Wysłany: 2015-12-11, 10:43 Wycie spod maski po uruchomieniu silnika
Witam,
Od kilku tygodni po uruchomieniu zimnego silnika spod maski dobiega dość głośne wycie - coś pomiędzy dźwiękiem odkurzacza i podnoszenia szyby elektrycznej.
Wycie ustaje kilka sekund po uruchomieniu silnika. Nie jest to pisk paska klinowego. Wydaje mi się, że może pompa paliwa dogorywa, ale auto chodzi bez problemu.
Na gorącym silniku, bezpośrednio po wyłączeniu silnika ponowne jego uruchomienie nie powoduje tego wycia.
Wiecie może gdzie szukać źródła problemu? Wszystkie płyny eksploatacyjne w normie.
Masz chyba auto na benzynkę, więc pompę paliwa masz elektryczną i jest na pewno w baku.
Może miałeś na myśli pompę wody (chłodziwa)?
Edit: Jak można z takim czymś wytrzymać parę tygodni? Masz rozrząd na łańcuchu? Chyba nie!
Ostatnio zmieniony przez eplus 2015-12-11, 10:49, w całości zmieniany 1 raz
Auto ma 30kkm, więc o rozrządzie póki co nie myślę.
Pompa faktycznie w baku, więc odpada.
Jest wspomaganie, ale chodzi bed problemu i cichutko. Może alternator lub pompa wody? Czas "wycia" jest zawsze taki sam, bez względu na temperaturę powietrza i nie ma go tylko na goroącym silniku. Czasem na zimnym też nie, ale w większości przypadków niestety tak.
Chyba zrzucę pasek klinowy na próbę.
Ostatnio zmieniony przez Bartosz81 2015-12-11, 11:09, w całości zmieniany 1 raz
Ty zobacz czy ci się mikołaj na pod maske nie zawinoł. Rano przychodzisz odpalasz i koła go obcieraja potem się budzi przestawia tak i juz nie wyje.
zdejmij pasek z napinacza i zobacz wtedy. Sprawdż olej na wspomaganiu czy się nie pieni.
Zdjęcie paska nie ma wpływu, rolki kręcą się cicho i bez oporów.
Wycie nie występuje jeżeli po przekręceniu kluczyków zaczekam aż zgasną kontrolki airbag itd oraz pompka w baku "nabije" ciśnienie. Czasem i bez tego nabicia hałasu nie ma. Słowem, nie znasz dnia ani godziny.
Jest jakiś zawór regulujący ciśnienie paliwa w układzie? Zauważyłem, że spalani wzrosło o ok 0.5l/100. Kiedyś bez problemu w trasie schodziłem do 5.5, teraz min. 6-6.2l przy takim samym obciążeniu.
Ostatnio zmieniony przez Bartosz81 2015-12-17, 10:20, w całości zmieniany 1 raz
Jest jakiś zawór regulujący ciśnienie paliwa w układzie?
Regulator ciśnienia jest częścią pompy paliwa, znajdującej się w baku.
Ciśnieniomierz podłącza się poprzez złączkę T na przejściu między przewodem wychodzącym znad baku a tym biegnącym wzdłuż podłużnicy, pod podłogą (dostęp od spodu auta).
Poprawne ciśnienie to 3,5±0,2 bara.
(A wydajność - minimum 60 dm³/h, mierzona w tym samym miejscu, przez ręczne włączenie pompy paliwa i sprawdzenie czasu w jakim napełni się pojemnik pomiarowy).
Po zapchanym filtrze spodziewałbym się innych objawów. Co miałoby tam wyć?
U mnie, jak przekręcę kluczyk (jeszcze przed uruchomieniem rozrusznika) zawsze coś delikatnie bzyczy. Jakby jakiś silniczek elektryczny coś ustawiał. Może to coś u Ciebie "krzyczy", że zaraz się rozpadnie Tylko co to jest? Silniczek krokowy?
Ale pompa paliwa jest, zdaje się, w baku, a to słychać z przodu (chyba ) Poza tym to bzyczenie ustaje po krótkiej chwili. A pompa raczej nie pracuje tylko przed rozruchem. Raczej, na logikę, uruchamia się przy odpalaniu silnika (a nie przed) i pracuje przez cały czas pracy silnika.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2015-12-22, 13:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-12-22, 13:41
Lajkonik napisał/a:
Ale pompa paliwa jest, zdaje się, w baku, a to słychać z przodu (chyba ) Poza tym to bzyczenie ustaje po krótkiej chwili. A pompa raczej nie pracuje tylko przed rozruchem. Raczej, na logikę, uruchamia się przy odpalaniu silnika (a nie przed) i pracuje przez cały czas pracy silnika.
Po przekreceniu klucza pompa zalancza sie na pare sekund zeby dobic cisnienie do ukladu zasilaa i nastepnie sie wylacza. Po przekreceniuu klucza w pozycje start pompa zalacza sie i pracuje caly czas bez przerwy podczas pracy silnika. No i fakt jest w baku.
Po przekreceniu klucza pompa zalancza sie na pare sekund zeby dobic cisnienie do ukladu zasilaa i nastepnie sie wylacza. Po przekreceniu klucza w pozycje start pompa zalacza sie i pracuje caly czas bez przerwy podczas pracy silnika. No i fakt jest w baku.
Tak, oczywiście, gdyby pracowała ciągle po przekręceniu kluczyka, to w razie stłuczki i przerwania wężyków wypompowałaby cały bak na ulicę.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2015-12-22, 15:26, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum