Jeżeli nie potrzebujesz auta natychmiast - to zaczekać.
Oba silniki są stosunkowo niezawodne (1:1), osiągi H4M są minimalnie lepsze od K4M (2:1), ale od Euro5 starszemu zdarza się cierpieć na drobne przypadłości (jak ten zablokowany sterownik LPG czy (skoki obrotów; 3:1). Myślę, że nowszy silnik nie będzie miał tych wad. Pozostaje niepewność, czy nie pojawią się w nim inne (3:2), ale wątpliwe, żeby były gorsze niż trapiące K4M.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-08-07, 22:27
wiem,że aso nissana odmawiały montażu LPG do tego silnika z uwagi na dość skomplikowaną budowę (po dwa wtryskiwacze na każdy cylinder) Wymagałoby to specjalnego sterownika do lpg, odpowiedniego emulatora,cała instalacja stawała się dość kosztowna i nie zawsze stabilna. Ponadto (podobno - bo nie miałem do czynienia z takim przypadkiem) w tym silniku szybko poddawały się gniazda zaworowe. Mało kto więc decydował się na takie eksperymenty. Nie wiem jak zamierza sobie poradzić z tym problemem fabryka Dacii ale znając życie ponownie uniemożliwią majstrowanie przy oprogramowaniu sterownika. Jeśli ten silnik będzie zauważalnie mniej palił, z nim bym kupował Dustera do eksploatacji na benzynie. Jeśli LPG, to ze starym, paliwożernym motorem, których tysiące od lat spalają LPG i nie kapryszą - podobnie zresztą jak wersja 8 zaworowa czy mniejsza jednostka 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-08-07, 22:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-08-12, 02:12
m4r10 napisał/a:
Pytanie podstawowe jeśli chodzi o dołożenie do niego lpg - czy i jak się zachowa.
Mam teraz do wyboru albo kupić dustera z k4m albo już z h4m i dołożyć do niego gaz za pół roku gdy instalacje będą już homologowane. Co byście radzili?
Jeśli masz zamiar założyć inst lpg, to zdecydowanie bierz K4M (i to szybko, póki/jeśli jeszcze są jakieś egzemplarze DD w salonach z tym silnikiem). Co do H4M, to dowiedz się, ile kasy będzie Cię kosztowała regulacja luzów zaworowych, gdy po dołożeniu instalki lpg i eksploatacji na gazie będzie trzeba takową regulację robić co np. 50kkm. AFAIK w tym silniku to sporo robocizny i duży koszt części (wymienia się całe popychacze). To jest zupelnie inna sytuacja niż gdy regulacja jest automatyczna-hydrauliczna, jak w K4M, czy "na śruby", jak w K7M.
Aha, jeszcze jedna sprawa. Ja miałem możliwość wyboru między K4M a H4M i świadomie wybrałem K4M, głownie dlatego, że liczę się z możłiowością zalożenia inst. lpg w przyszłości. I bardzo się cieszę, że udało mi się jeszcze (ledwo, ledwo) załapać na K4M . Mam z końcówki ich produkcji - czerwiec 2015.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-08-12, 13:18
Dar1962 napisał/a:
wiem,że aso nissana odmawiały montażu LPG do tego silnika z uwagi na dość skomplikowaną budowę (po dwa wtryskiwacze na każdy cylinder) Wymagałoby to specjalnego sterownika do lpg, odpowiedniego emulatora,cała instalacja stawała się dość kosztowna i nie zawsze stabilna. Ponadto (podobno - bo nie miałem do czynienia z takim przypadkiem) w tym silniku szybko poddawały się gniazda zaworowe. Mało kto więc decydował się na takie eksperymenty. Nie wiem jak zamierza sobie poradzić z tym problemem fabryka Dacii ale znając życie ponownie uniemożliwią majstrowanie przy oprogramowaniu sterownika. Jeśli ten silnik będzie zauważalnie mniej palił, z nim bym kupował Dustera do eksploatacji na benzynie. Jeśli LPG, to ze starym, paliwożernym motorem, których tysiące od lat spalają LPG i nie kapryszą - podobnie zresztą jak wersja 8 zaworowa czy mniejsza jednostka 1.2 16v
Ja uważam ( ze względu na parametry zewnętrzne) że moje niecałe 8/100 w K4M wcale nie jest paliwożerne, poczekamy to zobaczymy ile będzie palił nowy silnik w Dusterze - ale ja nie liczę na większa różnicę niż do 1l - spalanie zależy od stylu jazdy i oporu powietrza, a ten się nie zmieni. Jest za to możliwe że będzie lepiej przystosowany do euro6, nie wiem do jakiej normy go konstruowano - bo K4M do euro3 - spełniał tą normę wcześniej niż była obowiązkowa.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2015-08-12, 13:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-08-12, 14:29
Karenzo napisał/a:
Jakoś super nowoczesny 1.2 tce w mieście potrafi palić 7-8 l
cudów nie ma
Ano właśnie... i myślę, że między K4M a H4M nie bedzie dużej różnicy w spalaniu, w końcu masa i gabaryty DD robią swoje.
PiotrWie napisał/a:
Ja uważam ( ze względu na parametry zewnętrzne) że moje niecałe 8/100 w K4M wcale nie jest paliwożerne
Mi też jakoś nadspodziewanie wolno (w stosunku do przejechanego dystansu) ubywa cegiełek na wskazniku paliwa ... może później przyśpieszy . Ale na razie wygląda to nieżle, jestem dobrej myśli, że uda mi sie zejść znacząco poniżej katalogowych 9,6dm3/100km dla jazdy miejskiej.
PiotrWie napisał/a:
Ja uważam ( ze względu na parametry zewnętrzne) że moje niecałe 8/100 w K4M wcale nie jest paliwożerne, poczekamy to zobaczymy ile będzie palił nowy silnik w Dusterze - ale ja nie liczę na większa różnicę niż do 1l - spalanie zależy od stylu jazdy i oporu powietrza, a ten się nie zmieni.
Też tak sądzę ... pożyjemy, zobaczymy... ale wcala się nie zdziwię, jeśli różnca między K4M a H4M okaże się w praktyce rzędu 0,5dm3/100km.
Ja uważam ( ze względu na parametry zewnętrzne) że moje niecałe 8/100 w K4M wcale nie jest paliwożerne
Mi też jakoś nadspodziewanie wolno (w stosunku do przejechanego dystansu) ubywa cegiełek na wskazniku paliwa ... może później przyśpieszy . Ale na razie wygląda to nieżle, jestem dobrej myśli, że uda mi sie zejść znacząco poniżej katalogowych 9,6dm3/100km dla jazdy miejskiej.
.
Mnie po Warszawie (poza okresem gdy woziłem w siarczyste mrozy niemowlaka i przed każdą jazdą na dystans od kilku do max kilkunastu kilometrów przez 5-10 minut nagrzewałem na parkingu auto) nigdy nie udało się przebić 9,5l/100km, nawet gdy jazdy były bardzo krótkie i w sporych korkach, więc myślę, że i Tobie się uda . Ostatnio w trasie udało mi się nawet zejść do zasięgu na jednym baku ponad 800km.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-08-12, 17:12
Domel2250 napisał/a:
nigdy nie udało się przebić 9,5l/100km,
decydując się na wersję 4x4 z tym motorem trzeba zawsze mieć w pamięci +1,5-2l/100 km niezależnie od okoliczności eksploatacji
Rozumiem. Spalanie katalogowe ma super IMO. A co z klima? Po lifcie dalej siada? Wszystkim bez wyjatku? Jest tu moze jakis uzytkownik ze Slaska, ktory mialby ochote zaprezentowac auto? Sam udostepnilem Toura (Octavia) swego czasu kolegom z forum i mysle zw to nuezly sposob na poznanie auta..
Mam Dustera poliftowego i po ostatnich trzech miesiącach, kiedy klima pracuje praktycznie non stop (w tym wyjazd urlopowy na Podlasie) mogę powiedzieć z czystym sumieniem że pracuje bez zarzutu, jeśli chcesz to możesz moje auto obejrzeć, lub się przejechać, ale dopiero pod koniec tygodnia lub w weekend, kiedy odbiorę go z ASO (wymiana zderzaka)
Dzięki Panowie, z tym, że do września jestem uziemiony, bez auta. Dlatego jeśli przypadkiem będziecie w pobliżu to byłbym wdzięczny. Na razie w przeciągu dnia wykańczam mieszkanie na Rudzie, kilkaset metrów od Zabrza... :) a wieczorami jestem w Chorzowie Batorym... tel. poszedł na PW jakby co.
[quote="pandzik"]Dzięki Panowie, z tym, że do września jestem uziemiony, bez auta. Dlatego jeśli przypadkiem będziecie w pobliżu to byłbym wdzięczny. Na razie w przeciągu dnia wykańczam mieszkanie na Rudzie, kilkaset metrów od Zabrza... :) a wieczorami jestem w Chorzowie Batorym... tel. poszedł na PW jakby co. [/quote
łącze się z tobą w wykańczaniu mieszkania do południa ;)
sam akurat odświeżam swoje
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-21, 14:31
Porównując silniki pokusiłem się o wrzucenie danych technicznych Dustera.
Jak widać na załączonym obrazku, osiągi nowego silnika benzynowego są lepsze niż silnika diesla, i tylko odrobinę gorsze niż benzynowego z turbo. Jestem w szoku!
Co prawda mamy dużą różnicę w niutonometrach i obrotach, przy jakich są osiągane ale na papierze wygląda to całkiem ładnie.
Miałem okazję przez 2 tygodnie jeździć Dusterem 1.5 dci 110 KM i powiem, że jego charakterystyka mi bardzo pasuje. Na trasie na Daćkę nie było mocnych (no może poza nowymi Audi i BMW), wyprzedzanie tym autem to istna bajka.
Niestety ja sam 85% czasu jeżdże po mieście więc diesel odpada, ale benzyna, która będzie miała podobne osiągi to dla mnie idealne rozwiązanie
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-08-21, 16:24
walter_g napisał/a:
Porównując silniki pokusiłem się o wrzucenie danych technicznych Dustera.
Jak widać na załączonym obrazku, osiągi nowego silnika benzynowego są lepsze niż silnika diesla, i tylko odrobinę gorsze niż benzynowego z turbo. Jestem w szoku!
W jeszcze większym będziesz, jak się dowiesz, że w praktyce nawet 1.2 tce dostaje od diesla w czapę bez większych problemów, zwłaszcza jak już przejdzie przez pierwsze 4 biegi.
Ujeżdzałem kiedyś 1.2 tce w wersji 4x2 i miała poważne problemy z przekroczeniem 170 km/h na autostradzie, paląc przy tym ponad 20 l/100.
1.5 dCi takich problemów nie ma i mimo że dane techniczne teoretycznie ma słabsze, w praktyce jest szybszy, nawet w wersji 4x4, spalając przy takich prędkościach prawie 1/3 paliwa mniej.
Jak 100 nM nie robi różnicy to po co przepłacać
Jeździ się mocą czy niutkami? Jeżeli moment maks. jest wyżej o przeszło 2000obr.
to???? - chyba auto nie jedzie po mieście.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-08-21, 21:11
Karenzo napisał/a:
tylko żeby mieć takie osiągi trzeba jeździć na 7 tyś obr
Tylko w wolnossącym benzyniaku.
I właśnie po to stosuje się turbiny, żeby można było jeździć sprawnie bez takiego kręcenia po obrotach.
Więc żeby taki wyjący przy 7 tys badziew w rodzaju K4M albo innych przestarzałych wynalazków ośmieszyć, wystarczy połowa tych obrotów.
Ja mam najslabszego diesla 86KM (max moment sily - 200Nm) i jezdze glownie po miescie na krotkich odcinkach i wszystko OK. To jakis mit ze diesel na trasy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum