Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3777 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-27, 10:21
No dobra to czas na podsumowanie co się stanie z silnikami w Daciach od 01.09.2015:
D4F 1.2 16V - upgrade do Euro 6 ( na szwajcarskiej stronie ma 73 KM http://www.dacia.ch/media...II-CH-IT-PL.pdf ) bez systemu StartStop
K4M, K7M z Dokkera, Lodgy i Dustera do muzeum - w zamian "nowy" silnik H4M czyli nissanowski HR16DE z systemem StartStop
K9K czyli dCi75, dCi90 i dCi 110 - upgrade do Euro 6 i dołożony system StartStop - na szczęście brak konieczności używania AdBlue
TCE90, TCE 1.2 - upgrade do Euro 6 i dołożenie systemu StartStop
Generalnie zmiany w miarę bezbolesne a w przypadku Dokkera i Lodgy wręcz bardzo korzystne (nowoczesny wolnossący benzyniak z łańcuchem rozrządu i mocy ok 100 KM nawet w najtańszych wersjach)
Co do firmowych LPG trzeba poczekać na konkrety choć pewnie do 1.2 16V będzie cały czas dostępny.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-04-27, 10:23, w całości zmieniany 1 raz
D4F 1.2 16V LPG - zostaje w sandero, loganie, i loganie mcv.
TCE 90 LPG - pojawi się w sandero, loganie, i loganie mcv.
H4M LPG - pojawi się w dusterze, lodgy i dokkerze.
DrOzda napisał/a:
dołożony system StartStop - na szczęście brak konieczności używania AdBlue
Zbitka wyszła zapewne przypadkowo, ale dla jasności: AdBlue nie ma nic wspólnego z S&S - to dodatek przeciwko sadzy i tlenkom azotu: http://en.wikipedia.org/wiki/AdBlue
Grupa Renault walczy z tymi drugimi za pomocą technologii "pułapki" - "NOx Trap".
H4M LPG - pojawi się w dusterze, lodgy i dokkerze.
Tylko czy on będzie nadawać się do LPG? Można poczytać, że nie jest to idealna jednostka. No i szkoda, że nie ma hydraulicznej regulacji zaworów. Ciekawe ile w Dacii będzie miał koni po dostosowaniu do Euro6?
Opinie o LPG są też pozytywne, żeby nie było. Pewnie wszystko zależy od solidności wykonania samej instalacji, ale ziarno niepewności zostało zasiane.
A w zasadzie to dlaczego będą dwie wersje mocy i czym one będą się różnić? Nie mogli dać jednej wersji? To nie byłoby taniej, produkować jedną zamiast dwóch?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3777 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 09:09
Marketing - w Dusterze masz TCE 130 KM a w Lodgy i Dokkerze TCE 115 KM
Bazowy silnik musi być "gorszy" żeby klient chciał "lepszy" :)
Co do LPG to tylko i wyłącznie kwestia druciarza gazownika i odpowiednich podzespołów oraz ich zestrojenia.
Dopatrzyłem się jeszcze jednej nowości - TCE 125 w dokkerze stepwayu! (:
Telside napisał/a:
Pewnie wszystko zależy od solidności wykonania samej instalacji
Dokładnie - a problemem jest nowoczesne skomplikowanie tego silnika.
Telside napisał/a:
dlaczego będą dwie wersje mocy i czym one będą się różnić?
Tak jak pisze DrOzda - magiczne słowo: "pozycjonowanie"; zarówno względem innych modeli i wersji wyposażeniowych dacii, jak i renówek, nissanów oraz konkurencji, a także przepisów podatkowych w różnych krajach.
Różnic pewnie nie będzie żadnych - tak samo jest z dCi 75 i 90: to jedynie opcja sterownika silnika, mechanicznie i elektrycznie brak jakichkolwiek różnic.
Różnic pewnie nie będzie żadnych - tak samo jest z dCi 75 i 90: to jedynie opcja sterownika silnika, mechanicznie i elektrycznie brak jakichkolwiek różnic.
Ciekawe czy będzie możliwość odblokowania "brakujących" 13KM w benzynie? Nie wiedziałem, że te dCi są takie same. Czyli 2500zł różnicy między mocami (w Logan MCV) to tylko inny program w komputerze. Pewnie taniej wychodzi podniesienie mocy w jakimś warsztacie tuningowym.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3777 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 10:53
W wolnossącej "benzynie" te brakujące KM mogą być efektem układu zmiennych faz rozrządu (w Pandach silniki 1.2 dostały taki przy modernizacji do Euro5 i w rezultacie moc podniosła się z 60 do 69 KM).
W uturbionych jednostkach wystarczy inna mapa wtrysku/zapłonu plus ciśnienie doładowania.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3777 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 12:19
Pewnie w słabszej wersji jest inaczej ustawiony rozrząd i układ zmiennych faz rozrządu.
Nie znalazłem tylko informacji gdzie będą produkować silniki H4M dla Dacii za to okazuje się że Renault uruchomiło fabrykę tych silników w Togliatti (stare zakłady Łady):
https://www.youtube.com/watch?v=hniOZYmhlfE http://www.skyscrapercity...php?p=121947316
Przy zdolnościach produkcyjnych rzędu 450 tys rocznie sądzę że wystarczy to na wszystkie modele ze stajni Łada-Nissan-Renault-Dacia w Europie.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-04-28, 12:23, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum