Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-02, 09:52
Podświetlenie i wygląd tablicy wskaźników / zegarów
Autor Wiadomość
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-11-22, 08:45   

Witam.

Posiada ktos pinout zegarow?
Ciekaw jestem czy nowe zegary da sie podlaczyc:
http://www.allegro.pl/Sho...item=5112984111
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-11-22, 10:01   

Mam tylko to Lodgy/Dokker,



1) -
2) zasilanie
3) Masa (czarny)
4) -
5) zasilanie po stacyjce
6) Przycisk komputera
7) -
8) Czujnik cisnienia oleju
9) Kontrola plynu hamulcowego
10) Kontrolka Hamulec
11) CAN L
12) CAN H
13) -
14) Swiatla drogowe
15) Wskaznik paliwa
16) Wskaznik paliwa
17) Poziom oleju silnikowego
18) Poziom oleju silnikowego
19) Czujnik temperatury zewnetrznej
20) Czujnik temperatury zewnetrznej
21) Lampka ostrzegawcza pasów
22) Wskaznik ladowania

foto zegarow.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 50,71 KB

 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-11-22, 10:55   

Bardzo przydatne! Teraz tylko logan znaleźć ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-22, 12:01   

WooojaS napisał/a:
Teraz tylko logan znaleźć

To samo co w lodgy.
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-11-22, 12:59   

A fakt ze logan ma 2 wtyczki a nie logan 1 to co?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-22, 16:25   

WooojaS napisał/a:
A fakt ze logan ma 2 wtyczki a nie logan 1 to co?

Myślałem, że pytasz o ten z linka do Allegro - czyli sandero/logan II generacji.

I generacja - http://www.dacianer.de/forum/111607-post2.html
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-11-24, 10:45   

Tak, logan 2011r mysle by polaczyc z zegarami z lodgy 2014r.

Po wstepnym tlumaczeniu z translatora niestety ale ta rozpiska niebma sie jak do rzeczywistości. Nawet kolejnosc + i - sa inne.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-24, 11:45   

WooojaS napisał/a:
ta rozpiska niebma sie jak do rzeczywistości

Są pewne różnice między wersjami benzyna/diesel/LPG/flex/-ABS/+ABS/ESP/4x2/4x4, których niemieccy koledzy nie uwzględnili - ale większość się zgadza.

U Ciebie powinno być tak:
    złącze P1 - czarne
    pin - linia - opis
    1 - 80T - sterowanie „-” lampki kontrolnej elektronicznej blokady
    2 - 31A - sterowanie „-” lampki kontrolnej temperatury wody
    3 - 3NX - sterowanie „-” lampki kontrolnej usterki stopnia ważności 1
    4 - 137C - sterowanie kontrolki usterki układu oczyszczania spalin
    5 - 9P - sterowanie + tylnych świateł przeciwmgielnych zabezpieczone
    6 - 8B - + przednich świateł przeciwmgielnych > przekaźnik
    7 - NC - masa elektroniczna przedniego lewego słupka
    8 - 47A - „-” czujnika poziomu paliwa
    9 - BC - „+” akumulatora przekaźnikiem odcięcia układu
    10 - AP29 - „+” po zapłonie zabezpieczone bezpiecznikiem modułu bezpieczeństwa silnika
    11 - LPD - „+” prawego światła pozycyjnego zabezpieczony
    12 - 42A - sygnał „+” temperatury wody
    13 - 2A - sterowanie „-” lampki kontrolnej ładowania alternatora
    14 - 28A - sterowanie „-” lampki kontrolnej ciśnienia oleju
    15 - 64E - sterowanie „+” światła kierunkowskazu
    16 - H1 - sterowanie „-” lampki kontrolnej hamulca ręcznego > poziom płynu hamulcowego
    17 - 15LP - sterowanie „+” ogrzewania tylnej szyby zabezpieczone
    18 - RPG - „+” lewego światła drogowego zabezpieczony
    19 - CPG - „+” lewych świateł mijania zabezpieczony
    20 - 60A - „-” lampki kontrolnej poduszki powietrznej
    21 - H7 - sygnał obrotomierza > górny martwy punkt > cewka > moduł elektroniczny > alternator
    22 - 47F - sygnał prędkości pojazdu
    23 - 47K - sterowanie „-” przewijanie ekranu systemu pomocy w jeździe
    24 - 41A - sygnał „+” czujnika poziomu paliwa

    złącze P2 - szare
    pin - linia - opis
    3 - 60CD - sterowanie lampką kontrolną odłączenia airbagu
    4 - 3WTA - element sterujący kontrolką wykrywania wody w paliwie
    13 - 4Y - „-” lampki kontrolnej usterki hamulca
    16 - 4Z - „-” lampki kontrolnej systemu ABS
    12 - 87H - sygnał „-” włącznika 1 położenie kierowcy
    19 - 47H - sygnał przepływu paliwa
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-11-24, 12:33   

Dzieki, zaraz sprawdze poprawnosc rozpiski z moimi zegarami.
Faktem jest, ze nowe zegary pracuja na CANie wiec nie ma opcji ich podlaczenia.
A szkoda.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-24, 12:52   

laisar napisał/a:
złącze P2 - szare
pin - linia - opis
3 - 60CD - sterowanie lampką kontrolną odłączenia airbagu
4 - 3WTA - element sterujący kontrolką wykrywania wody w paliwie
13 - 4Y - „-” lampki kontrolnej usterki hamulca
16 - 4Z - „-” lampki kontrolnej systemu ABS
12 - 87H - sygnał „-” włącznika 1 położenie kierowcy
19 - 47H - sygnał przepływu paliwa


a jeszcze PIN 24 ( ASR/ESP) - będzie też sterowanie "-" jak w przypadku 16. ? (ABS)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-24, 13:22   

WooojaS napisał/a:
nowe zegary pracuja na CANie

Nie - większość funkcji jest po staremu, CAN jest dodatkowo.
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-11-24, 13:42   

Niestety, ta rozpiska nadal nie pasuje.
U mnie:
Czarna wtyczka -
5 - swiece żarowe -
6 - kierunki +
7 - awaria -
8 - plyn hamulcowy -
9 - swiatla ppmglowe tylne +
10 - podgrzewanie szyby +
11 - ppmglowe przednie +
12 - drogowe +
13 + 15 - masa
17 - plus
19 - 1 pozycja stacyjki
21 - podświetlenie zegarów +

Co dziwne, po podlaczeniu zasilania na 1pozycję zegary robia sekwencje zapolonu ale konputer pokazuje 0km... Nie wiem czy mam uszkodzona pamiec czy cos jeszcze mu potrzeba..

A nowe zegary na 1 wtyczce nie maja polowy sygnalow przecież, chociazby kierunków
Ostatnio zmieniony przez WooojaS 2015-11-24, 14:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-11-24, 14:49   

podpinam pytanie w tym temacie,żeby nie robić bałaganu (sorry za mały off) - wymieniając zegary (tablica wskaźników) z innego - dajmy na to - używanego auta - jak wygląda sprawa przebiegu km??? czy przełożona tablica ma "zapisany" przebieg z poprzedniego auta, czy "odczyta" ten do którego trafił? A jeśli nie, to jak dopasować realny przebieg?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-11-24, 14:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-24, 14:50   

WooojaS napisał/a:
rozpiska nadal nie pasuje

A na pewno liczysz piny tak jak powinieneś?



(Liczą się wszystkie, nawet te bez podpiętych we wtyczce kabli).

Bo owszem, np kierunki to jest pin 6 od prawej w drugim rzędzie - tyle że to jest nr 15 wg oficjalnej nomenklatury...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-24, 14:54   

przebieg jest w zegarach, ale można zmienic przebieg kablem i softem po K+L dla nie CANowych zegarów , czyli dla starszego typu - na allegro jest ten kabel po com`ie i po ok 50pln z softem chyba ruskim do niego ( "licznik clio przebieg" na allegro ) , można tez chyba przelutowac jeden procek jak robil Rumun na tutorialelogan.ro
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-24, 14:55   

Dar1962 napisał/a:
czy przełożona tablica ma "zapamiętany" przebieg z poprzedniego auta

Tak.

Dar1962 napisał/a:
jak dopasować przebieg?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3846 - tylko właściwie po co? Chyba jedynie z pedantyzmu - nawet ASO tego nie zmienia, tylko wpisuje do bazy danych "wymiana licznika przy przebiegu".
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-11-24, 14:57   

Zegary sprawdze pozniej.
Licznik km - przelutowanie kosci taniej wychodzi ;)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-11-24, 14:57   

laisar napisał/a:
tylko właściwie po co? .

kolega który mieszka w GB kupił europejskiego note i chce przełożyć licznik EU na milowy GB, chce ustawić sobie taki sam przebieg jaki był na liczniku EU
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-11-24, 14:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-24, 15:03   

corrado napisał/a:
PIN 24 ( ASR/ESP) - będzie też sterowanie "-" jak w przypadku 16?

Najprawdopodobniej tak - na schemacie tablicy kontrolka ESP ma zaznaczony wspólny plus z kontrolką STOP.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-24, 15:20   

czyli dobrze widziałem w schemacie, bo kolega pisał w temacie " ASR w terenie" o tej diodzie ASR/ESP :
" w celu sprawdzenia podłączyć plus " , ... czyli jednak raczej "minus" / masę :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-15, 11:12   

Warto montować potencjometr w łatwo dostępnym miejscu ?
Mogę kombinować umieścić go na desce albo wsadzić do bagażnika skręcić i zapomnieć .
_________________
Moje auto
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-12-16, 20:43   

Z potencjometrem to słaba sprawa ponieważ LED świeci się w bardzo wąskim zakresie prądu dlatego będziesz miał efekt przy regulacji : świeci, świeci, świeci- O! Nie świeci! Do zmiany natężenia podświetlenia używa się elektroniki z modulacją energii więc jeśli chcesz aby dioda nie świeciła tak intensywnie to lepiej ograniczyć jej prąd stałym rezystorem ewentualnie nastawnym ale do 2,2 kOhma (większy nie ma sensu bo i tak nie będzie LED świecić a będziesz miał mniejszy zakres regulacji).
Podejrzewam, że koledzy siedzący głębiej w elektronice podpowiedzą więcej.
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-16, 20:48   

Na wolumenie dziś chcieli mi sprzedać ściemniacz
który działa w paśmie pracy ledów
ale koszt 16 zł skutecznie mnie odstraszył ;-)
kupiłem potencjometr 1 kohm
dokładnie taki
http://www.soltronik.pl/p...p6/p-12325.html
za 3 zł
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-16, 23:49   

NIepotrzebny taki duży, przecież tam prąd płynie przez taki led może max 50mA a raczej ~20mA

http://www.soltronik.pl/p...hm/p-12873.html
taki wystarczy za 50gr
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-12-16, 23:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mr.Banjo 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 3
Skąd: 100lica
Wysłany: 2016-05-05, 21:59   

Witam Was, drodzy koledzy.
Od bardzo niedawna jestem uzytkownikiem Dacii Logan MCV 1,5 dCi kombi wersja do 2012 r.
Nabyłem to auto ze względu na jego ogromną pakowność.
Na razie do auta nie mam większych zastrzeżeń za wyjątkiem komputera pokładowego.
To znaczy jego podświetlenia.
Wszystkie wskazania są czytelne doskonale (jasno podświetlone) dopóki nie włączymy świateł.
Po włączeniu świateł podświetlenie ekranu jest tak słabe że trzeba wielkiego wysiłku by odczytać wskazania.
Dziś jadąc w słoneczny dzień nie byłem wstanie odczytać nawet przebiegu w km.
Dopiero, kiedy podświetliłem ekran latarką mogłem odczytać wskazania.
Czy ktoś z was ma podobny problem i czy ktoś ma patent, jak zrobić, by podświetlenie ekranu było jaśniejsze?
Ja, póki co, wpadłem na taki pomysł, by odczytać wskazania komputera, wyłączałem na ten moment światła, wtedy ekran rozjaśniał się do pełnej jasności.
Niestety, to nie jest najlepsze rozwiązanie.
Producent nie przewidział że w Polsce na światłach jeździmy całą dobę.
Nie jechałem jeszcze w nocy, nie wiem jeszcze jak jest z czytelnością ekranu po ciemku.
Ja chciałbym, by ekran komputera świecił pełną jasnością w dzień i w nocy.
Bardzo proszę o sensowną poradę.
Pozdrawiam wszystkich.
Ostatnio zmieniony przez Mr.Banjo 2016-05-05, 22:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne