Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-18, 10:46
To bardzo dziwne bo u mnie działa bez najmniejszego problemu nie dobijana od zakupu 3 lata temu - nawet ostatnio podczas 40-stopniowych upałów dawała radę schłodzić wnętrze .....
Tourneo wogóle nie jest w moim kręgu zainteresowań ze względu na jedyny w ofercie silnik diesla .... ale nie ściemniaj proszę że jest to samochód w cenie Dacii ....
Przepraszam, ale następny na forum co porównuje auto z wyprzedaży do nowego.
Auto z wyprzedaży rocznika nie jest nowe ?
Tylko w momencie kupna. Po wyjechaniu z salonu jest to już dwuletnie auto.
Niestety rzeczywistość każdego prostuje w momencie odsprzedaży lub odszkodowania z ubezpieczenia. Zawsze jest szansa wziąć więcej ale nie tyle co za rocznik młodsze. Oczywiście porównując dwa auta w takim samym stanie technicznym.
To bardzo dziwne bo u mnie działa bez najmniejszego problemu nie dobijana od zakupu 3 lata temu - nawet ostatnio podczas 40-stopniowych upałów dawała radę schłodzić wnętrze .....
Tourneo wogóle nie jest w moim kręgu zainteresowań ze względu na jedyny w ofercie silnik diesla .... ale nie ściemniaj proszę że jest to samochód w cenie Dacii ....
Racja. U mnie klima działa tak jak trzeba już drugi rok. Nie była dobijana.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-18, 11:22
Lza napisał/a:
Dacia wcale nie jest taka tania jak się wam wydaje
To nie jest kwestia wydawania się, tylko matematyki. :) Rozumiem, że Dacia taka czy owaka może się nie podobać, każdemu jego porno. Ale matematyki w to nie mieszajmy. :)
W lodgy klima i tak nie działa, więc co to za argument.
Twoja opinia opiera się na czym?
U mnie działa nawet przy tych upałach, które były i jeszcze się nie skończyły.
Klimatyzacja automatyczna - mam w kilku autach i nie widzę różnicy przy chłodzeniu.
Testy NCAP - ok. wyszły słabo. Ja się tym nie sugeruję bo zakładam jazdę bez wypadkową.
Nie ma niestety auta w 100% bezpiecznego.
Lodgy kupiłem ze względu na bagażnik i cenę. Jedyna rzecz, której nie lubię to przednie fotele.
Ja się właśnie przymierzam do powrotu.. Od rana czytam o Dokkerze Stepway 1.5 dci. Cenowo do ogarnięcia (leasing 3 lata, wpłata wstępna 45% wartości), ale teraz czytam temat i wspomniano o Fordzie Turneo.. Też ciekawe autko, ale jak kupowaliśmy Hondę 3 lata temu, to nie było opcji na poważne negocjacje z salonem Forda na Focusa..
Dokker jest ładniejszy w wersji Stepway, Lodgy pojemniejsza i bardziej obudowana. A i tak najważniejsze to będzie jazda próbna.
Panowie, ale o spalaniu którego pojazdu wy piszecie?
Bardzo poważnie zastanawiam się nad Dokkerem w wersji Stepway (choć niekoniecznie, może lepsza Celebration), natomiast zastanawiają mnie następujące kwestie:
1. Rzeczywiste spalanie 1.5 DCI 90KM/1.6 84KM z LPG - jak się kształtuje w jeździe autostradowej? Znajomi w firmie mają Dokkera VAN i tam spalanie 6,5 litra na autostradzie, ale tutaj (jako były właściciel MCV) biorę poprawkę na wskazania licznika - w MCV licznik zawyżał o 10 km/h i jadąc 140 jechałem 128-130 (sprawdzone na GPS).
Silnik benzynowy to oczywiście tylko w LPG, ale zastanawiam się czy przypadkiem to nie jest dobre posunięcie. Czytałem artykuł złomnika nt. silników benzynowych w Dacii i na LPG podobno dobrze sobie radzą. Jakie spalanie w tym silniku by było?
2. Wygłuszenie. MCV było głośne, naprawdę głośne. Poprawili to w Dokkerze? Mowa oczywiście o prędkościach 120-140 km/h. Nie interesuje mnie blacha, bo to w Dacii jest wadą, a w VW Up redaktorzy AutoSzrota spuszczają się nad piękną blachą, jako elementem nostalgicznym..
3. Opłaca się brać Stepwaya czy Celebration? Pytanie proste, ale sam nie wiem..
Tak tylko chciałem zauważyć, że drzwi odsuwane przy dzieciakach to żaden super dodatek.
Jeżeli Ja na parkingu otworzę na tyle szeroko drzwi, że wsiądę z przodu . To i z tyłu otworzę na tyle szeroko, żeby wsadzić łepetynę i zapiąć dzieciaki. Oczywiście, ze z drzwiami byłoby wygodniej.
Zamykanie do przodu z dużą siła, żeby zatrzasnąć uważam za bardzo niebezpieczne.
Tylko dużym dzieciakom pozwoliłbym samodzielnie zamykać takie drzwi.
U maluchów, czyli tak to III podstawówki nie pozwoliłbym majstrować przy tym ustrojstwie samodzielne w obawie o utratę części działa .
Czyli zostaje 1.5 DCI ? Na allegro są jeszcze 1.6 z LPG. Wprowadzą 1.2 Tce?? Może warto poczekać na te 110 KM, tym bardziej że niektórzy śmigają w LPG.
Silnik 1,6 z LPG na co dzień doskonale daje radę. Sam to doświadczę na co dzień.
Jechałem niedawno nad morze dość szybko, bo ok. 120-140 km/h a czasem 160 km/h ale chwilowo, więc daje radę.
Natomiast zużycie paliwa to zależy od czynników m.in. od nogi kierowcy, od włączonej klimy, itp.
to oscyluje się w granicach 8-13 litrów LPG, co średnio daje ok.10,5 litra gazu.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
No to będzie zgryz - z jednej strony Dci z dobrym dołem i spalaniem autostradowym w okolicach 6 litrów (podobno), co daje około 25 złotych/100 km. Z drugiej strony mocniejsza benzyna (kto wie, może 6 bieg się pojawi..) z LPG i spalaniem 10l/100 km, co daje 18 złotych.
Na autostradzie (a tam najczęściej jeżdżę) różnica w momencie nie będzie odczuwalna.. W kosztach zdecydowanie na korzyść benzyny. Kurde, chyba poczekam na te 110 KM, albo zobaczę co zostanie w listopadzie, grudniu - może dci będzie w dobrej cenie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum