są boczne poduszki, których, przysiągłbym, nigdy w Loganie nie było, a przynajmniej w moim ich nie ma
Były - jako opcja. (Mam).
bebe napisał/a:
"moduł sterujący" jest w miejscu, w którym z całą pewnością nie ma UCH ani modułu silnika
UCH ani ECU rzeczywiście tam nie ma - ale moduł sterujący poduszek jest: na kanale środkowym, po osłoną dźwigni biegów (dokładnie: pod miejscem na kubki).
A w kwestii formalnej to co ratownicy mają robić z tym modułem poduszek (jest tam faktycznie i dostać się do niego nie jest tak prosto, zwłaszcza, jak na siedzeniach są ludzie)
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-23, 11:36
laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
są boczne poduszki, których, przysiągłbym, nigdy w Loganie nie było, a przynajmniej w moim ich nie ma
Były - jako opcja. (Mam).
bebe napisał/a:
"moduł sterujący" jest w miejscu, w którym z całą pewnością nie ma UCH ani modułu silnika
UCH ani ECU rzeczywiście tam nie ma - ale moduł sterujący poduszek jest: na kanale środkowym, po osłoną dźwigni biegów (dokładnie: pod miejscem na kubki).
Owidzisz. :) Dzięki wielkie. Coś musiałem źle zapamiętać, bo przysiągłbym, że kiedy zamawialiśmy Matyldę, bocznych poduszek wyklikać się nie dało. Cóż, memoria fragilia est, to się będzie zdarzać coraz częściej... :>
Przecież na module poduszek jest stały plus z pewnością, jak brutalnie przetną wiązki, to mogą zewrzeć plus z masą i zrobić pożar, albo plus z wyjściem na poduszki i wtedy to walnie na 100%, aż się pierze posypie Rzeczywiście jest taka zasada, że się wycina moduł poduszek na początku akcji ratunkowej Już lepiej byłoby kierownicę uciąć, wtedy żaden prąd do poduszki nie dopłynie. Albo przewiercić poduszkę i gaz ucieknie.
Jak nie ma plusa, to nie wystrzeli. A jak jest, to może wystrzelić przy cięciu kabli.
Bardzo lubię ten motyw z filmów sensacyjnych, gdy obowiązkowy czerwony sekundnik pokazuje 12...11...10..., saper z przypadku krzyczy w krótkofalówkę: Tu jest sto przewodów! Który ciąć? Odpowiedź: Czerwony! - Ale są dwa czerwone! 5...4...3... - No to grubszy! - Ciach! 2...2...2...2...
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2016-01-14, 17:28
laisar napisał/a:
eplus napisał/a:
na module poduszek jest stały plus
Nie ma - jest tylko po zapłonie.
eplus napisał/a:
jak brutalnie przetną wiązki, to mogą zewrzeć plus z masą i
...sfajczyć bezpiecznik.
Też wydaje mi się że jest tylko po zapłonie, jak silnik unieruchomiony to odcina się kable od akku (część znajomych strażaków OSP ma często przy sobie kluczyk 10 aby odkręcić akku nie niszcząc kabli o ile maska da się normalnie otworzyć).
Jak nie ma plusa, to nie wystrzeli. A jak jest, to może wystrzelić przy cięciu kabli.
Raczej nic się nie stanie. Wydaje mi się, że poduchy wywalą jak pójdzie na zapalnik impuls. Jeśli pójdzie- to wystrzelą. Jeśli impuls nie poszedł a cięcie kabli będzie między sterownikiem od poduch a poduchami to co ma się stać? Przecież nagle impuls się nie pojawi. Chyba, żeby został zainicjowany czujnikiem zderzeniowym.
A hollywoodzkie podejście faktycznie jest niesamowite: jumbo-jetem wyląduje osoba, która nigdy za sterami nie siedziała, strzelisz z pistoletu w samochód i on natychmiast wybucha, samochód spada ze skarpy i już w powietrzu wybucha, rzuca się niedopałek papierosa na rozlaną benzynę i też wybucha, strzeli się w butlę z gazem i pół świata nie ma etc. Na filmach sensacyjnych nieraz mam polewkę zamiast przeżywać emocje z głównym bohaterem.
No właśnie myślę o tym, że podczas cięcia nożyce mogą zamknąć obwód pomiędzy przewodem +12V i przewodem poduch podając w ten sposób impuls.
Cięcie między sterownikiem a poduszkami - toż pisałem, uciąć kierownicę
Przecież na module poduszek jest stały plus z pewnością, jak brutalnie przetną wiązki, to mogą zewrzeć plus z masą i zrobić pożar, albo plus z wyjściem na poduszki i wtedy to walnie na 100%, aż się pierze posypie Rzeczywiście jest taka zasada, że się wycina moduł poduszek na początku akcji ratunkowej Już lepiej byłoby kierownicę uciąć, wtedy żaden prąd do poduszki nie dopłynie. Albo przewiercić poduszkę i gaz ucieknie.
Jak archeologia to ja się dorzucę. Pierwsze co się odcina to akumulator, źródło prądu i w ten sposób rozwiązuje się wszelkie potencjalne zwarcia w uszkodzonym samochodzie.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
No to musieliby na tych kartach narysować akumulator i gdzie plus, a gdzie minus. Może jest narysowany, a ja nie wiem? A już chyba pisałem, co z dozorem UDT na opony
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum