Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-05-26, 15:05
Ajgor - powiedz mi, jak Tobie się jeździ Dusterkiem w gazie? Był to gaz montowany w fabryce czy w salonie, a może poza salonem?
Z Twojego punktu widzenia, czy warto było, czy może jakbyś dzisiaj miał kupoweć to byś się na LPG nie zdecydował?
Z tego co się dowiedziałem w salonach to już od 27 tygodnia 2015 roku będzie można dokonywać zamówień na Dusterki z nowym silnikiem. Myślę, że poczekam aż się pouczą na liniii produkcyjnej montażu nowego silnika i kupię na wyprzedaży 2015;-)
A w międzyczasie będzie okazja żeby sprawdzić jak ten silniczek daje radę z Dusterkiem.
Mam tylko nadzieję, że będzie magiczny przycisk (wyłącz Start&Stop )
Ostatnio zmieniony przez walter_g 2015-05-26, 15:11, w całości zmieniany 1 raz
Autko użytkuję od 5 tyś. Kilometrów i nie narzekam na instalację gazową (fabryczna).Spalanie w mieści ok11l.Po tym okresie żadnych problemów, tylko na początku drażnił mnie głośny dźwięk pracy po przełączeniu na LPG. Daćka to moje trzecie auto z gazem i jeśli relacje cenowe się nie zmienią to ja auta bez LPG nie kupię, komfort jazdy zadowalający, z czystym sumieniem polecam.Tylko się zastanów czy instalacja fabryczna zablokowana, czy dokładana w ASO. Poczytaj wątek o LPG na forum, tylko musisz sobie za i przeciw wypośrodkować, bo niektórzy forumowicze są na nie w imię zasad
Oczywiście że bym kupił jeszcze raz to tylko w tej samej wersjii.
Ostatnio zmieniony przez Ajgor 2015-05-26, 19:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-05-26, 21:22
Właśnie o taką, szczerą opinię mi chodziło
Rozglądając się za nowym autem zależało mi na tym, żeby kupić oszczędny silnik. Jeżdżę dużo po mieście, więc nowoczesny diesel - odpada, nowoczesna benzyna z turbo - odpada, stara sprawdzona jednostka benzynowa - ok, tylko fajnie by było zaoszczędzić na spalaniu.
No i tutaj z ofertą przychodzi fabryczna instalacja LPG.
Spalanie 11 l w mieście uznaję za bardzo dobre.
A jak z dynamiką LPG na trasie? Czuć dużą różnicę?
A jak z dynamiką LPG na trasie? Czuć dużą różnicę?
Możliwe że bardziej wymagający użytkownicy będą biadolić, ale ja nie odczuwam różnicy pomiędzy LPG a Pb auto nie jest demonem autostrad, ale przy 140 km/h jedzie płynnie bez wielkiego hałasu (co podobno było zmorą w ph1)pełna kontrola nad sterownością , a gdy trzeba przy tej prędkości wyprzedzić i przyspieszyć do150 to nie protestuje. Jeśli się zdecydujesz to zastanów się nad podłokietnikiem zakładanym w fabryce, bo ASO później za dokładkę niźle czesze. Założyłem również czujniki cofania, warto! Jeśli dużo jeździsz na trasie to pomyśl o tempomacie.
Wysłany: 2015-08-15, 11:19 Re: Pozdrowienia z Bielska
walter_g napisał/a:
Witam serdecznie,
Plan to:
Dacia Duster 1.6 LPG 4x2 (z nowym silnikiem SCe Start&Stop 115 KM)
Czy ten silnik to zupełnie inny niż 1.6 105KM? Gdześ wyczytałem, że to silnik Nissana. Rozumiem,że posiada zmienne fazy rozrządu = większe ryzyko awarii. Czy system start-stop można przyciskiem wyłączyć na stałe (jak we Fiatach), czy za każdym uruchomieniem silnika się aktywuje?
Ciekawostka - Laureate 2WD 1.6 SCe kosztuje 50k PLN, wcześniej 1.6 16V 52k PLN Na czymś przyoszczędzili?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-08-15, 12:49 Re: Pozdrowienia z Bielska
MZ000 napisał/a:
Czy ten silnik to zupełnie inny niż 1.6 105KM?
zupełnie - poza zmiennymi fazami rozrządu są po dwa wtryskiwacze na cylinder i łańcuch napędu rozrządu. To nie jest nowa jednostka. od lat napędza nissany
Nawet przeglądałem.
Nigdzie nie znalazłem info nt. 2 wtryskiwaczy na 1 cylinder.
Na codzień zajmuję się maszynami do montażu silników i nie spotakałem się z takim rozwiązaniem w samochodach (w przemyśle lotniczym tak). Znane są rozwiązania z 2 świecami na cylinder.
Też prawda, ale można się wybrać do salonu albo ASO Nissana i zapytać mechaników o takie rozwiązanie.
Kolego Dar1962, skąd taka wiadomość o dwóch wtryskiwaczach?
Poprosimy o namiary na info (internet) dotyczącego takiego rozwiązania.
EDIT:
Z ostatniej chwili: znalazłem w internecie takie rozwiązanie dwóch wtryskiwaczych na jeden cylinder.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2015-08-20, 07:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-12-09, 18:39
Piitubski napisał/a:
A co wynegocjowałeś, jeżeli można spytać?
Negocjacje były burzliwe, bo na Dustera ciężko coś sensownego uzyskać...
Z tego co się dowiedziałem, to powoli kończą produkcję Urban Explorera, więc rzutem na taśmę dostanę rocznik 2016.
Rabat na samochód wyniósł 860 zł.
Rabat na hak holowniczy 500 zł.
Dogadałem się jeszcze, że w gratisie zamontują mi podłokietnik i chlapacze, więc koło 400 zł. zaoszczędzęiłem, bo sam bym tego nie ogarnął
I do tego standardowe dywaniki welurowe w gratisie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum