Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2015-01-09, 00:12
Wyedytowałem post z danymi za 2014 rok, umieszczając statystyki po zamknięciu grudnia oraz krótkie podsumowanie. Za nami kolejny rekordowy (wcześniej były nimi 2012 i 2013) rok. Liczba nowych rejestracji aut typu crossover/SUV sięgnęła ok. 75 900 rejestracji, co oznacza skok o ok. 13 200 w stosunku do roku ubiegłego.
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2015-02-05, 23:28
Cały rok 2014 powędrował do posta z poprzednimi latami, a w to miejsce pojawiły się dane za styczeń 2015. W TOP 30 nastąpiło sporo roszad i pojawiło się też klika modeli, które dopiero teraz zyskują popularność pozwalającą na odnotowanie w zestawieniu. Duster zaczął rok od mocnego uderzenia, zajmując ze sporą przewagą 1 miejsce. Ciekawe, czy w kolejnych miesiącach pozwoli rywalom się zbliżyć. Pierwsza trójka bez zmian w stosunku do danych za cały rok ubiegły. Natomiast na wysokie 4 miejsce wskoczył Opel Mokka, który już końcówkę ubiegłego roku miał bardzo udaną. Niższe miejsce (6) zajmuje po styczniu Hyundai ix35, który w latach poprzednich niemal etatowo okupował miejsce tuż za podium. Do pierwszej dziesiątki powrócił Suzuki SX4 S-Cross. W zestawieniu po raz pierwszy zagościły Citroen C4 Cactus i Lexus NX.
Ostatnio zmieniony przez Zbój 2015-02-06, 12:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2015-03-05, 22:48
Wyedytowałem 3 post w temacie, aktualizując dane z 2015 roku o luty. Dacia Duster umacnia się na 1 miejscu, odjeżdżając coraz bardziej rywalom. Za liderem zażarta rywalizacja o 2 miejsce (Quashqai znacznie zblliżył się do Sportage). RAV4 zamieniła się miejscami z Mokką. Do pierwszej 10 przedarły się XC60 i ASX, a opuściły ją Captur i CR-V.
WSZYTSKIE AUTA 4X4 DIESEL Z fabryczną NAVI i w "czarnym metaliku":
Duster Prestige : 76 100 ZŁ
Skoda Yeti : 99 850 ZŁ (bez kilmatronica)
OpeL Mokka : 101 250 ZŁ
Kia Soprtge : 112 490 ZŁ
Renault Koleos : 123 500 ZŁ
HyundaiI ix35 : 123 600 ZŁ
Ford Kuga : 140 750 ZŁ
Nissana Qashqai 4x4 nie widziaem,
Citroen nie ma w ofercie - C-XR.
PEUGEOT jeszcze nie ma w sprzedaży 4008
wszytskie ceny katalogowe, bez rabatów ceny z zeszłego tygodnia kiedy to składalem zmówienie na Dacie ;
dlatego potrzymuje tezę, że nawet jeśli Dacia dałaby więcej za kilka tys. ( mocniejszy silnik, klima, kamera cofania) i tak byaby tańsza od konkurencji w klasie (SUV)
Nissana Qushqai 4x4 2l dci automat Ja mam :) koszt 115 tys zł po rabacie, normalnie 120tys zł
ps ja jak zobaczylem Dustera i sie nim przejechalem wiedzialem ze bedzie hitem w sprzedazy sam bym go kupil ale lodgy ma wiekszy bagażnik, a drugie auto mamy w automacie Qushqai
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2015-04-08, 20:58
Wyedytowałem trzeciego posta, uwzględniając dane za marzec 2015. Quashqai sporo nadgonił do Dustera. Sportage natomiast coraz bardziej odstaje od tego duetu. Mokka zamieniła się ponownie miejscami z RAV4. Awansowały - dzięki wynikowi powyżej 300 sztuk Volvo XC60 i Tiguan. Z pierwszej 10 wypadł ASX, a awansował do niej Juke. Pełne TOP 30 w trzecim poście w temacie.
Wyedytowałem trzeciego posta, uwzględniając dane za marzec 2015. Pełne TOP 30 w trzecim poście w temacie.
Zbóju, czy nie lepiej by było kopiować tę listę, uaktualniać i dawać jednak w ostatnim poście, gdyż wracanie do trzeciego nie jest może bardzo uciążliwe, ale ginie sens już napisanych komentarzy, niknie punkt odniesienia, czyli sytuacja z poprzednich już nie tylko miesięcy, ale wręcz lat (bo zacząłeś w 2014, jakby nie było). Taki mój postulacik. Ta historia jest interesująca. Można sobie robić porównania.
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2015-04-10, 23:11
W sumie Piku jest sporo racji, w tym, co napisałeś. Mogę bieżące dane podawać w aktualnych postach, nie wracając do pierwszej strony tematu (trzeciego posta). Oto aktualna lista za pierwsze trzy miesiące 2015.
TOP 30 - crossover/SUV/terenowe - styczeń - marzec 2015:
(w nawiasie dane za ostatni miesiąc)
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2015-05-13, 12:54
Kwietniowe wyniki rejestracji nowych aut z segmentu crossover/SUV spowodowały trochę przetasowań na liście TOP 30. Qashqai coraz mocniej dogania Dustera, ale wspomniana dwójka już znacząco oderwała się od reszty stawki. Do pierwszej 10 powróciła Honda CR-V, wypychając Nissana Juke'a. Z zestawienia wypadły w ogóle Nissan X-trail oraz BMW X6, a zadebiutowały mniejsze od nich Suzuki Vitara oraz Jeep Renegade.
TOP 30 - crossover/SUV/terenowe - styczeń - kwiecień 2015:
(w nawiasie dane za ostatni miesiąc)
Kwietniowe wyniki rejestracji nowych aut z segmentu crossover/SUV spowodowały trochę przetasowań na liście TOP 30. Qashqai coraz mocniej dogania Dustera,
Ciekawe, czym Quashqai zdobywa serca kierowców, o ile jest droższy od Dacii - może już niewiele? Niesamowita jest pozycja Volvo xc60, które należy do drogich samochodów. Ciekawe, ile z tego biorą firmy, a ile indywidualni klienci (czyli za własne opodatkowane pieniądze)?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-05-14, 09:03
Marcinho napisał/a:
Mnie osobiście pierwsze wcielenie Quashqai się nie podobało a drugie już tak.
zewnętrznie i wewnętrznie - owszem - ale te mikrosilniczki to jakaś pomyłka, gdyby miał normalny 2,0 ok 150 KM, byłby od razu na mojej liście
Qashqai śliczny, ale najtańsza nowa benzynówka 1,6 4x4 w Autoniss, auto z produkcji ubiegłorocznej po rabatach 118 tys. Znacznie taniej można dostać te z napędem na jedną oś - po 70 tys. zł, a lekko używane (np. demonstracyjne, 14 tys. przebiegu, silnik benzynowy 1,2) za 60 tys. zł na otomoto. To jednak zupełnie inne ceny niż Dustera.
Marka: Dacia
Model: Duster (będzie albo i nie)
Silnik: 1.5 dCi
Dołączyła: 06 Paź 2013 Posty: 67 Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2015-05-23, 21:02
Zbój napisał/a:
Kwietniowe wyniki rejestracji nowych aut z segmentu crossover/SUV
TOP 30 - crossover/SUV/terenowe - styczeń - kwiecień 2015:
(w nawiasie dane za ostatni miesiąc)
18. Suzuki Vitara - 468 (292)
To autko sobie obejrzałam wczoraj na żywo w salonie i uważam, że ma szanse sporo namieszać w tym rankingu. Wrażenie sprawia naprawdę dobre, siedzi się fajnie, nie chce się wysiadać. Wygląda przyzwoicie, w podstawowym wyposażeniu, które jest dużo lepsze niż Laureate i sprawia naprawdę znacznie lepsze wrażenie, wersja benzynowa 4X4 kosztuje o dziwo 69 tys (cennikowo), a wersja premium - to już z kamerą cofania, adaptacyjnym tempomatem, alarmem i takimi tam (generalnie wersja znacznie bogatsza niż obecne celebration) kosztuje 79 tys (też 4X4). Cenowo więc są co najmniej porównywalni do Dustera, a biorąc pod uwagę wrażenie ogólne właściwie tańsi. Jeśli producentowi szajba nie odbije i cen nie podniesie, a przy obecnym poziomie cenowym mieści mu się jakiś zysk i miejsce na drobne akcje rabatowe to wróżę im spory sukces rynkowy.
W dodatku obiecują jakieś bardzo niskie spalanie na poziomie 5l/100 km w co osobiście nie wierzę, ale życie pokaże.
Namieszają na pewno rynku z tą nową Vitarą, naprawdę dobra oferta.
Ostatnio zmieniony przez etam 2015-05-23, 21:12, w całości zmieniany 4 razy
5 to nie możliwe 8 to minimum
10 w mieście
Co do cenny też nie jest tak koloro bo jest cała masa akcesoriów
za dustera w full zapłacisz 60 tyś za vitare z tym samym co najmniej 75
w katalogu za te 69 nie ma nawet lakieru czy koła
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-05-23, 21:55, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster (będzie albo i nie)
Silnik: 1.5 dCi
Dołączyła: 06 Paź 2013 Posty: 67 Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2015-05-24, 07:04
Karenzo napisał/a:
Co do cenny też nie jest tak koloro bo jest cała masa akcesoriów
za dustera w full zapłacisz 60 tyś za vitare z tym samym co najmniej 75
w katalogu za te 69 nie ma nawet lakieru czy koła
Hej, nie pisz, bo tak Ci się wydaje tylko przejrzyj uczciwie katalog, obejrzyj auto w środku, a potem pisz.
Wersja podstawowa Vitary, która kosztuje 68 tys. to laurete Dustera (też bez koła), a wersja premium Vitary to znacznie więcej niż Celebration Dustera i to bez żadnych katalogowych dodatków.
Gdyby wersja silnikowa Dustera Tce 4X4 kosztowała 60 tys to OK, ale za taką wersję bez lakieru i też bez koła Renault krzyczy prawie 66 tys., a za celebration prawie 70 tys. A jeśli chcesz porównywac wersję 1,6 to musisz dołożyć koszt instalacji gazowej, bo bez tego spalanie jest nieakceptowalne. Porównujesz więc 68 tys. u Vitary do 69 lub 66 tys lub 64 tys u Dustera.
I różnica się robi zadna, a jeśli w dodatku spalanie faktycznie będzie mniejsze to się robi co najmniej ciekawie.
Moim zdaniem dokąd Duster nie oferował za wiele to było OK, bo wszyscy uważali, że tak ma być i wtedy cenowo odcinał się od konkurencji. Teraz już się nie odcina, a przynajmniej nie tak bardzo. Zaoferował wyższe, drogie wersje, które już nie są tak miażdżąco tańsze od konkurencji, a co gorsza wcale nie lepsze.
Nie zamierzam Cie do niczego przekonywać, ale uczciwie przejrzyj katalog, cennik i nie pisz na pałę i z rozpędu.
Ostatnio zmieniony przez etam 2015-05-24, 08:13, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-24, 08:54
etam napisał/a:
Gdyby wersja silnikowa Dustera Tce 4X4 kosztowała 60 tys to OK, ale za taką wersję bez lakieru i też bez koła Renault krzyczy prawie 66 tys., a za celebration prawie 70 tys. A jeśli chcesz porównywac wersję 1,6 to musisz dołożyć koszt instalacji gazowej, bo bez tego spalanie jest nieakceptowalne. Porównujesz więc 68 tys. u Vitary do 69 lub 66 tys lub 64 tys u Dustera.
I różnica się robi zadna, a jeśli w dodatku spalanie faktycznie będzie mniejsze to się robi co najmniej ciekawie.
Znaczy uważasz, że 1.6 w Vitarze będzie palił DUŻO mniej niż tce w Dusterze?
Nic bardziej błędnego - palą podobnie.
A różnica w jeździe jest kolosalna - ten wolnossący silnik w Vitarze to zupełnie inna bajka, to NIE JEDZIE w żadnym momencie, (podobnie jak K4M w Dusterze), za to tce zbiera się bardzo dobrze.
Tan na oko porządny, doładowany silnik w Suzuki (ma być na jesieni) będzie kosztował minimum 5 tys więcej i taką cenę weź do porównań z tce.
To samo dotyczy wersji - jednak golas w Vitarze nie jest tak bogato wyposażony jak Duster w topowej wersji, co innego lepsza wersja - wtedy w Dusterze już nie ma czego wystawić, bo np. automatycznej klimy nie dokupisz za żadne pieniądze.
Marka: Dacia
Model: Duster (będzie albo i nie)
Silnik: 1.5 dCi
Dołączyła: 06 Paź 2013 Posty: 67 Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2015-05-24, 09:16
Cav napisał/a:
Znaczy uważasz, że 1.6 w Vitarze będzie palił DUŻO mniej niż tce w Dusterze?
Nie uważam. Nie wierzę w katalogowe obietnice, myślę tak jak Ty, że spalanie w obu autach będzie podobne.
A napisałam jedynie, że producent obiecuje niskie spalanie i co by było gdyby nie kłamał, a nie że takie ono jest, bo jakie jest to się dopiero okaże za kilka miesięcy.
Ostatnio zmieniony przez etam 2015-05-24, 09:18, w całości zmieniany 1 raz
bardzo dokładnie porównywałem katalog bo przymierzam się do vitary
w suzuki jest masa możliwości w katalogu które są w już w daci .
Np czujników parkowania , osłony nadkoli/listwy drzwi . Osłony zderzaków przednich /tylnych nawigacja pokładowej , skórzanej kierownicy /lewarka zmiany biegów alufelg itp.
Tego wszystkiego nie ma w golasie od suzuki i po dołożeniu robi się co najmniej 76-77 (sam lakier 3 tyś )
Dlatego najbardziej opłacalna wersja wyposażenia to premium z dodatkami wyjdzie ok 84 tyś.
Tak się składa ze siedziałem już w vitarze 4x4 za 69 tyś i deska rozdzielcza jest fajna ale tapicerka jest tragiczna jak z jakiegoś poloneza . Była to wersja za równe 69 tyś nie miała nawet lakieru metalik , z zew. robiła średnie wrażenie
Polecam posiedzieć w golasie bo w wyższej wersji prawie wszystko jest zmienione i trudno sobie to wyobrazić (jest na Bielanach http://autoskaczkowski.pl )
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-05-24, 10:01, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Duster (będzie albo i nie)
Silnik: 1.5 dCi
Dołączyła: 06 Paź 2013 Posty: 67 Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2015-05-24, 10:33
Karenzo napisał/a:
bardzo dokładnie porównywałem katalog bo przymierzam się do vitary
w suzuki jest masa możliwości w katalogu które są w już w daci .
Np czujników parkowania , osłony nadkoli/listwy drzwi . Osłony zderzaków przednich /tylnych nawigacja pokładowej , skórzanej kierownicy /lewarka zmiany biegów alufelg itp.
Tego wszystkiego nie ma w golasie od suzuki
A od kiedy to w wersji Laureate Dustera seryjnie montują czujniki parkowania , osłony nadkoli/listwy drzwi, osłony zderzaków przednich/tylnych nawigację pokładową czy dają alufelgi?
Tego wszystkiego może i nie ma w golasie od suzuki, ale nie ma także w Lauretae od Dastera.
Więc mamy golasa suzuki 4X4 za 69 tys verus golas Laureate Tce 4X4 65,6 tys. PLN. Nie mówię, że nie ma różnicy, ale nie jest ona duża.
Ostatnio zmieniony przez etam 2015-05-24, 10:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-24, 11:02
etam napisał/a:
Karenzo napisał/a:
bardzo dokładnie porównywałem katalog bo przymierzam się do vitary
w suzuki jest masa możliwości w katalogu które są w już w daci .
Np czujników parkowania , osłony nadkoli/listwy drzwi . Osłony zderzaków przednich /tylnych nawigacja pokładowej , skórzanej kierownicy /lewarka zmiany biegów alufelg itp.
Tego wszystkiego nie ma w golasie od suzuki
A od kiedy to w wersji Laureate Dustera seryjnie montują czujniki parkowania , osłony nadkoli/listwy drzwi, osłony zderzaków przednich/tylnych nawigację pokładową czy dają alufelgi?
Tego wszystkiego może i nie ma w golasie od suzuki, ale nie ma także w Lauretae od Dastera.
Więc mamy golasa suzuki 4X4 za 69 tys verus golas Laureate Tce 4X4 65,6 tys. PLN. Nie mówię, że nie ma różnicy, ale nie jest ona duża.
Plus 5 tys za silnik.
Różnica wychodzi 8,5 tys.
Jeśli chcesz wjeżdżać w teren dochodzi też konieczność tuningu (podniesienia) Vitary - wyjdzie grubo ponad 10 tys więcej za mniejsze auto.
Sporo.
Krzywa sprawa szczególnie że montują je na Węgrzech
czysta polityka firmy
Ale jeżeli sprzedają je w jakimś innym krajów UE to można bez problemów taki samochód kupić
Z tymi cennami to nie ma co się okłamywać suzuki jest droższe średnio o 10 tyś ale jest to taka różnica którą warto rozważyć bo dostajemy lepszej jakości produkt i obsługę po sprzedażową
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-05-24, 11:28, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum