DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy dacia to auto dla biedaków?
Autor Wiadomość
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1242
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-04-15, 06:33   

Cav napisał/a:
keikan napisał/a:
dla mnie np. ideał SUV to:

1.skrzynia automat
2.reduktor
3.silnik 2.0 benzyna (tak ze 130 - 150 koników)
4.blokada tylnego mostu
5.podwozie na ramie


Zdecydowanie mylisz suv-y z terenówkami.


dlaczego?
2, 3 i 5 spełniała stara Suzuki Vitara
być może były nawet wersje z automatem.
gdyby jeszcze fabrycznie były blokady mostu - byłby ideał SUV.

Właściwie dla mnie już teraz Duster byłby ideałem, gdybym miał wersje "rosyjską" czy "brazylijską" z silnikiem 2.0 i dołożyłbym sobie chociaż blokadę typu LSD, albo pełne blokady ARB... (nawet kosztem dołożenia do auta 10.000 PLN)
Olać automatyczną skrzynię i podwozie na ramie...


Cav napisał/a:
piku napisał/a:
Cav napisał/a:
Nie przyspiesza ładnie na żadnym z biegów.
Tam gdzie inne auta zaczynają ładnie przyspieszać i wciskać w fotel, w Dusterze (dieslu) trzeba już zmieniać bieg i nici z wrażeń.
To że nie szarpie, nie oznacza ładnego przyspieszania - to są zupełnie dwa inne systemy walutowe.


Już tu kiedyś wszyscy zgodziliśmy się co do tego, że zamierzałeś kupić Cayenne


Nie - chciałem tylko żeby mój stary Ceed nie rozkładał nowszego auta na łopatki tak drastycznie.


to może trzeba było pozostać przy "kijance" i kupić sobie Sportage albo Sorento?
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-04-16, 05:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-04-15, 06:41   

keikan napisał/a:
Cav napisał/a:
Zdecydowanie mylisz suv-y z terenówkami.

dlaczego? 2, 3 i 5 spełniała stara Suzuki Vitara (...) Właściwie już teraz Duster byłby ideałem, gdybym miał wersje "rosyjską" czy "brazylijską" z silnikiem 2.0 i dołożyłbym sobie chociaż blokadę typu LSD, albo pełne blokady ARB... (nawet kosztem dołożenia do auta 10.000 PLN)
Olać automatyczną skrzynię i podwozie na ramie...


No, Cav ma chyba rację - zmierzasz w kierunku terenówki. Nawiązując do ostatniego zdania: olać automat, ale coś na kształt wzmocnienia podwozia, jak w Grand Vitarze, by się przydało dla jeżdżących w teren, choć doświadczenia tych co jeżdżą, wskazują, że Duster się bardzo nie krzywi od tego...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-15, 07:55   

piku napisał/a:
Duster się bardzo nie krzywi od tego

A zna ktoś w ogóle jakikolwiek przypadek pokrzywionego?
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-04-15, 08:09   

laisar napisał/a:
piku napisał/a:
Duster się bardzo nie krzywi od tego

A zna ktoś w ogóle jakikolwiek przypadek pokrzywionego?


No właśnie zauważyłem, że nikt nie zgłasza takich problemów, w tym koledzy, którzy jeżdżą w terenie. Były jednak kwestie pękania przedniej szyby, co może świadczyć o wiotkości karoserii (lub błędów przy montażu).
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-04-15, 08:13   

piku, bodajże w Megane II też pękały szyby w okolicach "lusterka wstecznego" więc chyba to była kwestia montażu
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1242
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-04-15, 08:34   

piku napisał/a:
keikan napisał/a:
Cav napisał/a:
Zdecydowanie mylisz suv-y z terenówkami.

dlaczego? 2, 3 i 5 spełniała stara Suzuki Vitara (...) Właściwie już teraz Duster byłby ideałem, gdybym miał wersje "rosyjską" czy "brazylijską" z silnikiem 2.0 i dołożyłbym sobie chociaż blokadę typu LSD, albo pełne blokady ARB... (nawet kosztem dołożenia do auta 10.000 PLN)
Olać automatyczną skrzynię i podwozie na ramie...


No, Cav ma chyba rację - zmierzasz w kierunku terenówki. Nawiązując do ostatniego zdania: olać automat, ale coś na kształt wzmocnienia podwozia, jak w Grand Vitarze, by się przydało dla jeżdżących w teren, choć doświadczenia tych co jeżdżą, wskazują, że Duster się bardzo nie krzywi od tego...


Nic nie poradzę, że dla mnie ideałem jest "uterenowiony" SUV, a nie nieekonomiczna (z punktu widzenia spalania i kosztów napraw i ceny nowej w salonie) "prawdziwa" terenówka.
Niestety w cenie nowego Dustera miałbym może pół nowego Land Cruisera albo Navary (Pathfindera).
Kończąc mój wątek - ideały nie istnieją. Albo są tanie i przez to nie są "wszystkomające", albo są drogie (w zakupie i utrzymaniu).
Dlatego mam Dustera i marzenia, że w nowej generacji ph3 pojawi się opcja zamówienia tego auta z: silnikiem 2.0, automatyczną skrzynią biegów i choćby pseudoblokadą LSD... Jeśli jeszcze cena będzie rozsądna to będzie to moje następne auto ;)

(choć na razie za 2 lata - czyli gdy mój obecny Duter będzie miał 5 lat i skończy się mu wreszcie gwarancja - jeśli nie będzie dostępnej wyżej opisanej wersji - kupię wersję ph2 - w końcu to auto dla biedaków. Co to dla biedaka wydać 60.000 PLN co pięć lat na nowe auto? ;) )
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-15, 12:24   

funyo napisał/a:
Żadnej, ale wystarczyły mi dwie dłuższe przejażdżki obwodnicą miasta, żeby przekonać się o np. poziomie hałasu, czy możliwościach napędu i zdecydować o nie kupowaniu Dustera. Przynajmniej na razie.


No widzisz, a mnie do znalezienia wszystkich niedoróbek Dustera potrzeba było pół roku, niektóre były skrzętnie ukryte, albo nie występowały w aucie testowym.
Inna sprawa, że znając je i tak bym go pewnie ponownie kupił, bo da się z nimi żyć.
No chyba że Vitara byłaby dostępna z silnikiem doładowanym w dobrej cenie - mógłby to być poważny konkurent.

I to że nie żałuję wyboru, nijak nie oznacza, że nie chciałbym żeby Duster był trochę lepszy, ani że nie mogę tychże niedoróbek zauważać.


keikan napisał/a:
Cav napisał/a:
keikan napisał/a:
dla mnie np. ideał SUV to:

1.skrzynia automat
2.reduktor
3.silnik 2.0 benzyna (tak ze 130 - 150 koników)
4.blokada tylnego mostu
5.podwozie na ramie


Zdecydowanie mylisz suv-y z terenówkami.


dlaczego?
2, 3 i 5 spełniała stara Suzuki Vitara


Która nie była suvem, tylko mała terenówką.
Tak jak choćby Jimny dzisiaj.

SUV-em stała się później i z miejsca traciła coraz więcej z terenowego charakteru.
Dzisiaj pozostał z niego głównie wygląd i opcjonalny napęd na 4 koła.


keikan napisał/a:
Cav napisał/a:
keikan napisał/a:
dla mnie np. ideał SUV to:

1.skrzynia automat
2.reduktor
3.silnik 2.0 benzyna (tak ze 130 - 150 koników)
4.blokada tylnego mostu
5.podwozie na ramie


Zdecydowanie mylisz suv-y z terenówkami.


dlaczego?
2, 3 i 5 spełniała stara Suzuki Vitara


Która nie była suvem, tylko mała terenówką.
Tak jak choćby Jimny dzisiaj.

SUV-em stała się później i z miejsca traciła coraz więcej z terenowego charakteru.
Dzisiaj pozostał z niego głównie wygląd i opcjonalny napęd na 4 koła.


keikan napisał/a:

Cav napisał/a:

Nie - chciałem tylko żeby mój stary Ceed nie rozkładał nowszego auta na łopatki tak drastycznie.


to może trzeba było pozostać przy "kijance" i kupić sobie Sportage albo Sorento?


I pewnie tak bym zrobił, gdyby nie kretyńska polityka większość koncernów, żeby nie łączyć napędu 4x4 z małymi silnikami.
Tylko Dacia i Suzuki na dziś oferują suv-y/crossovery z silnikiem turbodoładowanym około 110-120 KM i napędem 4x4, wtedy poza Dacią chyba nikt takiego nie oferował.

A szkoda, bo silnik 1.6 crdi produkcji Kii jak na dziś to mój silnikowy ideał.
Żwawo się zbiera, w ceedzie pozwalał podróżować z prędkościami 190+, niedużo przy tym palił i nie psuł się.
Zwłaszcza, że obecnie występuje również w 130 konnej wersji, czyli jeszcze lepszej niż kiedyś.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-04-16, 05:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1242
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-04-15, 13:52   

Cav napisał/a:
keikan napisał/a:
Cav napisał/a:
keikan napisał/a:
dla mnie np. ideał SUV to:

1.skrzynia automat
2.reduktor
3.silnik 2.0 benzyna (tak ze 130 - 150 koników)
4.blokada tylnego mostu
5.podwozie na ramie


Zdecydowanie mylisz suv-y z terenówkami.


dlaczego?
2, 3 i 5 spełniała stara Suzuki Vitara


Która nie była suvem, tylko mała terenówką.
Tak jak choćby Jimny dzisiaj.

SUV-em stała się później i z miejsca traciła coraz więcej z terenowego charakteru.
Dzisiaj pozostał z niego głównie wygląd i opcjonalny napęd na 4 koła.


...i reduktor z tego co widziałem
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-15, 14:11   

Cav napisał/a:
, gdyby nie kretyńska polityka większość koncernów, żeby nie łączyć napędu 4x4 z małymi silnikami.
Tylko Dacia i Suzuki na dziś oferują suv-y/crossovery z silnikiem turbodoładowanym około 110-120 KM i napędem 4x4, wtedy poza Dacią chyba nikt takiego nie oferował.


Polityka nie jest kretyńska jest bardzo dobra dla koncernów które w ten sposób zarabiają większe pieniądze
 
treblig1974 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 37
Skąd: podkarpacie/podlasie
Wysłany: 2015-04-15, 14:25   

Nanouser napisał/a:
Wszystko się zgadza, da się kupić auto z "pewnej ręki", z tym że w polskich realiach to bardzo wąski margines ofert znajdujących się na znanych portalach ogłoszeniowych. Jeśli chodzi o auta z segmentu B to znalezienie ogłoszenia krajowego po pierwszym właścicielu graniczy z cudem


Niekoniecznie, po prostu takie ogłoszenia na tle "prawie nówek nieśmiganych po dziadku doktorze co to tylko do kościoła we Wielkanoc i na Boże Narodzenie jeździł, bo to siódme auto w rodzinie" wyglądają nieatrakcyjne. Szczególnie samochody z segm. A i B kupowane kilka - kilkanaście lat temu w polskich salonach to najczęściej auta o niezbyt bogatym wyposażeniu i podstawowych silnikach, a klient chce klimatronika na 7 stref, full wypas i dizelka jak w TDIku, bo oszczędny i prestiżowy. I już. Nie gadam na wiatr, piszę na podstawie tego co przeżyłem próbując 5 lat temu sprzedać kupionego w krajowym salonie peugeota 206 z mały przebiegiem, w doskonałym stanie, z wszystkimi papierami, książką z serwisami i przebiegiem do sprawdzenia w pobliskim ASO, gdzie przez 6 lat wszystko było robione, tylko że miał podstawowy silnik benzynowy i średnie wyposażenie. Każdy kto dzwonił bądź oglądał, kręcił nosem, że nie full wypas, że nie ma alufelg i elektrycznych szyb z tyłu, że lakier nie perła metallic, że klima manualna, że dizelki to są oszczędne, a ta benzynka na pewno nie i tak w ogóle to powinienem darmo oddać, bo na giełdzie to oni za te pieniądze kupią takie sprowadzane cudo, ze hej. No i że te 80 tys przebiegu to nieprawdziwe na pewno, tylko musiało być kręcone, bo kuzyn brata świagra co pomaga mechanikowi to wie na pewno, jak tylko okiem na ogłoszenie rzucił i żadne książki mu niepotrzebne, bo one fałszywe. To tylko wybrane kwiatki z dialogów z potencjalnymi kupcami. W końcu pognałem bandę głupków w diabły i sprzedałem po rodzinie, przynajmniej ci wiedzieli jak auto było zadbane i używane i chętnie wzięli.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-15, 14:35   

prawda, ale ja nie rozumiem takich kolesi " brak elektrycznych szyb, albo niepodgrzewane siedzenia, brak klimy automatycznej" - to dyskwalifikuje auto , bo :

To najmniejszy problem np takie "elektryczne szyby" - kupujesz 2 podnosniki z allegro po 150pln, kawalek przewodu, wlaczniki, sprawdzasz jak schemacie jak leci wiazka , a nawet i nie i podlaczasz , wkladasz plastiki i w sumie zrobione
- podobnie z siedzeniami podgrzewanymi,
- klima trudniej, ale tez do zrobienia maksymalnie 2000pln kosztow na gadżety i złożenie
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-15, 15:02   

keikan napisał/a:
Cav napisał/a:
keikan napisał/a:
2, 3 i 5 spełniała stara Suzuki Vitara


Która nie była suvem, tylko mała terenówką.
Tak jak choćby Jimny dzisiaj.

SUV-em stała się później i z miejsca traciła coraz więcej z terenowego charakteru.
Dzisiaj pozostał z niego głównie wygląd i opcjonalny napęd na 4 koła.


...i reduktor z tego co widziałem


W nowej Vitarze?
Zapomnij....


Karenzo napisał/a:
Cav napisał/a:
, gdyby nie kretyńska polityka większość koncernów, żeby nie łączyć napędu 4x4 z małymi silnikami.
Tylko Dacia i Suzuki na dziś oferują suv-y/crossovery z silnikiem turbodoładowanym około 110-120 KM i napędem 4x4, wtedy poza Dacią chyba nikt takiego nie oferował.


Polityka nie jest kretyńska jest bardzo dobra dla koncernów które w ten sposób zarabiają większe pieniądze


Tak zarabiają, że zamiast kupić u nich kupiłem od konkurencji.


corrado napisał/a:
prawda, ale ja nie rozumiem takich kolesi " brak elektrycznych szyb, albo niepodgrzewane siedzenia, brak klimy automatycznej" - to dyskwalifikuje auto , bo :

To najmniejszy problem np takie "elektryczne szyby" - kupujesz 2 podnosniki z allegro po 150pln, kawalek przewodu, wlaczniki, sprawdzasz jak schemacie jak leci wiazka , a nawet i nie i podlaczasz , wkladasz plastiki i w sumie zrobione
- podobnie z siedzeniami podgrzewanymi,
- klima trudniej, ale tez do zrobienia maksymalnie 2000pln kosztow na gadżety i złożenie


Życzę szczęścia.
Samochód bez klimy, to zazwyczaj nie to samo co samochód z klimą, ale wyjętą.
Nawet jak części ze złomu weźmiesz, to nie będą pasować podejścia, uchwyty, wężyki, paski itd itp.
Realnie to pewnie ze 6 tys.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-04-16, 05:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-15, 15:24   

ja wiem swoje, nie mam zamiaru sie z toba klocic 8-)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-15, 15:30   

corrado napisał/a:
ja wiem swoje, nie mam zamiaru sie z toba klocic 8-)


Nie musisz, tylko bajek nie opowiadaj.
Jedź do dowolnego zakładu i spytaj ile kosztuje dołożenie klimy i poproś o ofertę na piśmie.
Ja się pytałem i jakoś nie mówili o 2 tys, tylko o 6.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-04-15, 15:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-04-15, 16:23   

corrado napisał/a:
To najmniejszy problem np takie "elektryczne szyby" - kupujesz 2 podnosniki z allegro po 150pln, kawalek przewodu, wlaczniki, sprawdzasz jak schemacie jak leci wiazka , a nawet i nie i podlaczasz , wkladasz plastiki i w sumie zrobione

- podobnie z siedzeniami podgrzewanymi,

- klima trudniej, ale tez do zrobienia maksymalnie 2000pln kosztow na gadżety i złożenie

Chyba nie zdajesz sobie sprawy, że w wielu samochodach steruje tym wszystkim moduł komfortu (kolejny komputer), kable idą po magistrali CAN.
Dokładanie kabelków, przełączników itd. nie jest takie proste ba czasami nawet niemożliwe.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1242
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-04-16, 05:52   

Cav napisał/a:
keikan napisał/a:
Cav napisał/a:
keikan napisał/a:
2, 3 i 5 spełniała stara Suzuki Vitara


Która nie była suvem, tylko mała terenówką.
Tak jak choćby Jimny dzisiaj.

SUV-em stała się później i z miejsca traciła coraz więcej z terenowego charakteru.
Dzisiaj pozostał z niego głównie wygląd i opcjonalny napęd na 4 koła.


...i reduktor z tego co widziałem


W nowej Vitarze?
Zapomnij....


Nie ma reduktora?
A oznaczenie na przełączniku 4Low to niby co oznacza?

vitara.jpg
Plik ściągnięto 35 raz(y) 108,61 KB

Ostatnio zmieniony przez keikan 2015-04-16, 05:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 07:44   

keikan napisał/a:
A oznaczenie na przełączniku 4Low to niby co oznacza?

Że pokazujesz fotkę starej Vitary





a nie nowej



Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-16, 07:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1242
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-04-16, 10:00   

laisar napisał/a:
keikan napisał/a:
A oznaczenie na przełączniku 4Low to niby co oznacza?

Że pokazujesz fotkę starej Vitary

Obrazek

Obrazek

a nie nowej

Obrazek

Obrazek


która wciąż jest jeszcze do kupienia w salonie jako nowa i na gwarancji:

http://www.suzuki.pl/auto/GrandVitara5dr.html

i oprócz napędu 4x4, reduktora ma jeszcze fajny benzynowy silniczek...

gdyby jeszcze nie kosztowała aż 100.000 PLN :(
Ostatnio zmieniony przez keikan 2015-04-16, 10:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 10:26   

keikan napisał/a:
która wciąż jest jeszcze do kupienia w salonie jako nowa i na gwarancji

Ale nie jako Nowa Vitara.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1242
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-04-16, 12:21   

laisar napisał/a:
keikan napisał/a:
która wciąż jest jeszcze do kupienia w salonie jako nowa i na gwarancji

Ale nie jako Nowa Vitara.



Jak dla mnie model z 2014 roku dostępny w salonie dealera jest wciąż nowy (nie Nowy).
I gdyby nie kosztowała tyle ile kosztuje, to byłaby to niezła opcja do zakupu w tej wersji.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 12:37   

to jest grand vitara a nie vitara
to jak pomylić sandero z dusterem
_________________
Moje auto
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1242
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-04-16, 13:06   

Nie ważne. Temat jest o Dacii dla biedaków, a rozmowa zeszła na Suzuki...


Wracając do "biedaków" ...

1/ Znam bardzo majętnych ludzi, którzy nie kupują nowego auta w salonie "z zasady" bo znając meandry ekonomii wiedzą ile tracą "na wejście" i specjalnie kupują auta 2 - 3 letnie, choć stać ich na nowe tej samej marki.
2/ Znam ludzi majętnych którzy kupują nowe auta w salonie i zmieniają je co 3 - 4 lata oddając do dealera "stare" w rozliczeniu, bo taki mają kaprys
3/ są ludzie wolący jednak nowe auto niższej klasy, bo liczą na to, że dłużej nim pojeżdżą bezawaryjnie, na gwarancji a tylko na tą niższą klasę ich stać
4/ są też ludzie, których nie stać na nowe auto więc z przymusu kupują używane (ale oczywiście wtedy celują w wyższy segment, bo muszą jakoś nadrobić brak kasy wrażeniem luksusu
5/ są ludzie, których nie stać na auta w ogóle (ale za to wszystkich przekonują że najlepszy jest rower albo komunikacja miejska, iże trzeba ratować nasza biedną planetę i być EKO)

To kwestia zasobności portfela i sposobu myślenia, a nie konkretnej marki...
Ostatnio zmieniony przez keikan 2015-04-16, 13:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-30, 08:24   

http://www.daciaklub.pl/f...1667576#1667576
MCV napisał/a:
Przyznam się, że dopiero w dniu dzisiejszym miałem okazję przejechać się Dusterem. Wszystkie wcześniejsze komentarze (pozytywne żeby nie było) oparte były na informacjach z youtube, tego forum i portali motoryzacyjnych. Powiem jednym zdaniem - Duster to straszna tandeta w środku, czego z zewnątrz nie widać. Smutno mi, że to piszę. Ale takie moje odczucia.

Ja z kolei przyznam się, że kompletnie nie rozumiem tego odczucia.

Ani materiały, ani wykonanie właściwie nie odstają jakością od aut w podobnej cenie. Oczywiście, plastiki tradycyjnie są twarde (; (i dobrze!), ale za to dość solidne. Nie jest to cieniutka wydmuszka jak z chińskich zabawek, uginająca się pod wzrokiem, trzeszcząca, niedokładnie wykończona i źle spasowana...

No chyba że chodzi o "tandetność estetyczną"? To owszem, jak we wszystkich daćkach, projekt wnętrza fazy 2 dustera można uznawać za kontrowersyjny wizualnie - i np mnie się nie podoba. Ten dawny, sandero-podobny uważam za lepszy, bo nie cierpię nowoczesnej mody masywnych i wysoko wysklepionych desek, okraszonych jarmarcznymi chromami. MSZ "brzydki" to jednak inna kwestia niż "tandeta", bo jej przeciwieństwem jest "solidny", a nie "ładny".
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-04-30, 08:46   

laisar napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1667576#1667576
MCV napisał/a:
Duster to straszna tandeta w środku, czego z zewnątrz nie widać.

Ani materiały, ani wykonanie właściwie nie odstają jakością od aut w podobnej cenie. Oczywiście, plastiki tradycyjnie są twarde (; (i dobrze!), ale za to dość solidne. (...)projekt wnętrza fazy 2 dustera można uznawać za kontrowersyjny wizualnie - i np mnie się nie podoba. Ten dawny, sandero-podobny uważam za lepszy, bo nie cierpię nowoczesnej mody masywnych i wysoko wysklepionych desek, okraszonych jarmarcznymi chromami. MSZ "brzydki" to jednak inna kwestia niż "tandeta", bo jej przeciwieństwem jest "solidny", a nie "ładny".


Moim zdaniem, Duster wygląda wewnątrz jak auto sprzed 20 lat - kojarzy mi się z Felicią, którą jeździłem w latach 1996-1999. Nie jest to ani szczyt piękności, ani szczyt funkcjonalności. W przeciwieństwie do Laisara, uważam, że ph2 ma lepsze wnętrze/otoczenie kierowcy - lepsze, czyli bardziej funkcjonalne (półeczki!) i ergonomiczne (otwieranie szyb, duże klawisze obsługi radia, itd.). Porażką jest system obsługi wycieraczki tylnej szyby - trzeba oderwać dłoń od kierownicy - oraz przycisk klaksonu (do dziś trudno mi szybko zareagować klaksonem, kiedy potrzebuję, a to już 2 lata). Uważam jednak, że Duster jest po prostu akceptowalny. Największy problem to ta nieszczęsna klima - słabiutka (już teraz nie radzi sobie z chłodzeniem) i zawodna (wyłącza się w trackie jazdy z powodu oblodzenia czegoś tam, korka lodowego - jak mówią w ASO Nazaruk Serwis w Lublinie). Tego nie sposób zaakceptować (oraz faktu, ze Renault do tej pory nie znalazł na to sposobu i nie ma niczego do zaoferowania nabranym klientom (bo tak to trzeba nazwać - zapłaciliśmy za klimę, cyzli określony efekt funkcjonalny: chłód, komfort termiczny w samochodzie, a nie mamy tego, choć zamontowane jest "odpowiednie" urządzenie). Z zewnątrz Duster wygląda fajnie, ale ma fatalnej jakości, słabiutki mechanicznie, i mało odporny chemicznie lakier.
Ostatnio zmieniony przez piku 2015-04-30, 08:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-30, 09:25   

piku napisał/a:
W przeciwieństwie do Laisara

Bynajmniej, bo ja w zasadzie nie odnosiłem się do funkcjonalności i ergonomiczności, tylko do jakości i wyglądu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne