[Przy przyspieszaniu obroty stają na kilku tysiącach, silnik wyje jak wściekły, a samochód zmienia prędkość bez zmiany obrotów silnika.Coś strasznego.
W toyotach tego nie zauważyłem; może za mało i za delikatnie jeździłem... Moi koledzy, którzy posiadają te auta też nie narzekali na to zjawisko. Wprost przeciwnie, są zadowoleni z automatu.
Skrzynie zrobotyzowane to syf. W tych jednosprzeglowych zmarł ana biegu trwa wieki i co jaj s czas trzeba przy uczyć komp do stopnia zużycia tarczy, a do tego dużo szybciej znika tarcz sprzeglowa niż w manuału używanym z czuciem. Dwusprzeglowe za to chyba nie slyna z długotrwałej niezawodności, a i remont czy nawet wymiana tarcz do tanich nie należy.
Jedne i drugie kłócą się z idea taniego w obsłudze samochodu.
Jednak nawet gdyby ta zła ocena rzeczywiście była usprawiedliwiona, to wciąż pozostaje szansa, że tym razem poprawiono to rozwiązanie tak skutecznie, że faktycznie stanie się bezproblemowe.
Z DPF-em najwyraźniej się udało.
Przymusu nie ma, a jeśli ktoś nie chce ryzykować testowania nowinki na sobie to pozostaje zaczekać na doświadczenia innych.
Skrzynie zrobotyzowane to syf. W tych jednosprzeglowych zmarł ana biegu trwa wieki i co jaj s czas trzeba przy uczyć komp do stopnia zużycia tarczy, a do tego dużo szybciej znika tarcz sprzeglowa niż w manuału używanym z czuciem. Dwusprzeglowe za to chyba nie slyna z długotrwałej niezawodności, a i remont czy nawet wymiana tarcz do tanich nie należy.
Jedne i drugie kłócą się z idea taniego w obsłudze samochodu.
Ta nowa dwusprzęgłowa skrzynia Renault pracuje równie szybko co zrobotyzowany manual. Chyba że zrobili to celowo by nie odbiło się to na trwałości skrzyni ( jak to jest z DSG w VAG - jest cudowna, ale sypie się nawet po 30k km)
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2015-04-03, 14:17
Cav napisał/a:
Natomiast skrzynia bezstopniowa (CVT) to trzeci rodzaj skrzyń automatycznych - taki jak w skuterze, gdzie napęd jest przenoszony przez pasek z użyciem wariatora.
Najgorszy ze wszystkich trzech typów automatów, zwłaszcza w odczuciach dla kierującego.
subaru fajnie to usprawnilo i tutaj cvt jest naprawde super, nawet ma opcje symulacji zmiany biegow wiec wrazenie jest ok
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-03, 15:43
johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
Natomiast skrzynia bezstopniowa (CVT) to trzeci rodzaj skrzyń automatycznych - taki jak w skuterze, gdzie napęd jest przenoszony przez pasek z użyciem wariatora.
Najgorszy ze wszystkich trzech typów automatów, zwłaszcza w odczuciach dla kierującego.
subaru fajnie to usprawnilo i tutaj cvt jest naprawde super, nawet ma opcje symulacji zmiany biegow wiec wrazenie jest ok
A w czym ta skrzynia?
Bo jeśli BRZ, to pewnie mówisz dokładnie o tym samym patencie z głośnikami (i tej samej skrzyni Toyoty), o którym pisałem w kontekście Lexusa.
Nabijali się z niego w ostatnim Fifth Gear.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-04-03, 15:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2015-04-03, 16:13
Cav napisał/a:
johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
Natomiast skrzynia bezstopniowa (CVT) to trzeci rodzaj skrzyń automatycznych - taki jak w skuterze, gdzie napęd jest przenoszony przez pasek z użyciem wariatora.
Najgorszy ze wszystkich trzech typów automatów, zwłaszcza w odczuciach dla kierującego.
subaru fajnie to usprawnilo i tutaj cvt jest naprawde super, nawet ma opcje symulacji zmiany biegow wiec wrazenie jest ok
A w czym ta skrzynia?
Bo jeśli BRZ, to pewnie mówisz dokładnie o tym samym patencie z głośnikami (i tej samej skrzyni Toyoty), o którym pisałem w kontekście Lexusa.
Nabijali się z niego w ostatnim Fifth Gear.
nowy outback, w starym tez byla cvt ale nie wiem czy tez z tym patentem
Jechałem nowym Subaru Forester XT ze skrzynią CVT i działała bardzo fajnie. Na prawdę sympatycznie, ale nic dziwnego skoro była połączona z mocnym silnikiem 240 KM. Silnik nie musiał w związku z tym kręcić się na maksa aby przyspieszać.
Widziałem za to test jakiejś Toyoty Auris czy Avensis hybrydowej, również ze skrzynią CVT i tam była porażka z silnikiem 1.6 czy coś. Tam rzeczywiście obroty szły do końca i zostawały tam dopóki nie przestałeś przyspieszać. Kompletnie bez sensu. Znaczy mały silniczek musi kręcić się szybko aby zapewnić wystarczającą moc do jazdy.
Generalnie zasada jest prosta: automat musi być połączony z mocnym silnikiem.
Chciałbym takie Subaru...
BTW, Subaru zastosowało w skrzyni CVT łańcuch pozwalający na dużo większe przełożenia (może się mocniej zaginać niż pasek). No i symulacja biegów w dwóch trybach sportowych działa. A w trybie super sport działa brutalnie. :)
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2015-04-03, 16:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-28, 12:25
Dlaczego nie do Dustera.. Byłby murowany hit. Nie dość, że Duster podoba się kobietom, to automat by już tylko dostawił kropkę nad "i". Chronią konkurencję, czy jak?
Osobiście kibicuję Dusterowi z takim rozwiązaniem (i działająca klimą).
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2015-08-28, 12:25, w całości zmieniany 1 raz
Automat już dostępny w Szwajcarii.
Jest dostępny z silnikami 0,9 TCE S&S 90 w Sandero oraz Logan MCV, z danych katalogowych wynika, że dynamika samochodu taka sama jak w manualu
dopłata 600 EURO
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-05, 09:28
Bez przesady. To nie prawdziwe automaty. Skrzynie zautomatyzowane są tanie i u konkurencji. Sam taką posiadam i chwalę za wygodę.
Jak przeglądałem rynek kiedyś to występują jeszcze w kilku mniejszy autkach i też drogie nie są.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-05, 14:38
Też jestem wielkim fanem automatyki i mam nadzieję, ze nic nie zmusi mnie do zakupu autka z wajchą . Fakt, nie sprawdzałem wszystkich modeli i marek - tylko mpv fiata, forda, citroena i renault. Tam 'dopłata do automata' oscyluje wokół 8 tysiaków. Wszystko skrzynie zrobotyzowane. Klasyczne automaty chyba odchodzą do lamusa. Być może w mniejszych autkach (tego sehmentu co sandero/logan) jest taniej.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-11-05, 14:40, w całości zmieniany 1 raz
Skrzynia zautomatyzowana wiec z definicji czasy zmiany przełożeń są długie ze względu na bezpieczeństwo .
Do tego przełożenia które są pomyłką
Dla porównania tak wygląda to w vitarze
full automat
1 bieg 4,667
2 bieg 2,533
3 bieg 1,556
4 bieg 1,135
5 bieg 0,859
6 bieg 0,686
Bieg wsteczny 3,394
Przełożenie przekładni głównej 3,502
Tak wyglądają przełożenia w skrzyni francuskiej
1st 2.73
2nd 1.5
3rd 1
4th 0.71
Reverse 2.45
Jazda z taką skrzynią będzie możliwa tylko po suchym asfalcie no i silnik będzie musiał wysoko się kręcić .
W maździe cx-3 również występuje automat 6 stopniowy za dopłatą 5 tyś
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-05, 23:18, w całości zmieniany 2 razy
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-05, 23:18
brakuje jeszcze porównania z TipMatikiem w manie Tgx. To by nieco rozjaśniło sens porównania. Wówczas argument o suchym asfalcie byłby nie do podważenia.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-11-05, 23:19, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum