Pierwsze słyszę żeby wymieniać szybę od przerwanej maty grzewczej .
Nawet są takie spraye ala klej które "łapią" przerwany układ za kilkanasćie złotych.
Można też sprawdzić rezystancję tej maty grzewczej czy nie ma > kilku Ohmów - wtedy gdzieś przerwana mata.
Podgrzewanie PRZEDNIEJ szyby to owszem są to druciki wklejone pomiędzy warstwy szkła i ich naprawa wymaga wymiany szyby.
Z tyłu jest to prostsze aczkolwiek szybę można wymienić (na gwarancji).
Ogrzewanie daje się naprawiać, trzeba tylko pamiętać że te miedziane paseczki są zabezpieczone przed korozją (polakierowane) i przed naprawą dobrze jest kawałeczek wokół przerwy przetrzeć drobnym papierem ściernym (ja użyłem chyba 800 lub 1200).
Wtopienie w szybę byłoby unikalnym rozwiązaniem i raczej dużo droższym niż sprawdzona technologia przyklejania ogrzewania do szyby.
Włókna są na pewno na powierzchni szyby i trzeba uważać przy pakowaniu bagażnika, aby ich nie zarysować. Naprawa nie da oryginalnej jakości ani trwałości.
Uspokoję wszystkich forumowiczów. 30 października w ramach gwarancji szyba zostanie wymieniona.
Dodam jeszcze, że na wolnych obrotach dochodził głuchy hałas z prawej strony tylnego koła. Razem z mechanikiem staraliśmy się znaleźć przyczynę. Co się okazało, rurka odpowietrzenia wlewu paliwa była luźna i to ona tak tłukła. Pomogła opaska plastykowa.
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2013-10-24, 14:32, w całości zmieniany 1 raz
Szyba tylna wymieniona. Trwało to kilka godzin, była okazja obejrzeć dokładnie Dokera, Lodgy i Logana MCV. Pobawiłem się Media-Nav nic specjalnego. Z telefonu LG 7II nie udało się przerzucić książki telefonicznej. Radio też jest na bardzo średnim poziomie.
W Loganie MCV pomierzylem dokładnie zwijane przykrycie bagażnika, ciężko będzie zaadoptować do Dustera, jest szersze i ma dłuższe boki.
Przebieg po trzech latach śmieszny 34 550 km. Mam jeszcze inne auta do poruszania stąd ten mały przebieg. W tym okresie na paliwo , ubezpieczenie, kosmetyki, części i przeglądy i inne związane z poruszaniem się DD to średni koszt na 100 km - 47,39 PLN w tym koszty paliwa to 36,82 PLN na 100 km.
Przez cały czas użytkowania nic się nie zepsuło, śladów rdzy na karoserii i podwoziu brak. Nawet jeszcze nie wymieniałem żadnej z żarówek (od 2,5 roku mam DRL). Auto eksploatowane w różnych warunkach w 80% na terenie Polski północnej.
Przegląd dzisiejszy wykonany w Starogardzie Gdańskim, gdzie „Aussie” jest serwisowany od nowości. Zapłaciłem za sprawdzenie auta przed końcem gwarancji aż 1 PLN brutto. Cała faktura z wymianą filtra paliwa i badaniem technicznym wyniosła brutto 127,22. Dostałem nie pytany rabat 15% z czego jestem ogromnie zadowolony. Razem z mechanikiem wykonaliśmy jazdę próbną i nic się nie udało znaleźć. Zużycie hamulców lekko ponad 10%. System diagnostyczny nie wykrył żadnych błędów. Oczywiście auto umyte i wysprzątane, usunięto też plamę na tapicerce siedzenia.
Muszę stwierdzić, że Dacia produkuje niezłe auta i trafił mi się niezły egzemplarz.
Nie chcę stwarzać wizji, że Dacia to doskonałe auto. W przypadku Dustera mogę na podstawie własnego doświadczenia powiedzieć, że jest niezłym narzędziem za rozsądne pieniądze. Nie mogę jednak oprzeć się tezie, że miałem szczęście. Aczkolwiek są ludzie co mają pecha i jak to mówia "nawet w drewnianym kościele cegła na łeb im spadnie"
mam dopiero 21 dni jazdy Dusterem i powiem szczerze jak poczytałem o usterkach niektórych kolegów to jeżdżąc czekałem na awarie.....zobaczymy jak się sprawy rozwiną.
Postaram się nie przejmować przesiadłem się z Skody Octavi 2002 r Pb +LPG 1.6 miałem to autko od nowości....bez awarii od początku do końca użytkowania .I chciałbym aby z Dusterkiem było podobnie
jak sam napisałeś: niektórych, zdecydowana większość tego typu problemów nie ma, usterkowość Dusterów nie jest większa od usterkowości innych (bardziej prestiżowych ) marek, jeżeli samochodu nie będziesz katował i prawidłowo serwisował to zapewne znajdziesz się w grupie "szczęściarzy"...
@TD Pedro, no worries.
Aussie nareszcie po gwarancji, będzie można się zabrać za tylną klapę. Małżonka ma problem z otwieraniem. Jeszcze nie wiem jak podejdę do tematu ale jest kilka rozwiązań i zobaczymy które da się zastosować. Reszta jest zadawalająca i nie ma co ulepszać.
Teraz chodzi mi po głowie wymiana amortyzatorów i sprężyn na Iron..na aby zwiększyć prześwit tylko jedno mnie zastanawia czy panowie z salonu nie będą mieli z tym problemu i nie będzie straszenia utratą gwarancji na zawieszenie.
Kol.brian7414, nie sądze aby ASO zauważyła zwiększenie prześwitu, nie zauważyłem aby go mierzyli. Bez powiększania i tak DD daje radę w śniegu do 25 cm. W błocie przy oponach AT też może się poruszać w 20 cm koleinach.
Pierwsza awaria. Rumuński akumulator rozładował się po ostatnich krótkich trasach i niestety używaniu świateł. I tak nieźle po 3,5 roku i 41 000 km, gdy nawet żadna żarówka się nie uszkodziła. Zdziwił mnie jednak brak zapisu za niskiego napięcia w sterowniku ECU. Prosty tłumacz Tourqe nie znalazł zapisu. Całkiem możliwe, że takie błędy zapisywane są w sterowniku 4X4, widać to zresztą po kontrolkach. Auto przełącza się na tryb 2X oraz pali się usterka elektryczna. Po podładowaniu akumulatora i ponownym uruchomieniu, błędy znikają. Trzeba się będzie zabrać za dokładne sprawdzenie akumulatora, bo niestety sprawdziłem w ASO mój nie podlega wymianie w związku z notą o partii wadliwych akumulatorów
Aussie dostał nową baterię 62Ah, prąd rozruchu 620 A. Tym razem YUASA Silver (Made in Japan) z trzyletnią gwarancją, koszt 290 PLN. Starej zostało około 70% mocy, będzie rezerwowa. Zalazłem dobry sklep na ul. Czarnej 1 w Gdańsku Wrzeszczu. Obsługa zamontowała w cenie zamontował do auta oraz dostałem waucher na serwis klimaryzacji za friko.
Kupiłem dzisiaj wideo rejestrator Tracer Eagle Eye w Wuhan za całe cztery duchy. Pierwszy test wypadł znośnie. Kamerao 1.3 M/VGA. Nagrywa w trzech trybach1080, 720 i 640. Ale rozdzielczość to 640X480 pikseli. Akceptuje karty SDHC do 32GB. Pętle do wyboru 1,3,5,10 minut w formacie AVI.Nagrywa głos. Ja po teście wyłączyłem mikrofon, bo brak filtrów i zbiera wszystko. W zestawie długi kabel zasilający. Do zalet mogę zaliczyć wymienną baterię. Nie festiwalem jak długo działa na baterii.. Dla użytkownika tajne ułatwienie startuje po przekręceniu kluczyka. Nagrywanie rozpoczyna jak auto ruszy. Ma znacznik daty i czasu. Ma 2.4 cala ekran. Za te pieniądze gadżet całkiem tajny. Szeroki kąt. Jadę nagrać OS-y 72 Rajdu Polskiego dla własnych potrzeb.
Jak auto się zatrzyma to nagrywanie zostaje zatrzymane. W nocy na razie nie festiwalem. Dzisiaj było ładne słońce i trybie 720 nie ma szatkowania. Tablice odczytuje z odległości do 50m. Nie jest to sprzęt do filmowania, bo rozdzielczość przetwornika to VGA. Stabilizacja zadawalająca ale jechałem po asfalcie. Na trasie rajdowej sprawcze jak to działa. Tajny Bajer do testowania jak auto jest głośne, bo mikrofon zbita wszystko nawet śfist wiatru.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum