DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
porady do zakupu dustera
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-07, 17:14   

m4r10 napisał/a:
Co byście radzili?

Jeżeli nie potrzebujesz auta natychmiast - to zaczekać.

Oba silniki są stosunkowo niezawodne (1:1), osiągi H4M są minimalnie lepsze od K4M (2:1), ale od Euro5 starszemu zdarza się cierpieć na drobne przypadłości (jak ten zablokowany sterownik LPG czy (skoki obrotów; 3:1). Myślę, że nowszy silnik nie będzie miał tych wad. Pozostaje niepewność, czy nie pojawią się w nim inne (3:2), ale wątpliwe, żeby były gorsze niż trapiące K4M.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-08-07, 22:27   

wiem,że aso nissana odmawiały montażu LPG do tego silnika z uwagi na dość skomplikowaną budowę (po dwa wtryskiwacze na każdy cylinder) Wymagałoby to specjalnego sterownika do lpg, odpowiedniego emulatora,cała instalacja stawała się dość kosztowna i nie zawsze stabilna. Ponadto (podobno - bo nie miałem do czynienia z takim przypadkiem) w tym silniku szybko poddawały się gniazda zaworowe. Mało kto więc decydował się na takie eksperymenty. Nie wiem jak zamierza sobie poradzić z tym problemem fabryka Dacii ale znając życie ponownie uniemożliwią majstrowanie przy oprogramowaniu sterownika. Jeśli ten silnik będzie zauważalnie mniej palił, z nim bym kupował Dustera do eksploatacji na benzynie. Jeśli LPG, to ze starym, paliwożernym motorem, których tysiące od lat spalają LPG i nie kapryszą - podobnie zresztą jak wersja 8 zaworowa czy mniejsza jednostka 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-08-07, 22:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-08-12, 02:12   

m4r10 napisał/a:
Pytanie podstawowe jeśli chodzi o dołożenie do niego lpg - czy i jak się zachowa.
Mam teraz do wyboru albo kupić dustera z k4m albo już z h4m i dołożyć do niego gaz za pół roku gdy instalacje będą już homologowane. Co byście radzili?

Jeśli masz zamiar założyć inst lpg, to zdecydowanie bierz K4M (i to szybko, póki/jeśli jeszcze są jakieś egzemplarze DD w salonach z tym silnikiem). Co do H4M, to dowiedz się, ile kasy będzie Cię kosztowała regulacja luzów zaworowych, gdy po dołożeniu instalki lpg i eksploatacji na gazie będzie trzeba takową regulację robić co np. 50kkm. AFAIK w tym silniku to sporo robocizny i duży koszt części (wymienia się całe popychacze). To jest zupelnie inna sytuacja niż gdy regulacja jest automatyczna-hydrauliczna, jak w K4M, czy "na śruby", jak w K7M.

Aha, jeszcze jedna sprawa. Ja miałem możliwość wyboru między K4M a H4M i świadomie wybrałem K4M, głownie dlatego, że liczę się z możłiowością zalożenia inst. lpg w przyszłości. I bardzo się cieszę, że udało mi się jeszcze (ledwo, ledwo) załapać na K4M :-D . Mam z końcówki ich produkcji - czerwiec 2015.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-08-12, 13:18   

Dar1962 napisał/a:
wiem,że aso nissana odmawiały montażu LPG do tego silnika z uwagi na dość skomplikowaną budowę (po dwa wtryskiwacze na każdy cylinder) Wymagałoby to specjalnego sterownika do lpg, odpowiedniego emulatora,cała instalacja stawała się dość kosztowna i nie zawsze stabilna. Ponadto (podobno - bo nie miałem do czynienia z takim przypadkiem) w tym silniku szybko poddawały się gniazda zaworowe. Mało kto więc decydował się na takie eksperymenty. Nie wiem jak zamierza sobie poradzić z tym problemem fabryka Dacii ale znając życie ponownie uniemożliwią majstrowanie przy oprogramowaniu sterownika. Jeśli ten silnik będzie zauważalnie mniej palił, z nim bym kupował Dustera do eksploatacji na benzynie. Jeśli LPG, to ze starym, paliwożernym motorem, których tysiące od lat spalają LPG i nie kapryszą - podobnie zresztą jak wersja 8 zaworowa czy mniejsza jednostka 1.2 16v

Ja uważam ( ze względu na parametry zewnętrzne) że moje niecałe 8/100 w K4M wcale nie jest paliwożerne, poczekamy to zobaczymy ile będzie palił nowy silnik w Dusterze - ale ja nie liczę na większa różnicę niż do 1l - spalanie zależy od stylu jazdy i oporu powietrza, a ten się nie zmieni. Jest za to możliwe że będzie lepiej przystosowany do euro6, nie wiem do jakiej normy go konstruowano - bo K4M do euro3 - spełniał tą normę wcześniej niż była obowiązkowa.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2015-08-12, 13:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-08-12, 14:29   

Karenzo napisał/a:
Jakoś super nowoczesny 1.2 tce w mieście potrafi palić 7-8 l
cudów nie ma
Ano właśnie... i myślę, że między K4M a H4M nie bedzie dużej różnicy w spalaniu, w końcu masa i gabaryty DD robią swoje.

PiotrWie napisał/a:
Ja uważam ( ze względu na parametry zewnętrzne) że moje niecałe 8/100 w K4M wcale nie jest paliwożerne
Mi też jakoś nadspodziewanie wolno (w stosunku do przejechanego dystansu) ubywa cegiełek na wskazniku paliwa ;-) ... może później przyśpieszy :mrgreen: . Ale na razie wygląda to nieżle, jestem dobrej myśli, że uda mi sie zejść znacząco poniżej katalogowych 9,6dm3/100km dla jazdy miejskiej.

PiotrWie napisał/a:
Ja uważam ( ze względu na parametry zewnętrzne) że moje niecałe 8/100 w K4M wcale nie jest paliwożerne, poczekamy to zobaczymy ile będzie palił nowy silnik w Dusterze - ale ja nie liczę na większa różnicę niż do 1l - spalanie zależy od stylu jazdy i oporu powietrza, a ten się nie zmieni.
Też tak sądzę :-) ... pożyjemy, zobaczymy... ale wcala się nie zdziwię, jeśli różnca między K4M a H4M okaże się w praktyce rzędu 0,5dm3/100km.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2015-08-12, 16:03   

DD napisał/a:


PiotrWie napisał/a:
Ja uważam ( ze względu na parametry zewnętrzne) że moje niecałe 8/100 w K4M wcale nie jest paliwożerne
Mi też jakoś nadspodziewanie wolno (w stosunku do przejechanego dystansu) ubywa cegiełek na wskazniku paliwa ;-) ... może później przyśpieszy :mrgreen: . Ale na razie wygląda to nieżle, jestem dobrej myśli, że uda mi sie zejść znacząco poniżej katalogowych 9,6dm3/100km dla jazdy miejskiej.

.

Mnie po Warszawie (poza okresem gdy woziłem w siarczyste mrozy niemowlaka i przed każdą jazdą na dystans od kilku do max kilkunastu kilometrów przez 5-10 minut nagrzewałem na parkingu auto) nigdy nie udało się przebić 9,5l/100km, nawet gdy jazdy były bardzo krótkie i w sporych korkach, więc myślę, że i Tobie się uda :-) . Ostatnio w trasie udało mi się nawet zejść do zasięgu na jednym baku ponad 800km. :shock:
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-08-12, 17:12   

Domel2250 napisał/a:

nigdy nie udało się przebić 9,5l/100km,

decydując się na wersję 4x4 z tym motorem trzeba zawsze mieć w pamięci +1,5-2l/100 km niezależnie od okoliczności eksploatacji
 
pandzik 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 5
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2015-08-16, 06:51   

Na forum nie ma jeszcze Dustera z nowym silnikiem benzynowym?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7481
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-08-16, 07:40   

Jeszcze nie.
 
pandzik 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 5
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2015-08-17, 15:37   

Rozumiem. Spalanie katalogowe ma super IMO. A co z klima? Po lifcie dalej siada? Wszystkim bez wyjatku? Jest tu moze jakis uzytkownik ze Slaska, ktory mialby ochote zaprezentowac auto? Sam udostepnilem Toura (Octavia) swego czasu kolegom z forum i mysle zw to nuezly sposob na poznanie auta..
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-08-17, 22:56   

Mam Dustera poliftowego i po ostatnich trzech miesiącach, kiedy klima pracuje praktycznie non stop (w tym wyjazd urlopowy na Podlasie) mogę powiedzieć z czystym sumieniem że pracuje bez zarzutu, jeśli chcesz to możesz moje auto obejrzeć, lub się przejechać, ale dopiero pod koniec tygodnia lub w weekend, kiedy odbiorę go z ASO (wymiana zderzaka)
 
pandzik 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 5
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2015-08-18, 17:05   

No to niezle. :) Chętnie zobaczę to auto i zostanę przewieziony... :P
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7481
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-08-18, 17:23   

Ruda Śląska to rzut beretem od Zabrza, a tam dustera ma Wat tyle że 1,5.

Możesz też wpaść do Zrębic, a tam parę Dusterów będzie. Zastanawiam się czy nie więcej niż pozostałych modeli w sumie.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2015-08-18, 20:18   

Zapraszam w razie potrzeby na oględziny klekota ;)
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-08-18, 23:59   

Podeślij mi numer Komórki na Priv to do Ciebie zadzwonię gdy Duster będzie juź po transplatacji zderzaka.
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-08-19, 00:02   

pandzik napisał/a:
No to niezle. :) Chętnie zobaczę to auto i zostanę przewieziony... :P


Kto mówi o przewiezieniu? Sam pojedziesz !
 
pandzik 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 5
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2015-08-19, 18:57   

Dzięki Panowie, z tym, że do września jestem uziemiony, bez auta. Dlatego jeśli przypadkiem będziecie w pobliżu to byłbym wdzięczny. Na razie w przeciągu dnia wykańczam mieszkanie na Rudzie, kilkaset metrów od Zabrza... :) a wieczorami jestem w Chorzowie Batorym... tel. poszedł na PW jakby co. :mrgreen:
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2015-08-19, 22:07   

[quote="pandzik"]Dzięki Panowie, z tym, że do września jestem uziemiony, bez auta. Dlatego jeśli przypadkiem będziecie w pobliżu to byłbym wdzięczny. Na razie w przeciągu dnia wykańczam mieszkanie na Rudzie, kilkaset metrów od Zabrza... :) a wieczorami jestem w Chorzowie Batorym... tel. poszedł na PW jakby co. :mrgreen: [/quote
łącze się z tobą w wykańczaniu mieszkania do południa ;)
sam akurat odświeżam swoje
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-08-19, 23:55   

wat napisał/a:
ącze się z tobą w wykańczaniu mieszkania do południa ;)

Ja się dołączę do waszego klubu w połowie września ( już się boję ) :roll:
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 402
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-21, 14:31   

Porównując silniki pokusiłem się o wrzucenie danych technicznych Dustera.

Jak widać na załączonym obrazku, osiągi nowego silnika benzynowego są lepsze niż silnika diesla, i tylko odrobinę gorsze niż benzynowego z turbo. Jestem w szoku! :shock:

Co prawda mamy dużą różnicę w niutonometrach i obrotach, przy jakich są osiągane ale na papierze wygląda to całkiem ładnie.

Miałem okazję przez 2 tygodnie jeździć Dusterem 1.5 dci 110 KM i powiem, że jego charakterystyka mi bardzo pasuje. Na trasie na Daćkę nie było mocnych (no może poza nowymi Audi i BMW), wyprzedzanie tym autem to istna bajka.

Niestety ja sam 85% czasu jeżdże po mieście więc diesel odpada, ale benzyna, która będzie miała podobne osiągi to dla mnie idealne rozwiązanie 8-)

Dacia Osiągi.PNG
Plik ściągnięto 196 raz(y) 121,08 KB

 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-08-21, 16:24   

walter_g napisał/a:
Porównując silniki pokusiłem się o wrzucenie danych technicznych Dustera.

Jak widać na załączonym obrazku, osiągi nowego silnika benzynowego są lepsze niż silnika diesla, i tylko odrobinę gorsze niż benzynowego z turbo. Jestem w szoku! :shock:


W jeszcze większym będziesz, jak się dowiesz, że w praktyce nawet 1.2 tce dostaje od diesla w czapę bez większych problemów, zwłaszcza jak już przejdzie przez pierwsze 4 biegi.
Ujeżdzałem kiedyś 1.2 tce w wersji 4x2 i miała poważne problemy z przekroczeniem 170 km/h na autostradzie, paląc przy tym ponad 20 l/100.
1.5 dCi takich problemów nie ma i mimo że dane techniczne teoretycznie ma słabsze, w praktyce jest szybszy, nawet w wersji 4x4, spalając przy takich prędkościach prawie 1/3 paliwa mniej.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-08-21, 17:32   

Jak 100 nM nie robi różnicy to po co przepłacać :mrgreen:
Jeździ się mocą czy niutkami? Jeżeli moment maks. jest wyżej o przeszło 2000obr.
to???? - chyba auto nie jedzie po mieście.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-21, 20:54   

tylko żeby mieć takie osiągi trzeba jeździć na 7 tyś obr
wtedy nawet 1.2 16v objedzie 1.5 dci bo żaden klekociaż tak nie pojedzie
_________________
Moje auto
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-08-21, 21:11   

Karenzo napisał/a:
tylko żeby mieć takie osiągi trzeba jeździć na 7 tyś obr


Tylko w wolnossącym benzyniaku.
I właśnie po to stosuje się turbiny, żeby można było jeździć sprawnie bez takiego kręcenia po obrotach.
Więc żeby taki wyjący przy 7 tys badziew w rodzaju K4M albo innych przestarzałych wynalazków ośmieszyć, wystarczy połowa tych obrotów.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-21, 21:51   

Ja mam najslabszego diesla 86KM (max moment sily - 200Nm) i jezdze glownie po miescie na krotkich odcinkach i wszystko OK. To jakis mit ze diesel na trasy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne