(Kulę haka dwukrotnie czyściłem i malowałem i jest właściwie w porządku, ale sama belka i jej montowane do podłużnic auta wsporniki to jedna rdza).
Szukam teraz następcy - i tu moja prośba do osób, które również użytkują to urządzenie, zwłaszcza od dłuższego czasu: o sprawdzenie jego kondycji i podzielenie się uwagami.
Najbardziej jestem ciekaw wynalazków w rodzaju firmy Galia - czy cynkowanie, którym się chwalą, rzeczywiście tak świetnie się sprawuje i usprawiedliwia niemal dwukrotnie wyższą cenę?
W moim Dusterze hak Galia jest dopiero od 16 miesięcy - po wczorajszym spojrzeniu od spodu - z kanału wygląda jakby cały zestaw został zmontowany ledwie kilka dni temu.
Brak oznak rdzy na mocowaniach. Kula jest prawie nowa bo ciągnęła raptem trzy tysiące z trzydziestu ośmiu tysięcy - a gdy nie była używana to była zdemontowana i leżała w swoim śpiworku obok koła zapasowego.
Uważam że cena nie była zaporowa bo był 2x droższa od najtańszej dostępnej wersji - wraz z montażem u importera/dealera tych haków na PL( czyli raptem o kilkadziesiąt zł droższa niż podobno najlepsze ? niemieckie. W czasie rozmowy w trakcie montażu dowiedziałem się że kilkunastu dealerów kupuje haki od niego i montuje zamiast fabrycznych.
Zresztą cena tzw fabrycznego z montażem u dealera jest wyższa niż u importera z montażem ( poza sezonem) .
Warto zapłacić za hak Galia. Zero rdzy. Dodatkowe akcesoria aby nie pobrudzić kuli i rąk smarem: nakładka na kulę gdy jest w bagażniku, pokrowiec na całość, osłona na drugi koniec haka, zaślepka na otwór gdy hak jest w bagażniku. A więc wszystko ładnie zabezpieczone.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-23, 21:00
laisar, w temacie, w którym piszesz pisałem o haku i mam go do dzisiaj - trzyma się świetnie, a cynkowany nie był. W dwóch Polonezach miałem haki Steinhoffa. W jednym 9 lat i raz urwałem uchwyt od gniazdka elektrycznego, ale auta były używane do pracy i praktycznie codziennie jeździły z przyczepą po polu. Nigdy tego haka nawet nie malowałem.
Ale może to być też kwestia tego, że mieszkałem na wsi i zimą soli auto raczej nie widywało.
Po kupnie zawsze można by go całego psiknąć tworzywem w sprayu.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
ja miałem zwykły nie cynkowany w berlingo , z tego co wiem jeszcze służy a ma już 15 lat . Hak używany tylko od wielkiego dzwonu ale jeszcze się trzyma .
Jedyna usterka to po 3 latach nie używania zaśniedziały styki
Zwykły hak jednoczęściowy bez żadnych osłon , nigdy nie malowany , nigdy nie okręcany .
Może ten twój wyglądał nieciekawie ale tam jest tak gruba stal że zanim przerdzewieje to już podłogi nie będziesz miał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum