Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-28, 00:39
Na pewno mają grubszą blachę (czyli dłużej będzie trwało jej ewentualne przekorodowanie).
Muszisz sobie odpowiedzieć na pytanie jak długo chcesz używać samochodu. Wszystkie marki są dostatecznie zabezpieczone na okres około 10 lat. potem już zaczyna się "chrupanie" mniej lub bardziej. Życie samochodu kończy się, gdy zostanie przeżarte podwozie. To trwa 15-20 lat. Czy chcesz tak długo używac samochodu? W tym czasie Twój samochód prawdopodobnie będzie technologicznie i wizualnie tak przestarzały, jak dzisiaj lanosy, matizy, ople astry I, II, III itp.
Więc jeśli chcesz używać auta nie dłużej niż 10 lat to nie ma się czym przejmować. Jeśli dłużej, to lepiej nie dacie. Dacia na pewno polegnie wcześniej niż niebudżetowi konkurenci. (Zobacz które auta znikają z dróg - w pierwszej kolejności tanie marki: daewoo, skody, właśnie z powodu cienkich blach i słabych zabezpieczeń).
Teoretycznie - im droższa bryka, tym powinna być pod tym względem lepsza. W praktyce w zasadzie wszystkim markom zdarzają się wpadki - czasem spektakularne, a czasem przewlekłe. Nie wiadomo co gorsze...
W dodatku specyfika tej całej kwestii jest taka, że faktyczną jakość blach i zabezpieczenia obecnych modeli poznamy za 10 lat - a w tej chwili wiemy, jakie one były 10 lat temu. Co przy tempie zmian w produkcji - cięcie kosztów kontra parcie na premium - niemal doskonale nic nie mówi o przyszłości <:
W każdym razie daćki mimo wielkich początkowych obaw oraz złowrogiego wieszczenia jak na razie nie rozpadają się najdalej po drugiej zimie, a eksperci w swoich testach nawet dość chwalą stan zabezpieczenia większości modeli.
Niemniej, użyte przy produkcji daciek technologie powodują, że rzeczywiście warto sprawdzać stan blach przy corocznym przeglądzie, a zauważone problemy lepiej naprawiać szybciej niż później. Przynajmniej ze względów wizualnych, bo ogniska korozji najczęściej pojawiają się na brzegach blach, natomiast elementy strukturalne są od nich na szczęście raczej wolne.
właśnie z powodu cienkich blach i słabych zabezpieczeń
Bynajmniej - dzieje się tak z powodu niskiej ceny, przez co ludzie powszechnie uważają, że nie warto zainwestować np tysiąca złotych w auto warte 5 tys., żeby pojeździć kolejne 5 lat, tylko lepiej wydać 10 tys. i... tez pojeździć 5 lat. Co kto lubi, ale nie ma to wiele wspólnego z faktyczną jakością blach i zabezpieczeń.
A ja sobie myślę, że za 10 lat, przy tym tempie zmian technologicznych, to nasze samochody chyba będą już "technicznym złomem", no może. A tyle lat to chyba karoseria wytrzyma. Wobec tego, czy warto się martwić czy nam zardzewieje karoseria po 10 latach ? Tempo postępu technicznego jest tak wielkie, iż nie można porównywać samochodów z 2005 r. z dzisiejszymi i tych co będą produkowane w 2025 r.. Więc w siodło i w drogę !!!!!
Ostatnio zmieniony przez Maxi 2015-11-28, 21:06, w całości zmieniany 1 raz
W trawiaści najważniejsza jest jakość której dacia nie reprezentuje .
Natomiast skomplikowanie tych nowoczesnych pojazdów powoduje o dużo wyższym koszcie utrzymania .
Byście się zdziwili ile osób z działu technicznego pewnego niemieckego giganta jeździ starymi skodami .
Pisząc dział techniczny mam na myśli ludzi pracujących nad rysunkami technicznymi a nie mechaników .
Natomiast takie auto na służbowe to cudowna sprawa aż się nie chce do daci wsiadać .
Niemniej, użyte przy produkcji daciek technologie powodują, że rzeczywiście warto sprawdzać stan blach przy corocznym przeglądzie, a zauważone problemy lepiej naprawiać szybciej niż później.
Żonka, wtenczas świeżo upieczony kierowca, zrobiła szlif na tylnim nadkolu, zdarła część lakieru. Nic nie robiłem i nie dzieje się nic, a to już mineły cztery zimy i zaczyna się piąta.
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-01-06, 19:11
Zapytalem infolinie Daci. Odpowiedz:
"w Dacii nie stosuje sie ocynku blach. Producent informuje, że najdelikatniesze elementy nadwozia samochodów Dacia są ocynkowane, ale nie podaje, które to elementy."
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-01-06, 22:17
Tak wiem, ale skoro pytalem infolinie o inne sprawy, podpytalem tez i o to i tak troche dla ciekaowsci wrzucilem odpowiedz. Swoja droga ciekawe o ile wyzszy bylby koszt produkcji gdyby caly samochod byl ocynkowany.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-06, 23:12
Już to kilka razy pisałem: blacha samochodowa jest jednostronnie ocynkowana ZAWSZE. Nie ma innej na rynku. Niektóre marki wprowadzają dodatkowy proces ocynkowania już zmontowanego (zgrzanego) nadwozia i podwozia w postaci kąpieli elektrochemicznej. Dacia ten etap zastępuje kataforezą (fosforanowaniem) blachy. Nie stosuje się blach obustronnie ocynkowanych bo nie można ich skutecznie zgrzewać punktowo.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-01-06, 23:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-01-06, 23:21
DrOzda, dzieki za odpowiedz. A czy moglbys sprobowac tak w prosty sposob wyjasnic jak dobrze lub jak slabo sa zabezpieczone samochody Daci w porownaniu do konkurencji (i nie mowie tu o Mercedesach klasy S, tylko powiedzmy samochodach typu Suzuki SX4 S-cross, Vitara, Mitsubishi ASX, Jeep Renegade itp.).
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-06, 23:32
To się okaże za kilka lat. Każda marka na rynku miewała na tym polu wpadki. Ot choćby Mazda. Dacie do 2008 roku były bardziej podatne później poprawiono coś w procesie. ... niby lepsze byłoby ocynkowanie galwaniczne bo dokładniej pokrywa wszystkie zakamarki blach ale z drugiej strony dobrze zrobioną kataforeza jest podobno lepsza pod względem odporności.. ..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum