Taaaa, słabo chyba jest. Uruchomił się w końcu konfigurator Lodgy po długim niebycie. Zrobiłem symulację dla Lodgy z silnikiem 1,6 sce , a tam w danych technicznych podają ,że wtrysk jest BEZPOŚEDNI Kufa! nie będzie Lodówek na gaz , no znaczy się będą ale z instalkami za 9 tys albo z jakimś badziewiem dotryskowym. Załamałem się.
_________________
Ostatnio zmieniony przez słoń 2015-10-03, 20:30, w całości zmieniany 1 raz
To jest silnik z Juke i QQ?
Na lpg-forum już gazowali, co prawda przez 2 wtryskiwacze jest to kłopotliwe, ale jak widać da się ogarnąć: http://lpg-forum.pl/post655808.html#p655808
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-29, 09:30
Ze źródeł zbliżonych do kręgów ;) dowiedziałem się, że jest pewien problem z silnikami SCe zasilanymi LPG. Konkretnie - Renault Polska ogłosiło, że wycofuje ofertę tych silników z LPG (miały być do zamawiania od grudnia), zarówno w wersji fabrycznej, jak i przystosowanych do instalacji w salonie. Powodów nie podali, ale podali, że się nie poddali i jak dobrze pójdzie, to silniki SCe z LPG będą od drugiej połowy 2016.
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 401 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-11-10, 21:09
bebe napisał/a:
coyote_x napisał/a:
Czy są już jakieś potwierdzone dane odnoście czynnika klimatyzacji oraz realnego spalania SCe 1.6 w DD na rok 2016?
Jak ktoś ma, to poproszę jeszcze o wyniki w totka (na priv). :)
Ale akurat co do czynnika klimatyzacji to myślę, że nie trzeba szklanej kuli
Stał w salonie Urban Explorer i miał R134a, a dopóki nie będzie zmiany modelowej to ten czynnik producent może stosować.
Poza tym - przerzutka z R134yf na R134a jest możliwa i to bez ingerencji w układ.
Spalanie - chyba wszyscy czekają na opinie kolegów, którzy zamówili te autka i mieli do odbioru w listopadzie. Jest system S&S więc zobaczymy, czy faktycznie daje jakiekolwiek oszczędności na mieście.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-10, 21:26
walter_g napisał/a:
Jest system S&S więc zobaczymy, czy faktycznie daje jakiekolwiek oszczędności na mieście.
Które szybko stopnieją przy zakupie nowego akumulatora
Mam S&S i nie korzystam. Żona przy dojazdach do pracy ma włączony system bo jest remont na drodze i czeka się na światłach kilka minut. Owszem w takim wypadku to przydatna rzecz - tylko, że tak po dwóch - trzech minutach silnik odpala samoczynnie lub czasami silnik w ogóle się wyłącza i na nowo trzeba przekręcić kluczyk w stacyjce.
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-11-10, 22:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 401 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-11-10, 21:39
gregorisan napisał/a:
Mam S&S i nie korzystam. Żona przy dojazdach do pracy ma włączony system bo jest remont na drodze i czeka się na światłach kilka minut. Owszem w takim wypadku to przydatna rzecz - tylko, że tak po dwóch - trzech minutach silnik odpala samoczynnie lub czasami S&S w ogóle się wyłącza i na nowo trzeba przekręcić kluczyk w stacyjce.
Porównywałeś może średnie spalanie z S&S i bez? Jakie Tobie wychodziły wartości?
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-10, 21:47
walter_g, nie korzystam z S&S zbyt często, więc Ci nie powiem jak ze spalaniem bo trzeba by to sprawdzić w jakiś porównywalnych warunkach. Fajna sprawa jak wiesz, że dłużej postoisz w korku - to wtedy zapewne są jakieś tam oszczędności. Widzę czasami jak kierowcy jeżdżą z tym systemem "bezmyślnie" - zatrzymują się na chwilkę na skrzyżowaniu by za kilka sekund na nowo uruchamiać silnik.
Ale akurat co do czynnika klimatyzacji to myślę, że nie trzeba szklanej kuli
Stał w salonie Urban Explorer i miał R134a, a dopóki nie będzie zmiany modelowej to ten czynnik producent może stosować.
Dzięki, tak myślałem ale troszkę się obawiałem, że przy okazji homologacji silnika SCe zrobiono z konieczności psikusa
Z tego co gdzieś czytałem (nie pamiętam szczegółów) to niektórzy/francuzi próbują jeszcze spełniać normę mniejszą ilością starego czynnika i wydajniejszym parownikiem.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-12-13, 20:01
Czy wiadomo coś o montażu klimatyzacji automatycznej w Dusterach ? Może w następnej wersji ?
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-12-13, 22:52
Dla mnie tez brak automatycznej klimatyzacji i brak lepszej regulacji fotela/kierownicy to dwa najwieksze mankamenty Dusterka. Ponoc kiedys byla jakas wersja specjalna Dustera z automatyczna klimatyzacja, ale tylko raz, wiec chyba temat byl juz obczajony (nie wiem czy na polskim rynku ale na fr na pewno).
Czy wiadomo coś o montażu klimatyzacji automatycznej w Dusterach?
Jak na razie ani w dokumentacji, ani w żadnych zapowiedziach nic takiego nie widać - i to nawet pod znaczkiem Renault...
Technicznie - nie powinno być z tym najmniejszego problemu (tak samo w lodgy/dokkerze), bo blok wentylacji w dusterze jest taki sam jak w loganie "10 Ani" / nowym loganie prestige / renault symbol, właśnie z automatyczną klimą.
A propos dokumentacji: pojawiły się aż 2 nowe silniki!
Pierwszy w dusterze: H4K. Ostatni symbol świadczy o tym, że jest to jednostka o pojemności ok. 1,5 dm3, więc jedyną pasującą jest chyba nissanowski HR15DE.
Co więcej, miałby być sparowany ze skrzynią DK0, czyli renualtową dwusprzęgłówką EDC.
Drugi motor to B4D - dla sandero i logana. Jest litrowym, większym bratem kwidowej osiemsetki.
Ponieważ to informacje z dokumentacji technicznej, to oczywiście nie wiadomo nic na temat terminów i krajów, w jakich się pojawią.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum