Przyczyną tego jest często wadliwy wyłącznik zespolony w dźwigni. Było to wałkowane na naszym forum.
Jeśli masz to auto na gwarancji to pozostaje tylko wymiana na nowe.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Trzeba mieć pod ręką drugi sprawny wyłącznik np. pożyczony od kogoś i sprawdzić czy tak samo działa.
Po prostu trzeba je rozebrać, sprawdzić styki i połączenia. Może coś tam się poluzowało...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014 Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 163 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-17, 11:48
Ja bym chwycił za miernik i na detekcji zwarcia sprawdził czy przełącznik działa,
potem czy wszędzie tam gdzie napięcie być powinno jest - po zmianie funkcji miernika.
Jeśli wszystko jest ok, to sprawdziłbym spadki napięcia przy przełączaniu i do tego przekaźniki.
JA u siebie mam tak że czasem przy włączeniu lewego kierunkowskazu, światłą mijania gasną. Lekkie dotknięcie dźwigni przywraca światła.
Zauważyłem że dzisiaj się tak tylko raz w trakcie danej jazdy (od uruchomienia silnika) - kiedy po raz pierwszy od uruchomianie samochodu włączam lewy kierunek. Potem już działa bezproblemowo. Ot, rumuńskie czary
_________________
były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
Wyrwałem chwasta, obejrzałem, wszystkie kabelki ok, przeczyściłem styki i dalej nie działa. Ktoś pisał, że mu elektromechanik naprawiał, a wiadomo co dokładnie zrobił?
Czy jest jakiś przepływ prądu na stykach czy na kabelkach tak jak DIYowiec pisał?
Miernik w łapy i szukać przerwy. Styki mogą być zawieszone, sprawdzić bezpieczniki....
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
No tak, parę kilometrów robimy ;)
Generalnie nie narzekam na Dacie, nawet ją lubię, a przy dystrybutorze wręcz kocham :D
Mocarz w gazie śmiga głównie po autostradach. W Niemczech więcej mocy by nie zaszkodziło, ale musiałoby być 2 razy więcej, a we Francji, Belgii czy Holandii to nie ma żadnego znaczenia, bo i tak ograniczenia są do 130 a często do 110, wtedy 300koni nie jest szybsze od moich 75, bo fotki strasznie kosztowne w tych krajach.
W zasadzie trudno temu autu coś zarzucić, jeśli nie spodziewasz się po niej Lexusa LS.
Na odczulanie mam Volvo 740 Turbo.
W styczniu kupiliśmy Megankę, miała bardziej stać...się nie udało, ma 36kkm na liczniku ;)
Co i gdzie mierzyć?
Ostatnio zmieniony przez DA614 2015-09-17, 20:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014 Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 163 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-18, 06:45
DA614 napisał/a:
Co i gdzie mierzyć?
znajdź kostkę, tam na zakresie szukania zwarcia sprawdź czy przełącznik działa, potem na zakresie 20vdc sprawdź czy na stykach jest odpowiednie napięcie.
Ale zacznij od bezpieczników i przekaźników.
Byłem w serwisie, sprawdzili i orzekli, że to wyłącznik.
Trochę drogi, ale tańszy niż w Polsce, jak większość rzeczy ;)
tzn 125euro vs. 550 zł (serwis we Wrocławiu).
Przyjdzie we wtorek.
Tzn. jak? Kupiłeś je sam i we własnym zakresie je wymieniłeś?
Tak, bo oni chcieli prawie 50 Euro za wymianę, a to przecież tylko trzeba odkręcić dwie śrubki pod skręconą w lewo kierownicą, rozpiąć zatrzaski, rozdzielić obudowę kolumny kierownicy, zdjąć górną jej część, dolną obniżyć. Torxem dziesiątym odkręcić dwie śrubki, do których jest dostęp dzięki uprzedniemu skręceniu kierownicy w lewo, wyjąć denata, odpiąć go od aparatury i już. Z nowym viceWarsal abarotno i już można cieszyć się sprawnością ;)
Witam. podepnę się do tematu. Logan I benzyna bez halogenów.
Zniknęły mi światła mijania w ogóle. Postojowe, długie, migacze, tylne są. Na desce rozdzielczej nie pokazuję się ikonka (zielona)od świateł. Na razie sprawdziłem tylko bezpieczniki są ok. Dziś wieczorem sprawdzę żarówki być może (oby) poszły obydwie, czytałem że może też być to manetka tylko jak to stwierdzić ? czy jak włącze światła i nie będzie prądu na bezpiecznikach to to może być manetka ? pozdr
Ostatnio zmieniony przez jaraspol 2016-01-29, 13:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-29, 21:14
to może być problem identyczny jak z milknącym klaksonem, czyli ułamany na lucie kabelek (tym razem czerwony) - jeśli tak, przyczyna tkwi w lewej manetce, demontaż i naprawa jest banalna
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-01-29, 21:15, w całości zmieniany 1 raz
W mojej manetce kabelki były ok, problem jest gdzieś w środku, no ale dziś udałem się na szrot i za 50 zł kupiłem lewą manetkę i światła wróciły i kontrolka na desce rozdzielczej wróciła, nie miałem prądu na bezpiecznikach pozdr
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-09-25, 13:25 Problem z kierunkowskazami ... od wczoraj
Wczoraj w południe na moją sanderkę lunął dość gwałtowny deszcz .
Wtedy stała na parkingu , do domu ruszyłem dopiero gdy deszcz zelżał .
Tak , w umiarkowanym deszczu przejechałem wczoraj 7 km .
Kierunkowskazy działały wczoraj prawidłowo .
Dziś rano wyjeżdżam do kościoła - kierunkowskazy nie działają
Awaryjne zadziałały a kierunkowskazy - nie
Gdy ruszyłem spod kościoła po mszy - kierunkowskazy zadziałały prawidłowo
Ale gdy po pól godzinie ruszałem spod cmentarza do domu to ;
przy przekręconym kluczyku , ale nie uruchomionym silniku - migacze nie zadziałały
A gdy już ruszyłem do domu - podczas jazdy migacze działały prawidłowo
Czyżby więc wczorajsze zmoknięcie na deszczu spowodowało już 1 problem w autku które ma przejechane 756 km
Czy jutro zgłosić to do naprawy gwarancyjnej
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-09-25, 15:01
warto sprawdzić przekaźnik kierunków - nie wiem czy podlega gwarancji - trzeba zadzwonić i spytać
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-09-25, 15:02, w całości zmieniany 2 razy
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-09-25, 16:59
Sprawdziłem przed chwilą ; na wyłączonym silniku migaczy brak , awaryjne są .
A ja mam dziś w nocy wyjechać na dworzec pks po kuzyna .
Co to będzie jeśli migacze nie zadzia łają
@rysiek223 - a ile ty masz już swoje auto , ile przejechanych km
Ja mam od 10 czerwca , przejechane 756 km , trochę chyba za wcześnie na awarie
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Ostatnio zmieniony przez wlodarek1 2016-09-25, 17:01, w całości zmieniany 1 raz
rysiek223 [Usunięty]
Wysłany: 2016-09-25, 17:07
wlodarek1 napisał/a:
Sprawdziłem przed chwilą ; na wyłączonym silniku migaczy brak , awaryjne są .
@rysiek223 - a ile ty masz już swoje auto , ile przejechanych km
Ja mam od 10 czerwca , przejechane 756 km , trochę chyba za wcześnie na awarie
Ja mam swoje auto od kwietnia przejechane ok.3000km.
Na wyłączonym silniku kierunkowskazów nie ma jak i po przekręconym kluczyku w stacyjce tak jest fabrycznie. Teraz tak mają samochody ponieważ za kierunkowskazy nie odpowiada przekaźnik jak to było dawniej ale moduł ten co mi wymieniali. Kierunkowskazy zaczynają działać dopiero po zapaleniu silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum