Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wycie spod maski po uruchomieniu silnika
Autor Wiadomość
Bartosz81 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 93
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2015-12-11, 10:43   Wycie spod maski po uruchomieniu silnika

Witam,

Od kilku tygodni po uruchomieniu zimnego silnika spod maski dobiega dość głośne wycie - coś pomiędzy dźwiękiem odkurzacza i podnoszenia szyby elektrycznej.
Wycie ustaje kilka sekund po uruchomieniu silnika. Nie jest to pisk paska klinowego. Wydaje mi się, że może pompa paliwa dogorywa, ale auto chodzi bez problemu.

Na gorącym silniku, bezpośrednio po wyłączeniu silnika ponowne jego uruchomienie nie powoduje tego wycia.

Wiecie może gdzie szukać źródła problemu? Wszystkie płyny eksploatacyjne w normie.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-12-11, 10:48   

Masz chyba auto na benzynkę, więc pompę paliwa masz elektryczną i jest na pewno w baku.
Może miałeś na myśli pompę wody (chłodziwa)?
Edit: Jak można z takim czymś wytrzymać parę tygodni? Masz rozrząd na łańcuchu? Chyba nie!
Ostatnio zmieniony przez eplus 2015-12-11, 10:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Bartosz81 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 93
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2015-12-11, 11:08   

Auto ma 30kkm, więc o rozrządzie póki co nie myślę.

Pompa faktycznie w baku, więc odpada.

Jest wspomaganie, ale chodzi bed problemu i cichutko. Może alternator lub pompa wody? Czas "wycia" jest zawsze taki sam, bez względu na temperaturę powietrza i nie ma go tylko na goroącym silniku. Czasem na zimnym też nie, ale w większości przypadków niestety tak.

Chyba zrzucę pasek klinowy na próbę.
Ostatnio zmieniony przez Bartosz81 2015-12-11, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-12-11, 13:09   

W maluchu gdy coś zaczęło wyć, to też pierwsza moja myśl była: "Alternator albo pompa wody". Druga: "Tu nie ma pompy wody". :mrgreen: :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
  Wysłany: 2015-12-11, 13:25   

Ty zobacz czy ci się mikołaj na pod maske nie zawinoł. Rano przychodzisz odpalasz i koła go obcieraja potem się budzi przestawia tak i juz nie wyje. :-D :lol: :mrgreen: :-P
zdejmij pasek z napinacza i zobacz wtedy. Sprawdż olej na wspomaganiu czy się nie pieni.
 
Bartosz81 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 93
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2015-12-17, 10:09   

Zdjęcie paska nie ma wpływu, rolki kręcą się cicho i bez oporów.

Wycie nie występuje jeżeli po przekręceniu kluczyków zaczekam aż zgasną kontrolki airbag itd oraz pompka w baku "nabije" ciśnienie. Czasem i bez tego nabicia hałasu nie ma. Słowem, nie znasz dnia ani godziny.

Jest jakiś zawór regulujący ciśnienie paliwa w układzie? Zauważyłem, że spalani wzrosło o ok 0.5l/100. Kiedyś bez problemu w trasie schodziłem do 5.5, teraz min. 6-6.2l przy takim samym obciążeniu.
Ostatnio zmieniony przez Bartosz81 2015-12-17, 10:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-17, 10:41   

Bartosz81 napisał/a:
Jest jakiś zawór regulujący ciśnienie paliwa w układzie?

Regulator ciśnienia jest częścią pompy paliwa, znajdującej się w baku.

Ciśnieniomierz podłącza się poprzez złączkę T na przejściu między przewodem wychodzącym znad baku a tym biegnącym wzdłuż podłużnicy, pod podłogą (dostęp od spodu auta).

Poprawne ciśnienie to 3,5±0,2 bara.

(A wydajność - minimum 60 dm³/h, mierzona w tym samym miejscu, przez ręczne włączenie pompy paliwa i sprawdzenie czasu w jakim napełni się pojemnik pomiarowy).
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-12-17, 11:00   

Bartosz81 napisał/a:
Nie jest to pisk paska klinowego

Wyć właśnie może pasek wielorowkowy - pomimo, że wygląda na dobry.
Bartosz81 napisał/a:
Wycie nie występuje jeżeli po przekręceniu kluczyków zaczekam aż zgasną kontrolki airbag itd oraz pompka w baku "nabije" ciśnienie

Tzn. wyje nawet bez odpalenia auta?
 
Bartosz81 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 93
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2015-12-21, 10:56   

Wsiadam, przekręcam kluczyki i od razu odpalam - łuuuuuuu!!!

Jw. ale czekam aż wsio pogaśnie - cisza.

Jakby odkurzacz włączyć na moment. Nożesz szlag mnie trafi przez to.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-12-21, 12:37   

A czy w sandero wystepuje podcicnieniowy regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskiwaczy ? Jezeli tak to nalezy go sprawdzic
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Bartosz81 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 93
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2015-12-21, 13:59   

Gdzie go szukać? Jak wygląda?

Auto stało dwa lata. Może mi jakieś syfy z baku wciągnęło jak na oparach jechałem. Poszukam jeszcze filtru paliwa, może "zabity".
Ostatnio zmieniony przez Bartosz81 2015-12-21, 14:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-12-21, 17:51   

https://m.youtube.com/watch?v=OT2iwr9pICs to ci pomoze co do ukladu wtryskowego
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1146
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-12-22, 08:03   

Bartosz81 napisał/a:
Poszukam jeszcze filtru paliwa, może "zabity".

Po zapchanym filtrze spodziewałbym się innych objawów. Co miałoby tam wyć?
U mnie, jak przekręcę kluczyk (jeszcze przed uruchomieniem rozrusznika) zawsze coś delikatnie bzyczy. Jakby jakiś silniczek elektryczny coś ustawiał. Może to coś u Ciebie "krzyczy", że zaraz się rozpadnie :mrgreen: Tylko co to jest? Silniczek krokowy?
_________________

 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-12-22, 09:49   

Lajkonik, to bzyczenie po przekreceniu klucza to wasnie pompa paliwa
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1146
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-12-22, 13:28   

Ale pompa paliwa jest, zdaje się, w baku, a to słychać z przodu (chyba :mrgreen: ) Poza tym to bzyczenie ustaje po krótkiej chwili. A pompa raczej nie pracuje tylko przed rozruchem. Raczej, na logikę, uruchamia się przy odpalaniu silnika (a nie przed) i pracuje przez cały czas pracy silnika.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2015-12-22, 13:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2015-12-22, 13:37   

a mi wpadło cos na myśl może się mylę
może masz kłopot z nie odbijającym rozrusznikiem?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-12-22, 13:41   

Lajkonik napisał/a:
Ale pompa paliwa jest, zdaje się, w baku, a to słychać z przodu (chyba :mrgreen: ) Poza tym to bzyczenie ustaje po krótkiej chwili. A pompa raczej nie pracuje tylko przed rozruchem. Raczej, na logikę, uruchamia się przy odpalaniu silnika (a nie przed) i pracuje przez cały czas pracy silnika.


Po przekreceniu klucza pompa zalancza sie na pare sekund zeby dobic cisnienie do ukladu zasilaa i nastepnie sie wylacza. Po przekreceniuu klucza w pozycje start pompa zalacza sie i pracuje caly czas bez przerwy podczas pracy silnika. No i fakt jest w baku.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-12-22, 14:08   

trybik napisał/a:
a mi wpadło cos na myśl może się mylę
może masz kłopot z nie odbijającym rozrusznikiem?


Nie glupi pomysl . Moze jeszcze pompa wody lub napinacz paska rozrzadu
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-12-22, 15:23   

shrek napisał/a:

Po przekreceniu klucza pompa zalancza sie na pare sekund zeby dobic cisnienie do ukladu zasilaa i nastepnie sie wylacza. Po przekreceniu klucza w pozycje start pompa zalacza sie i pracuje caly czas bez przerwy podczas pracy silnika. No i fakt jest w baku.


Tak, oczywiście, gdyby pracowała ciągle po przekręceniu kluczyka, to w razie stłuczki i przerwania wężyków wypompowałaby cały bak na ulicę.

:idea:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2015-12-22, 15:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-12-22, 15:33   

A o wyłączniku uderzeniowym słyszałeś?
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-12-22, 17:12   

Był w cinquecento.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Bartosz81 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 93
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2015-12-23, 12:28   

trybik, z tym rozrusznikiem to niezły pomysł. W końcu auto się zastało, mogło cośtam się zagęścić.

shrek, oby nie rozrząd...mam dopiero 31kkm
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne