Miesiąc temu zakupiłem nowego MCV z salonu. Dzień po odebraniu pojechaliśmy nim na wakacje na wieś, więc uczyłem się nim jeździć praktycznie w trasie i na miejscu Po powrocie już miałem przejechane umowne 1000km na dotarciu. Myślę, że mogę wystawić pierwsze plusy i minusy, które zauważyłem, bądź co bądź po bardzo krótkim użytkowaniu.
Plusy (+):
1. Bardzo dobry silnik, jak dla mnie wystarczające 90KM (choć są głosy, że na taki duży samochód to za mało) - jeśli potrafi się odpowiednio jeździć - wystarczy ;)
2. Katalogowo - 11,1s do 100km/h; dobrze się zbiera, może nikt nie uwierzy, ale nawet z bagażem i 4 osobami na pokładzie dawał radę, nawet pod lekką górę, choć mam jeszcze problemy z wyczuciem i z momentem zmiany biegów, ponieważ jest to czasami nieintuicyjne, ale to kwestia czasu.
3. Olbrzymi bagażnik 573l, co w moim przypadku jest potrzebne - sprawdza się.
4. Dobre wyciszenie wnętrza, nawet podczas dużych prędkości.
5. "Automatyczny" podnośnik klapy silnika - mała rzecz a cieszy
6. Radio z bluetooth sprawdza się znakomicie. Rozmowy są słyszalne, nie muszę krzyczeć, wszystko łatwo się obsługuje. Działa bez zarzutu. System audio - wowowow.
7. Duże lusterka wsteczne i dobra widoczność do tyłu i na boki.
8. Komfortowe zawieszenie. Nie jest idealne, czasami nawet zbyt miękkie, co może być irytujące, ale nie wymagajmy za dużo od Dacii
9. W trasie praktycznie przez większość czasu używałem tempomatu. Przydatna rzecz, działa elegancko, pod górę przyspiesza, sam nadrabia prędkość, ogólnie sprawdza się, a zwłaszcza jak bolą stopy, co mi dokuczało czasami
10. Przypadł mi do gustu wygląd, zwłaszcza przód, i na dodatek czarny lakier to dla mnie cud miód
11. No i spalanie. W trasie 4.8. W mieście nieco gorzej mi idzie, bo miałem 9,5 z klimatyzacją, a jeździłem, przynajmniej starałem się, ekonomicznie Natomiast bez klimy osiągnąłem 7.2, ale to może kwestia dotarcia, póki co mam w mieście 8,1 z klimą na full w upalne dni, których ostatnio sporo
Minusy (-):
1. Funkcję Eco użyłem tylko raz, różnicy nie widziałem.
2. Podnośniki szyb nie domykają do końca, trzeba trzymać, trochę tego brakuje. Umiejscowienie przycisków mi nie przeszkadza.
3. Brak wskaźnika temp. w chłodnicy.
4. Światła z tyłu - kwestia gustu, mogłyby inaczej wyglądać - mi średnio się podobają.
5. Słabe oświetlenie w środku trochę przeszkadza. Tzn. brak lampki w schowku i nad tylną kanapą. I mogłaby być jeszcze jedna w bagażniku.
6. Alusy 15'' trochę małe, jak dla mnie mogłyby być 16''. Kwestia gustu.
Tak jak wspominałem, muszę się jeszcze rozjeździć, przyzwyczaić. Największym dla mnie problemem to, fakt, iż na wolnych obrotach strasznie muli silnik. Trzeba utrzymać go na wysokich obrotach, przynajmniej powyżej 2000. Wskaźniki z komputera informują o zmianie biegu, chyba jednak trochę za wcześnie. Jeśli się mylę - proszę mnie poprawiać śmiało Około 3000km wymienię oleje i filtry. Wolę to zrobić, mimo że nie trzeba.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-08-16, 15:26
co do pkt 4 - na forum jest mnóstwo ludzi, którzy "doświetlali" sobie wnętrze, bo nie tylko Logana potraktowano w tym względzie z dużą oszczędnością. Na rynku części jest duży wybór lampek oświetlenia wnętrza z zapasów renault, które doskonale pasują. Na forum jest sporo opisów tych modyfikacji a jeśli nie czujesz się dobrze jako majsterkowicz - pierwszy lepszy elektryk za parę dych zrobi ci dodatkowe oświetlenie.
spore spalanie przy włączonej klimatyzacji w mieście jest typowe dla wszystkich aut, nie tylko Logana. W trasie, przy prędkości przelotowej silnik o wiele mniej odczuwa obciążenie pracującą klimą i pali oszczędniej. Zanim nie ruszy turbosprężarka (własnie gdzieś koło 2 tys) silnik nie oddaje całej mocy, więc nie należy się dziwić,że "muli" - to normalne zjawisko dla jednostek doładowanych
o funkcji eco zapomnij, nie daje widocznych oszczędności a dodatkowo pozbawia mocy motor, na podpowiedzi zmiany biegów nie patrz, sugerują biegi w górę przy bezsensownie niskich obrotach , szybko "na słuch" i po zachowaniu auta zorientujesz się, kiedy zmienić przełożenie
brak automatyki podnośników i kontroli temperatury to efekt budżetowości marki, da się z tym żyć
życzę długiej, bezawaryjnej eksploatacji i pociechy z tego bardzo praktycznego autka
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-08-16, 15:29, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-08-16, 15:43
ECO to tak bardziej psychologicznie działa. Max. co udało mi się uzyskać to 0.3 litra między jednym tankowaniem a drugim - ani to oszczędność ani nie zbiednieję, a już w ogóle beka była jak spalił więcej na ECO niż normalnie w porównywalnych warunkach
Takiego klasycznego wskaźnika temperatury nie ma nie tylko Dacia, Renault też chyba z tego zrezygnowało na rzecz niebieskiej kontrolki, gdy silnik nie jest rozgrzany i czerwonej gdy przegrzany ale faktem jest, że na takim właśnie klasycznym szybciej widać, że cos jest nie tak.
No ale to jak już napisał kolega wyżej, jak poszperasz na forum to mnóstwo użytkowników poprawia niedociągnięcia i oszczędności fabryki i dostosowuje autka pod siebie z pięknymi efektami także wszystko przez Tobą
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-08-16, 15:51, w całości zmieniany 1 raz
spore spalanie przy włączonej klimatyzacji w mieście jest typowe dla wszystkich aut, nie tylko Logana. W trasie, przy prędkości przelotowej silnik o wiele mniej odczuwa obciążenie pracującą klimą i pali oszczędniej
W zasadzie to po prostu w trasie jedzie się szybciej, a dodatkowe ml "spalane" przez klimatyzację rozkładają się na większą liczbę kilometrów - zużycie paliwa przez klimę jest z grubsza zawsze takie samo :)
dul. napisał/a:
Bardzo dobry silnik, jak dla mnie wystarczające 90KM (choć są głosy, że na taki duży samochód to za mało) - jeśli potrafi się odpowiednio jeździć - wystarczy ;)
Tyle mocy to w zasadzie w sam raz w trasę, szczególnie jak nie wiezie się 500kg ładunku. Co najwyżej można kwestionować trwałość małego, wysilonego silnika...
dul. napisał/a:
. Brak wskaźnika temp. w chłodnicy.
Biorąc pod uwagę jak ten wskaźnik działa w starszych Daciach - przynajmniej w dieslach - to naprawdę nie ma się czym przejmować
dul. napisał/a:
Alusy 15'' trochę małe, jak dla mnie mogłyby być 16''. Kwestia gustu.
Polecam opony 195/65/15 (jeśli zmieszczą się w nowe MCV) - od razu samochód nabiera agresywnego wyglądu ;) ;)
o funkcji eco zapomnij, nie daje widocznych oszczędności a dodatkowo pozbawia mocy motor
Słyszałem jedną radę, co do Eco - Jest dobre na trasy, gdy jedziesz ze stałą prędkością. Nie widzę różnicy, natomiast jeśli już producenci chcą rzeczywistej zmiany, to może dodatkowo Eco pro, albo coś.
Tak czy siak, zawsze zostaje wybór. Albo cieszyć się tym silnikiem, albo oszczędność. Bo sam silnik w sobie nie jest jakoś ekstremalnie ekonomiczny.
arczi_88 napisał/a:
Renault też chyba z tego zrezygnowało na rzecz niebieskiej kontrolki, gdy silnik nie jest rozgrzany i czerwonej gdy przegrzany
Szkoda, że w Dacii nawet tego nie ma.
Nie ma co narzekać. Ja jestem baardzo zadowolony z zakupu
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-08-17, 09:25
arczi_88 napisał/a:
Takiego klasycznego wskaźnika temperatury nie ma nie tylko Dacia, Renault też chyba z tego zrezygnowało na rzecz niebieskiej kontrolki, gdy silnik nie jest rozgrzany i czerwonej gdy przegrzany ale faktem jest, że na takim właśnie klasycznym szybciej widać, że cos jest nie tak.
To taki ogólny 'trynd' - ciężko znaleźć obecnie produkowany samochód ze wskźnikiem temperatury - ja widziałem brak w Oplu Zafirze 2014, WV Pol0 2013, Citroenie C3 2014
Eco daje efekty właśnie w miescie., bo ogranicza ciśnienie doładowania i dawkę paliwa, przy podobnym wciśnięciu gazu, co widać na chwilowym spalaniu. U mnie daje to jakieś pół litra mniej na sto niż bez eko. W trasie przy 140 nie ma żadnej różnice cy. Tak czy siak wychodzi ok 6.5l. W mieście pali mi 5.8 w trybie eko i ponad 6 bez eko.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-08-24, 18:55
Jest w tym artykule jedno zdanie, które idealnie oddaje to co chciałem napisać:
"Umiar i rozsądek – ta recepta sprawdza się w większości dziedzin życia. Wszelkie skrajności, zarówno jazda z „piórkiem na gazie”, jak i ostre katowanie silnika oraz wykorzystywanie wysokich obrotów, szkodzą autu."
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005 Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 326 Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-09-04, 22:23 Re: Nowy Logan MCV
dul. napisał/a:
1. Bardzo dobry silnik, jak dla mnie wystarczające 90KM (choć są głosy, że na taki duży samochód to za mało) - jeśli potrafi się odpowiednio jeździć - wystarczy ;)
Zgadza się. Ale tak naprawdę to ten silnik ma 87 KM, chociaż producent podaje, że ma 90 KM ("Sprawdzamy ile mocy ma twój silnik", MOTOR Nr 36/2015, str. 35).
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-09-05, 08:27
arczi_88 napisał/a:
U mnie niby 84 a w dowodzie rejestracyjnym 82 KM wybite...
W dowodach rejestracyjnych podaje się moc w kW a nie w KM
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-09-05, 12:06
pluto napisał/a:
arczi_88 napisał/a:
U mnie niby 84 a w dowodzie rejestracyjnym 82 KM wybite...
W dowodach rejestracyjnych podaje się moc w kW a nie w KM
Jestem gamoniem ale nie aż takim ja wiem o tym, że tak jest a kW można przeliczyć na KM i to co napisałem wcześniej to po przeliczeniu już ale tego nie dopisałem - mój błąd
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum