Wysłany: 2015-12-18, 16:52 bardzo duży luz na wybieraku biegów
Mam bardzo duży luz na wybieraku biegów...drazek lata od lewej do prawej. Jest jakas regulacja czy tylko wymiana? Wybierak mam z drazkiem...bo sa jeszcze na linkach. Co zrobić ze by nie bylo luzu?
Najprościej wymienić na nowy drążek niż regulacja (jak już nie pomoże sama regulacja). Jak masz auto z 2005 to już można poszukać na allegro lub na olx sprawny drążek.
A jak masz smykałkę do majsterkowania i możesz to sam we własnym zakresie wyeliminować luz poprzez naprawę uszkodzonego elementu lub wymiany na nowy.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Jeszcze 1 pytanie jak mam 1.6 benz. To musi byc od tego samego modelu? Czy może być od innego...
A wracając do naprawy mojego to szczerze nie wiem co jest przyczyna takiego luzu może jak będę mial oba na stole to zobacze w czym problem
Myślę że w logance jest jak w sandero przesyłam instrukcje w pdf. Może się przyda.
kolego wielkie dzieki za pomoc :)
zrobilem tak jak z twojego rysunku przesłanego
rozebralem, tam byla tylejka, w sumie to gumowa zecz ktora sie wyrobiła juz do konca...
kolega mial podobna tulejke z rury pcv do wody, odcioł 2,7cm przewiercił wiertłem 12mm ze by wszedł czpień i jest jak nowe....
koszt zrobienia tego = 0zł no tyle ze z kolegą wypilem flaszke i przy okazji zrobiłem tez swoje auto
kolego zgadza sie
tyle ze te tulejki były wlasnie załozone, i po 40 tys regularnie wypadaja :)
a z pcv ktora jest dosc twarda w porownaniu do ty ori.... masz wiekszy spokoj ..
a w razie co mam zrobiona 1 szt na zapas. tak jak pisalem koszt zrobienia 0zł
10 min roboty z kanału ( 10 min demontarz i montarz razem z czasem uciecia rurki i rozwierceniem jej )
Ja od początku mam spory luz na drążku. Dlatego nie potrafię zdiagnozować, czy się pogorszyło, czy utrzymuje na stałym poziomie. Przy jakim przebiegu padają te tulejki? Może też powinienem wymienić? Kiedyś widziałem (był na forum) rumuński filmik, na którym była instrukcja eliminacji luzu na samym przegubie dźwigni zmiany biegów w środku auta. Myślę, że skoro mam od początku luz, to raczej to ten przegub nadaje się do poprawienia.
a z pcv ktora jest dosc twarda w porownaniu do ty ori.... masz wiekszy spokoj
Być może - ale inżynier, które zaprojektował oryginalne, na pewno nie był głupszy od nas i jakiś powód techniczny (a nie tylko finansowy) też miał ku takiemu, a nie innemu wyborowi materiału. Np komfort? A tego już nie da się łatwo porównać, bo dla jednych osób codzienny ociupinkę mniejszy hałas dzięki nawet minimalnemu tłumieniu drgań gumowymi tulejami będzie lepszy, niż prosta i tania wymiana co parę lat i x-dziesiąt kilometrów - a dla innych osób na odwrót.
Ponieważ na pewno najlepiej jest, jak się ma wybór, to oprócz Twojego sprytnego, garażowego sposobu naprawy, podałem też oryginalny. Każdy może wybrać to, co woli [:
a z pcv ktora jest dosc twarda w porownaniu do ty ori.... masz wiekszy spokoj
Być może - ale inżynier, które zaprojektował oryginalne, na pewno nie był głupszy od nas i jakiś powód techniczny (a nie tylko finansowy) też miał ku takiemu, a nie innemu wyborowi materiału. Np komfort? A tego już nie da się łatwo porównać, bo dla jednych osób codzienny ociupinkę mniejszy hałas dzięki nawet minimalnemu tłumieniu drgań gumowymi tulejami będzie lepszy, niż prosta i tania wymiana co parę lat i x-dziesiąt kilometrów - a dla innych osób na odwrót.
Ponieważ na pewno najlepiej jest, jak się ma wybór, to oprócz Twojego sprytnego, garażowego sposobu naprawy, podałem też oryginalny. Każdy może wybrać to, co woli [:
kolego zgodze sie z toba ze różni ludzie beda to robic i różnymi patentami....
twierdze tylko ze te tulejki ori z czegos jak guma koloru cos jak pomaranczowy sa zrobione z lipnego materiału. Niestety Dacia jako nowa w 2005 roku byla najtanszym autem kompaktowym kosztowała w podstawie 28000zł
ta cena nie wzieła sie z niczego.Dacia jest zrobiona z słabej jakosci materiałow! a moja tulejka jest z twardego pcv odpornego na zmiany temperatur ,i mechaniczne uszkodzenia.drgań zadnych nie ma,gdyz suwmiarka zmierzyłem trzpień ma dokładnie 12mm. weszło idealnie.Drążek ma znikomy luz jak fabrycznie nowe
a po drugie zobacz w dowodzie mase własna daci u mojego ojca masa wlasna 985kg a innego pojazdy podobnej kategori, bedzie cieższy o ok 150 -200kg,morał z tego taki ze dacia ma blach dużo cieńsze niz kade inne auto tak zwana blacha z puszki po groszku :)
jestem lakiernikiem dacie kupiłem dla ojca od pierwszego własciela bezwypadkowa a mimo to prawie na kazdym elemencie sa wykwity rdzy...to nastepna oszczednosc na konserwacji...ale to maja tylko auta z polskiego salonu z niemiec czy z holadi auta sa inaczej zrobione...
to maja tylko auta z polskiego salonu z niemiec czy z holadi auta sa inaczej zrobione...
ta jasne w Mioveni mają oddzielną linię na te 1000 rocznie Loganów do Polski ....
kolego linia jest ta sama,blacha tez ta sama, tylko konserwacja inna i inne komponenty..
a ajak u nas w fso robili exportowki to linia ta sama a pozatym auta zupelnie inne..
kolega ma poloneza borewicza i 125p w kombi byl w TVN Turo w legendy prl...
i auta wygladaja tak samo ale produkty z ktorych sa zrobione poszczegolne elementy sa zupełnie innej jakosci....
teraz moze troche głupie porównanie...
dla czego ten sam proszek z polski a proszek z niemiec lub angli jest duzo lepszy?
dla czego coca cola jest z zachodu lepsza?
co maja inna fabryke?
nie maja innej poprostu sa etapy produkcji gdzie zmienia sie charakterystyka wykonania i zmienia sie produkty....
jeże chodzi o coca cole
to na magazyn przejeżdża koncentrat który potrafi wyżreć 20 cm wylewki betonowej ale wszędzie koncentrat jest taki sam .
To od wody zależy smak napoju jedni mają lepszą inni gorszą .
Woda też w różnych okresach ma różne składniki które różnie reagują
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum