Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-09-08, 16:35
mariuszsz napisał/a:
A jestem równiez pewny że kupując chciałem aby ich nie było.
To nie sklep spożywczy jak jest taki wymóg, że ma mieć czujniki to będzie miał. Jak sprawdzisz ciśnienie to potem na kompie w aucie szukasz funkcji SET TP, przytrzymujesz przycisk na manetce wycieraczek przez chwile i już. A te "ząbki" to opona w przekroju
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-09-08, 16:40, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 0.9 Tce Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Cze 2015 Posty: 31 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-09-09, 13:57
Też mi się 2 dni temu wyświetliło. Póki co nie zmieniałem jeszcze opon więc nie wiem czy czujniki są w feldze. Podejrzewam że moje auto (Clio) ma pseudo monitoring ciśnienia polegający na odczycie z czujników ABS/ESP prędkości poszczególnych kół i jak jest za duża różnica to wyświetla informację "Sprawdź ciśnienie kół". To moim zdaniem niedobrze po zimą jak się oblepi śnieg na kole itp. to może pojawiać się częściej.
Pewnie można to sprawdzić np poprzez spuszczenie powietrza np z przodu do 1 bar, zrobić przyuczanie i przejechać kilkaset metrów. Jak nie wyświetli komunikatu to znaczy że czujników w feldze nie ma.
Ostatnio zmieniony przez agent 2015-09-09, 14:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-09-09, 16:29
Nie nie nie. Przyczenie polega na tym, że ustawiasz mu ciśnienie od którego ma mierzyć. Czyli jak go przyuczysz do np. 1.5 bara to się nie zaświeci a dopiero jak od tego bazowego ciśnienia ubędzie odpowiednia ilość powietrza.
Szanowni, jak wyglada temat wymiany opon w Dusterze z czujnikami cisnienia?
Mam zamiar wymienic opony na felgach jakie mam od zakupu samochodu (z czujnikami i z ich użzyciem przy oponach zimowych)
Czy przy wymianie opon, wymagany jest "restart" czujników - jesli tak to jak i czy można samemu?
Czy lepiej wykonać/zlecić wymianę opon w ASO?
Pozdrawiam
X
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-05, 11:36
Xiron napisał/a:
Czy przy wymianie opon, wymagany jest "restart" czujników - jesli tak to jak i czy można samemu?
Wymieniałem wczoraj same opony. Także nie ma żadnych problemów. Musisz tylko uprzedzić wulkanizatora o czujnikach. Bo nie można pomylić kół oraz trzeba uważać przy ściąganiu opony z felgi, aby nie uszkodzić czujników. Po całej operacji jedynie co robisz to ustawiasz na nowo punkt odniesienia ciśnienia w oponach za pomocą opcji w komputerze samochodu.
Kosztowało mnie to 60 zł wraz z wyważaniem.
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-11-05, 11:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-05, 11:45
Xiron, tak - przez pięć sekund aż zacznie migać. Tylko sprawdź sobie ciśnienie na własną rękę bo u mnie dopompowali opony "na oko" i musiałem ustawić sobie ciśnienie według moich preferencji. Zresztą zaleca się sprawdzać ciśnienie w kołach przynajmniej raz w miesiącu
A orientujecie się jak sytuacja wygląda jakby mieć dwa komplety kół z czujnikami?
Chodzi mi o to czy system automatycznie rozpozna czujniki przy pierwszym założeniu nowych kół? Czy przy każdej zmianie kół trzeba podłączać się komputerem i za każdym razem programować czujniki z drugiego kompletu kół?
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-30, 11:31
Aronus, jest coś na ten temat w tym wątku:
http://www.daciaklub.pl/f...1678242#1678242
Dlatego wolałem sobie kupić komplet samych opon niż później kombinować z programowaniem tych czujników przy innym zestawie kół.
Tylko, że w tym temacie jest mowa o czujnikach, które są zamiennikami a nie oryginalnymi Renault/Dacia. Ja zastanawiam się nad zakupem 407009322R, które na allegro można kupić za pół ceny. Mam dodatkowe felgi od poprzedniego auta pasujące do Dustera i dlatego myślę o zainstalowaniu do nich czujników. Z tym, że nie wiem jak te czujniki będą komunikowały się z komputerem auta, żeby się nie okazało, że przy każdej zmianie kół muszę jechać do ASO na wgranie nowych czujników
Ostatnio zmieniony przez Aronus 2015-12-30, 11:56, w całości zmieniany 1 raz
Podobno trzeba kupić zamienniki i je "sklonować" tak by komputer myślał że to są te same czujniki wtedy odbywa się to bez pomocy ASO. A jak kupisz inne to każda zmiana kół = dłubanie w kompie.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-30, 12:45
A czy to g można jakoś wyłączyć na stałe? W starej służbowej megance 2004 kierowca jakoś to odpiął. W nowych wozach też się da?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Podobno trzeba kupić zamienniki i je "sklonować" tak by komputer myślał że to są te same czujniki wtedy odbywa się to bez pomocy ASO. A jak kupisz inne to każda zmiana kół = dłubanie w kompie.
Trochę to dziwne, żeby konstruktorzy nie pomyśleli, że można posiadać dwa komplety kół, ale jest to możliwe. Z tego co poczytałem wszystko zależy od modelu auta, a nawet wśród tego samego modelu w zależności od roku produkcji można przypisać 4,5 lub 8 kół. Problem jest taki, że jak rozmawia się z ASO to dobrze jak wiedzą, że kołach w ogóle są czujniki
Ostatnio zmieniony przez Aronus 2015-12-30, 14:52, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-30, 13:03
Aronus napisał/a:
Problem jest taki, że jak rozmawia się z ASO to dobrze jak wiedzą, że kołach w ogóle są czujniki
Nie jest aż tak żle - przy odbiorze auta zostałem "przeszkolony" w jaki sposób prawidłowo obsługiwać to "ustrojstwo". A później jak byłem w ASO w Rybniku to pan z serwisu sam z siebie poinformował mnie, że przy zmianie opon należy na nowo ustawić ciśnienie odniesienia
Ciekawą historie miał mój sąsiad przy zakupie nowego Polo. Dostał komplet kół zimowych i w czasie naszej rozmowy pod koniec października wynikło, że nic nie wie na temat tych czujników - czy ma je w tych kołach zimowych czy też nie. Nikt mu nie udzielił takich informacji w czasie odbioru auta. Aż z ciekawości muszę się zapytać jak to się dalej potoczyło przy wymianie kół na zimowe
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-12-30, 14:46
Aronus napisał/a:
Trochę to dziwne, żeby konstruktorzy nie pomyśleli, że można posiadać dwa komplety kół.
Ja mam 2 komplety kół. Zmieniam na podwórku przed domem, uzupełniam powietrze i ustawiam to ciśnienie odniesienia. Nie ma najmniejszej potrzeby angażować ASO. Może być tak (ale nie musi), że auto nie poradzi sobie ze wzbudzeniem czujników z drugiego kompletu ale za bezcen wzbudzi je wulkanizator.
Ostatnio pytałem się o te Wzbudzanie/przyuczanie to podobno Renault ma wredne czujniki które nie są takie proste w przyuczaniu ( chodzi o częstotliwość czy jakoś tak )
Generalnie co do czujników jest to fajny patent tylko nigdzie nie jest napisane przy jakiej różnicy ciśnień włącza się komunikat.
_________________ Duster 1.6
Sandero 1.2
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2015-12-30, 14:49, w całości zmieniany 1 raz
Trochę to dziwne, żeby konstruktorzy nie pomyśleli, że można posiadać dwa komplety kół.
Ja mam 2 komplety kół. Zmieniam na podwórku przed domem, uzupełniam powietrze i ustawiam to ciśnienie odniesienia. Nie ma najmniejszej potrzeby angażować ASO. Może być tak (ale nie musi), że auto nie poradzi sobie ze wzbudzeniem czujników z drugiego kompletu ale za bezcen wzbudzi je wulkanizator.
Czy dodatkowy komplet czujników kupowałeś w ASO?
Ostatnio zmieniony przez Aronus 2015-12-30, 14:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-12-30, 14:56
SilverTM napisał/a:
Ostatnio pytałem się o te Wzbudzanie/przyuczanie to podobno Renault ma wredne czujniki które nie są takie proste w przyuczaniu ( chodzi o częstotliwość czy jakoś tak )
Generalnie co do czujników jest to fajny patent tylko nigdzie nie jest napisane przy jakiej różnicy ciśnień włącza się komunikat.
Ja mam oryginały kupione. Myk polega na tym, że nie można zamienić kół miejscami. Jak się chce rotację po sezonie zrobić to takie przeprogramowanie w nowe miejsce to ok. 50 pln w ASO. Jak nie zamieniasz to nie ma problemu.
Gdzieś czytałem, że kontrolka oświeca się jak ubędzie 20% w stosunku do zapamiętanego przez kompa.
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-12-30, 17:51, w całości zmieniany 1 raz
Ja mam 2 komplety kół. Zmieniam na podwórku przed domem, uzupełniam powietrze i ustawiam to ciśnienie odniesienia. Nie ma najmniejszej potrzeby angażować ASO. Może być tak (ale nie musi), że auto nie poradzi sobie ze wzbudzeniem czujników z drugiego kompletu ale za bezcen wzbudzi je wulkanizator.
Czyli wszystko na to wskazuje, że Dacia w kompie ma miejsce na 8 czujników
Ostatnio zmieniony przez Aronus 2015-12-30, 15:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-12-30, 15:11
A no jak kupiłem to byłem u swojego wulkanizatora i on tam juz miał urządzenie, które przyłożył do czujnika i pokazało mu, które koło gdzie ma być. Fajna rzecz i przydatna, szkoda, że takie to drogie.
A no jak kupiłem to byłem u swojego wulkanizatora i on tam juz miał urządzenie, które przyłożył do czujnika i pokazało mu, które koło gdzie ma być. Fajna rzecz i przydatna, szkoda, że takie to drogie.
Czytałem na forum Opla Mokka, że kupują takie urządzenia z Chin za około 300 zł z tym, że w w tym modelu auta można było na początku programować tylko 4 koła i co pół roku musieli jeździć do ASO.
Czy numery czujników które kupiłeś to 407009322R ?
Ostatnio zmieniony przez Aronus 2015-12-30, 15:26, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum