Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-21, 16:35
żywotność akumulatora
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2865
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-20, 09:33   

Tyle że akumulatory montowane do Lodgy i Dokkerów pochodzą z innej fabryki niż te które zakładano w 2012 do Logana , Sandero czy Dustera w Rumunii. Ich nie dotyczy akcja serwisowa. Po prostu zrobiło się zwarcie w celi - oglądałem wskazania przyrządu - pojemność spadła do 100 Ah a napięcie poniżej 12V. Wcześniej nie było żadnych problemów z zapalaniem czy przygasaniem lamp. W sumie dobrze że w serwisie a nie na parkingu w zimie przy -30 stopniach.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4572
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-20, 09:37   

trzeba wolniej jeździć po wertepach , szczególnie po płytach bo bywają bardzo zdradliwe
_________________
Moje auto
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 254
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-10-20, 10:04   

DrOzda napisał/a:
Po prostu zrobiło się zwarcie w celi - oglądałem wskazania przyrządu - pojemność spadła do 100 Ah

Gdzie się zmieściła taka cegła? Chyba 10A miało być :mrgreen:
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2865
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-20, 10:40   

GORDINI napisał/a:
DrOzda napisał/a:
Po prostu zrobiło się zwarcie w celi - oglądałem wskazania przyrządu - pojemność spadła do 100 Ah

Gdzie się zmieściła taka cegła? Chyba 10A miało być :mrgreen:

No tak pojemność 10Ah prąd rozruchu do 100 A ....
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 572
Skąd: RZ
  Wysłany: 2015-10-21, 14:09   żywotność akumulatora

Mój Calciu -02.2005 r. 60Ah zaczyna wykazywać oznaki zmęczenia /dobrze, że autko odpala na "dyg'/ ale co w zamian? :cry:
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2865
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-21, 15:10   

Szczerze mówiąc kup cokolwiek o danej pojemności i prądzie rozruchu. Kiedyś padł mi w P106 oryginalny 10 letni akumulator Beru. Ponieważ było to w nocy pojechałem do najbliższego Tesco 24h i kupiłem jakiś marketowy wynalazek Spark za bagatela 90 PLN licząc ze przynajmniej na kółka dni wystarczy. Akumulator działał kolejne 12 lat w najgorsze mrozy odpalając aż do kasacji na zlomowisku ....
 
Gasnik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 258
Skąd: PL
Wysłany: 2015-11-03, 11:16   

Też muszę coś kupić... Mam Rombata 40AH z "wadliwej" serii (Pickup 1.6 MPI, 2012), tylko że u mnie nie ma problemów z celą, po prostu jak postoi 1,5 dnia (w nocy jest -1) to gorzej się odpala, chyba się nie załapie na wymianę z akcji. Serwis może sprawdzić, ale za 50zł (chyba że jest wadliwy to za free).
_________________

 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1060
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-12-21, 18:05   

mekintosz napisał/a:
Sprawdziłem swój alternator. 14,6 V wolne obroty bez świateł, 14,2 V wolne obroty światła drogowe + ogrzewanie szyby. Po podpięciu nowego akumulatorka widzę same plusy ;-)

- nie przygasają DRL przy maksymalnym skręcie kierowicą
- odpala żwawo jak nigdy wcześniej
- po wyłączeniu silnika ma takie napięcie, że automat DRL nie gasi ich od razu. Dopiero po klikunastu sekundach lub po zamknięciu drzwi z pilota. Taki nieoczekiwany ficzerek.; -)
- ładnie się komponuje z szarą karoserią sandero ;-)
- spokój zimową porą - bezcenny !

Widać rombat calciu już dawno ledwo dawał radę.



mekintosz kolego powiedz mi (i innym) czy niemiałeś problemów z montażem tego aku u siebie w daćce. U mnie nie chciał wejść pod blaszki mocujące jego podstawę. Musiałem je podgiąć do góry by wszedł kawałek i dał się stabilnie zamocować. Ma jakby grubszą podstawę. Nie wyciągałem plastikowej rynienki pod nim bo ... fajna jest i oryginalna. Aku chodzi zobaczymy jak długo.
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2015-12-21, 18:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-21, 19:26   

d3mol3k napisał/a:



mekintosz kolego powiedz mi (i innym) czy niemiałeś problemów z montażem tego aku u siebie w daćce. U mnie nie chciał wejść pod blaszki mocujące jego podstawę. Musiałem je podgiąć do góry by wszedł kawałek i dał się stabilnie zamocować. Ma jakby grubszą podstawę. Nie wyciągałem plastikowej rynienki pod nim bo ... fajna jest i oryginalna. Aku chodzi zobaczymy jak długo.

Właśnie coś kojarzę, że trzeba usunąć tę pogrubioną podstawkę,te pogrubienie, wchodzi na wcisk. Wtedy masz standardową niską "stopkę".
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1060
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-12-30, 19:17   

Dzięki.
Ja jednak zostawiłem ten plastik ale odgiąłem do góry te dwie blaszki trzymające stopę akumulatora. Wszedł i zablokowała się. Ale tego się nie spodziewałem.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Wersja: [Inna]
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 603
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2015-12-30, 19:46   

coś dopiszę, bo akurat wątek mi wyskoczył jak czegoś szukam.

Mój fabryczny akku któremu niby oko przestało być zielone dalej dobrze kręci. Nie wiem jak będzie przy większych mrozach ale obecnie zero problemu.
 
Gregorius 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 Turbo
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Wiek: 43
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 27
Skąd: Kielce
Wysłany: 2015-12-30, 19:49   

W Loganie miałem "Rombata" przez 8 lat, zero problemów. Aż do tego lata gdy aku nagle zdechł. Kupiłem sobie Boscha Silver... gdybym wiedział że za pół roku sprzedam Loganka to bym wtedy kupił coś tańszego ;)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Wiek: 40
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3240
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-01-03, 11:43   

Po 7 latach i mój fabryczny aku rombat 70Ah odmówił posłuszeństwa :)
A na domiar złego stało się to u teściów po świętach 200 km od domu :)
Na szczęście na pych odpalił i jakoś te 200 km dojechaliśmy z rodzinką.
Teraz jest już nowy aku firmy Enron Silver 75Ah i przy obecnych mrozach -15 odpala bez problemu.
_________________

 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-03, 11:45   

JTN - akumulator był OK. To przez teściową ;-) Nie bałeś się na pych zapalać ?
 
Gasnik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 258
Skąd: PL
Wysłany: 2016-01-03, 11:51   

jackthenight, Miałeś 70Ah w 1.4 MPI? :shock:
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Wiek: 40
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3240
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-01-03, 12:16   

mekintosz napisał/a:
Nie bałeś się na pych zapalać ?

Bałem się, ale nie miałem innego wyboru - nie byłem zadowolony z tego pomysłu- wolałbym na kable od kogoś z aku odpalić auto - ale jak to bywa nikt nie miał kabli, taksiarz się bał itp.
Na benzynie odpalanie na pych to żaden problem.
Chociaż nigdy tego robiłem i nie wiedziałem na jaki bieg wrzucić, aby na pych odpalić. Ja wybrałem 4 bieg, odpalił ale to nie był dobry pomysł. Podobno najlepiej na dwójce odpalać w takim przypadku.

Gasnik napisał/a:
jackthenight, Miałeś 70Ah w 1.4 MPI? :shock:

Dokładnie tak. Każdy się dziwi, ale właśnie taki akumulator miałem fabrycznie. Może dlatego wytrzymał 7 lat :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2016-01-03, 12:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 367
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-01-03, 15:21   

Ja polecam akumulatory Warty. Po 7 latach wciaz razno "kreci silnikiem" zima. Choc nie wiem, czy nadal trzymaja ta sama jakosc.
 
bebe 
Junior Admin
Major Major Major Major



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-04, 16:41   

Po czym poznać, że akumulator ma się ku końcowi? Co dokładnie zmierzyć mierniczkiem i jakie są wartości graniczne?

Mój wciąż kręci od strzału, ale na Orawie bywało -28 oC w nocy i rano ten strzał trwał nieco dłużej niż zwykle. :) Podejrzewam raczej gęsty olej, ale wolałbym mieć pewność, zwłaszcza, że i w Warszawie mrozy konkretne, a samochód przez większość czasu stoi.
_________________

 
jas_pik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 3540
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-04, 16:51   

bebe napisał/a:
Po czym poznać, że akumulator ma się ku końcowi? Co dokładnie zmierzyć mierniczkiem i jakie są wartości graniczne?.

Jeśli nie masz profesjonalnego urządzenia do pomiaru pojemności oraz prądu oddawanego przy poborze przez rozrusznik to trudno tto dokładnie ocenić.
Mam takie urządzonko - jeśli ktoś chciałby dokonać pomiaru.
Wartość graniczna co prawda trudna do wykonania samemu - to pomiar napięcia przy pracy rozrusznika - nie powinno spaść poniżej 12V
Pojemność można sprawdzić tak bardzo zgrubnie - włączyć światła mijania na około 60 minut i sprawdzić po tym czasie napięcie akumulatora ( pobór prądu przez światła to około 12A ), po pół godzinie jeśli napięcie się utrzymuje 12V to oznacza że może tą zimę jeszcze uda Ci się przejechać , jeśli godzinę to raczej na pewno :mrgreen:
_________________
Podoba Ci się to co robię ?
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1062
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-05, 07:25   

Fajny test, ale lepiej go nie robić wieczorkiem, gdy już nigdzie się autem nie wybieramy, a rano trzeba odpalić i jechać do roboty :mrgreen:
_________________

 
bebe 
Junior Admin
Major Major Major Major



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-05, 11:14   

Dzięki wielkie za odpowiedzi! :)

Ten test ze światłami to trochę przypomina sławny test na prawdziwość banknotu studolarowego - banknot należy spalić, a popiół zważyć. Jeśli waga popiołu nie przekracza 7,5 g - banknot był prawdziwy. :]
_________________

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3890
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-05, 12:58   

jeżeli kręci przy minus 28, to jeszcze pożyje ;-)
 
jas_pik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 3540
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-05, 18:09   

bebe napisał/a:
Ten test ze światłami to trochę przypomina sławny test na prawdziwość banknotu studolarowego - banknot należy spalić, a popiół zważyć. Jeśli waga popiołu nie przekracza 7,5 g - banknot był prawdziwy. :]

Nie tak do końca przez godzinę zużyjesz oko 12-15 Ah a pojemność Twojego akumulatora jest co najmniej 3 razy większa.
W szczególności charakterystyka wyładowywania dużym prądem w temperaturach ujemnych jest skrajnie niekorzystna dla akumulatorów ołowiowych

Ponieważ ten wykres jest trudny do odczytania dla osób nie mającej specialistycznej wiedzy przygotowałem wykres prosto wskazujący pojemność zależną od temperatury dla akumulatorów kwasowych i niklowo-kadmowych

Pojemnosc aku a temperatura.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 57,3 KB

_________________
Podoba Ci się to co robię ?
http://bit.ly/2Nuk7Fs
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2016-01-05, 19:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 572
Skąd: RZ
Wysłany: 2016-01-06, 10:51   

Sam jestem trochę zdziwiony: Calciu 60 Ah, luty 2005,garaż pod chmurką, minus 15*C,auto odpala na "dyg". Na wszelki wypadek kable w bagażniku,300 zł w portfelu. :-D
 
McRap 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna 4x2
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 134
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2016-04-25, 07:14   

Po niecałych 4 latach padł mi akumulator. Na szczęście ku mojemu zdziwieniu w ASO wymienili mi na nowy akumulator za darmo. Moje autko jest już po gwarancji co prawda, ale zapytałem się czy nie da rady wymienić w ramach gwarancji bo słyszałem, że w 2012 była jakaś wadliwa seria akumulatorów. Miła pani powiedziała, że się postara żebym nie musiał płacić ale nic nie obiecuje. Następnego dnia okazało się, że faktycznie nic nie muszę płacić za nowy akumulator. Miło :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne