Renault Duster Oroch
Pierwszy Sport Utility Pick-Up
Premiera światowa podczas Salonu Samochodowego
w Buenos Aires w Argentynie
Wraz z modelem Renault Duster Oroch Renault wkracza w segment pick-upów. Jest to historyczny krok strategii rozwoju marki na rynkach pozaeuropejskich. Nowoczesny pick-up o sportowym wyglądzie i odważnej stylistyce wyznacza nową erę w tym segmencie pojazdów.
Renault Duster Oroch jest jedynym pick-upem na rynku, skonstruowanym na płycie podłogowej samochodu z segmentu C. Wykracza poza obowiązujące konwencje i tworzy nowy segment – to nowoczesny sportowy pick-up o odważnej stylistyce.
Renault Duster Oroch potwierdza strategiczną rolę Renault na rynkach Ameryki Łacińskiej.
Renault Duster Oroch wyróżnia się ekspresyjnym designem, łatwym dostępem do kabiny przez czworo drzwi, wygodnym wnętrzem dla pięciu osób, obszerną skrzynią ładunkową oraz solidną konstrukcją i niezawodnością znaną z samochodu
Renault Duster.
Renault wdraża swoją ekspansywną strategię na całym świecie, a szczególnie w Ameryce Łacińskiej. Jej cel to innowacja, wkraczanie w nowe obszary, odnajdywanie nowych rozwiązań i niestandardowych sposobów działania. Renault Duster Oroch jest bezprecedensową koncepcją samochodu otwierającego nową erę w segmencie pick-upów.
Jako rezultat decyzji strategicznych, przemysłowych i handlowych, odzwierciedlających ambicje francuskiej marki w Ameryce Łacińskiej, samochód ten ma swoją światową premierę podczas Salonu Samochodowego w Buenos Aires.
Pochodzenie
Zespół techników i inżynierów, realizujących projekt Renault Duster Oroch, od początku kierował się wieloma różnymi założeniami:
Sytuacja: opracowanie niespotykanej dotąd alternatywy w segmencie samochodów typu pick-up.
Tradycyjne cechy marki: rozszerzenie sukcesu samochodu Renault Duster na inne segmenty pojazdów.
Innowacja: zaproponowanie radykalnie odmiennego produktu, z nowymi funkcjami, skierowanego do nowej grupy klientów, który pozostanie jednocześnie wierny nowemu wizerunkowi marki.
Wkład Renault
Co marka Renault mogła zaoferować w tak konkurencyjnym segmencie? Propozycję nietypową, pozwalającą na zerwanie z dotychczasowymi kanonami. Rozwiązanie wyznaczające krok w przód, by się wyróżnić, w pełni odzwierciedlić swój wizerunek i przyczynić się do międzynarodowej ekspansji marki Renault.
Pierwszy krok: samochód pokazowy Renault Duster Oroch Concept wywołał sensację na salonie w Sao Paulo w Brazylii w 2014 roku.
W 2015 roku wybrano Salon Samochodowy w Buenos Aires, aby zrobić kolejny krok i zaprezentować seryjny już samochód szerokiej publiczności oraz przedstawicielom prasy specjalistycznej.
Na rynkach Ameryki Łacińskiej sprzedaż lekkich pick-upów notuje silne wzrosty i stanowi znaczącą część rynku, liczącą około 900 000 samochodów rocznie. Klienci wierni pick-upom cenią sobie solidną konstrukcję, przystępną cenę i trwałość tych samochodów; elementy te decydują o sprzedaży 75% lekkich samochodów dostawczych. W tym segmencie producenci bazują najczęściej na płytach podłogowych pojazdów segmentu B i oferują albo dużą skrzynię
z jednoczesnym pomniejszeniem kabiny, albo większą kabinę, co z kolei powoduje skrócenie skrzyni ładunkowej.
W wyższym segmencie samochodów jednotonowych („one ton pick-up”) oferta zawiera więcej funkcji pojazdu i jego lepsze parametry, lecz ze względu na cenę jest on niedostępny dla wielu klientów.
Dotychczas żaden pick-up nie spełniał więc potrzeb klientów poszukujących pojazdu niewielkich gabarytów, zbudowanego na płycie podłogowej segmentu C, nowoczesnego, o atrakcyjnym wyglądzie, 4-drzwiowego i 5-miejscowego, a jednocześnie niezawodnego, solidnego i posiadającego wysoki prześwit. Krótko mówiąc takiego zestawienia cech
i parametrów, które jeszcze nie było przez producentów brane pod uwagę.
Nowe Renault Duster Oroch zostało zaprojektowane właśnie w celu spełnienia takich oczekiwań. Łączy ono w sobie pociągający i sportowy design z niespotykaną wszechstronnością w użytkowaniu. Oferuje wysoki komfort codziennej jazdy po mieście. Jest niezawodne, szybkie i pewne na autostradzie, jest także przystosowane zarówno do użytku zawodowego, jak i do wypoczynku w terenie.
Renault Duster Oroch nie ma odpowiednika na rynku: plasując się pomiędzy dwoma segmentami, samochód ten otwiera nowe horyzonty i prezentuje nową, odmienną koncepcję.
W gamie samochodów dostawczych Renault znajduje się kilka modeli o światowej renomie (Trafic, Master), a jej sprzedaż odgrywa istotną rolę w wielu krajach, w szczególności w Brazylii i Argentynie.
Ostatnio marka zapowiedziała poważne inwestycje w fabryce Santa Isabel w Kordobie, które mają na celu uruchomienie produkcji samochodu dostawczego nowej generacji.
Tradycyjne cechy marki
Renault Duster Oroch jest zbudowane na płycie podłogowej segmentu C pochodzącej z samochodu Renault Duster.
Renault Duster odniosło niespotykany sukces: jest to samochód marki Renault, który osiągnął największe wolumeny sprzedaży na świecie w 2014 roku. Od momentu wprowadzenia na rynek jego produkcja przekroczyła milion sztuk. Jest to samochód, który zrewolucjonizował sposób postrzegania SUV-ów (Sport Utility Vehicles) przez klientów. Nowe Renault Duster Oroch przejmuje od Dustera jego przestronne wnętrze, konstrukcję nadwozia, niezawodność podzespołów mechanicznych, oferując jednocześnie niezwykłą jak na pojazd typu pick-up wszechstronność użytkowania.
Z myślą o specyfice, wymaganiach i warunkach użytkowania samochodów przez klientów
z Ameryki Łacińskiej, Renault Duster Oroch zostało zaprojektowane przez ośrodek designu Renault w Ameryce Łacińskiej (RDAL). Zadaniem tej jednostki jest przystosowanie konstrukcji i wyposażenia samochodów do oczekiwań i potrzeb klientów tego regionu, opracowywanie prototypów na potrzeby lokalnych wystaw i salonów samochodowych, by w ten sposób przyczynić się do rozwoju międzynarodowych projektów koncernu.
Nowe Renault Duster Oroch podsuwa alternatywę całkowicie odmienną od oferty istniejącej na rynku. Jest to bardzo praktyczny pick-up, z bardzo wygodnym dostępem do kabiny przez czworo drzwi, posiadający obszerne i wygodne wnętrze, które może pomieścić 5 osób.
Dynamiczny, zwrotny i niezawodny, wyposażony w dużą skrzynię ładunkową – to zalety samochodu Renault Duster Oroch, które sprawiają, że jest to samochód idealny do pracy, jak i do rekreacji na wolnym powietrzu. Jest bezpieczny i pewnie trzyma się drogi, posiada niepowtarzalny design i solidne, sprawdzone nadwozie. Jest gotów do podjęcia dużych wyzwań w trakcie użytkowania.
Sportowy design i atrakcyjny wygląd
Renault Duster Oroch sprawi, że już nigdy nie spojrzymy na pick-upa tak jak do tej pory, a to z kilku powodów. Jednym z nich jest nowatorski design: przy odmiennej budowie i wymiarach nadwozia, Nowe Renault Duster Oroch ma zdecydowanie sportowy i atrakcyjny wygląd. Wystarczy pierwszy rzut oka, by zauważyć zrównoważone proporcje, zwartą budowę nadwozia i nowoczesne linie. Zarys wypukłych nadkoli dodaje muskularnego charakteru i stabilnej postawy.
Podobnie relingi dachowe, otwory drzwiowe czy też krata zabezpieczająca kabinę odznaczają się swym kontrastującym, grafitowym lakierem metalicznym.
16-calowe felgi podkreślają stabilny i dynamiczny wygląd pojazdu. Jest on gotów do wypadów w nieznane i poważnych wyzwań. Z przodu i z tyłu nadwozia znalazły zastosowanie różne rodzaje materiałów. Elementem wyróżniającym jest także elegancki zarys świateł.
Skuteczność i niezawodność
Oferta silników Renault Duster Oroch obejmuje dwie jednostki 4-cylindrowe o pojemności
1,6 i 2 litrów, sprawdzone i dostosowane do potrzeb samochodu typu pick-up. Prezentują one wysokie osiągi, wysoką sprawność i niezawodność w samochodzie przeznaczonym zarówno do pracy, jak i wypoczynku.
Urządzenie Media NAV Evolution posiada dotykowy, intuicyjnie zaprojektowany ekran
7-calowy, nawigację GPS, gniazda USB i Jack oraz system multimedialny audio
(ze sterowaniem pod kierownicą), połączenie przez Bluetooth, termometr zewnętrzny itd.
Wnętrze samochodu potwierdza wszystko to, czego można się spodziewać, patrząc na Nowe Renault Duster Oroch z zewnątrz: ergonomiczne i intuicyjne rozwiązania, nowoczesna tablica rozdzielcza podająca informacje w formie cyfrowej i analogowej. Poziom wykończenia i jakość użytych materiałów odpowiadają ostatnim zmianom wprowadzonym w fazie 2 samochodu Renault Duster.
Mieszkańcy Ameryki Łacińskiej mają bardzo emocjonalny stosunek do samochodu. Renault oferuje więc produkty spełniające oczekiwania miejscowych klientów, z uwzględnieniem elementów umożliwiających wybór indywidualnego wystroju pojazdu. W ten sposób marka realizuje przekaz swojego nowego hasła Renault – Passion for life.
Jako nowatorska marka, Renault proponuje innowacyjną koncepcję pojazdu. Nowe Renault Duster Oroch otwiera nowy na świecie segment pick-upów o wyraźnym charakterze, budzących silne emocje.
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Też tak kiedyś pisywałem, ale te różne tabelki na necie dot. emisji dla kolejnych norm Euro jakoś tak z czasem ewoluowały i teraz to już nie ma w nich żadnej różnicy między Euro5 a Euro6 dla wszystkich benzyniaków (a nie tylko z pośrednim wtryskiem). Chociaż oczywiście cząstki stałe odnoszą się w nich do wtrysku bezpośrednego. Przy wtrysku pośrednim nie ma z tym problemu (benzyna zdąży się dobrze wymieszać z powietrzem w kolektorze ssącym). Wcale się nie zdziwię, jeśli w celu spełnienia którejś kolejnej normy Euro zajdzie konieczność zastosowania w benzyniakach na bezpośrednim wtrysku filtrów DPF lub "magicznych plynów" dopalających sadze, co znane jest z diesli.
już nie ma w nich żadnej różnicy między Euro5 a Euro6 dla wszystkich benzyniaków (a nie tylko z pośrednim wtryskiem)
W angielskojęzycznej Wiki bez zmian - http://en.wikipedia.org/w..._passenger_cars - to tylko w polskiej ktoś najwyraźniej namieszał, ale nie chce mi się historii redakcji sprawdzać.
Clou i tak jest takie, że benzyniaki pośredniowtryskowe po prostu nie mają problemu z cząstkami stałymi.
Marka: Peugeot
Model: 807
Silnik: 3.0 V6
Rocznik: 2003 Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 67 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2015-10-02, 11:19
Pozwoliliśmy sobie i my Orochowi poświęcić nieco miejsca - jest trochę tekstu, jest też przeszło 70 zdjęć.
Zapraszam serdecznie: http://francuskie.pl/rena...rsc-szczegolow/
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-21, 11:48
Śmiem twierdzić, że w naszych warunkach rynkowych to jest bez sensu. Nie przyjęły się w PL Fiat Strada ani Logan Pick up. Były w ofercie i nikt (prawie) tego nie kupował.
Widzę tu duży potencjał na Dustera w wersji 7 os. Mają wydłużoną platformę na porządne kombi 5 os. 4x4 lub 7 os. 4x4.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum