jak już wiesz i czytałem posty relingi w DDf2 są dużo szersze i mało co pasuje. moim zdaniem optymalnym rozwiązaniem jest thule lub tzw. oryginał który też jest od thule. pomimo relatywnie wysokiej ceny polecam oba te bagażniki ze względu na jakość wykonania oraz łatwej zbywalności na rynku wtórnym. ja swój kupiłem w sklepie renault warszawa, akurat była promocja.
Ja zakupiłem belki w biedrze - ale nie powiem Ci jak się sprawują bo nie zamontowałem ich jeszcze . A zakup w biedrze ma to do siebie że jak nie będą pasować to zwrócę.
A koszt 160 zł , wyglądają solidnie - tyle mogę powiedzieć.
Ponieważ we wspomnianym przez Kaśkę katalogu nie występują żadne "relingi", więc logiczne, że pytanie dotyczy tak naprawdę poprzeczek, tylko tak kolokwialnie przez koleżankę nazwanych...
Czy ktoś zakupił oryginalne relingi dachowe proponowane w katalogu do DD ph2? Jak się sprawują?
Kupiłem oryginalne poprzeczki (82 01 407 085) razem z oryginalnym kufrem dachowym 480 l (77 11 574 057). Poprzeczki zostały zamontowane do kufra w warsztacie i zdejmuję je i zakładam na dach razem z kufrem. Przejechałem z nimi już ponad 20000 km.
Czy ktoś zakupił oryginalne relingi dachowe proponowane w katalogu do DD ph2? Jak się sprawują?
Kupiłem oryginalne poprzeczki (82 01 407 085) razem z oryginalnym kufrem dachowym 480 l (77 11 574 057). Poprzeczki zostały zamontowane do kufra w warsztacie i zdejmuję je i zakładam na dach razem z kufrem. Przejechałem z nimi już ponad 20000 km.
Czy jesteś z poprzeczek dachowych zadowolony? Na fotce mało widać, a wydaje mi się, iż całkowicie inaczej są montowane (jakaś opaska?) niż kupowane standardowo w Lidlu czy biedronce do wersji DD o szczuplejszych relingach jak jest w DD ph1. Mam problem z zakupem poprzeczek w wersji tańszej dla DD ph2 i chyba zostanie tylko zakup oryginałów w cenie dealera, a tak na marginesie pamiętasz ile płaciłeś za nie? Bo na wskazanej stronce tylko DD nie ma cennika dla indywidualnych akcesoriów:-) Katalog akcesoriów jest, a cenniki niet;-)
Ostatnio zmieniony przez Kaśka 2015-07-31, 12:58, w całości zmieniany 1 raz
Ponieważ we wspomnianym przez Kaśkę katalogu nie występują żadne "relingi", więc logiczne, że pytanie dotyczy tak naprawdę poprzeczek, tylko tak kolokwialnie przez koleżankę nazwanych...
Dzięki i ... auć zabolało 428 zł po przecenie;-) Może znacie chłopaki jakąś dobrą alternatywę do DD ph2 - czyli szersze relingi.... Do DD ph1 w Biedronce czy Lidku za 150-160zł:-)
Ostatnio zmieniony przez Kaśka 2015-07-31, 13:26, w całości zmieniany 2 razy
Ja zakupiłem belki w biedrze - ale nie powiem Ci jak się sprawują bo nie zamontowałem ich jeszcze . A zakup w biedrze ma to do siebie że jak nie będą pasować to zwrócę.
A koszt 160 zł , wyglądają solidnie - tyle mogę powiedzieć.
Witaj - czy akt zamontowania belek nastąpił? Pasują?
Czy jesteś z poprzeczek dachowych zadowolony? Na fotce mało widać, a wydaje mi się, iż całkowicie inaczej są montowane (jakaś opaska?)
Trudno mówić o zadowoleniu. Zamówiłem je razem z Dusterem w październiku 2013. Dostałem je dopiero w maju 2014, trzy miesiące później niż sam samochód. Kosztowały ok. 120€. Spełniają swoją rolę i tyle. Są teraz częścią kufra, który spokojnie stoi w garażu i czeka na wrześniową wyprawę do Albanii.
Nowy Duster ma inne relingi i poprzeczki są inne.
Ostatnio zmieniony przez andrzej627 2015-07-31, 19:32, w całości zmieniany 1 raz
Czy jesteś z poprzeczek dachowych zadowolony? Na fotce mało widać, a wydaje mi się, iż całkowicie inaczej są montowane (jakaś opaska?)
Trudno mówić o zadowoleniu. Zamówiłem je razem z Dusterem w październiku 2013. Dostałem je dopiero w maju 2014, trzy miesiące później niż sam samochód. Kosztowały ok. 120€. Spełniają swoją rolę i tyle. Są teraz częścią kufra, który spokojnie stoi w garażu i czeka na wrześniową wyprawę do Albanii.
Nie chcę zakładać nowego tematu o tym lecz chciałem zapytać czy myślicie, że poprzeczne belki na relingi, które w dniu wczorajszym pojawiły się w Lidlu będą pasować do Dustera f2 ?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-06-03, 07:12
ziaro napisał/a:
czy myślicie, że poprzeczne belki na relingi, które w dniu wczorajszym pojawiły się w Lidlu będą pasować do Dustera f2 ?
nie - z trudem zapinały się na pierwszej wersji, poliftingowy ma jeszcze grubsze relingi
Wysłany: 2016-08-15, 23:58 Belki na relingi - Dacia Duster 2016
Jestem na etapie doposażanie mojego Duster'a w dodatkowe akcesoria i mam zagwostkę jeśli chodzi o belki na ultragrube relingi, które - jak wiadomo - ma Duster (z roku na rok co raz grubsze ;).
Wiem, że ten temat poprzeczek/relingów już się pojawiał, ale założyłem nowy, ponieważ poprzednie tematy (z lat 2010-2014) odnoszą się głównie do DUSTER I, a jak wiadomo wersja po 2014 lub po 2015 (sam nie wiem) ma jeszcze grubsze relingi i co do poprzeczek jest sporo sprzecznych informacji.
Jak się przedstawia sytuacja:
1) Wiem, że są oryginalne belki w katalogu (738200208R) - cena przystępna, na 100% pasują, ale nie wyglądają atrakcyjne (wystają mocno poza obrys + montowane na paskach zaciskowych)
2) Poprzeczki marki Aguri - te osobiście podobają mi się najbardziej, cena przystępna, sprzedawcy w opisach aukcji podają, że pasują do wersji Duster 2015+, ale na forach krąży opinia, że montowane na tak długich śrubach dodatkowo z obciążeniem przy prędkościach +100km/h tworzą spore zagrożenie, że ten montaż nie będzie się trzymał pewnie grubego relingu (przykładowo: http://allegro.pl/bagazni...998254597.html)
3) Belki Inter Pack Quiet (przykładowo http://allegro.pl/belki-n...955635536.html) - również cena OK, wygląd już lepszy niż oryginalne, nie wystają za obrys, ale nie tak ładne jak Aguri, nie mniej - sprzedawcy podają, że pasuje do modeli 2014-2016. Moje wątpliwości: są montowane tak samo jak Aguri, czyli belka też jest od spodu obejmowana "dolną stopą" i jakoś zapewne dociskana śrubą. Pytanie - czy ktoś z Was ma te Inter Pack Quiet w Dusterach 2015-2016 i może powiedzieć, czy ten montaż jest 100% pewny i generalnie czy jesteście zadowoleni z tych belek? (skłaniałbym się w stronę tych belek, jeśli Aguri odpadnie).
Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki od posiadaczy Dusterów z lat 2015-2016, którzy jeżdżą na co dzień z belkami/bagażnikami.
Posiadam Aguri. Wytrzymały bez problemu podróż blisko 5000km w lipcu, ale sposób montowania zaślepek z zamkami to koszmar. Przy mocno dokręconych śrubach zaślepki trzeba było wbijać młotkiem (oczywiscie w miare delikatnie by nie uszkodzić zamków).
Ostatecznie wybór padł na Aguri Prestige i w sumie nie żałuję. Nie ma już problemu ze śrubami, o którym czytałem wcześniej - belki, a dokładniej ich dolny chwyt został przeprojektowany i teraz bez problemu łapie megawysokie i megagrube (szczególnie dołem) relingi Dustera (2016). Dodatkowo Aguri Prestige (w wersji srebrnej, bo jest jeszcze czarna) idealnie zgrywa się z oryginalnymi relingami w tym samym kolorze, poza tym oczywiście nie wystaje za obrys, belki są lekko łukowate, bardzo opływowe w przekroju, więc moim zdaniem pod względem estetyki to zdecydowanie najlepszy wybór ze wszystkich bagażników bazowych do Dustera.
Aguri mają jednak jeden mankament (póki co jeden, bo dopiero co je zamontowałem, jeszcze nie woziły nic na sobie). Mianowicie po bardzo solidny dokręceniu śrub mocujących głowicę do relingu plastik, z którego jest wykonana głowica zwyczajnie się odkształca. Kwestie estetyczne nie mają tu nic do rzeczy, natomiast odgięcie plastiku głowicy dosłownie o 1mm w miejscu, gdzie wsuwa się potem plastikową zaślepkę z zamkiem, powoduje, że tej zaślepki po prostu nie da się łatwo włożyć. Sprawdzałem i poluzowanie dokręcenia śruby niweluje ten mankament, natomiast nie chodzi przecież o to, żeby luzować mocowanie belki ;). Zatem osobiście dokręciłem je prawie na maks, ale tu i ówdzie musiałem albo podpiłować plastik w miejscu wsuwania zaślepki z zamkiem, żeby tą dało się wepchnąć, a i tak w efekcie końcowym zamki musiałem dobijać gumowym młotkiem, żeby do końca weszły i dały się zamknąć kluczem. Teraz wiem co miał na myśli użytkownik Degorian i jego komentarz powyżej - w 100% ma to miejsce, ja dodatkowo wyjaśniłem czym to jest powodowane.
Póki co nie myślę nawet, co będą musiał zrobić, żeby znów je wyjąć, ale jest to spory problem. Moim skromnym zdaniem plastik głowicy jest zbyt cienki/zbyt mało sztywny - nie powinien się tak odkształcać przy dokręcaniu.
Sorry za tak długi opis, ale może zostanie dla kolejnych osób, które będą szukały informacji o belkach Aguri Prestige. Jutro postaram się zrobić kilka fotek, bo dziś już nie miałem siły po siłowaniu się z samym bagażnikiem podczas jego montażu ;).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum