DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Logan II MCV 1.5 DCI
Autor Wiadomość
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2015-04-30, 09:03   

laisar napisał/a:
dają też wymierne zyski

Według mnie to tylko firmom, które sprzedją i serwisują.
Dla użytkownika to jednak mniejszy komfort. Nie wszędzie mogę wjechać, zaparkować. Na trasie szukanie stacji i jeszcze pamiętanie o tym czy mam dobrą końcówkę do tankowania. Częste wizyty w serwisie i na koniec niezbyt imponujący zasięg pomiędzy tankowaniami.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-30, 09:08   

chriskb napisał/a:
laisar napisał/a:
dają też wymierne zyski

Według mnie to tylko firmom, które sprzedją i serwisują.
Dla użytkownika to jednak mniejszy komfort. Nie wszędzie mogę wjechać, zaparkować. Na trasie szukanie stacji i jeszcze pamiętanie o tym czy mam dobrą końcówkę do tankowania. Częste wizyty w serwisie i na koniec niezbyt imponujący zasięg pomiędzy tankowaniami.

Również zgadzam się z Tobą. Zawsze jest jakieś "ale". Coś za coś.
W moim przypadku mam dużą satysfakcję przy tankowaniu, a jak zabraknie gazu to dalej pojedzie na benzynie.....
A chodzi o parkowanie to tylko pod ziemią, natomiast na parkingach piętrowych nie mam problemu... ;-)
A zasięg to już zależy od pojemności zbiornika. W Dusterze można zainstalować nawet 80 litrowy zbiornik LPG (tylko dla 4x2) i masz większy zasięg niż na zbiorniku benzyny.
A jak masz dwa paliwa to 2-3 razy więcej przejedziesz niż standardowo co fabryka dała...
Ostatnio zmieniony przez route2000 2015-04-30, 09:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-30, 09:56   

wieza napisał/a:

ps ale jeśli dobrze się orientuje to jest zakaz poruszania się w tunelach na gazie oraz parkowania samochodów w parkingach podziemnych.. to taka mala róznica


pierwsze nieprawda, drugie prawda.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-04-30, 09:58   

wieza napisał/a:

ps ale jeśli dobrze się orientuje to jest zakaz poruszania się w tunelach na gazie


W tunelach? O parkingach podziemnych to wiem ale jeszcze nie trafiłem na tunel, do którego nie mógłbym wjechać z powodu posiadania LPG na pokładzie.
Chociaż podłość ludzka nie zna granic :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2015-04-30, 10:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-30, 10:07   

chriskb napisał/a:
Ja jednak nie rozumiem ludzi, którzy kupują nowe sprawne auto i zakładają protezę (LPG). Oszczędności w stosunku do komfortu są iluzoryczne.


Nie są iluzoryczne, są całkiem realne. Dla auta o masie około 1200kg i z silnikiem około 80KM, oszczędność jest około 15zł/100km, co daje ponad 4000zł oszczędności rocznie (przy nalocie 30000km/rok). Biorę tu pod uwagę również koszt benzyny do LPG (0,5l/100km), przeglądów i serwisów.

komfort używania rzeczywiście jest słaby. Jeśli się chce mieć bagażnik, (a zazwyczaj się chce) to tylko butla w miejsce koła zapasowego, więc co chwile trzeba tankować.
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-04-30, 10:22   

Kto ci te oszczędności wyliczył, dla każdego auta są inne, trzeba byłoby porównać 2 takie same auta z podobnymi mocami i wagą, czyli MCV 1.6 85KM i 1.5 dci 85KM, miałem MCV 1.5 dci 85KM przez 60 tys km średnie spalanie ON 4,6 l z rachunków ze stacji i kompa który praktycznie nic nie oszukiwał, podobny MCV wyposażony w LPG spalał 10 l gazu, oszczędność zerowa, zasieg na ON ponad 1000km bez takowania, rekord chyba 1200-1300km, sam przy zakupie MCV w 2010 roku mogłem kupić z lpg w salonie ale do diesla dopłaciłem wtedy tylko chyba 1000-2000zł. Przy dużych przebiegach wolałbym diesla kupić.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-30, 10:30   

vulcanor, przecież tu porównujemy benzynę do gazu! Chyba każdy wie, że koszty paliwa auta na gnojówkę są zbliżone do gazowca. (a w dodatku mamy więcej, znacznie więcej momentu obrotowego na korzyść ropniaka)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3753
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-30, 10:31   

piotr. z napisał/a:
wieza napisał/a:

ps ale jeśli dobrze się orientuje to jest zakaz poruszania się w tunelach na gazie


W tunelach? O parkingach podziemnych to wiem ale jeszcze nie trafiłem na tunel, do którego nie mógłbym wjechać z powodu posiadania LPG na pokładzie.
Chociaż podłość ludzka nie zna granic :mrgreen:

Nie przewieziesz samochodu z LPG tunelem pod kanałem LaManche.
W niektórych tunelach wymagają zgłoszenia pojazdu z LPG na bramce - musisz nakleić specjalną etykietkę na szybę:
http://www.tunnelmb.net/v3.0/gb/faqgb.asp
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-04-30, 10:54   

vulcanor napisał/a:
Kto ci te oszczędności wyliczył, dla każdego auta są inne, trzeba byłoby porównać 2 takie same auta z podobnymi mocami i wagą, czyli MCV 1.6 85KM i 1.5 dci 85KM, miałem MCV 1.5 dci 85KM przez 60 tys km średnie spalanie ON 4,6 l z rachunków ze stacji i kompa który praktycznie nic nie oszukiwał, podobny MCV wyposażony w LPG spalał 10 l gazu, oszczędność zerowa, zasieg na ON ponad 1000km bez takowania, rekord chyba 1200-1300km, sam przy zakupie MCV w 2010 roku mogłem kupić z lpg w salonie ale do diesla dopłaciłem wtedy tylko chyba 1000-2000zł. Przy dużych przebiegach wolałbym diesla kupić.



Masz racje MCV 1 generacji z silnikiem 1,5 dci 86 koni był rewelacyjny ja jeszcze chipa zalozylem.
Zakup Dizle szybko się zwrocil przy tamtej cenie paliwa -roznicy wyszlo mi ze po 15 tys km się zwrócił :) auto było dobrze zestrojone.
Jeśli się jezdzilo do 100km/H w trasie to ja schodziłem poniżej 4L. a mój rekord na odcinku 150km to 2,9L !! mierzony pod korek.
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-30, 20:45   

naprawdę macie tak krótką pamięć ?
2 lata temu diesel zbliżał się do 6 zł a lpg było po 2.50
teraz jest tanio , do czasu

A te porównania spalania są żałosne , porównanie spalania z miasta do włóczenia się po trasie gratuluje

Jak ktoś chce jechać cały czasz 80 czy 100 na trasie to w benzynie 6 spali a nie 10 ...
realne miejskie spalanie dla dustera 1.5 dci to 7 L ropy i 10 L gazu
w trasie z kapeluszem 5. ropy i 8 gazu
A jak będziecie jeździć w zime w mieście to nie ma problemu żeby wziął 10
Pewnie zaraz ktoś stwierdzi że jazda po wipizdowie mniejszym gdzie są 1 światła to to samo co jazda po centrum warszawy i jego cud techniki pali tam 3 L
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-30, 20:52, w całości zmieniany 5 razy  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-04-30, 20:56   

Panowie, w temacie jest pytanie o nowe MCV a nie o wyższość LPG nad Pb lub odwrotnie.
Kol MCV - do starego MCV jest bardziej podobny Dokker niż nowe MCV, raczej zwróć na niego uwagę.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-30, 23:22   

chriskb napisał/a:
Według mnie to tylko firmom, które sprzedją i serwisują

Królowa Nauk ma jednak inne zdanie (; - wszelkie wyliczenia wskazują, że jednak się kręci... tzn.: jest taniej.

chriskb napisał/a:
Dla użytkownika to jednak mniejszy komfort

Aaaaa, to zupełnie inna sprawa - niewymierna. I jako taką ja pozostawiam ją jednak do oceny osobom, które korzystają z LPG - bo tylko one naprawdę wiedzą, czy kwestie które wymieniłeś (istotnie, prawdziwe) zmniejszają im komfort czy nie, ewentualnie o ile, i czy to się bilansuje z ekonomią.

PiotrWie napisał/a:
do starego MCV jest bardziej podobny Dokker niż nowe MCV

W rzeczy samej - gdyby jeszcze tylko istniała wersja 7-osobowa...
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2015-04-30, 23:40   

Ja z własnej praktyki założyłem protezę, bo córka używała auta i musiałem na benzynie tankować trzy razy w tygodniu. LPG pięć razy w tygodniu. Po obliczeniu kosztów stwierdziłe, że się kompletnie nie opłaca i w drugim aucie., ktore obecnie. Należy do żony zdemontowałem instalację LPG i mam spkój. W latzch 2000 2005 nie mogę stwierdzić, że proteza LPG przyniosła jakiekolwiek korzyści.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-30, 23:46   

Kalkulatory opłacalności LPG są dostępne w necie , nie trzeba tego roztrząsać .
Ale bądźmy szczerzy nikt z was nie zostawi sobie tych 3 tyś na paliwo tylko pójdzie na co innego.
Bo takie wyliczenia że zamiast instalacji można tankować przez rok to można między bajki włożyć , bo jak będzie wolne 3 tysiące to wydatki znajdą je same .

I wracamy do szarej rzeczywistości kiedy trzeba przeżyć kolejny miesiąc i wtedy LPG okazuje się dużą ulgą dla portfela .
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-01, 00:01   

chriskb napisał/a:
musiałem na benzynie tankować trzy razy w tygodniu. LPG pięć razy w tygodniu. Po obliczeniu kosztów stwierdziłem, że się kompletnie nie opłaca

Istnieje oczywiście możliwość, że dodatkowy czas stracony na tankowanie gazu kosztuje kogoś rzeczywiste pieniądze, ale to już sprawa subiektywna - nie związana z bezpośrednią ekonomią użytkowania auta (cena instalacji, zużycie paliwa, przeglądy itp).
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-05-01, 00:20   

chriskb napisał/a:
Ja jednak nie rozumiem ludzi, którzy kupują nowe sprawne auto i zakładają protezę (LPG). Oszczędności w stosunku do komfortu są iluzoryczne.


1,9 za 1l LPG i 4,8 za Pb przy powiedzmy 20% różnicy w spalaniu to iluzoryczna różnica?
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-05-01, 00:57   

Lza napisał/a:
wieza napisał/a:

ps ale jeśli dobrze się orientuje to jest zakaz poruszania się w tunelach na gazie oraz parkowania samochodów w parkingach podziemnych.. to taka mala róznica


pierwsze nieprawda, drugie prawda.



Prawda nie do końca legalna.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-05-01, 12:34   

Oszczędności na LPG nie ma z zasłyszanych informacji. Na dowód zacytuję kumpla "po prostu więcej się jeździ i zamiast do sklepu za rogiem na nogach jedziesz autem"
 
toad 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 23
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-05-01, 12:38   

Raz spotkałem się z zakazem wjazdu samochodami z LPG na parking co wydawało mi sie śmieszne. Zresztą większość tzw. ekspertów zgadzała się z tym, że znaki te są nieuzasadnione bo pojazdy z LPG są tak samo bezpieczne jak samochody na benzyne czy diesel. Zresztą znak zakazujący wjazdu na parking pojazdami z LPG zniknął po paru tygodniach.
Druga sprawa to samochód nie traci mocy po zamontowaniu LPG. Dacia jest moim drugim autem na gaz i nie odczułem różnicy w jeździe na LPG czy benzynę tak samo było w poprzednim samochodzie a silnik był mocniejszy. Komfort z posiadania instalacji LPG jest taki, że nie martwię się o koszta podróży czy to gdzieś dalej (300 km i więcej) czy częstych wyjazdów w obrębie 100 km. Kiedyś jeździłem więcej i oszczędności były większe a dzięki LPG wydatki na paliwo nie stanowią dużej części mojego budżetu :)
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-05-01, 15:30   

To sobie porozmawialiśmy w temacie..

Dobra, odpuszczam całkowicie nowego MCV. Teraz zastanawiam się nad odkupieniem mojego starego MCV.. Za dużo wolnego czasu, zdecydowanie. To źle wpływa na moją psychikę.

Powiem tak - nie znam lepszego auta niż Logan I MCV.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-01, 15:44   

MCV napisał/a:
To sobie porozmawialiśmy w temacie

Wieczorem przyjedzie walec i wyrówna <:


MCV napisał/a:
odpuszczam całkowicie nowego MCV

A tak w ogóle to dlaczego nie "prawdziwe MCV II", czyli lodgy? Kilka rzeczy faktycznie poprawili, a niewiele popsuli - http://www.daciaklub.pl/f...p=143672#143672


MCV napisał/a:
zastanawiam się nad odkupieniem mojego starego MCV

Wciąż można kupić nówkę, tylko już z innym znaczkiem - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=815


MCV napisał/a:
Powiem tak - nie znam lepszego auta niż Logan I MCV.

[:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-11-16, 01:57, w całości zmieniany 4 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-05-02, 23:49   

DrOzda napisał/a:

Nie przewieziesz samochodu z LPG tunelem pod kanałem LaManche.
W niektórych tunelach wymagają zgłoszenia pojazdu z LPG na bramce - musisz nakleić specjalną etykietkę na szybę:
http://www.tunnelmb.net/v3.0/gb/faqgb.asp

Tam się akurat nie wybieram ale warto wiedzieć.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne