czy to pochodna problemów z obrotami?
jadąc 100 km/h czuję jakby co chwila samochód leciutko zwalniał , takie przychamowanie. Początkowo brałem to za opró powietrza ale po dłuższej jeździe myslę sobie, że to nie to i raczej to te obroty nierówne tak się objawiają - może to kwestia nierównego dawkowania paliwa m.in.
czytałem, ze problemem jest silnik krokowy i/lub przepustnica i/lub lewe powietrze.
Prośba do Was czy w/w problemy to wlaśnie to nie równe obroty?
czytalem wlasnie i stad ten opis ze te 3 rzeczy sie sypią.
W kazdym razie, czy tez dusterowcy czują takie leciutkie hamowania przy 100 km/h?
ja wiem jakie to sa gabaryty samochodu ale pytam w swietle tych falujacych obrotów czy to może rzutowac na zachowanie się samochodu w trasie
8061 [Usunięty]
Wysłany: 2015-08-10, 14:53
Nagrane falowanie miałem podobne przed upgradem, natomiast z nowym softem obroty na zimnym silniku utrzymuje w okolicach 1,5k i sukcesywnie wskazówka opada;)
Jeżeli auto otrzymałeś niedawno to składam ukłony firmie Dacia, za to że w dalszym ciągu wypuszcza takie modele na rynek!
Musisz się teraz uzbroić w cierpliwość i jeździć po ASO składając reklamacje... Tak wygląda rzeczywistość Dacii, niby rozsądny wybór (jak w reklamie), a potem się wozisz :))
Co do spalania masz za dużo czynników, które na nie wpływają nawet na prostej drodze, w innych autach wskaźnik zachowywał się podobnie więc imho to nie jest nic strasznego;)
Przy 100km/h może jechałeś pod wiatr to samochód hamował przy puszczeniu gazu
Dzieki za odpowiedź. Jestem już umówiony do ASO na wgranie nowego softu.
Auto nowe, od produkcji minelo 1,5 miesiąca.
Troche slabo bo jak poczytalem forum to nie jestem jedyny...to dosc popularna usterka.
Po wgraniu nowego oprogramowania u mnie obroty mniej falują na ciepłym silniku ale na zimnym dalej potrafi szarpać między 500 a 1000 obrotów, a w skrajnym przypadku potrafi zgasnąć. Mam się zgadać na zostawienie auta w serwisie, przed zlotem mam nadzieje że to zrobię :).
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-08-10, 18:24
No to trafiłem na Dustera bez usterek. Na razie odpukać 0 problemów ale dopiero 3500 km. Przy 100 nie czuje żadnego zwalniania - 0 falowania i klima działa jak należy już na 1 biegu wiatraka - sprawdzone na ponad 600 km trasie - pisze z Zakopca. Ps. jestem po wejściu na Giewont - polecam mimo znaków że trasa ma 6 h -dałem rade w 3,5h.
Z moich obserwacji po 3 tys. przebiegu,klima chłodzi nieźle,przez 700 km jazdy chłodziła przez cały czas,podczas tankowania na stacji w prawie 40 st.C,różnica była znacząca,więc chyba chłodzi
Jeśli chodzi o obroty to na wolnych widać falujące,ale tylko na klimie,jeśli klima wyłączona to tylko na zimnym a potem wszystko ok.
Miałem ten sam problem, po 3 latach serwis wgrał nowe oprogramowanie ale szału nie ma.
Podczas ostatniej wizyty w serwisie powiedziano mi że problem dotyczy 30 % silników 1,6 16V.
Czesc Xiron.Zona zauwazyla,ze dzieje sie to samo w naszym Dusterku.Auto z sierpnia tego roku.Mam prośbę: jak bedziesz juz po serwisie to daj znac czy nastapily jakies zmiany w tym falowaniu.Bede wdzieczny za informacje.Pozdrawiam ze Szczecina.
jasne. Dam znać. Teraz przy zimniejszych dnia widać to bardziej. Z moich obserwacji najnowszych:
udaje sie silnikowi popracowac równo (już rozgrzany) chwilowo ale potem jakby się zadławił leciutko, poprawił i znowu spokój i od nowa ten sam cykl.
W moim starym aucie fachman wyczyscil przepustnice, pouszczelniał , wyczyscil silnik krokowy i pomimo 15 lat obroty stoją jak żyleta.
Nasze auto odbieralismy tez w siepniu. Podobno to przez EURO5 normę. Jesli tak to ja nic nie wiedziałem. Co mnie to interesuje. Kupuje nowe i ma być sprawne a nie "cośtam" i to po fakcie .
Ostatnio zmieniony przez Xiron 2015-09-08, 18:25, w całości zmieniany 1 raz
Świetnie,bede czekal na informacje. Teraz wyjezdzam i ni mam czasu sie tym zajac.Po powrocie dzwonie na serwis i sie umawiam,zobaczymy co w Gorzowie powiedza...A tak z innej beczki. Odebralem auto i okazalo sie ze gniazdo usb nie czyta plikow mp3,widzi pendriva ale nie czyta.Miales z tym problem??Pozdr.
Hej, jestem po upgradzie sterownika wtrysku i na tą chwilę jest w porządku. Na benzynie to ustało. Na gazie leciutko widać ale jak się silnik rozgrzał (3-4km przejechanych) to i tu zupełnie znikło. Wcześniej nawet na rozgrzanym silniku mialem lecioutkie falowanie, wahnięcia obrotów a teraz stoi w miejscu.
Sprawdze jeszcze wieczorem bo teraz dopiero silnik wystygł i jak będzie coś inaczej to dam znać.
dziekuje. Poprawa jest znacząca. Rano po nocy, silnik po starcie miał lekkie falowanie ale tylko do pierwszego przygazowania. Uspokoiło sie również na gazie.
Z tego co mi wiadomo jest to uprdage wrześniowy-świeży.
update : falują obroty na starcie tylko, dopóki jest autossanie. Trwa to obecnie ok 40-60 sek az obroty ustawią się na 0,9 i potem już jest OK. Wcześniej bylo to caly cas widac - mniej lub bardziej.
Witaj Xiron.Dzieki za informacje.Napisz mi ile to trwa w tym serwisie. Mam nadzieje, ze nie bede musial zostawiac auta na kilka dni- mam 100 km do ASO.Ja jutro dzwonie do serwisu i umawiam sie na wizyte.Mam pewnie to samo co Ty miales i te falujace obroty zaczynaja robic sie denerwujace.Tutaj Renault i Dacia dali ciala,ze takie auta trafiaja do klienta.Tobie zycze zadowolenia z auta i zero wizyt w serwisie.Pozdrawiam.
U mnie trwało to 1,5 h bo oprócz tego regulowali gaz _ rezerwa sie zapalała w połowie zajetosci baku i sprawdzxali czujnik temperatury bo byl podejzany w związku z tymi falującymi obrotami.
Dzwonilem znowu do serwisu i nie ma póki co 100% rozwiązania. To co jest daje rezultat i dla mnie niezły w porównaiu do tego co było. To jest ponoć problem samego oprogramowania a nie części chcociaż jak czytalem forum bywa też problem z przepustnicą ale wtedy objawy są nieco bardziej odczuwalne bez tzw. "uspokaja się po" .
Jesli masz zatem auto tak jak ja z silnikiem 1,6 ph2 kupione w 3cim kwartale i nie jest to silnik z nissana to pozostaje nam soft do aktualizacji na ta chwile.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-16, 17:18
Xiron napisał/a:
Jesli masz zatem auto tak jak ja z silnikiem 1,6 ph2 kupione w 3cim kwartale i nie jest to silnik z nissana to pozostaje nam soft do aktualizacji na ta chwile.
Jakie w 3 kwartale?
Ten babol występuje już kilka lat w tym silniku !!!!!
Cześć
Kolega pisał, że tez kupował auto z tego kwartału tak jak ja. Temat dotyczył też i dCi a nie będę się o tym wypowiadał bo mam inny silnik.
Na moje auto pomogło (1,6 105 KM auto z III kw.) i to stąd ta informacja o kwartale.
Wkurza mnie to również, uratowana sprawa aktualizacją bo byminaczej reklamował samochód jako wadliwy i brak informacji o tego typu usterce/wadzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum