować jakieś jazdy testowe , więc się nie "spinają"
a że na stronie inny komunikat (24h na odpowiedz) niż w rzeczywistości - nic strasznego , nie zamówiłeś, nie zapłaciłeś, nie czekasz przecież przy telefonie czy na mailu nonstop w oczekiwaniu na tel. zwrotny
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-23, 21:20
Karenzo napisał/a:
W ogóle to nie dziwi , pewnie powynajdywali firmę które świadczy im usługi call center .
Renault to nie jest firma państwowa , tam wszystko określa się przez pryzmat zysku . Widocznie firma matka zadecydowała że takowe usługi nie przynoszą pieniędzy . Czy mają racje ? to oceni rynek i klienci .
Pudło, w RRG Warszawa jest infolinia, która przyjmuje wszelkie telefony zewnętrzne, by je potem ewentualnie kierować do właściwego działu. Kiedyś można było dodzwonić się do stanowiska obsługi serwisu lub części. Teraz jest "firewall" ;-(
Tak ale strona jest własnością importera a nie RPG Ww-a
A ta akurat denerwująca bo czasami trzeba udowodnić pani że naprawdę zna się lepiej od niej żeby skierowała do odpowiedniego działu .
Z drugiej strony rozumiem bo ludzie chcieli dzwonić na serwis z przepalonymi żarówkami
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-23, 21:31, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum