DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Obniżenie Dustera
Autor Wiadomość
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-08-24, 08:10   Obniżenie Dustera

Bylo o podwyższaniu a ja sie zapytam czy ktoś obniżał Dusterka :)
Chodzi o spreżynki progresywne :) -30 :) firmy Eibach albo H&R.
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2015-08-24, 08:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-24, 09:22   

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-24, 09:24   

A po co chcesz obniżać Dusterka? Źle się wsiada lub wysiadasz z niego? :-D
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-08-24, 09:37   

route2000 napisał/a:
A po co chcesz obniżać Dusterka? Źle się wsiada lub wysiadasz z niego? :-D

poprawic komfort jazdy w zakretach :) a przy okazji lepiej bedzie sie wsiadac :) po bezdrozach nie chasam nim bo i tak nie mam napedu na dwie oski :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-24, 11:16   

nie trzeba obniżać aby lepiej latał w zakręty
trzeba utwardzić zawieszenie
_________________
Moje auto
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-08-24, 12:20   

Obniżenie zawieszenia spowoduje obniżenie środka masy co ma kolosalne znaczenie przy ostrych zakrętach. Fizyka - siła odśrodkowa, pęd i zasada zachowania pędu.
_________________

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-24, 12:39   

Ale ktoś kto paradoksalnie podwyższał dustera usztywnił zawieszenie . Oceniał że ten zabieg bardzo poprawił prowadzenie w zakrętach
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-08-24, 12:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1146
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-08-24, 13:44   

route2000 napisał/a:
A po co chcesz obniżać Dusterka? Źle się wsiada lub wysiadasz z niego? :-D

Proponuje dorobić schodki. :idea: Najlepiej rozkładane. :mrgreen:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-08-24, 15:30   

prześwit w DD to jedna z jego największych zalet - nie wiem po do likwidować tą zaletę :-P
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3748
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2015-08-24, 15:57   

BoloSr napisał/a:

poprawic komfort jazdy w zakretach :) a przy okazji lepiej bedzie sie wsiadac :) po bezdrozach nie chasam nim bo i tak nie mam napedu na dwie oski :)

Tak mi się skojarzyło:
Dlaczego musisz mieć SUVa choć nie chcesz
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-08-24, 15:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-08-24, 18:12   

Cytat:
poprawic komfort jazdy w zakretach :) a przy okazji lepiej bedzie sie wsiadac

Kupiłeś nie ten typ auta.
Aby lepiej się prowadził zmień amortyzatory np. Bilstein B6 i w górę tylko nie wiem czy produkują.
Obniżenie to kiepski pomysł bo i tak będziesz musiał zmienić amortyzatory na dostosowane do skoku zawieszenia.
Wg mnie niewiele zyskasz a koszty będą pokaźne.
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-08-24, 20:31   Re: Obniżenie Dustera

BoloSr napisał/a:
Bylo o podwyższaniu a ja sie zapytam czy ktoś obniżał Dusterka :)
Chodzi o spreżynki progresywne :) -30 :) firmy Eibach albo H&R.


idziesz mocno pod prąd, ja myślę jako go podnieść :mrgreen:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-24, 22:12   

zdjąć te rury i już będzie większy prześwit
_________________
Moje auto
 
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2015-08-25, 07:57   

Można kupić sprężyny aby obniżyć Dustera, np w H&R nr katalogowy 28936-1
http://www.h-r.com.pl/

:-)
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-08-25, 08:05   

Karenzo napisał/a:
zdjąć te rury i już będzie większy prześwit


strata 1-2 cm przy 21 cm to jeszcze nie problem, na większą wyprawę OFF-Road-ową można je odkręcić :-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-25, 08:43   

do zmniejszenia wychyłów / usztywnienia nadwozia na zakrętach można jeszcze lekkim kosztem
- założyć grubszy stabilizator - np. robiło się tak w Audi A3 8L , był stabilizator o średnicy 21mm i 23mm albo 24mm z Audi S3 i ten zwiększał twardość / sztywność
- założyć rozpórkę na kielichach mcpersona
 
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2015-08-25, 09:42   

Ja usztywniłem auto ... podwyższając je sprężynami H&R +30mm - bo są twardsze, Na zakrętach jest bardzo dobrze, i w terenie się przydaje, więc czemu w dół ? :?:
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-08-26, 08:05   

Toście sie rozpisali :):)
Teraz pytanko czy ktos by sie pisal na rosporke gorna do Dacia Duster ???

20150330_172622.jpg
Plik ściągnięto 86 raz(y) 145,59 KB

20150330_172704.jpg
Plik ściągnięto 56 raz(y) 92,13 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-26, 08:24   

Ja nie,
powoli jeżdżę na zakrętach , więc mi to nie potrzebne i niestety trzeba wiercić otwory w kielichach więc za dużo roboty. Jaka firma robi te rozpórki ?
do zmiany stabilizatora na grubszy mógłbym się namówić .
Znalazłeś tuningowe stabilizatory do Dustera ? Można też dołożyć poliuretanowe gumy pod stabilizator też zmniejszą poddawanie się napięciom stabilizatora i lepiej przekażą napięcie w ten sposób napięcie na drugie koło.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-08-26, 08:30   

To czy powoli czy szybko nie ma znaczenia tu chodzi o poprawe i reakcje auta na jazde :)
Staba nigdzie nie znalazlem i z tego co wiem to nikt nie przerabiał ale wlasnie dawali rozporke gorna i tylna i tu byla poprawa :)
A firma co robi to jedna z takich co sie na tym zna http://gorny-sport.pl/news.php
ma w ofercie te dwie rozporki i nawet klate do Dustera :)

20150324_165934.jpg
Plik ściągnięto 46 raz(y) 107,38 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-26, 08:39   

będziesz nawet jechać wózkiem na kolach drewnianych w zaprzęgu konnym - jak pojedziesz powoli to nawet tym się nie wywrócisz i nie zrzucisz ziemniaków z wozu ;)

http://allegro.pl/rozpork...5609917960.html
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-08-26, 08:43   

Nie bardzo rozumiem co chcesz powiedziec :(:(
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-26, 09:03   

a fizyke zna ?

prędkość jest kluczowa w sile bezwładności (bo rośnie proporcjonalnie do kwadratu prędkości) - czyli naszej sile odśrodkowej - jaka działa na ciało poruszające się po okręgu - to tak półksiążkowo.
A odwrotnie proporcjonalna do promienia okręgu jaki zatacza ciało, czyli łagodniejszy zakręt mniejsza siła odśrodkowa = mniejsze wychyły , i odwrotnie
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-08-26, 18:39   

po co Ci klatka? planujesz rajdy Cross-Country? :D
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne