Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 30 Skąd: z polski
Wysłany: 2015-10-21, 20:36 Nowa Dacia,rozterki przed zakupem.
Witam,od jakiegoś czasu zachorowałem na nowy oszczędny samochód,no i oczywiście niedrogi.
Po przestudiowaniu oferty różnych marek,skierowałem swoje plany zakupowe w stronę Dacii,o której słyszałem dużo dobrego.
Także jestem,raczej w 99% zdecydowany na tą markę.Większy problem jest z modelem,a największy z silnikiem.
Myślę albo o Loganie MCV,albo o Sandero,tak wiem że to różne auta,ale oba mi się podobają i choć Logan może ciut za duży,to jest lekkim faworytem.
Auto dla rodziny 2+2.Rocznie 12-15kkm,głównie drogi pozamiejskie(ok 80%,miasto 10% i trasy 10%)Dziennie ok 35-45km.
Największa niewiadoma jest co do silnika,bo tak
1.2 raczej kompletny muł,ale oszczędny szczególnie z LPG(a na oszczędności mi szczególnie zależy no i na trwałości,bo chciałbym auto na co najmniej 7-8lat)
0.9Tce to już jakoś jezdzi,i spalanie też ok,a jest też opcja z LPG,tylko mam obawy jak taki mały motorek z turbo będzie współpracował z gazem.Ale na obecny stan,mojej wiedzy to jest faworyt.
I na koniec 1.5dci,też by mi pasował,szczególnie z racji spalania(choć pewnie 0.9LPG ,wypada i tak lepiej pod tym względem),ale boję się przyszłych wydatków,związanych z eksplatacją diesla.
Kończę,na razie moje rozważania,bo nie chciałbym Was od samego początku zanudzić.
ps.Na jakie spalanie można liczyć w Loganie MCV 0.9Tce z gazem?
Ostatnio zmieniony przez Mourinho 2015-10-21, 22:10, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-10-22, 08:45
Każda z tych jednostek napędowych ma swoje zalety i wady. Przy założonym przebiegu rocznym i warunkach eksploatacji (90%-10% trasa-miasto) najoszczędniejszy będzie 1,5 dCi. Opowieści o jego małej trwałości to rezultat problemów z pierwszych lat produkcji. Trzeba o niego dbać, na czas wymieniać dobry olej, lać porządne paliwo, nie katować zimnego, pilnować rozgrzania i schłodzenia turbiny i można spokojnie liczyć na te założone 7-8 lat bezawaryjnej jazdy. A po 100 tys przebiegu można profilaktycznie wymienić panewki i wtedy jeździć dalej.
Najmniejszym ryzykiem jest 1,2 16V - prosta,bezawaryjna i tania w obsłudze konstrukcja. Z LPG współpracuje bezproblemowo i będzie dodatkowo oszczędna, ale w dużym Loganie nadaje się raczej do miasta. Nie wiem czy jest sens wyposażać w gaz 0,9 TCe.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-10-22, 08:51, w całości zmieniany 3 razy
Jestem na tym samym etapie. Ja szukam auta dużego, patrzyłem na Lodgy. Musisz wiedzieć jedno - w Dacii nie ma takich zniżek jak u konkurencji. Ja wywalczyłęm na razie tylko 1 tys. - z tego co patrze po innych na tym forum to standard. Na wejściu w Peugeot bez żadnych negocjacji dostałem zniżke 18%. I koniec końców różnice cenowe nie sa takie duże. A jednak Dacia to Dacia, przy ewentualnej odsprzedaży cena samochodu będzie dużo niższa niż analogiczne auto innych firm.
Więc mogę Ci poradzić - przejedź się do Citroena/Peugeot/Fiata zanim podejmiesz finalną decyzje. Ja sam jeszcze się waham.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-10-22, 09:36
woj_tek napisał/a:
Jestem na tym samym etapie. Ja szukam auta dużego, patrzyłem na Lodgy. Musisz wiedzieć jedno - w Dacii nie ma takich zniżek jak u konkurencji. Ja wywalczyłęm na razie tylko 1 tys. - z tego co patrze po innych na tym forum to standard. Na wejściu w Peugeot bez żadnych negocjacji dostałem zniżke 18%. I koniec końców różnice cenowe nie sa takie duże. A jednak Dacia to Dacia, przy ewentualnej odsprzedaży cena samochodu będzie dużo niższa niż analogiczne auto innych firm.
Więc mogę Ci poradzić - przejedź się do Citroena/Peugeot/Fiata zanim podejmiesz finalną decyzje. Ja sam jeszcze się waham.
A dostałeś te zniżkę na dowolnie skonfigurowany samochód czy na taki jaki już stoi w salonie? Możliwość konfiguracji samochodu pod własne potrzeby jest bardzo korzystną sprawa - ja kupowałem samochód stojący u dealera i cena była dobra - ale były elementy wyposażenia mi niepotrzebne i brakowało takich które mi by się przydały, a potem kupowałem dwa konfigurując z cennika i jestem z tego bardzo zadowolony - dla mnie oprócz ceny liczy sie tez możliwość wyboru wyposażenia i koloru auta.
A dostałeś te zniżkę na dowolnie skonfigurowany samochód czy na taki jaki już stoi w salonie? Możliwość konfiguracji samochodu pod własne potrzeby jest bardzo korzystną sprawa - ja kupowałem samochód stojący u dealera i cena była dobra - ale były elementy wyposażenia mi niepotrzebne i brakowało takich które mi by się przydały, a potem kupowałem dwa konfigurując z cennika i jestem z tego bardzo zadowolony - dla mnie oprócz ceny liczy sie tez możliwość wyboru wyposażenia i koloru auta.
Na dowolny jest ok. 14%. Ale to nieistotne ile - bo to zalezy od modelu, od tego czego szukasz. chodziło mi o to że nie ma sensu patrzyć na cennik, tylko pojechac i porozmawiać. Traci się czas przez to - ale co zrobić. W ostateczności zadzwonić.
Z mailami jest problem. Z Auto Krak dostałem tak nie miłą odpowiedź że zraziłem się w ogóle do Fiata. Gdyby moja żona tak sprzedawała kredyty to by następnego dnia wyleciała z pracy.
Ostatnio zmieniony przez woj_tek 2015-10-22, 09:46, w całości zmieniany 1 raz
A oglądałeś już na żywo te samochody? Na przykład Logan MCV był dla mnie za niski.
Za niski w środku czy na zewnątrz? :O
W środku. Siedziałem na regulowanym fotelu, obniżyłem ile się da. Moja głowa była za wysoko, nie obijałem jeszcze podsufitki, ale widoczność była już ograniczona
Mówię o nowym Loganie. W starym nie siedziałem.
Ostatnio zmieniony przez woj_tek 2015-10-22, 10:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-10-22, 11:10
woj_tek napisał/a:
W środku. Siedziałem na regulowanym fotelu, obniżyłem ile się da. Moja głowa była za wysoko, nie obijałem jeszcze podsufitki, ale widoczność była już ograniczona
Dziwne..mam 190 cm wzrostu i fotel ustawiony w środkowym położeniu. Nad głową miejsca pod dostatkiem - "cztery palce". Ale to w Sandero Stepway. Co innego z widocznością. Dość słabo widać przez przedni słupek przy skręcie - szczególnie w lewo. Na światłach natomiast muszę się pochylać, aby je dostatecznie widzieć - mowa o tych zamontowanych nad jezdnią.
Nie zaklinajmy rzeczywistości, Dacia Lodgy mimo że producent twierdzi że jest inaczej jest jednak kombi-vanem. I w tej klasie jest Partner Tepee.
gregorisan: być może to zależy od budowy ciała, nie wiem. Generalnie szyba w Loganie nie jest jakby do samej góry, tylko brakuje jej do sufitu z 4 cm. A ponieważ tam mocno zagina się blacha to okazuje się że widoczność nie jest taka dobra. Mnie to uwiera, kogoś innego może nie.
Dacia Lodgy mimo że producent twierdzi że jest inaczej jest jednak kombi-vanem. I w tej klasie jest Partner Tepee.
Chyba jednak zaklinasz rzeczywistość. Partner Tepee ta klasa aut, co Berlingo, czy Dokker, a nie Lodzia.
Jak rozumiem cześci Dokker-a pasują do Lodgy. Lodgy różni się od niego drzwiami i tym że ma plastiki w środku zamiast blach. Partner Tepee nie ma żadnej blachy, same plastiki. Jak dla mnie Lodgy jest dłuższa i lepiej składają się 6 i 7 miejsca. Za to Partner jest szerszy, ale to podobnej klasy auta.
W Partnerze za dopłata 1,5 tys. masz oddzielne siedzenia i środkowe po złożeniu jest stolikiem, podobnie są stoliki w oparciach przednich siedzeń. Takich rzeczy nie ma w Lodgy. Lodgy to przede wszystkim przestrzeń załadunkowa. I jak ktos powiedział 6 i 7 miejsce - które rzeczywiście są wygodne.
Ja sam się waham i nie twierdzę że to auto jest lepsze a to gorsze. To jest kwestia indywidualnych preferencji. Ale nie można powiedzieć że Lodgy jest typowym minivanem, bo nie ma udogodnień dla kogoś kto ma dziecko. To raczej Dokker który jest lepiej wykończony.
Ostatnio zmieniony przez woj_tek 2015-10-22, 12:26, w całości zmieniany 1 raz
Wydaje mi się, ale włosów sobie nie dam obciąć, że Dokker, Partner, Berlingo to dostawczaki (nawet w wersjach "uosobowionych", jak Tepee czy XRT), a Lodzia to osobówka.
Wydaje mi się, ale włosów sobie nie dam obciąć, że Dokker, Partner, Berlingo to dostawczaki (nawet w wersjach "uosobowionych", jak Tepee czy XRT), a Lodzia to osobówka.
W Partnerze za dopłata 1,5 tys. masz oddzielne siedzenia i środkowe po złożeniu jest stolikiem, podobnie są stoliki w oparciach przednich siedzeń. Takich rzeczy nie ma w Lodgy. Lodgy to przede wszystkim przestrzeń załadunkowa. I jak ktos powiedział 6 i 7 miejsce - które rzeczywiście są wygodne.
Ja sam się waham i nie twierdzę że to auto jest lepsze a to gorsze. To jest kwestia indywidualnych preferencji. Ale nie można powiedzieć że Lodgy jest typowym minivanem, bo nie ma udogodnień dla kogoś kto ma dziecko. To raczej Dokker który jest lepiej wykończony.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-10-22, 12:37
Lza napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
dla mnie oprócz ceny liczy sie tez możliwość wyboru wyposażenia i koloru auta.
Każda marka to umożliwia, co jak co to nie dacia wymyśliła konfiguratory
Czytaj proszę ze zrozumieniem - kupując samochód stojący u dealera ( a na takie można najczęściej dostać duży upust) możesz co najwyżej dodać hak czy dywaniki, kupując samochód do produkcji możesz dobrać co potrzebujesz. I autor pierwotnego postu odpowiedział dobrze - że na auto do produkcji dają jednak mniejszy upust.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-10-22, 13:21, w całości zmieniany 2 razy
laisar,
według europejskiego ustawodawstwa tylko i wyłącznie producent określa jaki segment aut wyprodukował
aczkolwiek książkowy podział mówi że
tzw "combi" czyli samochód uniwersalny to
Cytat:
typ nadwozia samochodu osobowego o wydłużonej tylnej części, zazwyczaj przeznaczonej na bagaż. Jest to nadwozie dwubryłowe.
tak więc jest to kareta z wydłużonym bagażnikiem
minivan jest o kareta z podniesionym dachem , kolejną różnicą jest tzn stołkowy sposób siedzenia pasażerów (w celu komunikacji i widoczności )
To właśnie jest de facto wyznacznikiem vanowości Jeżeli pasażerowie kanapy siedzą prosto (90 stopni w kolanie ) jest to van jeżeli więcej już nie . W Suvie powinno być tak samo , jak pokazuje przykład ogromnego X6 nie jest
Tylko nie zasypujcie mnie przykładami że coś jest vanem a nie spełnia wymagań , jak nadmieniłem gdyby FSO chciało to maluch był by minivanem
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-22, 13:59, w całości zmieniany 1 raz
według europejskiego ustawodawstwa tylko i wyłącznie producent określa jaki segment aut wyprodukował
Nie rozmawiamy o definicjach prawnych - a zdanie producentów nt ich towarów też mam gdzieś. Mogą sobie przylepić nawet na traktor naklejkę "hulajnoga", co mnie to w ogóle obchodzi...
Karenzo napisał/a:
Jeżeli pasażerowie kanapy siedzą prosto (90 stopni w kolanie ) jest to van
To się zawiera w napisanej przeze mnie "funkcjonalności karoserii" - ale tak naprawdę nie ma tutaj o czym dyskutować: "koń, jaki jest, każdy widzi" i lodgy nie jest kombivanem. Dokker - jest, EOT.
Wg tej prostej definicji minivan < kombivan albo kombivan > minivan :P A jakoś słowo minivan mimo tego lepiej się kojarzy niż kombivan, przynajmniej mnie.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-10-22, 14:49
No możemy sobie klasyfikować, że to takie a to inne, ale jak stoimy przed zakupem auta, to zazwyczaj wiemy jakie cechy dany pojazd miał spełniać. Natomiast zaszufladkowanie typów pojazdów spełniających kryteria bywa wówczas drugorzędne.
Jako nabywcy nie interesuje mnie, czy to co kupię będzie kombi-vanem, mini-vanem, czy pierdu-vanem. Ważne jest że posiada tyle foteli ile chcę, może zabrać tyle bagażu ile chcę, jego silnik spełnia moje oczekiwania itp.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-10-22, 14:50, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 30 Skąd: z polski
Wysłany: 2015-10-22, 15:17
woj_tek napisał/a:
A jednak Dacia to Dacia, przy ewentualnej odsprzedaży cena samochodu będzie dużo niższa niż analogiczne auto innych firm.
Tego trochę się obawiam,ale Dacia zdobywa coraz większe uznanie na rynku motoryzacyjnym,więc może tak zle nie będzie.
Wydaje mi się że kupując Logana MCV 0.9Tce Laureate za 45kzł,za 5 lat te 22-23kzł będą realne do dostania przy odsprzedaży czyli 50% nowego,czyli ok.
0.9Tce LPG będzie dobre do jazdy do max 120
jak lubisz więcej to 1.5 dci
Co do wyboru MCV vs sandero
sandero ma wersje STEPWAY która stoi 5 cm wyżej od normalnego sandero do tego ma felgi 16 i relingi
Do tego wersja STEPWAY ma wszystko oprócz nawigacji czyli jest tańsza od mcv o jakieś kilka tyś .
Czyli pod miasto auto bardzo dobre , na zimie prześwit całkiem przyzwoity bo ok 20 cm
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-22, 15:26, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum