Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-31, 21:42 Pożegnanie z Dacią - Przesiadka na Rapid'a
Wychodzi na to, że ostatecznie pożegnałem się z Dacią - Sandero Stepway sprzedałem przed paroma tygodniami, więc trzeba było się postarać o następcę - trafiło na Rapida Spaceback 1,2TSI 90KM w wersji Active Max + parę drobnych dodatków.
Jeździłem VW Up'em - teraz dostała go żona, a Skoda jest dla mnie.
Narazie za dużo nie mam co opowiadać, bo mam go od środy, więc zrobiłem nim dopiero niecałe 1000km.
Napewno dużo ciszej niż w Dacii.
Silnika 1,2 do 1,6 z Sandero nie ma co porównywać ( pomijam kwestie budowy, tego kiedy się zepsuje itd. ). Z punktu widzenia kierowcy po prostu zupełnie inna liga.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-31, 22:12
Dla mnie trochę trudno porównywać - mnie wyszło taniej, ale mam zniżkę flotową 15%.
Dodatkowo w cenie dostałem kompletne koła zimowe i pakiet przeglądów na 4 lata i hak w cenie 1000zł.
Normalnie myślę, że do wyrwania w cenie poniżej 50tys. Bagażnik ma zdecydowanie większy od Sandero - gdyby wziąć Liftback'a, który jest w identycznej cenie to z racji wielkości bagażnika robi się już konkurentem dla MCV.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Z tego co się orientowałem to cena katalogowa w podobnym wyposażeniu to około 60 000 zł , ale już na wejściu można dostać rabat 5000 większy rabat to po aferze będzie możliwy.
Chodziła mi taka po głowie
Wysłany: 2015-10-31, 22:33 Re: Pożegnanie z Dacią - Przesiadka na Rapid'a
matucha napisał/a:
Silnika 1,2 do 1,6 z Sandero nie ma co porównywać ( pomijam kwestie budowy, tego kiedy się zepsuje itd. ). Z punktu widzenia kierowcy po prostu zupełnie inna liga.
Skodzina super, gdyby była 1.4 TSI bez automatu to u mnie też pewnie padło by na Rapida. 15% w Skodzie to już fajny rabat (u mnie wyszło niecałe 12% bez zniżek flotowych). Szerokości
i
Ostatnio zmieniony przez czaju 2015-11-01, 10:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-01, 10:58
Sąsiad zakupił w czerwcu tego roku VW Polo z tym silnikiem czyli TSI 90 KM. Ma przejechane 2000 km i jest zadowolony. Średnie spalanie od nowości 6 l. ( nawet mnie to zdziwiło bo mam podobne - 6,2l u siebie w Sandero - a auto o wiele mniej aerodynamiczne).
Szerokości
U mnie jest już ~14 tyś i powiem tak, średnie spalanie 6.2, 90% przebiegu z prędkością powyżej 130km/h. Jak dla mnie dwa minusy i z jednym muszę jechać do ASO - pije olej jak smok, jak kupiłem na bagnecie był max, a teraz byłem w garażu sprawdzić a tam minimum
ok rozumiem, że silnik jest dość mocno obciążony i często pracuje na wysokich obrotach, ale to trochę przesada szczególnie że samochód jest nowy i nie ma przelotu rzędu 100-150 tyś żeby to była norma, a pierwsza wymiana była przewidziana na 30 tyś (a nie dostałem bańki na dolewki).
Co do wielkości Rapida (mamy takie firmowe) - małe to jest jak diabli, jak na swoje wymiary, zwłaszcza na szerokość po prostu ciasne.
Mam identyczne zdanie jeżeli chodzi o Fabię w porównaniu do Dacii. W Rapidzie niestety nie jest właśnie lepiej pod tym względem i dlatego ponownie Dacia chociaż Skoda mi się podoba.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-11-01, 19:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2015-11-01, 22:26 Re: Pożegnanie z Dacią - Przesiadka na Rapid'a
matucha napisał/a:
Wychodzi na to, że ostatecznie pożegnałem się z Dacią - Sandero Stepway sprzedałem przed paroma tygodniami, więc trzeba było się postarać o następcę - trafiło na Rapida Spaceback 1,2TSI 90KM w wersji Active Max + parę drobnych dodatków.
Napewno dużo ciszej niż w Dacii.
Przyznam, że wyciszenie w Rapidzie nie należy do mocnych stron auta, a mam podobny silnik (1.2 TSI 85KM). Mam porównanie z KIĄ Carens - w Skodzie jest głośniej. Zastanawiam się zatem, jak głośno musi być w Sandero Stepway...
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-02, 09:47
matucha napisał/a:
ostatecznie pożegnałem się z Dacią
Gratki! Poziom bezpieczeństwa też o gwiazdę lepszy.
Coraz częściej okazuje się, że rumuński słup renaulta produkuje samochody toporne, droższe i o gorszych parametrach od konkurentów. Dokąd idziesz dacio?
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-11-02, 09:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-02, 13:03
Zbój napisał/a:
Zastanawiam się zatem, jak głośno musi być w Sandero Stepway...
Słuchałem jakiś czas temu testu nowej Octavii na TOK FM i tam prowadzący też mieli zastrzeżenia do wyciszenia nowych modeli Skody, twierdząc że zaoszczędzono na wytłumieniu w stosunku do starszych generacji. W zeszłym tygodniu też odsłuchałem testu Mazdy 6 i według nich też jest głośno - także współczesny bożek w postaci maksymalizacji zysku dopadł wszystkich producentów. Podobnie było w innym teście, gdzie na warsztat wzięto nową Fabie z silnikiem TSI 110 Km. Też ponoć jest głośno przy 100 km\h. To tylko auta klasy B.
A w Sandero Stepway? Nie ma sensu dramatyzować - nie ma tragedii. Owszem zaczyna być głośno powyżej 100km\h. Szczególnie, gdy jest dość silny wiatr - choćby jak wczoraj 5-7 m\s w porywach do ponad 15 m\s.
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-11-02, 13:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-02, 13:37
A to nie jest czasem tak, że te nowe silniki jest trudno wyciszyć? Akurat Mazda ma chyba nadal wolnossące, ale reszta towarzystwa ma uturbione benzyny, które chyba mają nieco wyższe brzmienie i tym samym są trudniejsze (droższe) w wyciszeniu, niż burczące wolnossące.
Miałem ostatnio okazję jechać Mitsubishi Outlanderem z silnikiem 2.0T i skrzynią CVT. Przy masie tego samochodu i jeździe po autostradzie ten silnik pracował na niższych obrotach praktycznie tylko przy jeździe z górki; przy szybkiej jeździe po równym wył, a przy przyspieszaniu wył przeraźliwie. Akurat wycie to wina specyfiki skrzyni CVT, ale w SUVie za 200 kafli było głośniej niż w moim rumuńskim sztruclu. ;)
Nie ma powodu - negatywne (nawet błędne) poglądy nt Dacii są u nas dozwolone, ogólna marudność też (; a kol. Lza zazwyczaj wyraża się wystarczająco kulturalnie i schludnie, żeby nie podpaść także ze względów formalnych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum