Prosiłbym o poradę,którędy przeprowadzić wiązki od gniazda?
W podłodze jest otwór zaślepiony gumką o ile pamiętam. Jesli poczekasz do jutra, to zrobię fotkę i Ci wyślę.
W prawym słupku po wyjęciu lewarka i kawałka filcu, ukaże się owalny otwór zaślepiony gumką. Przez niego mam poprowadzoną wiązkę od gniazda haka. Należy pamiętać, żeby wszczepiać się w przewody prawej lampy, gdyż w niej znajduje się światło cofania. Wiem, że to oczywiste, ale zanim się zorientowałem, że tak właśnie jest, rozebrałem już lewą lampę:)
Zaraz się postaram wrzucić zdjęcie. Mam ostatnio z tym jakiś problem techniczny.
otwór_hak.jpg
Plik ściągnięto 17896 raz(y) 89,37 KB
Ostatnio zmieniony przez rakso70 2015-08-19, 20:27, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 4 Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-08-20, 08:59
Bardzo dziękuję , też tak myślałem że to tam należy przeprowadzić przewody ale z mojego gniazda są wyprowadzone dwie wiązki i chyba będę musiał poprowadzić jedną do lewej a drugą do prawej lampy.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-20, 09:28
Masz dwie wiązki bo z prawego klosza bierzesz sygnały prawego kierunkowskazu i prawej lampy pozycyjnej. Z lewego klosza lewy kierunek , lewe światło pozycyjne , stop i tylne przeciwmgłowe.
Światło cofania podłączasz tylko przy 13 pinowej instalacji !!! Jeśli masz klasyczną z 7 pinami to podłączasz światło przeciwmgłowe. Skonsultowane miesiąc temu z diagnostą SKP !!! Brak przeciwmgłowego dyskwalifikuje instalację do przyczepy i nie dostaniesz kwitu z przeglądu dodatkowego na hak (w zasadzie dostaniesz ale jako N).
Tu jest prawidłowy schemat :
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-08-20, 09:34, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 4 Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-08-20, 14:05
Dzięki,teraz już wiem jak poprowadzić wiązki,nie wiem tylko w którym mniejwięcej miejscu będzie najlepiej podłączyć je do oryginalnych wiązek idących do lamp.Może ktoś ma jakieś zdjęcia tych połączeń?Z góry dziękuję :)
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 4 Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-08-30, 23:00
Wczoraj zmordowałem wieczorem najbrudniejszą robotę ,czyli wmontowałem całą konstrukcję haka do auta . Kupiłem na allegro hak firmy Masterhak ,bo cena była niezła (320zł) i miałem tylko mały problem z włożeniem głównej belki , gdyż okazała się szersza o ~4mm niż rozstaw elementów mocowanych do karoserii , ale delikatnie rozparłem te "blaszki" i belka weszła bez problemu . Śruby dociągnąłem kluczem dynamometrycznym . Korzystając z porady i ze zdjęć kolegi rakso70 wywierciłem wiertłem Φ6,5 otworki w zaślepkach i przewlokłem przewody do bagażnika .Zostało mi tylko podłączyć wiązki zgodnie z radą kolegi DrOzdy i mogę jechać do przeglądu . Z rejestracją haka muszę jednak poczekać aż bank przyśle mi kartę pojazdu bo autko jeszcze niespłacone
Marka: Dacia
Model: Dokker van
Silnik: 1598cm3
Rocznik: jeszcze nie odebrany
Wersja: Confort
Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 10 Skąd: Sławno
Wysłany: 2015-09-08, 15:17 Dokker hak
Przy kupnie samochodu Diler mówił o montażu haka, ale ceny już nie pamiętam na pewno z 1200zł. Za dużo naraz mi się wydawało inwestować w to auto. Teraz sprzedałem swoje stare auto , które miało hak i potrzebny mi jest obecnie hak przy swoim Dokkerze. Na allegro znalazłem hak do Dokkera, 563 zł.(nie mogę tu wkleić linku, coś może mam zablokowane.) Nie wiem , czy muszę to montować u Dilera aby nie stracić gwarancji , czy może mi to założyć ktoś inny. Nie wiem też , czy Diler mi założy swój własny hak który mu dostarczę, i ile by mnie to kosztowało.
mi powiedzieli że ewentualna utrata gwarancji tylko na elektrykę w przypadku złego podłączenia i uszkodzenia przez zły montaż, mechanicznie nic nie można zepsuć bo wszystkie otwory są tylko trzeba zaślepki wypchnąć
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Kwi 2014 Posty: 55 Skąd: Niemcy
Wysłany: 2015-10-19, 21:19
chriskb napisał/a:
Założyć do przyczepy żarówki LED i nie powinno być problemu.
Odświeżę leciutko temat. Parę miechów temu zamontowałem hak z instalacją bez modułu, pierwsza jazda z przyczepką wykazała że wariują kierunki. Nie kupował i montowałem modułu bo używałem hak od święta. Parę dni temu zakupiłem nówkę funkiel przyczepkę z castoramy i tak sobie pomyślałem że sprawdzę te żarówki led zamiast modułu ... no i rzeczywiście działa. Zakupiłem żarówki led orange z allegro za 10 zł komplet zamontowałem, przejechałem przyczepką 1200km bez żadnego problemu. Wszystko ładnie pięknie :)
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-19, 21:25
tomek85 napisał/a:
chriskb napisał/a:
Założyć do przyczepy żarówki LED i nie powinno być problemu.
Odświeżę leciutko temat. Parę miechów temu zamontowałem hak z instalacją bez modułu, pierwsza jazda z przyczepką wykazała że wariują kierunki. Nie kupował i montowałem modułu bo używałem hak od święta. Parę dni temu zakupiłem nówkę funkiel przyczepkę z castoramy i tak sobie pomyślałem że sprawdzę te żarówki led zamiast modułu ... no i rzeczywiście działa. Zakupiłem żarówki led orange z allegro za 10 zł komplet zamontowałem, przejechałem przyczepką 1200km bez żadnego problemu. Wszystko ładnie pięknie :)
Tak właśnie podejrzewałem i gdyby ASO mi bez pozwolenia nie zamontowało modułu, to sam bym po prostu wymienił żarówki na LED-y w bagażniku rowerowym i też pewnie miałbym po problemie.
Jaka jest różnica między tym do Ph I a do Ph II ?? Może ktoś kupował na allegro i sam zakładał w domu ?? Może polecicie jakiś hak który by pasował do mojej wersji ?? Haka miało nie być ale niestety jestem teraz zmuszona zamontować hak jak najszybciej
Kolego Cav, a Ty gdzie kupowałeś ??
Ostatnio zmieniony przez nikita1589 2015-11-22, 14:04, w całości zmieniany 1 raz
Jaka jest różnica między tym do Ph I a do Ph II ?? Może ktoś kupował na allegro i sam zakładał w domu ?? Może polecicie jakiś hak który by pasował do mojej wersji ?? Haka miało nie być ale niestety jestem teraz zmuszona zamontować hak jak najszybciej
Kolego Cav, a Ty gdzie kupowałeś ??
Różnica jest w szerokości mocowań, w PhII jest bodajże węższa belka.
Kupowałem gdzieś na allegro.
tylko jak dopasować do Ph II żeby się nadał ?? ofert jest i niby pasuje a jak zadzwoniłam zapytałam to Pan wyraźnie powiedział mi że do dwójki się nie nada i jestem w wielkiej kropie
E20-55R-01 3503 od 10.2013 G 80 8,5 kN 1500 kg 17,3 kg 75 kg Nie Nie B 2 h Instrukcja do pobrania
E20-55R-01 3504 od 10.2013 G 80A 8,5 kN 1500 kg 18,3 kg 75 kg Nie Nie AUT 2 h Instrukcja do pobrania
E20-55R-01 3505 od 10.2013 G 80V 8,5 kN 1500 kg 18,3 kg 75 kg Nie Nie VER 2 h Instrukcja do pobrania
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-11-22, 15:24, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum