Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-06, 23:54
kisu napisał/a:
popatrz tutaj - może najlepiej sam wyciągnij wnioski czy 4x4 oraz w 4x4 LOCKU coś daje - zwróć uwagę na TCF (on/off) oraz 2WD/4WD/4WD Lock -
http://www.youtube.com/watch?v=KYws-l-t0ZQ
zawodnik stanowczo przegina z gazem, kto tak normalnie rusza po lodzie?
Panowie,czy ktoś w prostych słowach (nie jestem mechanikiem) wyjaśni mi czy skoro nie będę miał ESP to 4x4 mogę sobie włożyć w......??? Całym czasem byłem w świadomości (poniekąd przez Pana sprzedawcę) że ESP jest potrzebne na normalnej drodze (czytaj nie na podjeździe na pierwszym biegu w śniegu) po to żeby przy wpadnięciu w poślizg skorygować tor jazdy...Do tego nie jest mi to potrzebne - nie miałem tego z żadnym samochodzie i jakoś przeżyłem...ale mam podjazd do domu leśną drogą ,która w zimie wiadomo jak wygląda i też nie mam zamiaru jeździć 100 km/h po tej drodze...dlatego zależało mi na napędzie 4x4...ale teraz to juz sam nie wiem...
Marka: prawie Dacia
Model: prawie Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: Jeszcze w Rumunii
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 13 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2012-03-08, 10:26
dziękuję Panowie za wszystkie informacje...Przez ostatnie dwa dni wałkowałem temat ESP tak,że nawet w nocy miałem .....kontrolowane poślizgi.. ale na poważnie...wiem że jest to system poprawiający bezpieczeństwo- to nie podlega dyskusji. dlaczego go nie zamówiłem..? hm..nie będę winy zrzucał na sprzedawcę...bo to JA go nie zamówiłem a nie sprzedawca. Ktoś tu powiedział że nie wyobraża czy nie zamówiłby auta bez ESP...Ja znowu nie wyobrażam sobie mojego auta bez 4x4...i tak możemy polemizować...miałem do tej pory 3 samochody (wszystkie kupione w salonie) i żadne nie miało ESP ,i naprawdę nie miałem nigdy takiej sytuacji żeby mi tego systemu brakowało (czytaj sytuacja na drodze)Natomiast brakowało mi napędu na cztery koła.Ktoś powie - no tak ale ASR....wiem ale mam dużo znajomych którzy przemieszczają się tymi samymi drogami co ja ,samochodami 4x4 ..różnymi - Honda,Suzuki, itp. nikt nie ma ESP,ASR...i nie słyszałem żeby gdzieś się zakopał czy nie mógł wyjechać..więc nie będę z tego powodu (braku ESP ASR) robił tragedii. Rozmawiałem z gościem ,który jest kierownikiem serwisu renault.,(mój klient) pytałem jak się ma brak systemu ESP ASR do napędu 4x4....? Czy jest to ogromny problem,duży problem,średni..a może malutki...i czy mam za wszelką cenę mieć ten system...powiedział mi tak - że system ten wzmaga inteligencje napędu,ale w taki sam sposób jak może pomóc,może też przeszkadzać...mam się tym absolutnie nie przejmować,bo w moim konkretnym przypadku te 1200 zł mogą być w ogóle nie potrzebne...i powiedział jeszcze coś ciekawego że (podobno) w instrukji pisze że przy jeździe np w śniegu z napędem 4x4 -należy wyłączyć ESP...nie pytałem o szczegóły bo nie miałem czasu ale czy ktoś to może potwierdzić...??? reasumując...Będę miał naj naj naj naj Autko na świecie i jestem przekonany że będzie mi służyło dobrze,...pozdrawiam
przy jeździe np w śniegu z napędem 4x4 -należy wyłączyć ESP
Owszem - ale to nie wyłącza całkowicie ASR, a jedynie jego sterowanie silnikiem, pozostawiając coś w rodzaju EDS, jak najbardziej przydatnego w terenie. Stąd "namawianie" do poważnego rozważenia domówienia "ESP" - nie ze względu na samo ESP, ale funkcje dodatkowe, jakie się z nim wiążą, a niedostępne osobno.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-08, 11:02, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-03-08, 11:27
Z mojego doświadczenia wynika, że dopóki jedziesz po drodze - polnej, leśnej czy innej to dasz sobie radę - najważniejszy jest prześwit. Wszystkie rozważania o wyższości 4x4 czy 4x4 z ESP są pod kątem off road, czyli zaorane pole, wyschnięty lub nie strumień itp - na ten temat się nie wypowiadam. A na drodze to możesz albo się powiesić jak są za głębokie koleiny ( i wtedy żaden napęd ci nie pomoże) albo utknąć w za głębokiej zaspie - takiej powyżej wysokości przodu - gdy działasz jak pług śnieżny - raz mi się coś takiego zdarzyło - samochód nie odsuwa śniegu na bok tylko zbiera przed sobą, w pewnym momencie urosła zaspa przede mną powyżej poziomu klapy i dalej nie dało się jechać - musiałem się wycofać po swoich śladach. Ale nie wiem w jaki sposób w tej sytuacji mógłby pomóc napęd na 4 koła czy ESP. A część z tych 1200 zł zainwestuj w myjkę ciśnieniową - jak będziesz jeździł drogą leśną to w okresie "mokrym" będziesz musiał myć codziennie Czy zamówiłeś kolor zlewający się z błotem?
nie wiem w jaki sposób w tej sytuacji mógłby pomóc napęd na 4
W przytoczonej - pewnie nijak. Przydałby się natomiast, gdybyś się już zakopał, przodem albo tylko jedną stroną.
Z kolei ESP w ogóle nie jest potrzebny w terenie, tylko ewentualnie do (szybkiej) jazdy po zwykłych drogach. Przydają się jednak czasem inne systemy, sprzedawane w pakiecie o nazwie "ESP".
Marka: prawie Dacia
Model: prawie Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: Jeszcze w Rumunii
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 13 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2012-03-08, 14:51
Hahaha ...to z tym kontem dobre. Auto mam na dniach do odbioru i juz nic nie będę "mieszał" takie zamówiłem i takie będzie. Wierze że jak do tej pory nie odczuwałem braku ESP w moich autkach ,tak teraz nie odczuje braku ASR. Na początku się trochę przeraziłem tym faktem,ale to głównie z mojej nie wiedzy....teraz wiem że choć to na pewno "mądre wynalazki" - to jestem w stanie bez nich żyć...Tak szczerze powiedziawszy to chyba (w moim przypadku) lepiej zainwestować te 1200 zł w dobre opony zimowe...
Nie ma się co przejmować brakiem ESP, korzystam z auta ponad 6 miesięcy i w jeździe zimowej po zaśnieżonych, polnych drogach, gdy używałem napędu 4 Lock, zawsze miałem wyłączone ESP. Auto jest wtedy lekko nadsterowne, IMHO o wiele bezpiecznie nim jechać.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-08, 17:26
maurycy napisał/a:
lepiej zainwestować te 1200 zł w dobre opony zimowe...
chyba doinwestować - niezłe opony zimowe dla 4x4 do dwukrotność tej sumy
Witam, podepnę się pod temat bo mam taki problem a właściwie zapytanie do użytkowników 4x4, bo mam taki objaw że przy załączonym napędzie 4x4 i ostrym skręcanie auto wyraźnie zwalnia, czuć opór i na asfalcie koła piszczą, mówię tu oczywiście przy ostrym skrecaniu, np zawracaniu. Nie wiem czy to usterka czy tak ma być bo wcześniej nie zauważyłem tych objawów. Z góry dziękuję za pomoc.
4x4 lock spina na sztywno przednią i tylną oś. A przy skręcie droga, którą ma do przejechania przednia oś jest większa niż ma tylna. Przy ostrym skręcie szczególnie. Stąd piszczą opony bo się ślizgają aby wyrównać drogi przejechane przez obie osie. Normalnie do tego służy centralny mechanizm różnicowy a w Dusterze sprzęgło międzyosiowe NIEZABLOKOWANE w pozycji 4x4 Lock.
PS. Nie pisz w kilku wątkach tego samego. I co to jest za samochód : "DOUSTER" ???
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2015-10-13, 09:00, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-10-13, 09:56
kolega wyżej wyjaśnił wszystko - radzę unikać włączania "4x4 Lock" bez potrzeby. Przejazd przez zaspę, błoto itd. przy w miarę prostych kołach (ewentualnie można wyłączyć wtedy ESP). Ogólnie najlepiej jeździć w trybie "Auto". Ja z trybu "2x4" praktycznie nie korzystam
Witam, dziękuję za wyjaśnienie, sądziłem że jest to tryb przewidziany także do jazdy po asfalcie w końcu 4x4 niektórzy używają przy trudnych warunkach drogowych, tak to jest Duster.
Chyba chodziło Ci 4x4 auto...
Tak czy siak bardzo dziękuję za info...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-13, 14:40
Kolegom chodzi o wpis danych w profilu użytkownika masz tam DOUSTER.
A co do trybu stałego 4x4 to radzę doczytać instrukcję obsługi - sprzęgło międzyosiowe automatycznie rozłącza się przy przekroczeniu 80 km/h - to nie jest Subaru AWD :)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-10-13, 17:45
LEWCIO napisał/a:
sądziłem że jest to tryb przewidziany także do jazdy po asfalcie
można oczywiście jechać w tym trybie również po asfalcie, tyle,że wolno, pytanie - po co?bo po przekroczeniu 45 km/h (realnie nieco szybciej - ponad 70 km/h) napęd i tak przełączy się samoczynnie w tryb "Auto" chroniąc sprzęgło międzyosiowe przed przegrzaniem. W trudnych warunkach drogowych(np intensywne opady śniegu czy deszczu)"Auto" wystarczy w zupełności.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-10-13, 17:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2015-10-13, 20:28
DrOzda napisał/a:
(...)
A co do trybu stałego 4x4 to radzę doczytać instrukcję obsługi - sprzęgło międzyosiowe automatycznie rozłącza się przy przekroczeniu 80 km/h - to nie jest Subaru AWD :)
tylko dlaczego w czasie rozłączenia/wyłączenia na zegarze nie wyświetla 2WD??
na której stronie instrukcji to pisze?
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-10-13, 20:34, w całości zmieniany 2 razy
Witam, dziękuję za wyjaśnienie, sądziłem że jest to tryb przewidziany także do jazdy po asfalcie w końcu 4x4 niektórzy używają przy trudnych warunkach drogowych, ...
No właśnie - w trudnych warunkach, jak sam napisałeś. A trudne warunki, to np. oblodzenie, błoto pośniegowe, rzeka przelewająca się przez drogę , itd. Przy dobrych warunkach nie używaj i po sprawie.
Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2015-10-14, 06:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-10-14, 10:43
LEWCIO napisał/a:
co do trybu auto słyszałem niestety że się nie sprawdza, zwłaszcza jego czas reakcji... 😁
akurat w Dusterze działa bezproblemowo,praktycznie bez opóźnień, co wynika między innymi z budowy sprzęgła (elektromagnetyczne a nie wiskotyczne jak w wielu budżetowych rozwiązaniach) Zresztą to sprawdzona i przez lata testowana konstrukcja nissana
A no właśnie, a propos działania bez opóźnień. Dzięki ostatnio dość nieprzyjemnej pogodzie sporo jeżdżę w trybie AUTO. Kilka razy podczas ruszania zabuksowały koła. Wcześniej też to się zdarzało, ale jakoś traktowałem to jako rzecz normalną. Teraz czytam, że powinno działać praktycznie bez opóźnień. Więc jak to jest z tymi opóźnieniami? Powód dla mnie do zmartwienia, czy sytuacja normalna?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum