Będzie ciężko zamknąć się w budżecie 40 tys. i kupić auto wielkości Sandero. Do ceny musisz doliczyć jeszcze jakieś 2-3 tysiące opłaty startowej - rejestracja, ubezpieczenie, koła zimowe.
Alternatywą pozostaje jeszcze Logan z takim samym silnikiem. Poza tym tylko konkurencja - Fiat Punto i Skoda Fabia. Ewentualnie Citroen C3 lub Peugeot 301, jak uda Ci się znaleźć coś w promocji/wyprzedaży rocznika. Cała reszta to tylko mikro-auta na dwie osoby + zakupy z tyłu - Citigo, Up!, Micra, Panda, itp.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-07-21, 13:35
refilm napisał/a:
4. Rozczarowanie - każdy kolor poza białym to lakier metalizowany - czyli + 1700 do ceny. Ale to tylko pieniądze - jednak (-)
A Ty wiesz coś o tym, że zabrali granatowy ("błekit morski") z oferty Sandero?? Aż zajrzałem do katalogu Sandero na dacia.pl i z niemetalików nadal (tak jak dawniej) jest biały i granatowy. Tak samo w konfiguratorze.
Nie pomyliło Ci się przypadkiem z Sandero Stepway? Tam faktycznie jest wyłącznie biały z niemetalików, no ale Ty wcześniej pisałeś przecież o "zwykłym" Sandero ("jeździłem Sandero z tym prostszym silnikiem 1.2 ", no i cena bez upustu 40500 zł).
Ostatnio zmieniony przez DD 2015-07-21, 13:49, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-07-21, 15:47
Ale nie wiadomo, czy wtedy ciągle jeszcze będzie oferowany pakiet ubiezpieczeń "za 1zł dostępny w połączeniu z Dacia Finansowanie lub przedłużoną gwarancją".
@ZbujMadej: jeszcze pod uwagę biorę Fabię ze względu na pojemność bagażnika (Punto raczej odpada), kosztuje więcej, problem w tym, że nie podobają mi się za bardzo silniki
@DD: rzeczywiście, ja też dostałem w folderze info, że błekit morski jest bez dopłaty - tylko nie wiem, czemu nie zostało mi to powiedziane podczas rozmów - a gadałem z samym kierownikiem salonu, który dobrze wiedział, że chodzi o Sandero - pomylił się ? ;)
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-07-21, 18:47
refilm napisał/a:
@DD: rzeczywiście, ja też dostałem w folderze info, że błekit morski jest bez dopłaty - tylko nie wiem, czemu nie zostało mi to powiedziane podczas rozmów - a gadałem z samym kierownikiem salonu, który dobrze wiedział, że chodzi o Sandero - pomylił się ? ;)
No widzisz, trzeba było z nami tu na forum gadać, a nie z samym kierownikiem salonu .
A tak bardziej na poważnie, wspominałeś wcześniej "Zaproponowana zniżka na model stojący w salonie do zejście z 40500 do 39370", więc może chodziło o to, że wsród tych do wzięcia "od ręki" były z niemetalików już wyłącznie białe.
Ja bym kupił Sandero - dlaczego ?.
7-rok tłukę Sandero 1.5 DCI po lesie. Zużycie średnio 5.5 l ON na 100 km. Po gwarancji zrezygnowałem z obsługi w ASO - koszty spadły do minimum. Żadnych awarii, jedynie wymiana zużytych elementów ( klocki itp.).
Mam też Fabię Combi 2007 r. Własnie decydowałem się na zakup trzeciego samochodu do domu. Ogladałem Nową Fabię i co ? zamówiłem Lodgy 1.6 84 7 os. Laureate z gazem od ASO. Dlaczego ? - bo tańsza, wygodniejsza i prosta konstrukcja :)
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-07-22, 00:08
Oj no wiadomo, że chodzi o aluminiowy blok, a gdy ktoś użyje określenia "silnik caloaluminiowy", to zwykle ów silnik ma aluminowy blok i głowicę (i ew. miskę ol.), ale już nie np. tuleje cylindowe czy wał korbowy. Przy okazji, to niby "kute żelazo" wspomniane akurat w tym watku, to chodziło o blok żeliwny.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-07-22, 09:10
ZbujMadej napisał/a:
Będzie ciężko zamknąć się w budżecie 40 tys. i kupić auto wielkości Sandero. Do ceny musisz doliczyć jeszcze jakieś 2-3 tysiące opłaty startowej - rejestracja, ubezpieczenie, koła zimowe.
Alternatywą pozostaje jeszcze Logan z takim samym silnikiem. Poza tym tylko konkurencja - Fiat Punto i Skoda Fabia. Ewentualnie Citroen C3 lub Peugeot 301, jak uda Ci się znaleźć coś w promocji/wyprzedaży rocznika. Cała reszta to tylko mikro-auta na dwie osoby + zakupy z tyłu - Citigo, Up!, Micra, Panda, itp.
Nie wiem czy przy czujnikach ciśnienia warto kupować koła zimowe - ja osobiście kupiłem same opony i wymieniem - przynajmniej mam co pół roku wyważone, a za koszt felg i czujników będę mógł wymieniać przez 10 lat.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-07-22, 15:22
Jak miałem dwa komplety kół to jak trzeba było zmienić - przekładałem szybko, obiecując sobie że pojadę wyważyć jutro, pojutrze. Potem nie było czasu, zapominałem, w efekcie wyważałem raz na kilka lat. Jak mam same opony to musze pojechać do warsztatu i zawsze mam wyważone
Komplet felg + czujniki to koszt spokojnie ponad 1000 zł, a jeszcze trzeba na początku jechać do ASO ( jak dla mnie godzina w jedną stronę) i je przyuczyć.
Tak więc podsumowując:
1 mam co pól roku wyważone koła
2 oszczędziłem czas - nie pojechałem do ASO
3 także oszczędziłem pieniądze - 50 zł za wymianę zwróciło by się po ponad dziesięciu latach, a jak doliczyć wyważanie co najmniej raz do roku - to po 15.
Tak więc dla mnie - same korzyści.
Akurat musiałem zrobić serwis Skody Roomster.
Filtry (powietrza, kabinowy, oleju) koszt 49,00zł - padłem na kolana bo to były najdroższe. Do tego bańka oleju Valvoline 120,00zł, robocizna moja 30,00zł i na tym koniec do następnej wymiany za pół roku.
Zdecydowanie mogę polecić Sandero z tym prostym silniczkiem 1.2 - dość oszczędny, niezawodny, przyspiesza przyzwoicie, no i jest dużo miejsca pod maską na grzebanie, jakby zaszła taka konieczność ;)
Autko , tak jak i cała marka Dacii zyskuje spore grono klientów w UK - jak jeszcze rok temu, czy dwa było wręcz ciekawostką, tak teraz Dacie widać często, jako tanie dobre wozidło, z dużą ilością miejsca jest świetne. Jeśli nie patrzysz na znaczek na masce, nie masz sportowych aspiracji, nie szukasz pierdyliarda gadżetów , które zwiększają ryzyko dodatkowych awarii to właśnie Dacia jest dla Ciebie :)
Zdecydowanie mogę polecić Sandero z tym prostym silniczkiem 1.2 - dość oszczędny, niezawodny, przyspiesza przyzwoicie, no i jest dużo miejsca pod maską na grzebanie, jakby zaszła taka konieczność ;)
Autko , tak jak i cała marka Dacii zyskuje spore grono klientów w UK - jak jeszcze rok temu, czy dwa było wręcz ciekawostką, tak teraz Dacie widać często, jako tanie dobre wozidło, z dużą ilością miejsca jest świetne. Jeśli nie patrzysz na znaczek na masce, nie masz sportowych aspiracji, nie szukasz pierdyliarda gadżetów , które zwiększają ryzyko dodatkowych awarii to właśnie Dacia jest dla Ciebie :)
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2015-07-31, 22:42
refilm napisał/a:
Z pewnością jesteście świetną społecznością, niestety jednak nie dołączę do Was. Wybór padł na Kia Rio (sedan).
W sumie rejestrując się na forum już dołączyłeś Jest tu sporo osób, które nie jeżdżą Daciami, ale udzielają się na forum. Tak z ciekawości - zdecydowałeś się ostatecznie na auto nowe, demo, czy używane? Jaka wersja wyposażenia? Bezawaryjnej i bezpiecznej jazdy życzę!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum