Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-27, 23:25
Automatyczna skrzynia biegów / zautomatyzowana Easy-R
Autor Wiadomość
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-04-03, 08:36   

Cav napisał/a:
[Przy przyspieszaniu obroty stają na kilku tysiącach, silnik wyje jak wściekły, a samochód zmienia prędkość bez zmiany obrotów silnika.Coś strasznego.


W toyotach tego nie zauważyłem; może za mało i za delikatnie jeździłem... Moi koledzy, którzy posiadają te auta też nie narzekali na to zjawisko. Wprost przeciwnie, są zadowoleni z automatu.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-04-03, 10:14   

Skrzynie zrobotyzowane to syf. W tych jednosprzeglowych zmarł ana biegu trwa wieki i co jaj s czas trzeba przy uczyć komp do stopnia zużycia tarczy, a do tego dużo szybciej znika tarcz sprzeglowa niż w manuału używanym z czuciem. Dwusprzeglowe za to chyba nie slyna z długotrwałej niezawodności, a i remont czy nawet wymiana tarcz do tanich nie należy.
Jedne i drugie kłócą się z idea taniego w obsłudze samochodu.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-03, 10:42   

cookie napisał/a:
Skrzynie zrobotyzowane to syf

Istnieją też osoby, które są z nich zadowolone...

Jednak nawet gdyby ta zła ocena rzeczywiście była usprawiedliwiona, to wciąż pozostaje szansa, że tym razem poprawiono to rozwiązanie tak skutecznie, że faktycznie stanie się bezproblemowe.

Z DPF-em najwyraźniej się udało.

Przymusu nie ma, a jeśli ktoś nie chce ryzykować testowania nowinki na sobie to pozostaje zaczekać na doświadczenia innych.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-03, 12:32   

cookie napisał/a:
Skrzynie zrobotyzowane to syf. W tych jednosprzeglowych zmarł ana biegu trwa wieki i co jaj s czas trzeba przy uczyć komp do stopnia zużycia tarczy, a do tego dużo szybciej znika tarcz sprzeglowa niż w manuału używanym z czuciem. Dwusprzeglowe za to chyba nie slyna z długotrwałej niezawodności, a i remont czy nawet wymiana tarcz do tanich nie należy.
Jedne i drugie kłócą się z idea taniego w obsłudze samochodu.

Ta nowa dwusprzęgłowa skrzynia Renault pracuje równie szybko co zrobotyzowany manual. Chyba że zrobili to celowo by nie odbiło się to na trwałości skrzyni ( jak to jest z DSG w VAG - jest cudowna, ale sypie się nawet po 30k km)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2015-04-03, 14:17   

Cav napisał/a:


Natomiast skrzynia bezstopniowa (CVT) to trzeci rodzaj skrzyń automatycznych - taki jak w skuterze, gdzie napęd jest przenoszony przez pasek z użyciem wariatora.

Najgorszy ze wszystkich trzech typów automatów, zwłaszcza w odczuciach dla kierującego.

subaru fajnie to usprawnilo i tutaj cvt jest naprawde super, nawet ma opcje symulacji zmiany biegow wiec wrazenie jest ok
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-03, 15:42   

maciek napisał/a:

Ta nowa dwusprzęgłowa skrzynia Renault pracuje równie szybko co zrobotyzowany manual.


A czym innym niby jest?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-03, 15:43   

johnson napisał/a:
Cav napisał/a:


Natomiast skrzynia bezstopniowa (CVT) to trzeci rodzaj skrzyń automatycznych - taki jak w skuterze, gdzie napęd jest przenoszony przez pasek z użyciem wariatora.

Najgorszy ze wszystkich trzech typów automatów, zwłaszcza w odczuciach dla kierującego.

subaru fajnie to usprawnilo i tutaj cvt jest naprawde super, nawet ma opcje symulacji zmiany biegow wiec wrazenie jest ok


A w czym ta skrzynia?
Bo jeśli BRZ, to pewnie mówisz dokładnie o tym samym patencie z głośnikami (i tej samej skrzyni Toyoty), o którym pisałem w kontekście Lexusa.
Nabijali się z niego w ostatnim Fifth Gear.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-04-03, 15:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2015-04-03, 16:13   

Cav napisał/a:
johnson napisał/a:
Cav napisał/a:


Natomiast skrzynia bezstopniowa (CVT) to trzeci rodzaj skrzyń automatycznych - taki jak w skuterze, gdzie napęd jest przenoszony przez pasek z użyciem wariatora.

Najgorszy ze wszystkich trzech typów automatów, zwłaszcza w odczuciach dla kierującego.

subaru fajnie to usprawnilo i tutaj cvt jest naprawde super, nawet ma opcje symulacji zmiany biegow wiec wrazenie jest ok


A w czym ta skrzynia?
Bo jeśli BRZ, to pewnie mówisz dokładnie o tym samym patencie z głośnikami (i tej samej skrzyni Toyoty), o którym pisałem w kontekście Lexusa.
Nabijali się z niego w ostatnim Fifth Gear.

nowy outback, w starym tez byla cvt ale nie wiem czy tez z tym patentem
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-03, 16:28   

Jechałem nowym Subaru Forester XT ze skrzynią CVT i działała bardzo fajnie. Na prawdę sympatycznie, ale nic dziwnego skoro była połączona z mocnym silnikiem 240 KM. Silnik nie musiał w związku z tym kręcić się na maksa aby przyspieszać.
Widziałem za to test jakiejś Toyoty Auris czy Avensis hybrydowej, również ze skrzynią CVT i tam była porażka z silnikiem 1.6 czy coś. Tam rzeczywiście obroty szły do końca i zostawały tam dopóki nie przestałeś przyspieszać. Kompletnie bez sensu. Znaczy mały silniczek musi kręcić się szybko aby zapewnić wystarczającą moc do jazdy.

Generalnie zasada jest prosta: automat musi być połączony z mocnym silnikiem.

Chciałbym takie Subaru...

BTW, Subaru zastosowało w skrzyni CVT łańcuch pozwalający na dużo większe przełożenia (może się mocniej zaginać niż pasek). No i symulacja biegów w dwóch trybach sportowych działa. A w trybie super sport działa brutalnie. :)
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2015-04-03, 16:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-28, 10:09   

W końcu będzie! (:
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-28, 11:07   

W sumie to już była rok temu, sądząc po dacie filmu...
https://www.youtube.com/watch?v=cJbjM7MnV2g
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-28, 11:36   

wojtek_pl napisał/a:
W sumie to już była rok temu

W renówkach, w Brazylii - a teraz chodzi o wprowadzenie do oferty w daciach w Europie.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-28, 11:44   

najpierw trafi do Logan, Logan MCV, Sandero and Sandero Stepway
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-28, 12:24   

laisar napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
W sumie to już była rok temu

W renówkach, w Brazylii - a teraz chodzi o wprowadzenie do oferty w daciach w Europie.

Z reguły nowinki techniczne najpierw pojawiają się w krajach rozwiniętych a potem trafiają do krajów trzeciego świata.

Jak to świadczy o Europie... :-|
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-28, 12:25   

Dlaczego nie do Dustera.. Byłby murowany hit. Nie dość, że Duster podoba się kobietom, to automat by już tylko dostawił kropkę nad "i". Chronią konkurencję, czy jak?
Osobiście kibicuję Dusterowi z takim rozwiązaniem (i działająca klimą).
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2015-08-28, 12:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-28, 12:36   

kobiety teraz mają kadjara który wygląda jak cukierek wszystko w środku piękne i niepraktyczne
najlepszy jest ten ekran zamiast zwykłych wskaźników
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-28, 13:20   

wojtek_pl napisał/a:
Jak to świadczy o Europie

Przede wszystkim tak, że ASB są tu mało popularne.

A po drugie to co napisał Prezes - jak już kogoś było stać na automat, to niech jeszcze dopłacał za znaczek <;


Prezes napisał/a:
Dlaczego nie do Dustera

Dlaczego nie Easy-R? Bo w nim już są prawdziwe automaty.

Dlaczego nie w EU? A to już sobie chyba sam odpowiedziałeś...
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-09-02, 18:28   

I nawet francuskie pisze o tej skrzyni
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-04, 20:31   

UWAGA :-D

Automat już dostępny w Szwajcarii.
Jest dostępny z silnikami 0,9 TCE S&S 90 w Sandero oraz Logan MCV, z danych katalogowych wynika, że dynamika samochodu taka sama jak w manualu
dopłata 600 EURO
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-04, 23:34   

To jest bardzo, bardzo niska cena. U konkurencji za automat trzeba dać 8000zł czyli 2000€.
Szkoda że tylko Logan i Sandero.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-05, 09:28   

Bez przesady. To nie prawdziwe automaty. Skrzynie zautomatyzowane są tanie i u konkurencji. Sam taką posiadam i chwalę za wygodę.
Jak przeglądałem rynek kiedyś to występują jeszcze w kilku mniejszy autkach i też drogie nie są.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-05, 14:38   

Też jestem wielkim fanem automatyki i mam nadzieję, ze nic nie zmusi mnie do zakupu autka z wajchą :-) . Fakt, nie sprawdzałem wszystkich modeli i marek - tylko mpv fiata, forda, citroena i renault. Tam 'dopłata do automata' oscyluje wokół 8 tysiaków. Wszystko skrzynie zrobotyzowane. Klasyczne automaty chyba odchodzą do lamusa. Być może w mniejszych autkach (tego sehmentu co sandero/logan) jest taniej.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-11-05, 14:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-05, 21:20   

600 E ... ale cymesik bylby , od razu bym zamawial :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-05, 23:02   

Skrzynia zautomatyzowana wiec z definicji czasy zmiany przełożeń są długie ze względu na bezpieczeństwo .
Do tego przełożenia które są pomyłką

Dla porównania tak wygląda to w vitarze
full automat
1 bieg 4,667
2 bieg 2,533
3 bieg 1,556
4 bieg 1,135
5 bieg 0,859
6 bieg 0,686
Bieg wsteczny 3,394
Przełożenie przekładni głównej 3,502


Tak wyglądają przełożenia w skrzyni francuskiej
1st 2.73
2nd 1.5
3rd 1
4th 0.71
Reverse 2.45


Jazda z taką skrzynią będzie możliwa tylko po suchym asfalcie no i silnik będzie musiał wysoko się kręcić .

W maździe cx-3 również występuje automat 6 stopniowy za dopłatą 5 tyś
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-05, 23:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-05, 23:18   

brakuje jeszcze porównania z TipMatikiem w manie Tgx. To by nieco rozjaśniło sens porównania. Wówczas argument o suchym asfalcie byłby nie do podważenia.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-11-05, 23:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne