Według mnie to tylko firmom, które sprzedją i serwisują.
Dla użytkownika to jednak mniejszy komfort. Nie wszędzie mogę wjechać, zaparkować. Na trasie szukanie stacji i jeszcze pamiętanie o tym czy mam dobrą końcówkę do tankowania. Częste wizyty w serwisie i na koniec niezbyt imponujący zasięg pomiędzy tankowaniami.
Według mnie to tylko firmom, które sprzedją i serwisują.
Dla użytkownika to jednak mniejszy komfort. Nie wszędzie mogę wjechać, zaparkować. Na trasie szukanie stacji i jeszcze pamiętanie o tym czy mam dobrą końcówkę do tankowania. Częste wizyty w serwisie i na koniec niezbyt imponujący zasięg pomiędzy tankowaniami.
Również zgadzam się z Tobą. Zawsze jest jakieś "ale". Coś za coś.
W moim przypadku mam dużą satysfakcję przy tankowaniu, a jak zabraknie gazu to dalej pojedzie na benzynie.....
A chodzi o parkowanie to tylko pod ziemią, natomiast na parkingach piętrowych nie mam problemu...
A zasięg to już zależy od pojemności zbiornika. W Dusterze można zainstalować nawet 80 litrowy zbiornik LPG (tylko dla 4x2) i masz większy zasięg niż na zbiorniku benzyny.
A jak masz dwa paliwa to 2-3 razy więcej przejedziesz niż standardowo co fabryka dała...
Ostatnio zmieniony przez route2000 2015-04-30, 09:11, w całości zmieniany 1 raz
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-30, 09:56
wieza napisał/a:
ps ale jeśli dobrze się orientuje to jest zakaz poruszania się w tunelach na gazie oraz parkowania samochodów w parkingach podziemnych.. to taka mala róznica
ps ale jeśli dobrze się orientuje to jest zakaz poruszania się w tunelach na gazie
W tunelach? O parkingach podziemnych to wiem ale jeszcze nie trafiłem na tunel, do którego nie mógłbym wjechać z powodu posiadania LPG na pokładzie.
Chociaż podłość ludzka nie zna granic
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2015-04-30, 10:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-30, 10:07
chriskb napisał/a:
Ja jednak nie rozumiem ludzi, którzy kupują nowe sprawne auto i zakładają protezę (LPG). Oszczędności w stosunku do komfortu są iluzoryczne.
Nie są iluzoryczne, są całkiem realne. Dla auta o masie około 1200kg i z silnikiem około 80KM, oszczędność jest około 15zł/100km, co daje ponad 4000zł oszczędności rocznie (przy nalocie 30000km/rok). Biorę tu pod uwagę również koszt benzyny do LPG (0,5l/100km), przeglądów i serwisów.
komfort używania rzeczywiście jest słaby. Jeśli się chce mieć bagażnik, (a zazwyczaj się chce) to tylko butla w miejsce koła zapasowego, więc co chwile trzeba tankować.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-04-30, 10:22
Kto ci te oszczędności wyliczył, dla każdego auta są inne, trzeba byłoby porównać 2 takie same auta z podobnymi mocami i wagą, czyli MCV 1.6 85KM i 1.5 dci 85KM, miałem MCV 1.5 dci 85KM przez 60 tys km średnie spalanie ON 4,6 l z rachunków ze stacji i kompa który praktycznie nic nie oszukiwał, podobny MCV wyposażony w LPG spalał 10 l gazu, oszczędność zerowa, zasieg na ON ponad 1000km bez takowania, rekord chyba 1200-1300km, sam przy zakupie MCV w 2010 roku mogłem kupić z lpg w salonie ale do diesla dopłaciłem wtedy tylko chyba 1000-2000zł. Przy dużych przebiegach wolałbym diesla kupić.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-30, 10:30
vulcanor, przecież tu porównujemy benzynę do gazu! Chyba każdy wie, że koszty paliwa auta na gnojówkę są zbliżone do gazowca. (a w dodatku mamy więcej, znacznie więcej momentu obrotowego na korzyść ropniaka)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3753 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-30, 10:31
piotr. z napisał/a:
wieza napisał/a:
ps ale jeśli dobrze się orientuje to jest zakaz poruszania się w tunelach na gazie
W tunelach? O parkingach podziemnych to wiem ale jeszcze nie trafiłem na tunel, do którego nie mógłbym wjechać z powodu posiadania LPG na pokładzie.
Chociaż podłość ludzka nie zna granic
Nie przewieziesz samochodu z LPG tunelem pod kanałem LaManche.
W niektórych tunelach wymagają zgłoszenia pojazdu z LPG na bramce - musisz nakleić specjalną etykietkę na szybę:
http://www.tunnelmb.net/v3.0/gb/faqgb.asp
Kto ci te oszczędności wyliczył, dla każdego auta są inne, trzeba byłoby porównać 2 takie same auta z podobnymi mocami i wagą, czyli MCV 1.6 85KM i 1.5 dci 85KM, miałem MCV 1.5 dci 85KM przez 60 tys km średnie spalanie ON 4,6 l z rachunków ze stacji i kompa który praktycznie nic nie oszukiwał, podobny MCV wyposażony w LPG spalał 10 l gazu, oszczędność zerowa, zasieg na ON ponad 1000km bez takowania, rekord chyba 1200-1300km, sam przy zakupie MCV w 2010 roku mogłem kupić z lpg w salonie ale do diesla dopłaciłem wtedy tylko chyba 1000-2000zł. Przy dużych przebiegach wolałbym diesla kupić.
Masz racje MCV 1 generacji z silnikiem 1,5 dci 86 koni był rewelacyjny ja jeszcze chipa zalozylem.
Zakup Dizle szybko się zwrocil przy tamtej cenie paliwa -roznicy wyszlo mi ze po 15 tys km się zwrócił :) auto było dobrze zestrojone.
Jeśli się jezdzilo do 100km/H w trasie to ja schodziłem poniżej 4L. a mój rekord na odcinku 150km to 2,9L !! mierzony pod korek.
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
naprawdę macie tak krótką pamięć ?
2 lata temu diesel zbliżał się do 6 zł a lpg było po 2.50
teraz jest tanio , do czasu
A te porównania spalania są żałosne , porównanie spalania z miasta do włóczenia się po trasie gratuluje
Jak ktoś chce jechać cały czasz 80 czy 100 na trasie to w benzynie 6 spali a nie 10 ...
realne miejskie spalanie dla dustera 1.5 dci to 7 L ropy i 10 L gazu
w trasie z kapeluszem 5. ropy i 8 gazu
A jak będziecie jeździć w zime w mieście to nie ma problemu żeby wziął 10
Pewnie zaraz ktoś stwierdzi że jazda po wipizdowie mniejszym gdzie są 1 światła to to samo co jazda po centrum warszawy i jego cud techniki pali tam 3 L
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-30, 20:52, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-04-30, 20:56
Panowie, w temacie jest pytanie o nowe MCV a nie o wyższość LPG nad Pb lub odwrotnie.
Kol MCV - do starego MCV jest bardziej podobny Dokker niż nowe MCV, raczej zwróć na niego uwagę.
Według mnie to tylko firmom, które sprzedją i serwisują
Królowa Nauk ma jednak inne zdanie (; - wszelkie wyliczenia wskazują, że jednak się kręci... tzn.: jest taniej.
chriskb napisał/a:
Dla użytkownika to jednak mniejszy komfort
Aaaaa, to zupełnie inna sprawa - niewymierna. I jako taką ja pozostawiam ją jednak do oceny osobom, które korzystają z LPG - bo tylko one naprawdę wiedzą, czy kwestie które wymieniłeś (istotnie, prawdziwe) zmniejszają im komfort czy nie, ewentualnie o ile, i czy to się bilansuje z ekonomią.
PiotrWie napisał/a:
do starego MCV jest bardziej podobny Dokker niż nowe MCV
W rzeczy samej - gdyby jeszcze tylko istniała wersja 7-osobowa...
Ja z własnej praktyki założyłem protezę, bo córka używała auta i musiałem na benzynie tankować trzy razy w tygodniu. LPG pięć razy w tygodniu. Po obliczeniu kosztów stwierdziłe, że się kompletnie nie opłaca i w drugim aucie., ktore obecnie. Należy do żony zdemontowałem instalację LPG i mam spkój. W latzch 2000 2005 nie mogę stwierdzić, że proteza LPG przyniosła jakiekolwiek korzyści.
Kalkulatory opłacalności LPG są dostępne w necie , nie trzeba tego roztrząsać .
Ale bądźmy szczerzy nikt z was nie zostawi sobie tych 3 tyś na paliwo tylko pójdzie na co innego.
Bo takie wyliczenia że zamiast instalacji można tankować przez rok to można między bajki włożyć , bo jak będzie wolne 3 tysiące to wydatki znajdą je same .
I wracamy do szarej rzeczywistości kiedy trzeba przeżyć kolejny miesiąc i wtedy LPG okazuje się dużą ulgą dla portfela .
musiałem na benzynie tankować trzy razy w tygodniu. LPG pięć razy w tygodniu. Po obliczeniu kosztów stwierdziłem, że się kompletnie nie opłaca
Istnieje oczywiście możliwość, że dodatkowy czas stracony na tankowanie gazu kosztuje kogoś rzeczywiste pieniądze, ale to już sprawa subiektywna - nie związana z bezpośrednią ekonomią użytkowania auta (cena instalacji, zużycie paliwa, przeglądy itp).
ps ale jeśli dobrze się orientuje to jest zakaz poruszania się w tunelach na gazie oraz parkowania samochodów w parkingach podziemnych.. to taka mala róznica
Oszczędności na LPG nie ma z zasłyszanych informacji. Na dowód zacytuję kumpla "po prostu więcej się jeździ i zamiast do sklepu za rogiem na nogach jedziesz autem"
Raz spotkałem się z zakazem wjazdu samochodami z LPG na parking co wydawało mi sie śmieszne. Zresztą większość tzw. ekspertów zgadzała się z tym, że znaki te są nieuzasadnione bo pojazdy z LPG są tak samo bezpieczne jak samochody na benzyne czy diesel. Zresztą znak zakazujący wjazdu na parking pojazdami z LPG zniknął po paru tygodniach.
Druga sprawa to samochód nie traci mocy po zamontowaniu LPG. Dacia jest moim drugim autem na gaz i nie odczułem różnicy w jeździe na LPG czy benzynę tak samo było w poprzednim samochodzie a silnik był mocniejszy. Komfort z posiadania instalacji LPG jest taki, że nie martwię się o koszta podróży czy to gdzieś dalej (300 km i więcej) czy częstych wyjazdów w obrębie 100 km. Kiedyś jeździłem więcej i oszczędności były większe a dzięki LPG wydatki na paliwo nie stanowią dużej części mojego budżetu :)
Dobra, odpuszczam całkowicie nowego MCV. Teraz zastanawiam się nad odkupieniem mojego starego MCV.. Za dużo wolnego czasu, zdecydowanie. To źle wpływa na moją psychikę.
Powiem tak - nie znam lepszego auta niż Logan I MCV.
Nie przewieziesz samochodu z LPG tunelem pod kanałem LaManche.
W niektórych tunelach wymagają zgłoszenia pojazdu z LPG na bramce - musisz nakleić specjalną etykietkę na szybę:
http://www.tunnelmb.net/v3.0/gb/faqgb.asp
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum