Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
0,9 TCe
Autor Wiadomość
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2016-01-13, 22:52   

Przeturlałem się trasą Kraków- Monachium kilkanaście razy. Kiedyś uniakiem 0,9. Teraz Thalią. Ostatnia trasa poczętek marca ub roku Thalią. Średnia 120km/h. nie jest zle. Ale masz rację Gordini - długie podjazdy na tej trasie łeb w łeb z tirami, to faktycznie adrenalina. Powiedziałbym nawet stres.Na te trasy wolałbym mieć 3 litrówkę :lol: pozdr
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-14, 08:00   

GORDINI Na Sylwestra byłem w Ustroniu i przejechałem się przez Czechy. Na odcinku S1 Cieszyn - Skoczów (chyba Twoje rejony - SCI) jechało się bardzo sympatycznie - a teren zbliżony do tego na niemieckich autostradach. Także 140 -150 max.160 km\h nie stanowiło aż takiego wielkiego wysiłku dla "TCe 90 " (dwie dorosłe osoby plus bagaż podręczny)- tylko, że to krótki dystans, aby cokolwiek więcej powiedzieć.
Natomiast tego "stukania" - jak to już wcześniej opisałem na chwilę obecną nie ma w takiej skali, jakiej był przedstawiony na filmikach. Nie wiem, czy to rzeczywiście był problem "przejściowego paliwa" - może tak być bo tankowałem wtedy na stacji Orlen, która miała "mały przemiał" czy też "niedotartego silnika" - a może obydwu rzeczy na raz.
Teraz owszem czuć lekkie mrowienie - na kierownicy i gałce zmiany biegów, ale to w niczym nie przeszkadza ( tak samo było w innym egzemplarzu SS TCe 90, który sobie "przetestowałem" na parkingu przed sklepem). Zauważyłem też, że na paliwie premium silnik pracuje z "większą kulturą" - ale trudno ocenić czy to rzeczywiście tak jest czy to efekt "placebo" :-)
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-01-14, 08:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-01-14, 14:21   

Piitubski napisał/a:
Ciekaw jestem czy ktoś w Polsce ma tce 90 z lpg?


Ja wczoraj zamówiłem MCV z TCe 90 w LPG fabrycznym. Planowany odbiór w okolicach połowy marca.
Z tego, co mi mówił sprzedawca w salonie, TCe 90 z LPG też się sprzedają.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-14, 14:36   

mbar napisał/a:
Ja wczoraj zamówiłem MCV z TCe 90 w LPG fabrycznym.

Gratuluje zakupu jak i awansu na "forumowego królika doświadczalnego" - bo nikt z użytkowników nie posiada jeszcze (chyba?) auta w takiej konfiguracji :-)
_________________
enjoy the silence
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-14, 19:57   

mbar napisał/a:
Piitubski napisał/a:
Ciekaw jestem czy ktoś w Polsce ma tce 90 z lpg?


Ja wczoraj zamówiłem MCV z TCe 90 w LPG fabrycznym. Planowany odbiór w okolicach połowy marca.
Z tego, co mi mówił sprzedawca w salonie, TCe 90 z LPG też się sprzedają.


LPG fabryczny instalowany w Rumuni czy w ASO ?
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-01-14, 20:48   

Na moją wiedzę jest to ten "prawdziwy" fabryczny, a nie dokładany w ASO.

Wg informacji z salonu, ASO nie ma jeszcze instalacji "dokładanej" do TCe 90. Chciałem kupić wersję Logana MCV Celebration i do niej dołożyć od razu instalację (znalazłem jeszcze Celebration w Łodzi), ale "nie da się".
Za to da się zamówić wersję Ambiance lub Laureate z TCe 90 / LPG.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-14, 22:27   

mekintosz napisał/a:
LPG fabryczny instalowany w Rumuni czy w ASO ?

Jeśli fabryczny, to nie w ASO.

(Ten w ASO nazywa się dedykowany).
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-15, 19:06   

mbar napisał/a:
Ja wczoraj zamówiłem MCV z TCe 90


To nie jest silnik do tego auta jeżeli chce się wykorzystać jego możliwości czyli jako rodzinne combi. 90 dci to podstawa a zarazem niestety koniec w wyborze silnika w tym modelu.
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-15, 19:29   

Karenzo napisał/a:
To wynika z aktualnego trendu na eco
kiedyś obroty jałowe były zwyczajnie wyższe i wydatek energetyczny nie był odczuwalny na silniku .

Mój też podnosi obroty lekko jak zakręcę kierą
co do telepania to mój pracuje aksamitnie równo
tak więc to może być przypadłość waszych jeszcze bardziej ekonomicznych silników które te obroty ma jeszcze bardziej zaniżone

Aż się zaciekawiłam i sprawdziłam u siebie.
Przy zwykłym kręceniu kierownicą i zapalonych światłach mijania wskazówka ani drgnęła.
Dopiero gdy skręciłam kierownicę do oporu, to wskazówka minimalnie drgnęła.
Może to kwestia nie tylko "eko" silników, ale też ilości cylindrów? Albo problem tylko tego modelu silnika?
_________________
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-15, 20:05   

kicia napisał/a:
ale też ilości cylindrów?

TCe 90 to "Ostatni Kastrat" i przez to jest troszkę "niezrównoważony" ;-)
_________________
enjoy the silence
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-15, 22:32   

kicia napisał/a:

Może to kwestia nie tylko "eko" silników, ale też ilości cylindrów?

to kwestia wytwarzanego na niskich obr momentu obr.
w dieslach pewnie nie ma szarpnięcia
_________________
Moje auto
 
Mixolydian 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway II
Silnik: 0.9 tce + fabryczne LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-15, 22:36   

Cytat:
Ja wczoraj zamówiłem MCV z TCe 90 w LPG fabrycznym. Planowany odbiór w okolicach połowy marca.


To szybko dostaniesz, ja zamówiłem 4 stycznia w salonie w Krakowie Sandero Stepway z TCe90 i fabrycznym LPG i planowany termin odbioru przypada na koniec kwietnia.

pozdrawiam
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-01-16, 09:49   

mojo napisał/a:
mbar napisał/a:
Ja wczoraj zamówiłem MCV z TCe 90


To nie jest silnik do tego auta jeżeli chce się wykorzystać jego możliwości czyli jako rodzinne combi. 90 dci to podstawa a zarazem niestety koniec w wyborze silnika w tym modelu.


Bez przesady. Każdy ma swoje preferencje, ja akurat od zawsze jeżdżę benzynami (obecnie oplowskim 1.4T). LPG jest miłym dodatkiem.
Choć szczerze mówiąc 1.5 dci przez moment rozważałem (mimo jego złej sławy w poprzednich generacjach -- obracał panewki szybciej, niż Rasputin damy dworu), ale jak przeczytałem tu na forum, że ktoś czyścił w nim EGR po przebiegu 22 kkm, to uznałem, że wali mnie to :)

Akurat mam styl jazdy raczej ekonomiczny (nawet po autostradach), odbyłem jazdę próbną MCV z TCe 90 i nie miałem uwag. Mi wystarczy.

@post wyżej: teoretyczna data odbioru to połowa marca, zobaczymy, czy zostanie dotrzymana :)
W sumie jeśli się trochę opóźni, to mi nawet na rękę, bo chcę zrobić dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne, a jeżdżenie po posolonych ulicach nowym samochodem przed tą operacją mi się nie uśmiecha.
Ostatnio zmieniony przez mbar 2016-01-16, 09:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-16, 15:39   

Karenzo napisał/a:
to kwestia wytwarzanego na niskich obr momentu obr.
w dieslach pewnie nie ma szarpnięcia


Pojemność i tyle. W 3.0 hdi nie używam pedału gazu do ruszania. W małych dieslach też będą "kangury" choć diesel ma "z natury" trochę większy moment. Uturbiona benzyna jest super ale do auto o charakterze sportowym gdzie jest duży współczynnik mocy do masy.W normalnej eksploatacji ekonomie z dobrą dynamiką mają diesle. Mało kto zwraca na Nm uwagę a tak na prawdę to te wartości mają wpływ przy poruszaniu się na co dzień.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-16, 22:14   

mojo napisał/a:
mbar napisał/a:
Ja wczoraj zamówiłem MCV z TCe 90


To nie jest silnik do tego auta jeżeli chce się wykorzystać jego możliwości czyli jako rodzinne combi. 90 dci to podstawa a zarazem niestety koniec w wyborze silnika w tym modelu.


Pełna zgoda ;-) chyba, że będzie w bagażniku woził poduszki czy lekkie przedmioty. 90KM dci wydaje się dużo lepszym rozwiązaniem. BTW. Renault znów poniekąd podcina skrzydła mocy loganowi czy sandero mie oferując silnika o mocy 100 KM lub więcej.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-01-17, 08:15   

Czy Wy trochę nie przesadzacie ;)

1.4T 120 KM wsadzony do Merivy B ma 175 Nm momentu i to jakoś wystarcza do uciągnięcia prawie 1,5 tonowej budy na pusto (taka masa własna jest wpisana w dowód).

Wg danych technicznych MCV masa własna wynosi 974 - 1059 kg, silnik ma 90 KM i 140 Nm.

Oczywiście, że dci 90 będzie żwawszy, ale nie mówcie, że to jedyny słuszny silnik.

Raczej należałoby zadać pytanie, dlaczego jest w ofercie 1.2 75 KM w Loganie i 1.4 100 KM w Astrze :D
_________________
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-17, 09:08   

mbar napisał/a:
Raczej należałoby zadać pytanie, dlaczego jest w ofercie 1.2 75 KM w Loganie i 1.4 100 KM w Astrze :D

Można do tego jeszcze dodać kolejnego "demona" - Skoda Octavia II 1.4 MPI 80KM.
Ale fakt - dla MCV przydałoby się coś mocniejszego pod maską.
_________________
enjoy the silence
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-17, 10:29   

mbar napisał/a:
1.4T 120 KM wsadzony do Merivy B ma 175 Nm momentu i to jakoś wystarcza do uciągnięcia prawie 1,5 tonowej budy na pusto (taka masa własna jest wpisana w dowód).


Przez 5 lat jeździłem Zafirą A benzyną 1.8 125 KM 170 Nm i mam porównanie z Combo 1.7 101 KM i 240 Nm. Masy i gabaryty względnie porównywalne. Diesel zbiera się w normalnej eksploatacji nawet lepiej od tej benzyny a spalanie jest nieporównywalne na korzyść ropniaka.
Oczywiście 0.9 w MVC jechać będzie ale jakbyś miał możliwość zrobienia jazdy próbnej i tce i dci ale ze 2 dni robiąc z 500 km to odczułbyś różnice w eksploatacji.
Żeby mieć podobne odczucia jak z 90dci to do MVC trzeba by włożyć właśnie ten 1.4T z Merivy :-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-17, 10:45   

mojo napisał/a:
odczułbyś różnice w eksploatacji

Nikt nie twierdzi, że one nie istnieją - ale jest gigantyczna różnica między wmawianiem innym osobom, że jakiś silnik "absolutnie się nie nadaje", a twierdzeniem, że ten sam silnik "może być". Konkretnie: to pierwsze twierdzenie to nieprawda, a drugie - zwykła subiektywna opinia.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-01-17, 15:20   

Różnica w eksploatacji diesla (akurat 1.6 HDi 90) jest mi znana, mieliśmy taki w firmie.

Jasne, że reszta to już kwestia zupełnie subiektywna. Od ok. miesiąca mam okazję jeździć Karlem teścia (korzysta z garażu u nas, więc w sumie codziennie robię nim parę kilometrów). Karl ma masę ponad 900 kg i silnik 75 KM i jeździ mi się też całkiem przyjemnie. Skrzynia jest tak zestopniowana, że w ruchu miejskim jest w stanie objechać Astrę J 1.6 (115 KM i skrzynia F17).

Ja po prostu jestem spokojnym kierowcą :) Skrzynia w Loganie MCV podczas jazdy próbnej wydała mi się dobrze dobrana (w sensie przełożeń) do silnika, stąd decyzja o takiej, a nie innej konfiguracji.

mojo napisał/a:
Przez 5 lat jeździłem Zafirą A benzyną 1.8 125 KM 170 Nm

Ale to wolnossący silnik i ma mniej momentu dostępnego "na dole", niż 1.4T.
Ostatnio zmieniony przez mbar 2016-01-17, 15:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-17, 21:14   

Jechałem MCV 0,9 TCe i jechało się bardzo przyzwoicie. Do 110 120 km/h sprawnie się porusza, a do jazdy 160 km/h stworzone to auto i tak nie jest, więc lepszy silnik potrzebny nie jest.
Jak ktoś chce lepszy silnik, lepsze wytłumienie, szybsze auto, to jest np. Renault. Tem sam koncern, a silniki większe.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-17, 21:41   

0.9 tce do sedana ( logan ) lub hatchbacka ( sandero ) wydaje się odpowiednim wyborem. Jednak kombi z założenia jest pojazdem do przewożenia rodziny lub większej ilości bagażu. Dlatego Dacia powinna oferować opcję z 1.2 tce lub 1.6 115 KM. Prawdopodbnie 0.9 Tce ma lepszą dynamikę niż 1.6 MPI 87 KM. Tylko czas nie stoi w miejscu i koncerny oferują w klasie kompakt silniki ponad 100 KM. Może jako topowe ale są dostępne. W Daci niestety ale nie uświadczymy. Cóż takie pozycjonowanie. Osobiście jeżdżę mułowatym dla mnie 1.5 dci 68 KM i drugi raz nie kupię samochodu ze zbyt słabym silnikiem.
 
luckyluke 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 33
Skąd: UK, L'pool
Wysłany: 2017-08-23, 13:21   

Powiem tak. Mojej pierwsze doswaidczenia z tym silnikiem byly nienajlepsze. Auto z wypozyczalni, ulozone (przebieg kolo 3k km), I niestety ale w trasie/terenie dawalo sobie rade roznie.

Swego czasu dojezdzalem dosc czesto do jednego oddzialu naszej firmy, I jezdzilem swoim autem. Przez dwa lata swoje auto przetestowalem na rozne sposoby, I wiedzialem doskonale czego oczekiwac. Auto wazace 1.6 tony, 180KM, 280Nm, benzyna.

Pozniej zaczalem jezdzic autami z wypozyczalni, I zawsze jedna i ta sama trasa, podobny styl jazdy.

Kiedys dostalem Captura, I przy moim stylu jazdy, niestety, ale Capturek wciagnal tyle samo paliwa, co moje prywatne auto, z 2x taka moca I momentem. Co ciekawe, tydzien pozniej dostalem Focusa 1.0 120KM, I tam spalanie bylo bardzo fajne, stad niesmak z 0.9TCe byl...

Kilka tygodni temu trulem sprzedwacy, I jezdzilem raz 0.9TCe, raz 1.5DCi. Zaden z tych silnikow nie dawal mi tego, co bym chcial. Benzyna jechala gorzej od dolu, ale pozwalala na zapiecie 5 biegu przy 60km/h, diesel za to ladnie bylo od dolu, ale szybko sie to konczylo I mozna bylo zapomniec o jezdzie na wysokim biegu.

Stanelo na 0.9TCe, bo latac bedziemy tym lokalnie, I obawa o DPF byla zbyt duza (choc auto bedzie mialo 5 lat gwarancji). Osobiscie nadal sklaniam sie lekko ku 1.5DCi, bo duzo latwiej ruszyc z miejsca. To czego nienawidze w turbodoladowanych benzynach to ruszanie z miejsca - momentu jeszcze brak, a tu czlowiek sie musi szybko wlaczyc do ruchu. No I zonk, bo jedno co, to buksujace kola w miejscu... duzo lepiej tu wypadaja silniki N/A.

No nic, pozyjemy, zobaczymy. Poki co czekam na bzyka. Jak przyjedzie, poganiam troche I sie podziele wrazeniami :mrgreen:
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 815
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-23, 16:03   

Brak momentu, a te buksujące koła skąd się biorą?
 
luckyluke 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 33
Skąd: UK, L'pool
Wysłany: 2017-08-23, 18:02   

kicpra napisał/a:
Brak momentu, a te buksujące koła skąd się biorą?


Sie nieprecyzyjnie wyjasnilem poprzednio.

No wlasnie z tego, ze musisz dodac sporo gazu, wiec krecisz na 2k rpm, i nagle masz nadmiar momentu... A na dole, jest tego momentu za malo by czasem dynamicznie ruszyc.

Doskonale widoczne w gorach. Powiedzmy, ze stanales za TIRem pod gorke (15% :)). TIR rusza powolutku, a ty niestety cisniesz na polsprzegle na wysokich obrotach, albo auto nie jedzie. Nigdy nie mialem niczego takiego w benzynie N/A czy dieselu.

Tak jak pisalem - mam zrobione wystarczajaco dzuo mil na turbodoladowanej benzynie, by miec swoje zdanie :mrgreen: .
Ostatnio zmieniony przez luckyluke 2017-08-23, 18:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne